表紙:発酵飲料市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1340689

発酵飲料市場-2023年から2028年までの予測

Fermented Drinks Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 151 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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発酵飲料市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年08月04日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 151 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

発酵飲料市場は、分析期間中9.79%の複合年間成長率で成長し、2021年の79億1,400万米ドルから2028年には152億1,400万米ドルに達すると予測されます。

発酵飲料は、世界で最も広く消費されている飲料の一つとして発展してきました。発酵方法の着実な進歩により実装された技術や、様々な加工方法に対する研究開発費の増加が市場開拓を後押ししています。さらに、世界の消費者の健康意識の高まりも、予測期間中の市場成長に寄与すると思われます。

発酵飲料は増加傾向にあります。

ここ数年、発酵飲料は人間の健康とウェルネスを向上させるために栄養補助食品成分を強化する傾向が強まっています。生活のペースが速く、食習慣が変化しているため、健康と長寿が重視されるようになり、消費者がそれを優先するようになっています。加えて、都市化の進展、可処分所得の増加、消費者の購買力の増大が、消費者に従来の飲料よりも発酵飲料へのシフトを促し、予測期間中の市場成長を強化しています。地理的には、北米地域は消費者のターゲット層が広く、同地域の消費者によるアルコール飲料とノンアルコール飲料の需要が急増していることから、大きな市場を占めると推定されます。

健康飲料への需要の高まり

健康とウェルネスの動向は、機能性飲料に対する消費者の嗜好に大きな影響を与えています。消費者は、飲料がますます健康や疾病予防対策に結びつくようになるにつれて、約束の信憑性にますます関心を持つようになっています。顧客の嗜好が免疫性から持続可能性へと変化し、その他いくつかの業界動向が変化するにつれて、プレミアム機能性飲料の需要は拡大しています。顧客は、健康を改善する要素を含む商品を求めています。

市場は主に、プロバイオティクス飲料に対する健康志向の消費者からの需要の増加といった要素によって牽引されています。ベジタリアンの人気も、植物を原料とする機能性飲料の需要を後押ししています。その結果、International Food Council(IFC)の2021 Food and Health Survey(2021年飲食品と健康に関する調査)によると、消費者の10人中4人が植物由来の食品や飲食品がより健康的であると考えています。

アルコール飲料の発酵飲料市場は大幅な成長が見込まれます。

アルコール発酵飲料の成長は、可処分所得の増加とライフスタイルの変化に起因しています。購買力の上昇に伴い、プレミアムビールや熟成ワインのような高級飲料の需要は予測期間を通じて増加すると見込まれます。低アルコール飲料への傾斜も市場成長を刺激しています。レモン、ピーチ、チョコレート、ストロベリーなどのフレーバー・ビールなど、フレーバー入りの製品を提供する複数の醸造所が主導するイノベーションが市場開拓を後押ししています。

世界保健機関(WHO)によると、2021年の欧州における1人当たりのアルコール消費量は9.5リットルで、15歳以上1人当たり蒸留酒24リットル、ワイン80リットル、ビール190リットルに相当します。国内ではミレニアル世代とZ世代によるアルコールの使用が増加しているため、発酵アルコール飲料の市場は予想される期間に拡大します。

このような関心は、飲料業界のプレーヤー別示されています。

近年、飲料業界は、新たな消費者を惹きつけることを目的として、製造される飲料に差別化された風味を付与できる従来とは異なる原材料から新製品を開発することに大きな関心を示しています。コーヒー、果物、野菜、花から抽出した飲料もそのひとつです。これらから抽出したカクテルや飲料は、特にミレニアル世代に広く人気があります。世界的に生産・販売されている飲料に加えて、ここ数十年、広く販売されていない伝統的なアルコール飲料への関心が高まっています。米、ハーブ、穀物、ココナッツ、カシューナッツなどを原料とするこれらのエスニック飲料は、健康への効能を謳うことが多いため、新たな販路拡大の可能性があります。マンゴー・ワイン、パイナップル・ワイン、ラズベリー・ワイン、キウイ・ワインなど、フルーツ・ワインが美食家や料理愛好家の間で人気があることも、市場の拡大を後押ししています。

北米地域では米国が依然として市場を独占しています。

米国の市場成長を牽引している主な理由は、より良いヘルスケアと栄養のためにプロバイオティクスの消費が伸びていることです。さらに、同国における可処分所得の増加はフィットネスやヘルスケアへの支出を増やし、断片的な飲料の消費を促しています。さらに、パック詰め食品や飲食品の消費が増加していることも、市場の需要を支えています。

米国の発酵飲料市場は劇的な急成長を遂げており、業界大手各社が巨大な可能性を求めて参入しています。さらに、新製品の発売や国内経済への新規参入により、市場力学は大きく多様化しています。消費者は発泡飲料や炭酸飲料よりも自然なプロバイオティクス飲料を好み、これが発酵飲料市場を大きく支えています。乳製品をベースとした発酵飲料の消費は、国内での菜食主義の高まりとともに増加しています。さらに、フルーツベースの発酵飲料の需要増加が著しいです。

市場開拓:

  • 2022年11月、Arla Foods Ingredients社は発酵プロテイン飲料を発表しました。発酵タンパク質飲料を改善する同社の新しい飲料は、100%ホエイベースの加水分解物Lacprodan HYDRO.365とNutrilac FO-8571をベースにしています。2022年6月、北米ダノンはマルチベネフィット・プロバイオティクス・ヨーグルト飲料「アクティビア+」を発売しました。数十億個の生きた活性プロバイオティクスを含み、腸の健康を増進します。また、亜鉛、ビタミンD、ビタミンCの補給源にもなります。2020年、Brew Dr. Kombuchaは機能性コンブチャ飲料の新シリーズを発売し、2021年には2,000万米ドルの資金提供を受けた。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査データ
  • 検証

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 発酵飲料市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • アルコール飲料
  • ノンアルコール飲料

第6章 発酵飲料市場:ソース別

  • イントロダクション
  • 乳製品
  • 果物
  • 野菜
  • その他

第7章 発酵飲料市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オフライン
  • オンライン

第8章 発酵飲料市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • ソース別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • ソース別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • ソース別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • ソース別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • ソース別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 市場シェア分析

第10章 企業プロファイル

  • Farmhouse Culture, Inc.
  • Lifeway Foods, Inc.
  • BioZen, LLC
  • RCL Foods Limited
  • Saba Kombucha
  • Natural Enzymes Limited
  • HAKUTSURU SAKE Brewing Co., Ltd
  • Remedy Drinks
目次
Product Code: KSI061613913

The fermented drinks market is expected to grow at a compound annual growth rate of 9.79% over the analyzed period, reaching US$15.214 billion by 2028 from US$7.914 billion in 2021.

Fermented beverages have evolved as one of the most widely consumed beverages worldwide. Technologies implemented because of steady advancements in fermenting methods and increased R&D spending on various processing methods have aided market development. Furthermore, the growing health awareness amongst consumers worldwide will also contribute to the market growth during the forecast period.

Fermented beverages have been on the increase.

In the past few years, fermented beverages have been increasingly fortified with nutraceutical ingredients to improve human health and wellness. Owing to the fast pace of life and changing food habits, there is an increased emphasis on health and longevity, which consumers are largely prioritizing. In addition, the increasing urbanization, rising disposable income, and growing consumer purchasing power have encouraged consumers to shift towards fermented beverages over traditional ones, strengthening the market growth during the forecast period. Geographically, the North American region is estimated to hold a significant market due to the wide target base of consumers and the surging demand for alcoholic and non-alcoholic beverages by the consumers in the region.

Rising demand for healthy drinks

Trends in health and wellness are a big influence on consumers' preference for functional beverages. Consumers are increasingly concerned with the veracity of promises as beverages increasingly link themselves to health and disease-preventive measures. The demand for premium functional beverages is growing as customer preferences shift from immunity to sustainability and several other industry trends. Customers are looking for goods with elements that improve their health.

The market is primarily driven by elements like the increased demand from health-conscious consumers for probiotic beverages. The popularity of vegetarianism also drives demand for functional beverages made from plants. Consequently, four out of ten consumers believe that plant-based foods and beverages are healthier, according to the International Food Council's (IFC) 2021 Food and Health Survey.

The fermented drinks market for alcoholic beverages is expected to witness significant growth.

The growth of alcoholic fermented beverages can be attributed to increasing disposable income and lifestyle changes. As the purchasing power rises, the demand for luxury beverages like premium beers and aged wines is expected to increase throughout the projected period. The inclination towards low-alcohol-content drinks is also stimulating market growth. Innovations led by several breweries with flavor-infused products like flavored beers such as lemon, peach, chocolates, strawberries, and others are aiding the market development.

According to the World Health Organization, the per capita alcohol consumption in Europe was 9.5 liters, equivalent to 24 liters of spirit, 80 liters of wine, and 190 liters of beer in 2021 per person aged 15 years and above. The increasing use of alcohol by the millennials and Gen Z population in the country is increasing the market for fermented alcoholic drinks to grow in the anticipated period.

This interest is shown by the beverage industry players.

In recent years, the beverage industry has shown great interest in developing new products from unconventional raw materials that can confer differentiated flavors to the produced beverages, aiming to attract new consumers. One such prospect includes beverages extracted from coffee, fruits, vegetables, and flowers. Cocktails and drinks from them are widely popular, especially among millennials. In addition to the worldwide produced and marketed beverages, in recent decades, there has been an increasing interest in traditional alcoholic beverages that are not widely marketed. These ethnic beverages made from rice, herbs, cereal grains, coconuts, cashews, etc., can be a new avenue of expansion as these drinks often claim health benefits. The popularity of fruit wines like mango wine, pineapple wine, raspberry wine, kiwi wine, and many others among the gastronomical and culinary societies are also assisting the expansion of the market.

The United States remains the dominant market in the North American region.

The prime reason driving the market growth in the USA is the growing consumption of probiotics for better healthcare and nutrition. Furthermore, growth in disposable income in the country has increased expenditure on fitness and healthcare, encouraging the consumption of fragmented drinks. In addition, the rise in consumption of packed food and beverages supports the market demand.

The USA's fermented drinks market has observed a drastic surge, with major industry players entering to tap the huge potential. Further, the launch of new products and new entrants in the domestic economy have significantly diversified the market dynamics. Consumers prefer natural, probiotics-based drinks over fizzy or carbonated drinks, which has significantly supported the market for fermented drinks. A rise in the consumption of dairy-based fermented drinks is observed with growing veganism in the country. Moreover, the increased demand for fruit-based fermented drinks is growing significantly.

Market Developments:

  • In November 2022, Arla Foods Ingredients unveiled a fermented protein beverage. The company's new beverage, which improves fermented protein beverages, is based on 100% whey-based hydrolysates Lacprodan HYDRO.365 and Nutrilac FO-8571.
  • In June 2022, Danone North America introduced the multi-benefit probiotic yogurt drink Activia+. It contains billions of live, active probiotics that enhance intestinal health. The product is also a good zinc, vitamin D, and vitamin C source.
  • In 2020, Brew Dr. Kombucha launched a new line of functional kombucha beverages and received $20 million in funding in 2021.

Market Segmentation:

By Type

  • Alcoholic Beverages
  • Non-Alcoholic Beverages

By Source

  • Dairy Products
  • Fruits
  • Vegetables
  • Others

By Distribution Channel

  • Offline
  • Online

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Data
  • 2.3. Validation

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. FERMENTED DRINKS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Alcoholic Beverages
  • 5.3. Non-Alcoholic Beverages

6. FERMENTED DRINKS MARKET BY SOURCE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Dairy Products
  • 6.3. Fruits
  • 6.4. Vegetables
  • 6.5. Others

7. FERMENTED DRINKS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Offline
  • 7.3. Online

8. FERMENTED DRINKS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Source
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
    • 8.2.4.1. United States
    • 8.2.4.2. Canada
    • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Source
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
    • 8.3.4.1. Brazil
    • 8.3.4.2. Argentina
    • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Source
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
    • 8.4.4.1. United Kingdom
    • 8.4.4.2. Germany
    • 8.4.4.3. France
    • 8.4.4.4. Spain
    • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Source
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
    • 8.5.4.1. Saudi Arabia
    • 8.5.4.2. UAE
    • 8.5.4.3. Israel
    • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Source
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
    • 8.6.4.1. Japan
    • 8.6.4.2. China
    • 8.6.4.3. India
    • 8.6.4.4. South Korea
    • 8.6.4.5. Thailand
    • 8.6.4.6. Indonesia
    • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Market Share Analysis

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Farmhouse Culture, Inc.
  • 10.2. Lifeway Foods, Inc.
  • 10.3. BioZen, LLC
  • 10.4. RCL Foods Limited
  • 10.5. Saba Kombucha
  • 10.6. Natural Enzymes Limited
  • 10.7. HAKUTSURU SAKE Brewing Co., Ltd
  • 10.8. Remedy Drinks

List is not exhaustive