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市場調査レポート
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1444476

発酵飲料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Fermented Drinks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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発酵飲料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

発酵飲料市場規模は、2024年に2兆2,700億米ドルと推定され、2029年までに3兆600億米ドルに達すると予想されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.20%のCAGRで成長します。

発酵飲料- マーケット

COVID-19感染症のパンデミックは、プロバイオティクスなどのさまざまな発酵飲料の健康上の利点についての認識が高まり、市場に影響を及ぼし、発酵飲料の機会が生まれました。これは主に、健康意識の高まりと、免疫力と幸福の維持に対する関心の高まりによるものです。

消費者は、主に健康とウェルネスの動向に影響を受けて、機能的な利点を持つ飲料に惹かれています。現在、飲料が健康や病気の予防を主張するものと関連付けられているため、消費者にとってその主張の信頼性がますます重要になっています。免疫力から持続可能性への消費者のニーズの変化と、その他のさまざまな市場動向がプレミアム機能性飲料の台頭に貢献しています。

プロテインを使用し、健康上の利点をもたらすと主張する発酵飲料は、特にフィットネス愛好家の間で人気が高まっています。免疫力も市場の主要な主張として急増しています。消化器の健康は、次に機能的に群衆を喜ばせるものとなる可能性が高く、ブランドはこの機会を活用して、消費者が高額を支払える製品を生み出すことができます。発酵飲料市場は競争が激しく、メーカーの乱立が目立ちます。変化する消費者のニーズに常に対応し、強力な機能性成分の証明された科学的利点を備えたイノベーションを提供する必要があります。たとえば、2022年 11月に、Arla Foods Materialsは発酵プロテインドリンクを導入しました。同社の新しい飲料は、100%ホエーベースの加水分解物であるLacprodan HYDRO.365およびNutrilac FO-8571をベースにしており、発酵タンパク質飲料の特性を強化しています。また、ホエイベースの溶液は濁りや沈殿を大幅に軽減するため、透明な高タンパク質発酵飲料の製造を可能にします。

発酵飲料市場動向

プロバイオティクスおよびプレバイオティクス飲食品の需要の高まり

消費者は健康増進成分を含む製品を探しています。COVID-19のパンデミックの蔓延により、この傾向はさらに加速しました。この市場は主に、健康志向の消費者によるプロバイオティクス飲料の需要の高まりなどの要因によって動かされています。さらに、ビーガニズムの傾向の高まりにより、植物ベースの機能性飲料の需要が増加しています。国際食品評議会(IFC)の2021年食品と健康に関する調査によると、買い物客10人中4人が植物由来の飲食品が健康的であると主張しています。

飲むヨーグルトの需要は、他の乳製品ベースの飲料に比べてその独特の味と機能的特性により、過去数年にわたって増加しています。さらに、これらの飲料は、カルシウム、カリウム、ビタミンDおよびビタミンAなどの必須栄養素を消費者に提供します。数多くのフレーバーやパッケージのバリエーションが入手可能であることが、市場を刺激しています。エキゾチックなフレーバーに対する消費者の需要の高まりにより、ネスレ、ゼネラル・ミルズ、ダノンSAなどのメーカーによる多額の投資が加速しています。たとえば、2022年 6月、ダノン北米は、腸の健康をサポートする数十億もの活性プロバイオティクスと生きたプロバイオティクスを含む、マルチベネフィットプロバイオティクスヨーグルトドリンク「Activia+」を発売しました。さらに、この製品は亜鉛、ビタミンDおよびCの優れた供給源です。

したがって、機能性飲料に対する現代的な趣味嗜好を持つ若者や都市部の消費者の増加と消費者のライフスタイルの改善は、メーカーにとって消費者の需要の高まりを活用する機会を生み出しています。

アジア太平洋は最も急成長する市場になると予測されている

健康的な食事、技術開発、メディアの影響力、消費者の需要に対する意識の高まりと関心の高まりが、アジア太平洋の発酵飲料市場を牽引しています。発酵飲料市場は過去数年間に著しい成長を遂げましたが、その背景には、この地域における可処分所得の増加や健康意識の高まりに加え、必要不可欠な自然の栄養を提供すると信じられているため、栄養強化・機能性食品、オーガニック製品、体に良い製品と結びついた、自然に健康的なパッケージ食品や飲料への嗜好の高まりなど、いくつかの要因があります。Yakult Honshaのアニュアルレポートによると、発酵乳飲料「ヤクルト」を含む飲食品のアジア・オセアニア地域における売上高は、2021年に2020年と比べて11.5%増加しました。

Financial Expressの2020年のレポートによると、インドには住宅地の近くなどの便利な場所に1,200万の小売店があり、近隣の住民が商品を簡単に入手できるようになっています。コンビニエンスストアでは、健全な消費者を惹きつける独立した通路を指定して棚を刷新するケースが増えており、コンビニエンスストアを訪れる消費者の衝動買いの選択肢となっています。コンビニエンスストアでは、贅沢品を抑えてエナジードリンクの売り上げが増加しており、この傾向はこうした流通ネットワークによる発酵飲料に対する市場心理を高めることになると思われます。そのため、いくつかの企業が、VinMart、セブンイレブンなどの大手コンビニエンスストアと提携し、自社製品を市場に投入しています。

発酵飲料業界の概要

発酵飲料市場は細分化されており、Nestle、Danone、Anheuser-Busch InBevなどの大手企業が独占しています。その他の著名な企業には、Suja Life LLC、PepsiCo Kevita、Bright Food(Group)Co. Limitedなどがあります。近年、発酵飲料業界への小規模および国内企業の流入により、競合レベルが高まっています。製品ポートフォリオを強化し、未開拓の市場を獲得するための新製品の開発が、世界の発酵飲料市場の成長につながりました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • アルコール飲料
    • ノンアルコール飲料
      • 昆布茶
      • ケフィア
      • その他のタイプ
  • 流通チャネル別
    • オントレード
    • オフトレード
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • コンビニエンスストア・スーパーマーケット
      • 専門店
      • オンライン小売店
      • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Paine Schwartz Partners(Suja Life LLC)
    • Anheuser-Busch InBev SA/NV
    • Nestle SA
    • Danone SA
    • Yakult Honsha Co. Ltd
    • The Boston Beer Company
    • GTs Living Food
    • Bright Food(Group)Co. Limited
    • Schreiber Foods Inc.
    • Bio-tiful Dairy Ltd

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 46273

The Fermented Drinks Market size is estimated at USD 2.27 trillion in 2024, and is expected to reach USD 3.06 trillion by 2029, growing at a CAGR of 6.20% during the forecast period (2024-2029).

Fermented Drinks - Market

The COVID-19 pandemic impacted the market by increasing awareness about the health benefits of various fermented drinks, such as probiotics, thus creating an opportunity for fermented drinks. It is primarily due to increased health awareness and concern for maintaining immunity and well-being.

Consumers are gravitating toward beverages with functional benefits, majorly influenced by health and wellness trends. As beverages are now associating themselves with health and disease prevention claims, the credibility of claims is becoming increasingly important to consumers. Changing consumer needs from immunity to sustainability with a range of other market trends are contributing to the rise of premium functional beverages.

Fermenting beverages using protein and claiming to provide health benefits are growing in popularity, especially among fitness enthusiasts. Immunity is also surging as a key claim in the market. Digestive health is likely to be the next functional crowd-pleaser, and brands can leverage this opportunity to create products for which consumers can pay high prices. As the fermented beverages market is highly competitive, manufacturers stand out. They must stay in tune with changing consumer needs and deliver innovation with proven scientific benefits of powerful functional ingredients. For instance, in November 2022, Arla Foods Ingredients introduced a fermented protein drink. The company's new beverage is based on 100% whey-based hydrolysates Lacprodan HYDRO.365 and Nutrilac FO-8571, enhancing fermented protein beverages. Also, the whey-based solution enables the production of clear, high-protein fermented beverages as it considerably reduces cloudiness and sedimentation.

Fermented Drinks Market Trends

Rising Demand for Probiotic and Prebiotic Food and Beverages

Consumers are searching for products that contain health-enhancing ingredients. The prevalence of the COVID-19 pandemic further boosted this trend. The market is primarily driven by factors such as the rising demand for probiotic drinks from health-conscious consumers. Additionally, the growing trend of veganism is increasing the demand for plant-based functional beverages. According to the International Food Council's (IFC) 2021 Food and Health Survey, four in 10 shoppers claim plant-based food and beverages as healthier.

The demand for drinkable yogurt has increased over the past few years owing to its unique taste and functional properties over other dairy-based beverages. In addition, these drinks provide essential nutrients such as calcium, potassium, and vitamins D and A to consumers. The availability of numerous flavors and packaging variants fuels the market. The growing consumer demand for exotic flavors has boosted significant investments by manufacturers like Nestle, General Mills, and Danone SA. For instance, in June 2022, Danone North America launched the Activia+ multi-benefit probiotic yogurt drink, which includes billions of active and live probiotics to support gut health. In addition, the product is a good source of zinc and vitamin D and C.

Thus, the rise in young and urban consumers with modern tastes and preferences toward functional beverages and an improvement in consumer lifestyle create an opportunity for manufacturers to leverage the rising consumer demand.

Asia-Pacific is Projected to Be the Fastest-growing Market

The increasing awareness and growing interest in a healthy diet, technological development, media influence, and consumer demand drive the Asia-Pacific fermented drinks market. The market for fermented beverages has seen tremendous growth over the past few years due to several factors, including rising disposable incomes and health awareness in the region, coupled with increasing preference for naturally healthy, packaged foods and beverages linked to fortified/functional, organic, or better-for-you products because they are believed to offer essential natural nourishment. According to the Annual Report of Yakult Honsha Co. Ltd, the sales of food and beverages, including the fermented milk drink Yakult, in Asia and the Oceanic region rose by 11.5% in 2021 compared to 2020.

According to a report by Financial Express, 2020, India has 12 million retail outlets in convenient spots, such as close to residential colonies, so that the products are easily available to nearby residents. Convenience stores have increasingly revamped their shelves by designating separate aisles that attract healthy consumers, becoming the choice of impulsive purchase decisions of consumers visiting such stores. Convenience stores witnessed an increase in the sales of energy drink options at the expense of indulgent ones, a trend that is set to boost the market sentiments for fermented beverages from such distribution networks. Hence, several players are collaborating with leading convenience stores like VinMart, 7-Eleven, and others and launching their products in the market.

Fermented Drinks Industry Overview

The fermented drinks market is fragmented and dominated by leading players such as Nestle, Danone, and Anheuser-Busch InBev. Other prominent players include Suja Life LLC, PepsiCo Kevita, and Bright Food (Group) Co. Limited. Competition levels have recently increased due to the influx of small-scale and domestic players in the fermented beverage industry. Developing new products to enhance the product portfolio and capture the untapped markets has led to the growth of the global fermented drinks market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Alcoholic Beverages
    • 5.1.2 Non-alcoholic Beverages
      • 5.1.2.1 Kombucha
      • 5.1.2.2 Kefir
      • 5.1.2.3 Other Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 On-trade
    • 5.2.2 Off-trade
      • 5.2.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
      • 5.2.2.2 Convenience Stores/Grocery Stores
      • 5.2.2.3 Specialty Stores
      • 5.2.2.4 Online Retail Stores
      • 5.2.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Paine Schwartz Partners (Suja Life LLC)
    • 6.3.2 Anheuser-Busch InBev SA/NV
    • 6.3.3 Nestle SA
    • 6.3.4 Danone SA
    • 6.3.5 Yakult Honsha Co. Ltd
    • 6.3.6 The Boston Beer Company
    • 6.3.7 GTs Living Food
    • 6.3.8 Bright Food (Group) Co. Limited
    • 6.3.9 Schreiber Foods Inc.
    • 6.3.10 Bio-tiful Dairy Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS