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市場調査レポート
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1302889

代替甘味料市場-2023年から2028年までの予測

Alternative Sweetener Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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代替甘味料市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年06月14日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界の代替甘味料の市場規模は、2021年に91億4,694万5,000米ドルとなっています。

代替甘味料または砂糖代替物は、砂糖に似た甘味を与える食品添加物ですが、砂糖ベースの甘味料よりもカロリーが低く、ゼロカロリーまたは低カロリーです。代替甘味料は、化学合成または植物抽出物の加工によって得られます。市販の代替甘味料は、分包、粉末、小さな錠剤など様々な形態で提供されています。人気のある市販の代替甘味料には、糖アルコール、アスパルテーム、モンクフルーツ、精製ステビア葉エキス、ネオテーム、サッカリン、スクラロースなどがあります。

消費者の生活の質は、主に個人所得の高さによって著しく向上しました。消費者の健康意識の高まりにより、国民の食習慣は大きく変化しています。また、企業も健康を増進するような健康的で専門的な商品作りに力を入れています。そのため、低カロリー甘味料に対する需要の高まりが、予測期間中の代替甘味料の世界市場の成長を後押ししています。糖尿病人口の増加も、消費者の血糖値に影響を与えない代替甘味料として成長に拍車をかけています。

しかし、政府の厳しい規則や規制、高コストが、分析期間中の代替甘味料の世界市場の成長を阻害しています。

消費者の健康意識の高まりと糖尿病と肥満の有病率の増加は、代替甘味料の需要を増大させる主な要因です。

食品用途における代替甘味料は、スクロースやフルクトースの代わりにバルクフーズや個別レベルで使用することができます。そのため、代替甘味料は、チューインガム、お菓子、アイスクリーム、焼き菓子、フルーツスプレッドなど、様々な商品において砂糖の代用品として役立っています。また、ヨーグルト、フィリング&フロスティング、フルーツ缶詰、飲料などにも適しています。さらに、マウスウォッシュや歯磨き粉、のど飴や咳止めシロップなどの医薬品にも使われています。

糖質ポリオールは健康に良い影響を与えます。独特の機能性とすっきりとした甘い風味に加え、ポリオールは健康面でも大きなメリットをもたらします。カロリーが低く、血糖値を上げないという大きな利点があります。キシリトールやソルビトールなど、砂糖の代用となるものには虫歯予防効果があり、歯磨き粉やミント、チューインガムに最適です。肥満、糖尿病、メタボリックシンドロームの有病率が増加しており、これに消費者知識の向上が加わって、低カロリーの代替甘味料がプラス成長を遂げています。IDFによると、2021年には5億3,700万人が糖尿病に罹患しています。予測によると、この数は2030年までに6億4,300万人、2045年までに7億8,300万人に増加します。2型糖尿病は5億4,100万人が罹患する可能性が高いです。2021年には、糖尿病が670万人の命を奪っています。

また、消費者がより健康的なライフスタイルを志向し、健康に対する意識が高まるにつれて、砂糖不使用の飲食品に対する需要も高まっています。栄養・食事療法学会(Academy of Nutrition and Dietetics)の最近の調査によると、米国では過去10年間、砂糖や高フルクトース・コーン・シロップではなく、人工甘味料で調理された商品を購入する消費者が増えています。そのため、こうした消費者動向が代替甘味料市場の成長に拍車をかけています。健康志向の高まりから、さまざまな企業が人工甘味料を使用した無糖・低カロリーのスナックや飲料を発売しており、人工甘味料の需要はさらに拡大しています。例えば、2023年4月、Planet Bake's社はグレインフリー、シュガーフリー、ビーガンドーナツの製品群を発売しました。プラネット・ベイクの最初の製品ラインは、味や食感を損なうことなく、最も健康的で高品質、かつ環境に優しい原材料を厳選しています。プラネット・ベイクのドーナツは、自然な甘みを出すためにアルロースを使用しています。

さらに、2023年3月、低糖質焼き菓子会社であるHighKey社は、2枚のクリスプチョコレートウェハースでバニラクリームの層を包んだ新しい砂糖不使用のサンドイッチクッキーを発売しました。同社は代替甘味料としてエリスリトールとアルロースを使用しました。

アジア太平洋地域は予測期間を通じて大きな市場シェアを占めると予想されます。

代替甘味料では、アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占めると予測されています。この地域は、健康志向の高まり、都市化の進展、可処分所得の増加により、予測期間中に高い成長を示すことになります。中国やインドなどの新興国では代替甘味料の需要が高まっています。この地域で市場が拡大しているのは、食習慣の変化と低カロリーの飲食品に対する需要の高まりによるものです。代替甘味料は血糖値に影響を与えないため、糖尿病患者に最適です。そのため、インドや中国などの国々で糖尿病の有病率が上昇しており、この地域の需要を後押ししています。国際糖尿病連合が発表した統計によると、2021年にはインドの成人の8.3%、つまり7,400万人以上が糖尿病を患っています。この数は2045年には1億2,480万人に達すると予想されています。中国の成人の13%、1億4,000万人以上が2021年に糖尿病と診断されました。この数は2045年には1億7,440万人に達すると予想されています。また、アジア太平洋諸国における主要市場プレイヤーの存在とともに、新規企業の台頭が需要を促進しています。インド、中国、日本、韓国、タイ、台湾、インドネシアはアジア太平洋地域の主要市場です。

市場動向:

  • 2022年3月、植物性タンパク質と医薬品賦形剤の業界リーダーであるRoquetteは、2024年までに液体および粉末ポリオールの生産を増強するため、フランスのLestrem施設に2,500万ユーロ(2,750万米ドル)を投資しました。この投資は、ポリオールの安定供給を目的としています。
  • 2022年9月、フロリダ大学食品農業科学研究所の研究者が、世界中で栽培可能な天然の代替甘味料を柑橘類から発見しました。この重要な発見は、食品業界にとって、天然成分別甘味と風味を維持しつつ、砂糖の添加量を減らした食品や飲料を製造する新たな機会を開く可能性があります。
  • 2022年8月、インド工科大学グワハティ校の研究者たちは、サトウキビを粉砕した残渣であるバガスを、安全な代替糖"キシリトール"に変える超音波アシスト発酵プロセスを生み出しました。関係者は、この新しいアプローチは、化学合成プロセスの運用上の制約や、従来の発酵によるタイムラグを克服するものだと主張しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 世界の代替甘味料市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • 高果糖シロップ
  • 高甘味度甘味料
  • 低甘味度甘味料

第6章 世界の代替甘味料市場:原料別

  • イントロダクション
  • 天然
  • 合成

第7章 世界の代替甘味料市場:用途別

  • イントロダクション
  • 飲食品
    • ベーカリー
    • 菓子類
    • 飲料
    • 乳製品
    • その他
  • 医薬品
  • その他

第8章 世界の代替甘味料市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第10章 企業プロファイル

  • Cargill, Incorporated
  • Archer Daniels Midland Company
  • Heartland Food Products Group
  • Ajinomoto Co., Inc
  • PureCircle Ltd.
  • Roquette Freres
  • Stevia First Corporation
  • Ingredion Inc.
  • Tate and Lyle
  • International Flavours and Fragrance
目次
Product Code: KSI061615041

The global alternative sweetener market was valued at US$9,146.945 million in 2021.

Alternative sweeteners or sugar substitutes are food additives that give sweetness similar to sugar but have fewer calories than sugar-based sweeteners, making them zero-calorie or low-calorie. Alternate sweeteners may be derived through chemical synthesis or processing plant extracts. Commercial alternative sweeteners come in various forms, including packets, powders, or small tablets. Some popular commercial alternate sweeteners include sugar alcohol, aspartame, monk fruit, purified stevia leaf extract, Neotame, Saccharin, and Sucralose.

The consumer's quality of life has significantly improved, mostly due to high personal income. The population's eating habits have changed significantly due to growing health consciousness among consumers. Also, businesses are putting a lot of effort into creating items made of healthy and specialist goods that enhance health. Therefore growing demand for low-caloric sweeteners is propelling the growth of the global market for alternative sweeteners during the forecast period. The rising diabetic population is also spurring growth as alternate sweeteners as they do not affect the blood sugar level of the consumer.

However, the government's stringent rules and regulations and high costs obstruct the growth of the global market for alternative sweeteners during the analysis period.

The rising health consciousness among consumers and the growing prevalence of diabetes & obesity are key factors augmenting the alternative sweetener demand.

Alternative sweeteners in food applications can be used in bulk and on an individual level instead of sucrose or fructose. Due to this, alternate sweeteners are beneficial substitutes for sugar in various commodities, such as chewing gum, sweets, ice cream, baked goods, and fruit spreads. They also work nicely in yogurt, fillings & frostings, canned fruit, and beverages. Moreover, they are used in mouthwashes, toothpaste, and pharmaceuticals, including throat lozenges and cough syrups.

Sugar polyols have a positive impact on one's health. In addition to their distinct functional qualities and clean, sweet flavor, polyols provide significant health advantages. They have fewer calories and do not raise blood sugar levels, a major benefit. Some sugar substitutes, such as xylitol and sorbitol, have anti-cavity properties and prevent tooth decay, making them perfect for toothpaste, mints, and chewing gums. The prevalence of obesity, diabetes, and metabolic syndrome has increased, and this, combined with increased consumer knowledge, has resulted in the positive growth of alternative sweeteners with lower calorific content. According to IDF, in 2021, 537 million individuals had diabetes. According to projections, this number will increase to 643 million by 2030 and 783 million by 2045. Type 2 diabetes is more likely to affect 541 million individuals. In 2021, diabetes claimed 6.7 million lives.

There is also a growing demand for sugar-free food and beverage products as consumers move towards healthier lifestyles and become more aware of their health. According to recent research by the Academy of Nutrition and Dietetics, customers have been purchasing more items over the past ten years that are prepared with artificial sweeteners rather than sugar and high-fructose corn syrup in the United States. Therefore such consumer trends are spurring the growth of the alternative sweetener market. Due to growing health consciousness, various companies are launching sugar-free and low-caloric snacks and beverages using artificial sweeteners, further expanding the demand for these sweeteners. For instance, in April 2023, Planet Bake's launched its product range of Grain-free, sugar-free, vegan doughnuts. The first product line from Planet Bake carefully chooses the healthiest, highest-quality, and most environmentally friendly ingredients without ever compromising taste or texture. Planet Bake's doughnuts are made using allulose for a naturally sweet taste.

Moreover, in March 2023, HighKey, a low-sugar baked foods company, launched a new sugar-free sandwich cookie with two crisp chocolate wafers enclosing a layer of vanilla creme. The company used Erythritol and Allulose as alternate sweeteners.

Asia Pacific is anticipated to hold a significant market share throughout the forecast period.

Asia Pacific region is anticipated to hold a significant market share in alternative sweeteners. This region will witness high growth during the forecast period owing to the growing health consciousness, increased urbanization, and rising disposable income. Alternate sweeteners are in increasing demand in emerging economies like China and India. The market is expanding in this region due to changing eating patterns and growing demand for low-caloric food and beverages. Since alternate sweeteners do not affect the blood sugar level and make them a great fit for diabetic patients. Therefore the rising prevalence of diabetes in countries such as India and China is propelling demand in this region. According to the statistics presented by the International Diabetes Federation, 8.3 percent of Indian adults, or more than 74 million people, had diabetes in 2021. This number is expected to reach 124.8 million by 2045. 13 percent of Chinese adults, or more than 140 million people, were diagnosed with diabetes in 2021. This number is expected to reach 174.4 million by 2045. Also, the rise of new companies, along with the existence of key market players in Asia Pacific countries, is fueling demand. India, China, Japan, South Korea, Thailand, Taiwan, and Indonesia are prime markets in the Asia Pacific region.

Market Developments:

  • In March 2022, Roquette, an industry leader in plant proteins and pharmaceutical excipients, spent €25 million or US$27.5 million in its Lestrem, France facility to increase liquid and powder polyols production by 2024. The investment aims to provide a consistent flow of polyols.
  • In September 2022, researchers at the University of Florida Institute of Food and Agricultural Sciences discovered natural alternate sweeteners in citrus that can be cultivated worldwide. This significant discovery may open up new opportunities for the food industry to produce foods and drinks with less added sugar while maintaining sweetness and flavor through natural ingredients.
  • In August 2022, researchers at the Indian Institute of Technology, Guwahati, created an ultrasound-assisted fermentation process to turn bagasse, the leftovers from sugarcane crushing, into the safe sugar replacement "Xylitol." Officials claim that the new approach gets over the operational constraints of chemical synthesis processes and the time lags caused by traditional fermentation.

Market Segmentation:

By Product Type

  • High Fructose Syrup
  • High-Intensity Sweeteners
  • Low-Intensity Sweeteners

By Source

  • Natural
  • Synthetic

By Application

  • Food and Beverages
  • Bakery
  • Confectionery
  • Beverage
  • Dairy
  • Others
  • Pharmaceuticals
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Others
  • South America
  • Brazil
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • UK
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL ALTERNATIVE SWEETENER MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. High Fructose Syrup
  • 5.3. High-Intensity Sweeteners
  • 5.4. Low-Intensity Sweeteners

6. GLOBAL ALTERNATIVE SWEETENER MARKET BY SOURCE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Natural
  • 6.3. Synthetic

7. GLOBAL ALTERNATIVE SWEETENER MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food and Beverages
    • 7.2.1. Bakery
    • 7.2.2. Confectionery
    • 7.2.3. Beverage
    • 7.2.4. Dairy
    • 7.2.5. Others
  • 7.3. Pharmaceuticals
  • 7.4. Others

8. GLOBAL ALTERNATIVE SWEETENER MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Cargill, Incorporated
  • 10.2. Archer Daniels Midland Company
  • 10.3. Heartland Food Products Group
  • 10.4. Ajinomoto Co., Inc
  • 10.5. PureCircle Ltd.
  • 10.6. Roquette Freres
  • 10.7. Stevia First Corporation
  • 10.8. Ingredion Inc.
  • 10.9. Tate and Lyle
  • 10.10. International Flavours and Fragrance