表紙:世界の食品・飲料業界向け代替甘味料における成長機会
市場調査レポート
商品コード
1383287

世界の食品・飲料業界向け代替甘味料における成長機会

Global Alternative Sweeteners Growth Opportunities for the Food and Beverage Industry

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 119 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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世界の食品・飲料業界向け代替甘味料における成長機会
出版日: 2023年10月19日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 119 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

クリーンラベル製品に対する消費者の嗜好の高まりが、天然甘味料の市場拡大を可能に

糖尿病や肥満などの生活習慣病の有病率の増加と、健康的なライフスタイルに対する消費者の志向の高まりが、ノンカロリーまたは低カロリー食品の需要を押し上げ、その結果、世界の代替甘味料市場の成長を促しています。さらに、先進経済諸国と途上経済諸国の両方で飲料市場が拡大していることも、代替甘味料市場を後押ししています。最後に、税金による砂糖入り飲料の価格上昇は消費者の購買パターンを変えつつあり、さまざまな飲料で代替甘味料の採用を促進すると予想されます。

地域別では、アジア太平洋地域がファストフード消費の劇的な増加とファストフード業界の成長により、2022年の代替甘味料の世界市場を数量ベースで支配しました。一方で、北米は中国に輸入を依存しているため、代替甘味料の価格がある程度高く、代替甘味料市場を収益ベースで支配しました。アジア太平洋地域は、食品・飲料業界の成長、生活習慣病の高い有病率、健康的なライフスタイルに対する消費者の意識の高まりにより、予測期間中に最も速い成長を示すと予測されています。

分析では、ロシア・ウクライナ戦争の影響やインフレなどの外生要因を考慮しています。適用範囲は、食品・飲料に限定されます。対象範囲には、カロリー/ノンカロリーを含む、いくつかの新規の代替甘味料の定性的な洞察が含まれます。

目次

戦略的インペラティブ

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 代替甘味料業界に対する主要な戦略的インペラティブの影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進

成長機会分析

  • 略語
  • 分析範囲
  • セグメンテーション
  • 定義
  • 製品タイプの定義
  • 代替甘味料の分類
  • 主な競合企業
  • 予測の前提条件
  • 成長促進要因
  • 成長促進要因分析
  • 成長抑制要因
  • 成長抑制要因分析
  • 市場動向
  • 新規のノンカロリー代替天然甘味料のリスト
  • 新規のプロテインベースHISのスポットライト:Brazzein
  • 新規のプロテインベースHISのスポットライト:Thaumatin
  • 新興のカロリー天然甘味料
  • 飲料業界における糖質削減を重視した新製品発売:2022~2023年
  • 菓子業界における糖質削減を重視した新製品発売:2022年
  • 乳製品業界における糖質削減を重視した新製品発売:2022~2023年
  • 朝食用シリアル業界における糖質削減を重視した新製品上市:2021~2022年
  • 競合環境
  • 競合情勢:HIS
  • 競合情勢:LIS/糖アルコール
  • 価格動向

成長機会分析:代替甘味料市場

  • 成長指標
  • 収益・数量予測
  • 収益・数量予測分析
  • 収益予測、製品タイプ別
  • 数量予測、製品タイプ別
  • 収益・数量予測分析、製品タイプ別
  • 収益予測、地域別
  • 数量予測、地域別
  • 収益・数量予測分析、地域別

成長機会分析:HIS

  • 成長指標
  • HISの概要
  • 市場動向:HIS
  • アドバンテームの概要
  • ネオテームの概要
  • 収益・数量予測
  • 収益予測、成分タイプ別
  • 数量予測、成分タイプ別
  • 収益予測、地域別
  • 数量予測、地域別
  • 収益・数量予測分析、成分タイプ別
  • ステビア(全ステビア抽出物):最近の市場活動、2020~2023年
  • モンクフルーツ:最近の市場活動、2020年、2022年、2023年

成長機会分析:LIS/糖アルコール

  • 成長指標
  • LIS/糖アルコールの概要
  • ラクチトールの概要
  • マンニトールの概要
  • 収益・数量予測
  • 収益予測、成分タイプ別
  • 数量予測、成分タイプ別
  • 収益予測、地域別
  • 数量予測、地域別
  • 収益・数量予測分析、成分タイプ別
  • アルロース:最近の市場活動、2020~2023年
  • タガトース:最近の市場活動、2021~2023年

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:クリーンラベルと天然甘味料が、代替甘味料市場に強力な成長機会を示す
  • 成長機会2:科学的裏付けのある人工甘味料の規制政策
  • 成長機会3:新規のカロリー/ノンカロリー天然甘味料が、強力な成長可能性を維持

次のステップ

目次
Product Code: PEF4-88

A Growing Consumer Preference for Clean label Products Enables the Market Expansion of Natural Sweeteners

The increasing prevalence of lifestyle diseases such as diabetes and obesity, coupled with a growing consumer inclination towards healthy lifestyles, are driving the demand for no- or low-calorie food products and, in consequence, the growth of the global alternative sweetener market. Additionally, the growing beverage market in both developed and developing economies boosts the alternative sweeteners market as well. Finally, the rising prices of sugar-sweetened beverages due to taxes are changing consumer purchase patterns and will drive the adoption of alternative sweeteners across different beverages.

Geographically, Asia-Pacific (APAC) dominated the global alternative sweeteners market by volume in 2022 due to a dramatic increase in fast-food consumption and growth in the fast-food industry in APAC. However, North America dominated the alternative sweeteners market by revenue due to the high prices of alternative sweeteners in the region, to a certain extent, because of its import dependency on China. Frost & Sullivan expects APAC to show the fastest growth during the forecast period due to growth in the regional food and beverage industry, high prevalence of lifestyle diseases, and growing consumer awareness of healthier lifestyles.

This Frost & Sullivan analysis considers exogenous factors, such as the impact of the Russo-Ukrainian War and inflation. The application scope of the study is restricted to food and beverage. Finally, the study scope includes qualitative insights of some selected novel alternative sweeteners, caloric and non-caloric.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Alternative Sweeteners Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Abbreviations
  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Definitions
  • Product Type Definitions
  • Product Type Definitions
  • Classification of Alternative Sweeteners
  • Key Competitors
  • Forecast Assumptions
  • Growth Drivers
  • Growth Drivers Analysis
  • Growth Restraints
  • Growth Restraint Analysis
  • Market Trends
  • List of Novel Non-caloric Natural Alternative Sweeteners
  • Spotlight on Novel Protein-based HISs-Brazzein
  • Spotlight on Novel Protein-based HISs-Thaumatin
  • Emerging Natural Caloric Sweeteners
  • New Product Launches Focusing on Sugar Reduction in the Beverage Industry-2022-2023
  • New Product Launches Focusing on Sugar Reduction in the Confectionery Industry-2022
  • New Product Launches Focusing on Sugar Reduction in the Dairy Industry-2022-2023
  • New Product Launches Focusing on Sugar Reduction in the Breakfast Cereal Industry-2021-2022
  • Competitive Environment
  • Competitive Landscape-HISs
  • Competitive Landscape-LISs/Sugar Alcohols
  • Pricing Trends

Growth Opportunity Analysis-Alternative Sweetener Market

  • Growth Metrics
  • Revenue and Volume Forecast
  • Revenue and Volume Forecast Analysis
  • Revenue Forecast by Product Type
  • Volume Forecast by Product Type
  • Revenue and Volume Forecast Analysis by Product Type
  • Revenue Forecast by Region
  • Volume Forecast by Region
  • Revenue and Volume Forecast Analysis by Region

Growth Opportunity Analysis-HISs

  • Growth Metrics
  • HISs Overview
  • Market Trends-HISs
  • Overview of Advantame
  • Overview of Neotame
  • Revenue and Volume Forecast
  • Revenue Forecast by Ingredient Type
  • Volume Forecast by Ingredient Type
  • Revenue Forecast by Region
  • Volume Forecast by Region
  • Revenue and Volume Forecast Analysis by Ingredient Type
  • Stevia (All Stevia Extracts)-Recent Market Activities, 2020-2023
  • Monk Fruit-Recent Market Activities, 2020, 2022, and 2023

Growth Opportunity Analysis-LISs/Sugar Alcohols

  • Growth Metrics
  • LIS/Sugar Alcohols Overview
  • Overview of Lactitol
  • Overview of Mannitol
  • Revenue and Volume Forecast
  • Revenue Forecast by Ingredient Type
  • Volume Forecast by Ingredient Type
  • Revenue Forecast by Region
  • Volume Forecast by Region
  • Revenue and Volume Forecast Analysis by Ingredient Type
  • Allulose-Recent Market Activities, 2020-2023
  • Tagatose-Recent Market Activities, 2021-2023

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Clean-label and Natural Sweeteners Present Strong Growth Opportunities for the Alternative Sweetener Market
  • Growth Opportunity 2: Scientifically Backed Regulatory Policies for Artificial Sweeteners
  • Growth Opportunity 3: Novel Caloric and Non-caloric Natural Sweeteners Hold Strong Growth Potential

Next Steps

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