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市場調査レポート
商品コード
1383287
世界の食品・飲料業界向け代替甘味料における成長機会Global Alternative Sweeteners Growth Opportunities for the Food and Beverage Industry |
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世界の食品・飲料業界向け代替甘味料における成長機会 |
出版日: 2023年10月19日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 119 Pages
納期: 即日から翌営業日
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クリーンラベル製品に対する消費者の嗜好の高まりが、天然甘味料の市場拡大を可能に
糖尿病や肥満などの生活習慣病の有病率の増加と、健康的なライフスタイルに対する消費者の志向の高まりが、ノンカロリーまたは低カロリー食品の需要を押し上げ、その結果、世界の代替甘味料市場の成長を促しています。さらに、先進経済諸国と途上経済諸国の両方で飲料市場が拡大していることも、代替甘味料市場を後押ししています。最後に、税金による砂糖入り飲料の価格上昇は消費者の購買パターンを変えつつあり、さまざまな飲料で代替甘味料の採用を促進すると予想されます。
地域別では、アジア太平洋地域がファストフード消費の劇的な増加とファストフード業界の成長により、2022年の代替甘味料の世界市場を数量ベースで支配しました。一方で、北米は中国に輸入を依存しているため、代替甘味料の価格がある程度高く、代替甘味料市場を収益ベースで支配しました。アジア太平洋地域は、食品・飲料業界の成長、生活習慣病の高い有病率、健康的なライフスタイルに対する消費者の意識の高まりにより、予測期間中に最も速い成長を示すと予測されています。
分析では、ロシア・ウクライナ戦争の影響やインフレなどの外生要因を考慮しています。適用範囲は、食品・飲料に限定されます。対象範囲には、カロリー/ノンカロリーを含む、いくつかの新規の代替甘味料の定性的な洞察が含まれます。
A Growing Consumer Preference for Clean label Products Enables the Market Expansion of Natural Sweeteners
The increasing prevalence of lifestyle diseases such as diabetes and obesity, coupled with a growing consumer inclination towards healthy lifestyles, are driving the demand for no- or low-calorie food products and, in consequence, the growth of the global alternative sweetener market. Additionally, the growing beverage market in both developed and developing economies boosts the alternative sweeteners market as well. Finally, the rising prices of sugar-sweetened beverages due to taxes are changing consumer purchase patterns and will drive the adoption of alternative sweeteners across different beverages.
Geographically, Asia-Pacific (APAC) dominated the global alternative sweeteners market by volume in 2022 due to a dramatic increase in fast-food consumption and growth in the fast-food industry in APAC. However, North America dominated the alternative sweeteners market by revenue due to the high prices of alternative sweeteners in the region, to a certain extent, because of its import dependency on China. Frost & Sullivan expects APAC to show the fastest growth during the forecast period due to growth in the regional food and beverage industry, high prevalence of lifestyle diseases, and growing consumer awareness of healthier lifestyles.
This Frost & Sullivan analysis considers exogenous factors, such as the impact of the Russo-Ukrainian War and inflation. The application scope of the study is restricted to food and beverage. Finally, the study scope includes qualitative insights of some selected novel alternative sweeteners, caloric and non-caloric.