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市場調査レポート
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1456995

スムージーの世界市場:2024年から2029年までの予測

Global Smoothies Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 124 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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スムージーの世界市場:2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

スムージー市場は、2022年には162億1,300万米ドルと評価され、CAGR 7.48%で成長し、2029年には268億7,900万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

スムージーは濃厚で冷たいノンアルコール飲料であり、いくつかの健康効果をもたらします。スムージーは、乳製品ベースのスムージー、フルーツベースのスムージー、ナッツやグリーンベースのスムージーなど、さまざまなタイプのものが市販されています。健康的なスムージーの有望な健康上の利点と利点は、フィットネス愛好家や労働者階級の人々の間でスムージーの人気を高めています。人々の健康とフィットネス意識の高まりは、スムージーの市場成長に可能性を与えています。また、チョコレート、ストロベリー、バニラなど味のバリエーションが豊富なことから、幼児たちの間でスムージーの需要が高まっています。ヨーグルトやシリアルに甘味料と牛乳を加えて作るスムージーは、幼児や健康志向の消費者の間で人気が高まっています。

スムージーを作ったり保存したりする際にスムージーが提供する利便性が、世界の食品市場におけるスムージーの市場成長を促進しています。スムージーのボトルが提供する持ち運びや旅行時の利便性が、労働者階級の人々の間でスムージーの需要を高めています。スムージードリンクが提供する健康上の利点は、味と利便性と共に世界のスムージー市場の成長を後押ししています。また、スムージーはノンアルコールであるため、あらゆる階層やタイプの人々に受け入れられつつあります。健康志向の高まりと人々の食生活の嗜好の変化も、スムージーを食品市場における主要な健康飲料の1つにしています。各社が新しい風味の革新的な新製品を発売していることも、スムージーの人気上昇に寄与しています。

市場の促進要因:

  • フィットネスと健康意識の高まりは、主要な市場の促進要因のひとつと予想されます。

人々のフィットネスと健康意識の高まりは、スムージー市場の成長を促進する主要要因の1つです。スムージードリンクが提供する健康効果や栄養素は、市場に出回っている他の市販ドリンクと比較して、スムージー市場を牽引しています。生活習慣病の増加により、人々の健康とフィットネスに対する意識が高まっています。味と香りの良さを伴う健康上の利点が、市場における従来の健康飲料よりもスムージーの需要を押し上げています。また、消費者のニーズや要望に応じてスムージーをオーダーメイドしたり、注文を受けたりすることで、人々の間でスムージードリンクの人気が高まっています。

FDA(米国食品医薬品局)の調査によると、バナナスムージーは、他のスムージーの中で最も人気があり、広く求められているスムージーの一つです。健康上の利点と良い味がスムージー市場を後押しする主要要因です。無糖スムージーの採用は、糖尿病患者の間でスムージーの人気の上昇につながっています。スムージーの優れたパッケージングと液体形態は、スムージーの消費を人々のニーズに適したものにし、取り扱いの利便性がスムージーを人々の間で好ましい健康飲料にしています。

  • 人材のライフスタイルの変化も重要な要因です。

人々のライフスタイルの開拓と近代化は、スムージーの市場成長に強く寄与しています。米国はスムージーの需要と売上が高い国の一つと言われています。米国では忙しく働く人々のライフスタイルがスムージーの需要を高めており、忙しいスケジュールをこなす社会人にとって便利で健康的な飲み物となっています。スムージーには緑黄色野菜や健康的な果物が加えられているため、よりおいしく、栄養価も高いです。スムージーの瓶詰めのプレゼンテーションとスムージーの広い利用可能性は、世界市場でスムージーの市場を増加しています。

栄養需要を満たすことができない社会人は、完璧な健康飲料と健康ソリューションとしてスムージーを採用しています。新しいバリエーションやフレーバーを開発することで、大手企業がスムージー産業に投資していることも、他の健康飲料よりもスムージーの需要を高めています。

市場抑制要因:

健康への懸念とスムージーの高い糖分が、業界が直面する主要障害です。顧客の健康志向の高まりにより、市販のスムージーによく含まれる砂糖の摂り過ぎによる悪影響への理解が進んでいます。

スムージーが糖尿病や肥満などの症状を悪化させると思われれば、健康飲料としてのスムージーの評判は落ちる可能性があります。さらに、ラベル表示や原材料の原産地をオープンにする必要性が高まっているため、生産者は、より健康的な代替品を求める顧客の嗜好に合うよう、処方を見直す必要に迫られています。このセグメントは、栄養強調表示や表示に関する規制の精査により困難に直面する可能性があり、マーケティング戦術や製品のポジショニングに影響を与える可能性があります。

北米が主要地域市場になると予想されます。

北米におけるスムージーの売上は、いくつかの重要な要因により急速に増加しています。スムージーは手軽で健康的な代替品として宣伝され、健康とウェルビーイングが重視されるようになった結果、顧客はより健康的な飲食物の選択肢へと誘導されています。健康志向の北米の消費者は、新鮮な果物や野菜を含むことが多いスムージーが栄養面で優れていることを高く評価すると思われます。

スムージーは、栄養を犠牲にすることなく利便性を求める人々にとって人気のある選択肢です。これは、この地域のペースの速いライフスタイルが、手軽に飲める外出用アイテムの需要を高めているためです。顧客の嗜好の変化に対応するため、メーカー各社はフレーバーや原材料を試行錯誤し、珍しい可能性を幅広く提供することで、この動向を活用しています。北米のスムージー産業が繁栄しているのは、多くの層の人々を含む多様な顧客基盤があるからです。これは、この地域の利便性、革新性、健康志向のダイナミックな相互作用の結果です。

主要発展:

  • 2023年5月、プラネット・スムージー(Planet Smoothie)(www.PlanetSmoothie.com)の3つの新しいサマータイム・スムージーが、ハイドレーション・ブラスト(Hydration Blast)と自然な甘さのライムジュースと組み合わされました。さらに、バブルトラブル・スムージーの人気材料だったマンゴー・ボバを好評につき復活させました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 スムージーの世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • フルーツベースのスムージー
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 乳成品ベースのスムージー
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益

第6章 スムージーの世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • レストラン
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益
  • スムージーバー
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • スーパーマーケットとハイパーマーケット
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • コンビニエンスストア
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第7章 スムージーの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • PepsiCo Inc
  • Innocent Drinks(The Coca-Cola Company)
  • Smoothie King
  • Bolthouse Farms
  • Jamba Juice Company
  • Suja Juice
  • Barfresh Food Group
  • Tropical Smoothie Cafe
  • Ella's Kitchen Ltd
  • Maui Wowi Hawaiian Coffees & Smoothies
目次
Product Code: KSI061611767

The global smoothies market is evaluated at US$16.213 billion for the year 2022 and is projected to grow at a CAGR of 7.48% to reach a market size of US$26.879 billion by the year 2029.

Smoothies are thick, cold, non-alcoholic beverages that provide several health benefits. Smoothies are available on the market in different types, like dairy-based smoothies, fruit-based smoothies, and nut and green-based smoothies. The promising health benefits and advantages of healthy smoothies are increasing the popularity of smoothies among fitness enthusiasts and working-class people. The increasing health and fitness consciousness of people is giving potential to the market growth of smoothies. The wide variety of flavors like chocolate, strawberry, and vanilla are also increasing the demand for smoothies among children. Smoothies made from yogurt and cereal with sweeteners and milk are becoming increasingly popular among children and health-conscious consumers.

The convenience offered by smoothies in making and storing them is driving the market growth of smoothies in the global food market. The convenience offered by smoothie bottles for carrying and traveling is increasing the demand for smoothies among working-class people. The health benefits offered by smoothie drinks, along with taste and convenience, are boosting the growth of the global smoothie market. The non-alcoholic nature of smoothies is also increasing their acceptability across all classes and types of people. The rising health consciousness and changes in dietary preferences of people are also making smoothies one of the major health drinks in the food market. The launch of new and innovative products, with new flavors, by companies is contributing to the increasing popularity of smoothies.

MARKET DRIVERS:

  • Increasing fitness and health consciousness is anticipated to be one of the major market drivers.

The rising fitness and health consciousness of people is one of the major factors driving the growth of the global smoothies market. The health benefits and nutrients offered by smoothie drinks when compared to other commercial drinks on the market are driving the market of smoothies. The rising rate of lifestyle diseases is increasing health and fitness consciousness among people. The health benefits accompanied by good taste and aroma are boosting the demand for smoothies over conventional health drinks in the market. Custom-made or ordered-made smoothies according to the needs and demands of the consumers are also increasing the popularity of smoothie drinks among people.

According to the survey by the FDA (U.S. Food and Drug Administration), the banana smoothie is one of the most popular and widely demanded smoothies among others. The health benefits and good flavor are the major factors boosting the smoothies market. The introduction of sugar-free smoothies is leading to the increased popularity of smoothies among diabetic people. The good packaging and liquid form of smoothies make the consumption of smoothies suitable for people's needs and the convenience of handling makes the smoothie a preferable health drink among people.

  • The changing lifestyle of people is another significant factor.

The development and modernization of people's lifestyles are strongly contributing to the market growth of smoothies. The United States is referred to as one of the countries with high smoothie demand and sales. The busy and working lifestyles of people in the U.S. are increasing the demand for smoothies in the country as it is a convenient and healthy drink for working professionals with busy schedules. The greens and healthy fruit content added to the smoothies make them tastier and higher, providing good nutrient value. The bottled presentation of smoothies and the wide availability of smoothies are increasing the market for smoothies in the global market.

Working professionals, who are unable to meet their nutrient demands are adopting smoothies as a perfect health drink and health solution. Investment of major companies in the smoothies industry by developing new variants and flavors is also increasing the demand for smoothies over other health drinks.

MARKET RESTRAINTS:

Health concerns and the high sugar content of smoothies are the main obstacles faced by the industry. Growing health consciousness among customers has led to a greater understanding of the possible negative effects of consuming too much sugar, which is a common ingredient in certain commercially available smoothies.

Smoothies' reputation as a healthful beverage choice may be damaged if people believe they intensify conditions like diabetes and obesity. In addition, producers are being forced to reevaluate their formulas to better suit customer preferences for healthier alternatives due to the growing need for openness in labeling and ingredient origin. The sector may face difficulties due to regulatory scrutiny of nutritional claims and labeling regulations, which might affect marketing tactics and product positioning.

North America is anticipated to be the major regional market.

Smoothie sales in North America are rising quickly because of several important factors. Smoothies are promoted as a handy and healthy alternative, and customers are being steered towards healthier food and drink options as a result of the growing emphasis on health and wellbeing. Consumers in North America who are health-conscious will appreciate that smoothies, which often include fresh fruits and vegetables, offer nutritional advantages.

Smoothies are a popular option for people looking for convenience without sacrificing nutrition because of the fast-paced lifestyle of the area, which has increased demand for easily consumable, on-the-go items. To adapt to changing customer tastes, manufacturers are leveraging this trend by experimenting with flavors and ingredients and providing a wide range of unusual possibilities. The North American smoothie industry is thriving because of its diverse customer base that includes people from many demographics. This is a result of the region's dynamic interaction between convenience, innovation, and health consciousness.

Key Developments:

  • In May 2023, three new summertime smoothies from Planet Smoothie (www.PlanetSmoothie.com) were combined with a Hydration Blast and naturally sweet lime juice. In addition, the company brought back the mango boba that was a popular ingredient in their Bubble Trouble smoothie due to popular demand. Mango boba, orange juice, lemon juice, strawberries, and mango are all included in Bubble Trouble.

Segmentation:

By Type

  • Fruit-based Smoothie
  • Dairy-based Smoothie
  • Others

By Distribution Channel

  • Restaurants
  • Smoothie bars
  • Supermarkets and Hypermarkets
  • Convenience Stores
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL SMOOTHIES MARKET, BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Fruit-based Smoothie
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Diary-based Smoothie
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Others
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. GLOBAL SMOOTHIES MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Restaurants
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Smoothie Bars
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Supermarkets and Hypermarkets
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Convenience Stores
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.6. Others
    • 6.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.6.2. Growth Prospects
    • 6.6.3. Geographic Lucrativeness

7. GLOBAL SMOOTHIES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Indonesia
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. PepsiCo Inc
  • 9.2. Innocent Drinks (The Coca-Cola Company)
  • 9.3. Smoothie King
  • 9.4. Bolthouse Farms
  • 9.5. Jamba Juice Company
  • 9.6. Suja Juice
  • 9.7. Barfresh Food Group
  • 9.8. Tropical Smoothie Cafe
  • 9.9. Ella's Kitchen Ltd
  • 9.10. Maui Wowi Hawaiian Coffees & Smoothies