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市場調査レポート
商品コード
1337555

消費者調査分析:UX (ユーザーエクスペリエンス) の革新

Consumer Survey Analysis: Revolutionizing User Experience

出版日: | 発行: Ken Research Private Limited | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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消費者調査分析:UX (ユーザーエクスペリエンス) の革新
出版日: 2023年07月01日
発行: Ken Research Private Limited
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

UX/UIは、モバイルアプリでのスムーズなナビゲーションのためのインターフェイスに使用されるトレンディングソフトウェアです。フィンテック分野のアプリは、より良い顧客体験のために特に求められており、AR、VR、音声UI、AI技術などの技術の進歩によって身近なものとなりました。小口融資アプリを運営する大手企業は、ユーザー中心設計など、必要とされるUX/UIの最適化機能を備えています。

UX/UI市場の主な成長要因は、中小企業、大規模企業など、さまざまなタイプのユーザーからの需要が高いことです。2021年から2022年にかけて、インドではインターネットユーザーが3,400万人増加しました。同国は世界第2位のIMサービスユーザー数と世界最大のソーシャルメディアユーザー数を抱えています。True Balanceなどのアプリは、少額の簡単な個人融資に需要があります。インドは世界第3位のフィンテック市場に浮上しています。

現在、インドでは2,200社を超える企業がフィンテック分野で事業を展開しています。各社は、それぞれのアプリで顧客に個人融資への簡単なアクセスを提供しており、アプリのUX/UIソフトウェアの改善に強い関心を寄せています。

当レポートでは、モバイルアプリ向けのUX/UIソフトウェアについて調査し、主要アプリの概要、主要アプリの利用者を対象にした調査の結果、比較分析、各種提言などをまとめています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 アプリの概要:KreditBee・True Balance・CASHe・Stashfin

  • KreditbeeとTrue Balanceの概要
  • StashfinとCASHeの概要
    • レーティング
    • ダウンロード数
    • レビュー
    • ランキング
    • ハイライト機能

第3章 調査結果:KreditBee・True Balance・Stashfin・CASHeアプリに関する洞察

  • KreditBeeとTrue Balanceに関する洞察
  • StashfinとCASHeに関する洞察
    • アプリの使用頻度
    • アプリのビジュアルアピール
    • コンテンツの読み込み速度
    • バグや不具合の経験
    • ユーザーの使いやすさ、など

第4章 UI/UXの監査と競合分析

  • UI/UX監査:8パラメーター
  • 競合分析:9パラメーター
  • 4アプリのビジュアルアピールの比較
  • UI/UXのベストプラクティス:KreditBee・Stashfin・CASHe別
  • 準最適のUI/UXプラクティス:KreditBee・Stashfin・CASHe別

第5章 True BalanceアプリのUI/UXに関する主な提言

  • より良いユーザーエクスペリエンスに向けTrue Balance UI/UXを最適化するための主な推奨パラメーター
  • ユーザー中心の設計とビジュアル階層
  • ナビゲーションと情報アーキテクチャ、シンプルさとミニマリズム
  • 提言、ユーザーガイダンス、アクセシビリティ、包括性

第6章 インタビューの主観的調査結果・アプリの不具合/エラー・考慮すべき基本原則・UI/UX理論

  • True Balanceアプリの不具合/エラー
  • ヒックスの法則
  • フィッツの法則
  • 目標勾配効果

第7章 調査手法

目次
Product Code: KR1364

Market Overview:

UX/UI is a trending software, which is used for providing better interface for smooth navigation in mobile apps. Apps in Fintech are especially in need for better customer experience. The major Trending technological advancements like Augmented Reality (AR) Virtual Reality (VR) Voice UI and AI technology etc. made it accessible. Major companies operating in micro lending loan apps has a great optimization features for UX/UI, which are much, needed like user-centered design etc.

Adherence to UI/UX laws and principles is strongly recommended. Here are three essential laws: Hick's Law: Simplify the user interface and reduce decision-making time by limiting the number of choices available. Fitts's Law: Design interactive elements in a way that gives ease of use, considering factors such as size and distance, to enhance user interaction. Goal Gradient Effect: Leverage the psychological tendency for users to be motivated by nearing completion to encourage engagement and progress within the app.

UX/UI Survey Analysis

The major growth factors of UX/UI market are the heavy demand of users on types of enterprises like small, medium and big. Between 2021 and 2022, there were ~34 million more internet users in India.

The second-largest IM service users and the most significant social media users worldwide are found in India.

Apps like True balance has been in demand for simple personal loans for small amount. India has emerged as the world's third-largest fintech market.

Competitive Landscape:

At present, over 2,200 companies are operating in the fintech segment in India. Companies offer customers the easy acess for personal loans by applying on their respective apps. Companies usually took keen interest in betterment of UX/UI softwares in their apps. Apps like Kreditbee, CashE, StashFin and True balance. Majority of the Micro lending Loan App companies are majorily working on their UX/UI lookout. The True Balance app received better average rating for visual appeal, indicating that respondents found its design and interface to be pleasing. Other apps like Kreditbee and StashFin are also working for better customer base.

Recent Developments:

Trending technical upgrades is making UX/UI easily accessible and in making smooth interface. Like in AR is a great start. Using body and face tracking, as well as advanced scene depth sensing, companies are already working on camera filters that accomplish this.

Also, Artificial intelligence powers facial and spatial recognition software needed for AR to function. AR and AI solutions can work together to provide innovative solutions.

Major micro loan providing players are doing surveys of various customers, which are users of various loan apps for better quality of feedback on which they could work on in the future.

Table Of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1 Executive Summary: True Balance Ui/Ux Project

2. App Overview: KreditBee, True Balance, CASHe, and Stashfin

  • 2.1 Overview of Kreditbee and True balance (Ratings, downloads, reviews, rankings, and Highlighted features of the apps)
  • 2.2 Overview of Stashfin and CASHe (Ratings, downloads, reviews, rankings, and Highlighted features of the apps)

3. Survey Findings: Insights on the KreditBee, True Balance, Stashfin, and CASHe App

  • 3.1 Insights on KreditBee and True Balance (Frequency of app usage, Visual appeal of the app, Content loading speed, Experience of bugs or glitches, User-friendliness, etc.)
  • 3.2 Insights on Stashfin and CASHe (Frequency of app usage, Visual appeal of the app, Content loading speed, Experience of bugs or glitches, User-friendliness, etc.)

4. Ui/Ux Audit and Competitive Analysis

  • 4.1 Ui/Ux Audit on 8 Different Parameters
  • 4.2 Competitive Analysis on 9 Different Parameters
  • 4.3 Comparison of Visual Appeal Across Four Apps
  • 4.4 Best UI/UX Practices by KreditBee, Stashfin, and CASHe
  • 4.5 Suboptimal UI/UX Practices by KreditBee, Stashfin, and CASHe

5. Key UI/UX Recommendations for True Balance App

  • 5.1 Key Recommendations Parameters to Optimize True Balance UI/UX for a better User Experience
  • 5.2 User-Centered Design and Visual Hierarchy
  • 5.3 Navigation and Information Architecture and Simplicity and Minimalism
  • 5.4 Recommendations, User Guidance and Accessibility and Inclusivity

6. Subjective Interview Findings and App Glitches/Errors and Essential Principles and UI/UX Theories to Consider

  • 6.1 True Balance App Glitches/Errors
  • 6.2 Hick's Law
  • 6.3 Fitt's Law
  • 6.4 The Goal-Gradient Effect

7. Research Methodology

  • 7.1 Market Definitions and Assumptions
  • 7.2 Survey - Steps Involved in Conducting Survey
  • 7.3 Survey - Research Approach
  • 7.4 Sample Questions - Survey
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