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市場調査レポート
商品コード
1702314
消費者調査:デジタル生活Living with Digital Consumer Survey |
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消費者調査:デジタル生活 |
出版日: 2025年03月13日
発行: Futuresource Consulting Ltd.
ページ情報: 英文 97 Pages
納期: お問合せ
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当消費者調査は、2024年12月に米国、英国、カナダ、ドイツ、フランス、イタリア、スペインで実施され、すべてのエンターテインメント・カテゴリーにおける視聴者と消費者の習慣と行動をまとめたものです。
当レポートでは、プレミアム、シネマ、EST、TVoD、SVoD、AVoD、FASTの商品と消費者態度、さらに幅広いエンタテインメントの消費習慣について検証しています。
金融の安定が改善するにつれ、消費者の信頼感は回復しつつあります。ストリーミングサービスの利用率は上昇傾向にあり、1人当たりの平均利用サービス数はほぼ3まで増加しています。同時に、より多くの買い物客がプレミアムトランザクションで購入またはレンタルしており、米国と英国では消費者の45%となっています。
26歳から45歳の年齢層が映画館を訪れる中心的な層であることに変わりはなく、英国は7ヶ国平均と比較して指数が高くなっています。3分の1以上の観客が映画館を鑑賞場所として挙げており、映画館は依然としてテントポール公開作品を鑑賞するのに適した場所です。
世界のストリーミングサービスは、有料加入者の増加を享受しており、コストパフォーマンスに対する認識は増加傾向にあり、解約意向は減少傾向にあります。これらはすべて、サービスがロイヤリティを向上させ、加入と収益の両方の成長を維持できるというポジティブな兆候です。
広告配信サービスも引き続きエンゲージメントが高まっており、調査対象7市場のうち6市場でアクティブユーザーが増加しています。Pluto、Tubi、Rakuten TVはそれぞれ、本調査の少なくとも2つの市場でトップサービスとなっています。
この消費者調査レポートは、ビデオコンテンツ分野および関連分野で事業を展開する企業にとって、特に有益なものとなるでしょう。
The 'Living With Digital report series' is a regular offering from Futuresource Consulting's consumer research program. This wave of research was carried out in December 2024 across the USA, UK, Canada, Germany, France, Italy and Spain, bringing together audience and consumer habits and behaviours across all entertainment categories.
Products and consumer attitudes under review in this report include an assessment of Premium, cinema, EST and TVoD, SVoD, AVoD and FAST, along with wider entertainment consumption habits.
Consumer confidence is returning as financial stability improves, which now raises the question: is the door opening for a further boost in spend across the Entertainment sectors? Engagement across streaming services is climbing, with the average number of services accessed per individual increasing to almost 3. At the same time, more shoppers are buying or renting across premium transactional, with 45% of consumers doing so in the UK & US. These trends would seem to suggest so.
The 26-45 age group have remained the core demographic visiting the cinema, with the UK over-indexing vs the 7-country average. Cinema is still the preferred place to see a tent-pole release with over a third of audiences ranking this as the leading place to watch.
Global streaming services are enjoying growth in paid subscribers, with value for money perception on the increase and intention to churn on the decline. These are all positive signs that services are improving loyalty and can sustain both subscription and revenue growth.
Ad-tiers services also continue to see higher levels of engagement, with 6 of the 7 surveyed markets seeing increases in active users. Pluto, Tubi and Rakuten TV are each the leading service in at least 2 of the markets in this study.
Futuresource has been tracking, researching and consulting on the CE landscape for the last 30 years. This publication is one in a series of research reports, produced to provide businesses with a fully rounded view of the market.
Any business operating within the video content space and related sectors will benefit from this consumer research report, particularly: