表紙:消費者調査:デジタル生活
市場調査レポート
商品コード
1702314

消費者調査:デジタル生活

Living with Digital Consumer Survey


出版日
ページ情報
英文 97 Pages
納期
お問合せ
価格
価格表記: GBPを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1GBP=195.09円
消費者調査:デジタル生活
出版日: 2025年03月13日
発行: Futuresource Consulting Ltd.
ページ情報: 英文 97 Pages
納期: お問合せ
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当消費者調査は、2024年12月に米国、英国、カナダ、ドイツ、フランス、イタリア、スペインで実施され、すべてのエンターテインメント・カテゴリーにおける視聴者と消費者の習慣と行動をまとめたものです。

当レポートでは、プレミアム、シネマ、EST、TVoD、SVoD、AVoD、FASTの商品と消費者態度、さらに幅広いエンタテインメントの消費習慣について検証しています。

現在の市場動向

金融の安定が改善するにつれ、消費者の信頼感は回復しつつあります。ストリーミングサービスの利用率は上昇傾向にあり、1人当たりの平均利用サービス数はほぼ3まで増加しています。同時に、より多くの買い物客がプレミアムトランザクションで購入またはレンタルしており、米国と英国では消費者の45%となっています。

26歳から45歳の年齢層が映画館を訪れる中心的な層であることに変わりはなく、英国は7ヶ国平均と比較して指数が高くなっています。3分の1以上の観客が映画館を鑑賞場所として挙げており、映画館は依然としてテントポール公開作品を鑑賞するのに適した場所です。

世界のストリーミングサービスは、有料加入者の増加を享受しており、コストパフォーマンスに対する認識は増加傾向にあり、解約意向は減少傾向にあります。これらはすべて、サービスがロイヤリティを向上させ、加入と収益の両方の成長を維持できるというポジティブな兆候です。

広告配信サービスも引き続きエンゲージメントが高まっており、調査対象7市場のうち6市場でアクティブユーザーが増加しています。Pluto、Tubi、Rakuten TVはそれぞれ、本調査の少なくとも2つの市場でトップサービスとなっています。

調査分野

  • 2024年12月に実施された調査に基づく、エンターテインメントの消費とサービス利用に関する消費者の意識と行動
  • プレミアム・リリース、EST、TVoD、SVoD、AVoDの利用動向
  • 2023年12月および2024年7月に実施した過去の調査との比較

この消費者調査レポートは、ビデオコンテンツ分野および関連分野で事業を展開する企業にとって、特に有益なものとなるでしょう。

  • コンテンツ権利者
  • 放送局およびコンテンツサービスプロバイダー
  • メーカーとそのサプライヤー
  • 仲介業者およびサプライチェーン
  • 小売業者
  • CE市場のストラテジスト、マーケティングおよびセールスの専門家
  • 投資家

目次

  • イントロダクション
  • エグゼクティブサマリー
  • 映画
  • 早期アクセスリリース- プレミアム金利
  • ESTとTVoD
  • SVoD:行動と態度
  • SVoDサービス
  • AVoDとFAST
  • より広範なビデオ消費
  • 付録
目次

The 'Living With Digital report series' is a regular offering from Futuresource Consulting's consumer research program. This wave of research was carried out in December 2024 across the USA, UK, Canada, Germany, France, Italy and Spain, bringing together audience and consumer habits and behaviours across all entertainment categories.

Products and consumer attitudes under review in this report include an assessment of Premium, cinema, EST and TVoD, SVoD, AVoD and FAST, along with wider entertainment consumption habits.

Current market trends:

Consumer confidence is returning as financial stability improves, which now raises the question: is the door opening for a further boost in spend across the Entertainment sectors? Engagement across streaming services is climbing, with the average number of services accessed per individual increasing to almost 3. At the same time, more shoppers are buying or renting across premium transactional, with 45% of consumers doing so in the UK & US. These trends would seem to suggest so.

The 26-45 age group have remained the core demographic visiting the cinema, with the UK over-indexing vs the 7-country average. Cinema is still the preferred place to see a tent-pole release with over a third of audiences ranking this as the leading place to watch.

Global streaming services are enjoying growth in paid subscribers, with value for money perception on the increase and intention to churn on the decline. These are all positive signs that services are improving loyalty and can sustain both subscription and revenue growth.

Ad-tiers services also continue to see higher levels of engagement, with 6 of the 7 surveyed markets seeing increases in active users. Pluto, Tubi and Rakuten TV are each the leading service in at least 2 of the markets in this study.

Areas Explored:

  • Consumer attitudes and behaviours surrounding entertainment consumption and service usage, based on research carried out in December 2024
  • Trends in the uptake and usage of Premium Releases, EST, TVoD, SVoD and AVoD
  • Comparisons with previous waves of research carried out December 2023 and July 2024

Did you know?

Futuresource has been tracking, researching and consulting on the CE landscape for the last 30 years. This publication is one in a series of research reports, produced to provide businesses with a fully rounded view of the market.

Any business operating within the video content space and related sectors will benefit from this consumer research report, particularly:

  • Content rights holders
  • Broadcasters and content service providers
  • Manufacturers and their suppliers
  • Intermediaries and supply chain
  • Retailers
  • CE market strategists, marketing and sales professionals
  • Investors

Table of Contents

  • Introduction
  • Executive Summary
  • Cinema
  • Early Access Release - Premium Interest
  • EST and TVoD
  • SVoD: Behaviour and Attitudes
  • SVoD Services
  • AVoD and FAST
  • Wider Video consumption
  • Appendix