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市場調査レポート
商品コード
1276393
液体チーズの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:製品タイプ別(チーズスプレッド、チーズソース、チーズディップ、その他)、タイプ別、流通チャネル別、地域別展望・予測、2023~2029年Global Liquid Cheese Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Product Type (Cheese Spread, Cheese Sauce, Cheese Dip, and Others), By Type, By Distribution Channel, By Regional Outlook and Forecast, 2023 - 2029 |
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液体チーズの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:製品タイプ別(チーズスプレッド、チーズソース、チーズディップ、その他)、タイプ別、流通チャネル別、地域別展望・予測、2023~2029年 |
出版日: 2023年04月28日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 231 Pages
納期: 即納可能
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液体チーズ市場規模は、2029年には214億米ドルに達し、予測期間中にCAGR3.1%の市場成長率で上昇すると予測されています。
液体チーズソースを製造する場合、一般的にバルクチーズ製品を細断し、他の乾燥成分や乳化塩と一緒に大型の処理容器に入れることがあります。この組み合わせは攪拌されてスラリーになり、その後、様々な装置を用いて無菌処理を行い、製品を加熱・殺菌して注ぎやすくします。その後、無菌のボトルやジャー、缶に入れられます。無菌処理された液体チーズソースは、通常、保存が可能で、使用するまで冷蔵する必要がありません。
COVID-19の影響分析
COVID-19の世界の普及は、液体チーズ市場に悪影響を及ぼしています。COVID-19の発生により、チーズやチーズを使ったスナックの売上が大幅に減少しました。レストラン、店舗、ベーカリーの閉鎖により、チーズ系製品の需要が減少しました。酪農家は過剰在庫に、チーズ製造工場は需要減少に直面しています。さらに、旅行や貿易の制限によって物流ネットワークが阻害され、売上減少による企業の損失が発生しています。チーズ産業の拡大は、外食、小売、食品メーカーの3つの主要な流通チャネルによって促進されています。
市場成長要因
世界の西洋料理への消費者の関心の高まり
西洋料理への関心の高まり、可処分所得の増加、レッドチリフレーク、ペッパー、ガーリック、オレガノピクルスなどのフレーバー付きチーズの導入などが、液体チーズビジネスの促進要因となっています。米国や欧州などの欧米諸国では一般的な食品であるにもかかわらず、チーズはその汎用性の高さから、世界中の消費者のさまざまな嗜好に合わせて調整することができます。欧米諸国には様々な料理がありますが、他の地域の料理とは異なる特徴があります。チーズをはじめとする乳製品を使った料理は、西洋料理に広く浸透しています。また、アジア諸国では都市化が進んでいるため、市場が拡大すると考えられます。
オン・ザ・ゴー・スナックの消費拡大
現在、調理済みのシャルキュトリーボード、様々な料理が楽しめるレディディナー、デリ風のおつまみなど、より高級なレディトゥイートフードが販売されています。お客様の生活のあらゆる場面でオンデマンドの選択肢が豊富になった今、より良いレディ・トゥ・イート・フードの種類が増えることは理にかなっていると思います。スナック菓子製造会社が世界的に急拡大しているため、顧客はさまざまなスナック菓子の選択肢を手に入れることができます。これらの要素により、液体チーズ市場は成長しています。
市場の抑制要因
チーズに関連する健康上の懸念
各国政府は、食品、特に液体チーズ製品に含まれるナトリウム、脂肪、カロリーの量を制限する法律を制定しています。これらの規制は、液体チーズ製品の製造・販売方法に影響を及ぼし、需給に影響を与える可能性があります。クリーンイーティングや植物性食生活の重視などの健康動向は、液体チーズ製品の人気の高まりに影響を与えています。植物から作られたチーズを含む、より健康的な液体チーズの代用品は、健康や体力を心配する消費者のために用意されています。その結果、液体チーズ市場はこのような理由で成長率が低下すると予想されます。
製品タイプの展望
製品タイプに基づき、液体チーズ市場は、チーズスプレッド、チーズソース、チーズディップ、その他に特徴付けられます。2022年、液体チーズ市場において、チーズスプレッドセグメントが最も高い収益シェアを占めています。チーズスプレッド分野では、他の多くの食品と同様に、味の革新に向けた傾向が観察されています。消費者の斬新さや多様性への渇望を満たすため、メーカーは新しいフレーバーやフレーバーの組み合わせを開発しています。消費者の健康やフィットネスに対する関心が高まるにつれ、より良い食品の選択肢を探す人が増えています。
チーズの種類別展望
チーズの種類によって、液体チーズ市場はモッツァレラ、チェダー、パルメザン、その他に分類されます。モッツァレラセグメントは、2022年の液体チーズ市場において顕著な収益シェアを記録しました。モッツァレラチーズとも呼ばれるカルドチーズをスライスして、いくつかの異なる食事メニューに活用することが可能です。このチーズが食品産業で多く使用されているのは、カルシウムとタンパク質を多く含んでいるためです。また、モッツァレラチーズのようなビタミンBを多く含むチーズは、コレステロール値を良好に保つ働きがあるため、世界中の糖尿病食品によく使われています。この製品があれば、市場は拡大します。
流通チャネルの展望
流通チャネル別に見ると、液体チーズ市場はオンラインとオフラインに分かれます。2022年、オフラインセグメントが液体チーズ市場を独占し、最大の収益シェアを獲得しました。直接買い物をすることを好む消費者は、個人的に製品を吟味して購入することができるため、オフラインの流通チャネルを利用する方が便利だと感じるかもしれません。インターネットでの配送とは対照的に、オフラインの配送方法は、誰かがすぐに液体チーズを必要とする場合、製品への素早いアクセスを提供することができます。さらに、オフラインで液体チーズを購入すると、配送料がかからないため、顧客は費用を節約することができます。
地域別の展望
地域別に見ると、液体チーズ市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。欧州地域は、2022年に最も高い収益シェアを獲得し、液体チーズ市場をリードしました。ファストフードチェーンの人気の高まり、調理済み食品へのニーズの高まり、コンビニエンスフードへの関心の高まりが、欧州における液体チーズ市場の拡大を促す主な要因となっています。欧州の高品質なチーズには常に高い需要があり、原材料費高騰の影響も少ないため、チーズは他のどの乳製品よりも輸出の見通しが良いものとなっています。
List of Figures
The Global Liquid Cheese Market size is expected to reach $21.4 billion by 2029, rising at a market growth of 3.1% CAGR during the forecast period.
Liquid cheese is a cheese that has been processed to a liquid or semi-liquid state. It is widely used as a dip or topping for many foods, such as French fries, nachos, and hot dogs. Cheese is often created from the milk of cows, goats, buffaloes, and sheep. It is a nutritious food that is high in protein. The milk protein casein causes it to thicken, and various flavors, textures, and shapes can be used to make it. In addition, the abundance of minerals in cheese, including calcium, phosphorus, protein, vitamin A, zinc, and vitamin B12, makes it a nutrient-dense diet for all age groups. The liquid cheese market is expanding due to the rising demand for cheese in the cooking of fast foods.
Dairy items like cheese, which contain a lot of calcium, can lower blood pressure. Moderate consumption of low-fat, low-sodium cheeses as part of a healthy diet can help decrease blood pressure. According to research, cheese may be a rich source of the antioxidant glutathione, which supports brain function. This antioxidant's potential benefits for blood vessel health may also apply. Probiotic bacteria are found in cheese and yogurt, two examples of fermented foods. According to a few modest studies, healthy gut flora can help keep cholesterol levels in check.
When making liquid cheese sauces in an industrial setting, bulk cheese products are typically shredded and combined with other dry ingredients and emulsification salts in a sizable processing vessel. The combination is stirred to form a slurry, and then it undergoes aseptic processing using various devices to heat & sterilize the product and make it pourable. Then the product is put into sterile bottles, jars, or cans. These liquid cheese sauces that have been aseptically treated are normally shelf-stable and don't need to be refrigerated until they are used.
COVID-19 Impact Analysis
The global spread of COVID-19 has had a negative impact on the liquid cheese market. The sales of cheese and cheese-based snacks were significantly reduced due to the COVID-19 outbreak. The demand for cheese-based products has decreased due to the closing of restaurants, stores, and bakeries. Milk farmers are dealing with excess inventory, while cheese production facilities are confronted with decreasing demand. Additionally, the logistical network has been hampered by travel and trade restrictions, which has caused businesses to lose money due to lower sales. The expansion of the cheese industry is facilitated by three key distribution channels: food service, retail, and food manufacturers.
Market Growth Factors
Growing interest of consumers in western cuisines globally
The growing acceptance of Western cuisines, rising disposable incomes, and the introduction of flavored cheeses with flavors like red chili flakes, pepper, garlic, and oregano pickle are all driving factors in the liquid cheese business. Despite being a common food in Western nations like the US and Europe, cheese can be tailored to suit consumers' various tastes and preferences worldwide due to its versatility. Western countries have a broad array of cuisines, but they all share certain traits that set them apart from other regions' cuisines. The usage of cheese and other fermented milk products is widespread in Western cuisine. Also, the market will expand due to the increased urbanization occurring in Asian nations.
Rising consumption of on-the-go snacks
More upmarket ready-to-eat food items are currently available on the market, including charcuterie boards that have already been prepared, ready dinners with a variety of culinary influences, and deli-style nibbles. It makes sense that there would be a wider variety of better ready-to-eat food products given the abundance of on-demand options currently available in every part of customers' life. Due to the rapidly expanding number of snack manufacturing companies globally, customers have access to a variety of snack options. The liquid cheese market is growing as a result of these elements.
Market Restraining Factors
Health concerns associated with the cheese
Governments pass laws that restrict the amount of sodium, fat, or calories in food goods, especially liquid cheese products. These regulations might have an impact on how liquid cheese products are produced and sold, which might have an impact on supply and demand. Health trends like the emphasis on clean eating and plant-based diets impact the growing popularity of liquid cheese products. Healthier liquid cheese substitutes, including cheese made from plants, are available for consumers worried about their health and fitness. As a result, the liquid cheese market is anticipated to witness a decline in growth due to this.
Product Type Outlook
Based on product type, the liquid cheese market is characterized into cheese spread, cheese sauce, cheese dip, and others. In 2022, the cheese spread segment held the highest revenue share in the liquid cheese market. A tendency toward taste innovation has been observed in the cheese spread segment, like that of many other food products. To satisfy consumers' craving for novelty & diversity, manufacturers develop new flavors & flavor combinations. As consumers' concerns about their health and fitness grow, there is an increase in the number of people searching for better food options.
Cheese Type Outlook
On the basis of cheese type, the liquid cheese market is classified into mozzarella, cheddar, parmesan, and others. The mozzarella segment recorded a remarkable revenue share in the liquid cheese market in 2022. It is possible to slice curd cheese, also called mozzarella cheese, and utilize it in several different meal dishes. This cheese's substantial usage in the food industry results from its high calcium and protein content. In addition, the use of cheese with a high vitamin B content, such as mozzarella, is common in diabetic food products worldwide since it helps maintain good cholesterol levels. With this product, the market would grow.
Distribution Channel Outlook
By distribution channel, the liquid cheese market is divided into online and offline. In 2022, the offline segment dominated the liquid cheese market with the maximum revenue share. Consumers who prefer to shop in person may find it more convenient to use offline distribution channels because they can personally examine and purchase the product. Offline distribution methods, as opposed to internet delivery, can offer quicker access to the product if someone immediately needs the liquid cheese. Furthermore, customers can save money by purchasing liquid cheese offline because there are no delivery fees involved.
Regional Outlook
Region wise, the liquid cheese market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Europe region led the liquid cheese market by generating the highest revenue share in 2022. The escalating popularity of fast-food chains, the rising need for prepared foods, and the rising interest in convenience foods are the primary factors driving the expansion of the liquid cheese market in Europe. Since there has always been a high demand for high-quality European cheese and the effects of higher raw material costs are less problematic, cheese has offered better export prospects than any other dairy product.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Dairy gold Co-Operative Society Limited, Amul (The Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd.), Gehl Foods, LLC, HP Hood LLC, La Preferida, Inc., Ricos Product Company, Lakeview Farms LLC, Veeba Food Services Pvt. Ltd., Dlecta Foods Private Limited, and Brunkow Cheese.
Market Segments covered in the Report:
By Product Type
By Type
By Distribution Channel
By Geography
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