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市場調査レポート
商品コード
1276363
インサイトエンジンの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:技術別、アプリケーション別、コンポーネント別(ソリューション、サービス)、展開タイプ別、組織規模別、業種別、地域別展望と予測、2023~2029年Global Insight Engines Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Technology, By Application, By Component (Solution and Services), By Deployment Type, By Organization Size, By Vertical, By Regional Outlook and Forecast, 2023 - 2029 |
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インサイトエンジンの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:技術別、アプリケーション別、コンポーネント別(ソリューション、サービス)、展開タイプ別、組織規模別、業種別、地域別展望と予測、2023~2029年 |
出版日: 2023年04月28日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 377 Pages
納期: 即納可能
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インサイトエンジン市場規模は、2029年までに66億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは25.4%の市場成長率で上昇すると予想されています。
インサイトエンジンとは、適切な技術を使ってデータを構成、評価、整理し、最終的に特定の順序で並べるものです。これにより、特定の商取引の場面で、デジタル従業員、最終消費者、利害関係者の文脈で、現在のデータまたは合成されたデータを、積極的または高度に対話的な方法で転送することが可能になります。
データや情報が構造化されているか非構造化されているかは、価値あるインサイトを生み出すために使用されるデータや情報の品質と価値に大きな影響を与え、インサイトエンジン市場の開拓を促進すると予測されます。構造化データは、明確に定義されたデータタイプで構成され、検索可能なフィールドに整理または配置され、そのパターンは容易に照会することができます。
COVID-19の影響分析
COVID-19では、インサイトエンジンはエンタープライズサーチの知識発見の選択肢の1つとして勢いを増しました。市場では、エンタープライズアプリケーションで生成されるデータが大幅に増加しました。その結果、ビジネスの意思決定のために意味のあるインサイトを開発するために費やす時間が大幅に増加しました。パンデミック時にインサイトエンジンを宣伝するために、市場の主要ベンダーは、業界固有の検索機能やパンデミック後の検索機能を備えた最先端の製品を発表し、パンデミック時の市場の成長をさらに後押ししました。
市場成長要因
BFSI業界におけるインサイトエンジンの利用拡大
ソーシャルメディアをスキャンし、自然言語処理を用いて自社のサービスや戦略に関する会話を分析することで、銀行やその他の金融機関もインサイトエンジンを使用して顧客の感情を特定し解析しています。重要なデータや分離されたデータにアクセスできるため、金融サービスのアナリストはより正確なレポートを作成し、顧客や社内の意思決定者により良いガイダンスを提供することができます。データによって銀行サービスをパーソナライズすることで、顧客エンゲージメントを高め、収益を向上させることができます。このように、インサイトエンジンへのBFSIセクターの依存度が高まっていることから、同セクターの増加とともに、インサイトエンジン市場の成長も促進されると期待されています。
検索エンジンが文脈や複雑なクエリを理解するようになっている
専門家に相談して解決策を見出したり、斬新なアイデアを評価したり、コンプライアンスを迅速化したり、顧客サービスを強化することで、企業はこの検索機能から利益を得ることができます。インサイトエンジンは、企業の多くの部門、ユニット、部署で利用されています。インサイトエンジンは、企業の多くの部門、ユニット、部署で利用されており、ユーザーが障害を克服するためのサポートネットワーク、ユーザーの要求に応じたデータの準備と提示、多くの部門、作業員、アプリケーションの要求を満たすことができるかもしれません。このように、エンジンは文脈や複雑なクエリを理解する能力を高めており、予測される期間中に市場は成長すると予想されます。
市場抑制要因
データ品質とソース検証の問題
ソース検証の不備やデータ品質の低下は、データセキュリティ違反による多額の罰金や、顧客、市場シェア、収益の喪失につながる可能性があります。データソースの検証機能、データ品質の向上、高度に保護されたアクセス制御の要件は、すべて組織の法律や規制に従って設定する必要があり、インサイトエンジンを使用するための前提条件となります。データサイロは、非構造化データと構造化データの使用や、データスチュワード、カストディアン、セキュリティチームなど、多数の利害関係者の関与によって生じます。その結果、データアドレスの品質と検証に関する問題が、インサイトエンジンの市場拡大を大きく制限する可能性があります。
コンポーネントの展望
インサイトエンジン市場は、コンポーネントに基づき、ソリューションとサービスに区分されます。ソリューションセグメントは、2022年にインサイトエンジン市場を独占し、最大の収益シェアを獲得しました。これは、これらのソリューションが、ROI分析レポートを含む包括的なパフォーマンス指標を提供するためです。その主な目的は、ウェブサイトやアプリケーションに対する顧客のインタラクションに関する情報を提供し、効果的なコンテンツを特定することです。プラットフォームの集中型インターフェースは、よりシンプルな概要とレポートを提供します。CRMやPOSシステムなどの他のアプリケーションと統合し、包括的な消費者行動の概要を提供します。
アプリケーションの展望
インサイトエンジン市場は、アプリケーション別に、検索・ディスカバリー、顧客管理、ナレッジマネジメント、リスク・コンプライアンス管理、その他のアプリケーションに分類されます。2022年のインサイトエンジン市場では、検索・ディスカバリー分野がかなりの収益シェアを確保しました。これは、ユーザーがデータ駆動型の意思決定を行うために必要な事実を探し出し、理解し、確信することを可能にするその機能によるものです。現代の数多くのビジネスは、データを利用して知的でタイムリーな意思決定を行う能力に基づいています。しかし、従来のエンタープライズサーチは、現代のナレッジワーカーのニーズを満たすことができないことが証明されています。
技術の展望
インサイトエンジン市場は、技術別に自然言語処理と機械学習に分類されます。2022年のインサイトエンジン市場では、機械学習分野が最大の収益シェアを占めています。これは、機械学習アルゴリズムを使用してデータを分析し、動向を特定し、予測を行い、推奨事項を提案することができるためです。また、協調フィルタリング、クラスタリング、類似度計算などの機械学習アルゴリズムを使用することで、インサイトエンジンは検索結果の関連性を判断し、検索クエリにマッチさせることができ、これがこのセグメントの拡大をさらに後押ししています。
展開タイプの展望
インサイトエンジン市場は、展開タイプによってクラウドとオンプレミスに二分されます。2022年のインサイトエンジン市場では、オンプレミスが突出した収益シェアを獲得しています。これは、オンプレミスの展開では、ソリューションが企業のサーバーにセットアップされ、ファイアウォールで保護されるという事実によるものです。オンプレミスソフトウェアを使用するには、企業はライセンスまたはアプリケーションのコピーを購入する必要があります。ソフトウェアはライセンスされ、完全なインスタンスは企業のオンサイトに保管されるため、クラウドコンピューティングインフラよりもセキュリティが強固であることが多いです。
組織規模の展望
インサイトエンジン市場は、組織規模によって大企業と中小企業に分類されます。大企業セグメントは、2022年に最大の収益シェアを獲得してインサイトエンジン市場を独占しました。この成長は、大企業がインサイトエンジンのユーザーの大半を占めていることに起因しています。ほとんどの企業はデータに溺れながらも、インサイトを渇望しています。デジタルパワーの取り組みのためにデータを見つけ、分析するために、機械学習とAIを混合したインサイトエンジンは、驚異的な発展を遂げています。これらの企業は、これらの処理に投資するための相当なリソースを持っています。
業種の展望
インサイトエンジン市場は、業種別では、銀行・金融サービス・保険、IT・ITeS、小売・eコマース、ヘルスケア・ライフサイエンス、テレコム、製造、政府、その他に分類されます。2022年のインサイトエンジン市場では、IT・ITeS分野が大きな収益シェアを記録しました。これは、IT・ITeSビジネスでインサイトエンジンを構築することで、組織から効率化まで、いくつかのメリットがあるためです。インサイトエンジンを導入することで、プロジェクトの成功確率は大幅に高まります。また、インサイトエンジンを導入すると、過去のデータにアクセスしやすくなり、望ましい結果を得るために取るべき手順がより明確になるため、企業内のチームがより効率的に活動できるようになることが多いです。
地域別展望
インサイトエンジン市場は、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAの4地域で分析されています。北米地域は、2022年のインサイトエンジン市場で最大の収益シェアを示しました。これは、北米地域でチャットボット、音声認識、自然言語処理などの最先端技術の採用が最も多いためです。この地域のインサイトエンジン市場は、多くの原因によって拡大しています。IoTの発展、ビッグデータの急激な増加、クラウドベースのプラットフォームの所有コストの低下などです。
市場参入企業がとる主な戦略は、パートナーシップです。カーディナルマトリックスで示された分析に基づくと、マイクロソフト株式会社がインサイトエンジン市場の先駆者です。IBM Corporation、SAP SE、Oracle Corporationなどの企業は、Insight Engines市場における主要な革新的企業の一部です。
List of Figures
The Global Insight Engines Market size is expected to reach $6.6 billion by 2029, rising at a market growth of 25.4% CAGR during the forecast period.
The use of insight engines for gathering useful information from vast quantities of complex and diverse data sources. It employs the principles of natural language processing, which enables businesses to communicate with customers and comprehend their needs. A wider variety of technologies are utilized by an insight engine to use all available data sources. These may be internal or external, organized or unorganized sources. It facilitates the delivery of consumer insights and enhances the quality and scope of the inquiry, allowing businesses to make better decisions.
Developing technologies, such as natural language processing and chatbots, are becoming an increasingly common occurrence in the modern workplace as a result of an increase in the prevalence of the use of these systems by organizations. In order to gather information, capture and consolidate existing knowledge, and find correlations between widely dispersed information, these systems use techniques from artificial intelligence. The end result is that they are able to deliver detailed insights.
Insight engines are those that use pertinent or suitable techniques to construct, evaluate, organize, and finally arrange data in a particular order. This makes it possible to transfer current or synthesized data in the context of digital employees, end-consumers, or stakeholders in a proactive or highly interactive manner at particular commerce moments.
Whether the data or information is structured or unstructured will have a significant impact on the quality and value of the data or information used to produce valuable insights, which is projected to propel the development of the insight engine market. Structured data consists of clearly defined data types that are organized or arranged into searchable fields whose patterns can be easily queried.
COVID-19 Impact Analysis
During COVID-19, insight engines gained momentum as one of the top knowledge discovery alternatives for enterprise search. The market has witnessed a significant increase in enterprise application-generated data. As a result, significantly more time was spent developing meaningful insights for business decision-making. To advertise their insight engine during the COVID-19 pandemic, major market vendors introduced cutting-edge products with industry-specific and post-pandemic search capabilities, which further aided the market to grow in the pandemic.
Market Growth Factors
Increasing use of insight engines in the BFSI industry
By scanning social media and using Natural Language Processing to analyze conversations about their services and strategy, banks and other financial institutions are also using insight engines to locate and parse customer sentiment. With the ability to access crucial and segregated data, financial services analysts may create reports with greater accuracy and provide customers and internal decision-makers with better guidance. Personalizing banking services with data enhance client engagement and boosts earnings. Thus, with the increasing dependency of the BFSI sector on insight engines, is expected to aiding the insight engines market's growth with the rise in the sector.
Search engines' increasing understanding of context and complex query
By consulting experts to uncover solutions and evaluate novel ideas, expediting compliance, and enhancing customer service, businesses may profit from this search function. Insight engines are utilized by numerous company divisions, units, and departments. As it might offer a network of support to help users overcome obstacles, prepare and present data carefully suited to each user's demands, and satisfy the requirements of numerous departments, workers, and applications. Hence, with the engine's increasing capability to understand the context and complex query joined with other factors, the market is expected to grow in the projected period.
Market Restraining Factors
Problems with data quality and source verification
Inadequate source validation and poor data quality could result in substantial fines for data security violations and a loss of customers, market share, and revenue. Data source validation capabilities, better data quality, and the requirement for highly protected access control, all of which must be configured per the organization's laws and regulations, are prerequisites for using insight engines. Data silos result from the use of unstructured and structured data and the involvement of numerous stakeholders, such as data stewards, custodians, and security teams. As a result, problems with data address quality and validation may severely restrict the market's expansion for insight engines.
Component Outlook
Based on component, the insight engines market is segmented into solution and services. The solution segment dominated the insight engines market with maximum revenue share in 2022. This is because these solutions provide comprehensive performance indicators, including ROI analysis reports. Their main objective is to provide information about customer interactions with websites and applications to identify effective content. The centralized interface of the platform provides simpler overviews and reports. The system integrates with other applications, such as CRMs and POS systems, to provide comprehensive consumer behavior overviews.
Application Outlook
On the basis of application, the insight engines market is divided into search & discovery, customer management, knowledge management, risk & compliance management and other applications. The search & discovery segment procured a substantial revenue share in the insight engines market in 2022. This is due to its capability that enables users to locate, comprehend, and have confidence in the facts they need to make data-driven decisions. Numerous contemporary businesses are based on their ability to use data to make intelligent and timely decisions. Traditional enterprise search, however, has proven incapable of meeting the needs of the modern knowledge worker.
Technology Outlook
By technology, the insight engines market is classified into natural language processing and machine learning. The machine learning segment witnessed the largest revenue share in the insight engines market in 2022. This is due to the fact that using machine learning algorithms, data can be analyzed to identify trends, make predictions, and suggest recommendations. In addition, using machine learning algorithms such as collaborative filtering, clustering, and similarity calculation, insight engines can determine the relevance of search results and match them to search queries, which is further boosting the segment's expansion.
Deployment Type Outlook
Based on the deployment Type, the insight engines market is bifurcated into cloud and on-premises. The on-premises segment procured a prominent revenue share in the insight engines market in 2022. This is due to the fact that during an on-premise deployment, the solution is set up on the servers of a business and protected by a firewall. To use on-premise software, a company must have bought a license or a copy of the application. The software is licensed, and the complete instance is kept on-site at an enterprise, so there is often stronger security than with a cloud computing infrastructure.
Organization Size Outlook
On the basis of organization size, the insight engines market is classified into large enterprises and small and medium enterprises. The large enterprises segment dominated the insight engines market with maximum revenue share in 2022. The growth is attributed to the fact that large businesses are the majority of insight engines' users. Although most businesses are drowning with data, they long for insights. To find and analyze data for digital power efforts, insight engines, which mix machine learning and AI, have experienced tremendous development. These companies have substantial resources to invest in these treatments.
Vertical Outlook
By vertical, the insight engines market is segmented into banking, financial services, & insurance, IT & ITeS, retail & ecommerce, healthcare & life sciences, telecom, manufacturing, government and other verticals. The IT & ITeS segment recorded a significant revenue share in the insight engines market in 2022. This is because building an insights engine for an IT & ITeS business has several benefits, ranging from organization to efficiency. With insights engine, a project's success chances significantly increase. In addition, teams inside a company often operate more efficiently after using an insights engine because it is easier to access historical data and to more clearly see the steps to take to produce the desired results.
Regional Outlook
Region-wise, the insight engines market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America region witnessed the largest revenue share in the insight engines market in 2022. This is due to the highest adoption of cutting-edge technologies like chatbots, voice recognition, and natural language processing, in the North America region. The market for insight engines in this area is expanding as a result of a number of causes. These include the development of the IoT, the exponential growth of big data, and the decreased cost of ownership of cloud-based platforms.
The major strategies followed by the market participants are Partnerships. Based on the Analysis presented in the Cardinal matrix; Microsoft Corporation is the forerunner in the Insight Engines Market. Companies such as IBM Corporation, SAP SE, and Oracle Corporation are some of the key innovators in Insight Engines Market.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Microsoft Corporation, IBM Corporation, OpenText Corporation, SAP SE, Oracle Corporation, Elastic N.V., expert.ai S.p.A., Almawave S.p.A. (Almaviva S.p.A), Mindbreeze GmbH, and Squirro AG.
Recent Strategies Deployed in Insight Engines Market
Mergers and Acquisitions:
Feb-2023: OpenText took over Micro Focus. The acquisition allows OpenText to integrate Micro Focus' offerings with its product portfolio thereby creating better offerings for customers.
Oct-2022: Oracle buys Newmetrix to integrate their AI-powered construction safety suite with Oracle Aconex. The acquisition will aid Oracle in serving its construction customers better.
Jul-2022: SAP took over Askdata, a startup focused on search-driven analytics. The acquisition aids SAP in providing AI-driven search solutions to its customers to help them make better decisions. Askdata acquisition allows SAP to address the needs of a larger array of consumers.
Oct-2021: Elastic took over Optimize. The acquisition allows Elastic to serve its customers in better ways by improving the ability to detect reason in complex distributed environments. The acquisition also allows Elastic to unify the capabilities of both companies into a single search platform namely, Elastic search platform.
Apr-2021: IBM acquires MyInvenio. The acquisition allows IBM to integrate MyInvenio's technology into its Cloud Pak platform. The acquisition serves as a builder of IBM's automation strategy.
Mar-2021: SAP SE has acquired Signavio GmbH, a leader in the enterprise business process intelligence and process management space. The acquisition allows SAP to provide business transformation solutions to their customers including gap analysis, process design, and process change management. This acquisition also places SAP as a leading player in the market.
Partnerships, Collaborations and Agreements:
Nov-2022: Squirro has partnered with Semantic Web Company to create a composite AI platform. The partnership places Squirro as a market leader in predictive AI.
Oct-2022: Oracle has partnered with NVIDIA to integrate NVIDIA AI with Oracle Cloud Infrastructure. The combined capabilities of both companies will serve customers across various industries.
May-2022: Oracle has partnered with Informatica to combine Informatica's governance and data integration with Oracle Cloud Infrastructure (OCI). The combined capabilities of the two companies will benefit the customers by simplifying moving to OCI and providing a common management platform across all the data structures.
Apr-2022: Squirro has entered into a partnership with FPT software to offer end-to-end augmented intelligence solutions. The two companies will combine their capabilities to serve customers across various industries. FPT will integrate Squiro's solutions with its product portfolio. The partnership aids Squirro in strengthening its position and expanding across various markets globally.
Feb-2022: Microsoft has partnered with Teradata to combine Teradata Vantage platform with Microsoft Azure. The partnership aims at enabling the different companies to take data-driven decisions quicker.
Nov-2021: IBM has partnered with NeuReality. The main aim of the partnership is to develop AI interference platforms for delivering power consumption improvements and cost improvements ultimately creating an infrastructure that is more accessible and streamlined.
Oct-2021: IBM has teamed up with Apptio, Inc. to enhance cloud technology decision-making. By combining the expertise of both companies, IBM will be able to design a better offering for their client.
Product Launches and Expansions:
Feb-2023: Microsoft has unveiled a new version of Bing. The new version features GPT 3.5 AI. The new Bing can search queries with the latest information. The updated version also features 'Chat' and 'Compose', Chat feature allows the users to summarize the context, and 'Compose' allows the users to generate the text based on the summary.
Nov-2022: Squirro has launched the 'Allocators Insight' app. The app will be used to assign strategy data to users, The app features Squirro's insight engine. The app provides useful information regarding fluctuations in the market to users when making investment decisions. The app features machine learning and language processing to find the correct information across a large array of data. The app also features dashboards that facilitate automatic tracking of allocators that users wish to monitor.
Feb-2022: OpenText unveils OpenText Insight Predict. Insight prediction displays the best paragraph in a document that facilitates greater efficiency. It also features a contextual diversity algorithm that removes the risk of missing relevant documents.
Geographical Expansions:
Apr-2023: Oracle has opened a second cloud region in Singapore due to increasing demand for its cloud infrastructure. The new facility offers the customers a choice to move their infrastructure for better performance. Customers will also be provided with a broad range of services to innovate with data analytics with AI.
Market Segments covered in the Report:
By Technology
By Application
By Component
By Deployment Type
By Organization Size
By Vertical
By Geography
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