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市場調査レポート
商品コード
1261617
砂糖不使用クッキーの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート製品別、タイプ別、性質別、甘味料別、地域別展望と予測、2022年~2028年Global Sugar free cookies Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Product, By Type, By Nature, By Sweetener, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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砂糖不使用クッキーの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート製品別、タイプ別、性質別、甘味料別、地域別展望と予測、2022年~2028年 |
出版日: 2023年03月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 251 Pages
納期: 即納可能
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無糖クッキーの世界市場規模は、予測期間中にCAGR6.5%で成長し、2028年には80億米ドルに達すると予想されています。
その結果、人々は砂糖を使った食品が長期的に健康にいかに悪いかを認識するようになりました。このため、より健康的な食品への需要が大きく高まっています。また、COVID-19、新型インフルエンザ、CVDなどの慢性疾患や感染症の増加、医療費の増大により、人々は予防対策により注意を払うようになっています。
ここ数年、医療費の増加に伴い、人々はヘルス&ウェルネス製品に多くのお金をかけるようになりました。したがって、無糖クッキー市場の成長は、健康とウェルネスに対する支出の増加と、無糖または低カロリー食品に対する消費者の意識の高まりによって牽引されると予想されます。
COVID-19影響度分析
COVID-19の流行は、食品産業におけるベストプラクティスモデルの採用を促進し、疾病予防のための衛生管理、低糖質、低カロリー、低脂肪の栄養価の高い食品の必要性を強調しました。また、COVID-19の流行は、健康志向の消費者に低カロリーや砂糖不使用の商品を求めるようになっています。したがって、顧客の健康意識の高まりと低糖質ソリューションへの需要の高まりは、メーカーや製品フォーミュレーターが無糖食品に集中するよう促しました。このように、市場はCOVID-19パンデミックの発生から恩恵を受けています。
市場の成長要因
都市化の進展と働く女性の割合の上昇
市場参入企業は、コストを抑えながら生産量を上げるための新しい手法を生み出し始めています。また、消費者の需要に応えるため、研究開発費を増やし、さまざまなフレーバーや素材を使った砂糖不使用のベーカリー製品を作り始めています。また、魅力的なパッケージの開発にも力を入れており、消費者の嗜好や商品に対する支払い準備に基づき、顧客の需要に対応するようになっています。これらの要素は、予想される期間中、無糖クッキーの市場成長を加速させると予想されます。
フィットネスとウェルビーイングに関する意識の高まり
ラギを使った砂糖不使用のクッキーは、家族全員、特に子供たちに愛されています。ラギには多くの健康上の利点があり、体重や不眠の軽減に役立つビタミンDが含まれています。その結果、ラギは優れた健康維持のための有力な選択肢として再登場しました。ラギは、その包括的な栄養プロファイルにより、成長期の若者の栄養ニーズを満たすための理想的なスナックです。このように、フィットネスと健康に関する意識の高まりが、砂糖不使用のクッキーの需要につながっています。
市場抑制要因
糖質添加物の副作用
アスパルテームの解熱・鎮痛・抗炎症作用は、動物実験で実証されています。アスパルテームでリウマチ因子の働きを邪魔することで、慢性的な関節の炎症による不快感や動きの悪さを軽減できると主張されています。しかし、アスパルテームの成分が様々な健康被害を引き起こす可能性があることも主張されています。ある動物実験によると、本質的な恒常性と生理的プロセスを阻害することにより、サッカリンを含むアイテムの摂取は体重増加や肥満をもたらす可能性があります。この市場は成長が鈍化すると予測されています。
甘味料の展望
甘味料に基づき、無糖クッキー市場はスクラロース、アスパルテーム、サッカリン、アセスルファムカリウム、その他に区分されます。2021年、スクラロースセグメントは、無糖クッキー市場で大きな収益シェアを獲得しました。スクラロースは、似たような風味を持つ砂糖の代用品です。スクラロースは砂糖の約600倍の甘さを持つため、飲食品を甘くするために必要な量はごくわずかです。スクラロースは砂糖から作られていますが、体はそれを炭水化物として認識しないので、カロリーはありません。スクラロースは、幼児、妊産婦、糖尿病の大人など、家族全員が安全に使用することができます。
ネイチャーアウトルック
自然に基づいて、無糖クッキー市場はオーガニックと従来型に分けられます。2021年、従来型セグメントは、無糖クッキー市場で最大の収益シェアを示しました。購入価格は、従来型食品の主要な利点の1つです。従来型食品はほとんどの場所で入手可能であり、合理的なコストで購入することができます。さらに、従来型食品の生産は、有機食品の生産よりもはるかに低コストです。従来の食品生産は、より少ない労力で済む一方で、手作業が少ないため、生産コストを削減することができます。
製品の展望
製品別では、無糖クッキー市場はバー、モールド、ロール、ドロップ、その他に分類されます。2021年の無糖クッキー市場は、バー型セグメントが最大の収益シェアを占めています。バー形状の無糖クッキーは、世界で最も人気があり、広く使用されているクッキー製品であり、この優位性は、その大量生産に起因しています。世界中で簡単に手に入る最も人気のあるクッキー製品の1つがバーです。長方形の型に材料を押し込んで作ります。何層にもなっている場合もあります。その四角い形から、バー・クッキーはその名を冠しました。
タイプ展望
タイプに基づき、無糖クッキー市場は、チョコレートチップ、ピーナッツバター、ジンジャーブレッド、オートミールレーズン、その他に二分されます。2021年の無糖クッキー市場では、ピーナッツバタークッキーがかなりの収益シェアを獲得しています。ピーナッツバターは、抗酸化物質、タンパク質、ビタミンBの優れた供給源であり、さらに、骨と筋肉の発達に有益です。ナッツやピーナッツバターを定期的に摂取することで、2型糖尿病や心臓病の発症リスクを低減することができます。ビタミンE、鉄、セレン、マグネシウム、ビタミンB6は、ピーナッツバターに含まれる重要な成分です。ピーナッツバターに含まれるB6と鉄は、健康な髪、さらには健康な頭皮のために不可欠です。
地域の展望
地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで無糖クッキー市場を分析しています。北米地域は、2021年に最大の収益シェアを獲得し、無糖クッキー市場をリードしています。この地域の市場は、肥満や糖尿病の有病率の上昇、健康・ウェルネスへの関心の高まり、しっかりと確立された飲食品産業、無糖商品への強い消費者需要によって牽引されています。さらに、同地域の市場拡大は、無糖クッキーを販売する大手メーカーの存在によって支えられています。
List of Figures
The Global Sugar-free Cookies Market size is expected to reach $8 billion by 2028, rising at a market growth of 6.5% CAGR during the forecast period.
Cookies are sweet treats that are usually flat, small, and cooked or baked. Cookies are made with flour, sugar, eggs, and fat, such as butter or oil. Also added are chocolate chips, oats, raisins, and nuts. Low-calorie sweeteners are used to make sugar-free cookies. The sugar-free cookies market is growing quickly because the number of people with obesity, diabetes, and being overweight is rising quickly worldwide. Heart diseases are more likely to happen to people who are overweight, obese, or have diabetes.
So, as more people learn about the health risks of diabetes, the demand for sugar-free cookies is likely to go up a lot worldwide, which will help the market grow during the forecast period. In the coming years, the market for sugar-free cookies is likely to grow as people spend more money on health and wellness products. In addition, chronic diseases are becoming more common in the world's population because more people are eating sugar, processed foods, and ingredients made with chemicals.
As a result, people are becoming more aware of how bad sugar-based foods are for their health in the long run. This has led to a big rise in demand for healthier foods. Also, the increase in chronic and infectious diseases such as COVID-19, H1N1 flu, and CVDs, along with the increased cost of health care, has made people pay more attention to preventive measures.
In the last few years, people have spent much more on health & wellness products because healthcare costs have increased. Therefore, the growth of the sugar-free cookies market is expected to be driven by an increase in spending on health and wellness and a rise in consumer awareness about sugar-free or low-calorie food products.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic promoted the adoption of best-practice models in the food industry by highlighting the need for sanitation and nutritious foods with lower sugar, calories, and fats in illness prevention. Also, the COVID-19 pandemic drove health-conscious consumers to seek low-calorie or sugar-free items. Hence, the increasing health consciousness of customers and the increased demand for low-sugar solutions prompted manufacturers and product formulators to concentrate on sugar-free food. Thus, the market has benefited from the outbreak of the COVID-19 pandemic.
Market Growth Factors
Growing urbanization and rising proportion of working women
Market participants have begun to create novel methods for raising production while minimizing costs. In response to consumer demand, they have also started spending more money on research and development to create a variety of sugar-free bakery products employing different flavors and ingredients. The development of enticing packaging is another key focus for producers, who have also begun to cater to customer demands based on consumer preferences and readiness to pay for goods. These elements are anticipated to accelerate the market growth for sugar-free cookies during the anticipated time frame.
Growing awareness regarding fitness and well-being
Ragi-based, sugar-free cookies are loved by the entire family, especially the children. Ragi offers many health advantages and contains Vitamin D, which helps reduce weight and insomnia. As a result, Ragi has reappeared as a leading choice for excellent health maintenance. Ragi is an ideal snack for satisfying the nutritional needs of a developing youngster due to its comprehensive nutritional profile. Thus, the growing awareness regarding fitness and well-being has led to the demand for sugar-free cookies.
Market Restraining Factors
Side effects of Sugar additives
Aspartame's antipyretic, analgesic, and anti-inflammatory effects have been demonstrated in animal experiments. It has been claimed that interfering with the function of rheumatoid factor with aspartame can decrease the discomfort and immobility caused by chronic joint inflammation. However, it has also been argued that the ingredients of aspartame can cause various health concerns. By interfering with essential homeostatic and physiological processes, ingestion of saccharin-containing items may result in weight gain and obesity, according to one animal study. This market is predicted to witness slow growth.
Sweetener Outlook
Based on sweetener, the sugar free cookies market is segmented into sucralose, aspartame, saccharin, acesulfame potassium and others. In 2021, the sucralose segment garnered a significant revenue share in the sugar-free cookies market. Sucralose is a sugar substitute that has a similar flavor. Just extremely little amounts of sucralose are required to sweeten foods & beverages because it is around 600 times sweeter than sugar. Although though sucralose is made from sugar, the body does not identify it as a carbohydrate, hence it has no calories. Sucralose is safe to be used by everyone in the family, including young children, expectant or nursing mothers, and even adults with diabetes.
Nature Outlook
On the basis of nature, the sugar free cookies market is divided into organic and conventional. In 2021, the conventional segment witnessed the largest revenue share in the sugar-free cookies market. The purchasing price is one of the key benefits of conventional foods. Conventional foods are accessible in most locations and may be purchased at reasonable costs. In addition, conventional food production is far less expensive than organic food production. While conventional food production needs less effort, less manual labor is required, reducing production costs.
Product Outlook
By product, the sugar free cookies market is classified into bar, molded, rolled, drop and others. The bar segment dominated the sugar-free cookies market with the maximum revenue share in 2021. Sugar-free cookies in the bar shape are the most popular and widely used cookie product worldwide; this dominance is attributed to their massive production. One of the most popular cookie products that are easily accessible worldwide is the bar. The ingredients are pressed into a rectangular pan to create it. It might have several layers. Due to their square shape, bar cookies get their name from that.
Type Outlook
Based on the type, the sugar free cookies market is bifurcated into chocolate chip, peanut butter, gingerbread, oatmeal raisin and others. The peanut butter cookies acquired a substantial revenue share in the sugar-free cookies market in 2021. Peanut butter is an excellent source of antioxidants, protein, and vitamin B. Moreover, it is beneficial for bone and muscular development. Consuming nuts and peanut butter regularly reduces the risk of developing type 2 diabetes and heart disease. Vitamin E, iron, selenium, magnesium, and vitamin B6 are important components in peanut butter. The B6 and iron included in peanut butter are vital for healthy hair and even a healthy scalp.
Regional Outlook
Region-wise, the sugar free cookies market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America region led the sugar free cookies market by generating largest revenue share in 2021. The region's market is being driven by the rising prevalence of obesity and diabetes, growing health & wellness concerns, a firmly established food and beverage industry, and strong consumer demand for sugar-free goods. Furthermore, the market expansion in the region is aided by the existence of major manufacturers who sell sugar-free cookies.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Aunt Gussie's Cookies & Crackers, Baker Street (Sarjena Food Pvt. Ltd.), Bisk Farm (SAJ Food Products Pvt. Ltd.), Burton's Biscuit Company (Ferrero Group), Diabliss Consumer Products Pvt. Ltd, Fat Snax, Inc., Galletas Gullon S.A., Good Dee's, Helwa Wafelbakkerij BV and Kravour Foods Private Limited.
Market Segments covered in the Report:
By Product
By Type
By Nature
By Sweetener
By Geography
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