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市場調査レポート
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1444259

クッキー:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Cookies - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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クッキー:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

クッキー市場規模は2024年に121億4,000万米ドルと推定され、2029年までに187億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に9.10%のCAGRで成長します。

主なハイライト

  • ベーカリーは、より幅広い消費者層に届けるため、機能性、低脂肪、砂糖不使用の原材料を強化した革新的なベーカリー製品を開発しています。消費者の購買力の増加や、焼きたての健康的なクッキーを製造するホームベーカリーの増加などの他の要因も、業界を成長に向けて推進すると予想されます。
  • 肥満、不適切な食生活、その他の健康上の問題に対する懸念の高まりにより、食品消費に関してより良い代替品を求める消費者が増えており、これが健康的なクッキー市場の拡大を推進しています。さらに、消費者はついに健康的な生活に対する感覚を身につけ、機能的特性に関連した食品を徐々に選択するようになりました。
  • クッキーの大量消費に関連する主な要因は、急速な都市化です。新しい顧客を誘致するために戦略的なマーケティング手法が採用されているため、クッキー市場は大きな利益を得ることができます。さらに、消費者が製品に使用されている材料への意識を高めるにつれて、焼きたての手作りクッキーの需要も急増しており、これも焼きたてのベーカリー製品への移行に影響を与えています。これらの新鮮で未加工の製品の消費が増加している主な理由は、これらの製品に使用されている原材料の透明性に対する意識が高まっていることです。この市場傾向により、この地域での製品の売上が増加すると予想されます。
  • 一方で、クッキーの製造には高い投入コストが必要となり、最終的には最終製品のコストが高くなります。先進国市場では依然として高価なクッキーが人気ですが、高コストがデリケートな問題である後進国では同じことが言えません。これにより、クッキー市場の成長が制限されることが予想されます。

クッキー市場動向

健康的なクッキーの需要の増加

  • 世界中の顧客はますます健康意識を高めており、慢性疾患の増加によりグルテンフリーのクッキーに移行しています。主要企業は、より健康的なオートミールレーズンクッキーや天然フレーバーのスニッカードゥードルの発売にも注力しており、これがクッキー市場の成長を促進する主な要因の1つとなっています。
  • たとえば、メルボルンに本拠を置くThe No Nasties Projectは、2022年2月にヘルススター3.5の評価を受けたビスケットシリーズ「Better Cookies」を発売しました。このシリーズには、ヘーゼルナッツ風味のチョコチップミニ、チョコチップミニ、キャラメル風味のミニの3つのフレーバーがあります。自然な風味と色以外に、人工成分は含まれていません。
  • さらに、オートミールクッキーは、チョコレートクッキーやチョコレートチップクッキーのより健康的な代替品です。これは、アクティブなライフスタイルに合った製品を非常に重視する健康志向の消費者に特に当てはまります。より多くのベーカリーが非遺伝子組み換えプロジェクトの認証に取り組んでおり、クリーンラベルクッキーの人気の高まりにより、市場力学が変化すると予想されます。さらに、消費者は天然成分に加えて、期間限定のセール、体験、楽しいフレーバーの組み合わせ、昔ながらの人気商品に懐かしさや刺激を与える共同ブランドなど、さまざまなオプションも求めています。これにより、世界的にクッキー市場の成長が促進されています。

欧州が市場を独占

  • 市場は欧州が支配し、次に北米が続きます。イタリアやスペインなどの国が、西欧のクッキー市場の需要をリードしています。農業・食品・環境省(スペイン)によると、2021年のペストリー、クッキー、シリアルの一人当たり消費量は13.79kgで、2019年の13.4kgから増加しました。
  • さらに、欧州地域の先進国ではグルタミン酸障害や乳糖不耐症に対する懸念が高まっており、グルテンフリークッキーや乳製品フリークッキーの需要が高まっています。セリアック病財団によると、2022年には英国の約100人に1人がセリアック病に罹患し、その数は増加し続けています。
  • さらに、この地域に住む人々の収入の増加も、プレミアムクッキーの需要が高まっている重要な要因です。若い世代ほどクッキーを購入する傾向があることが観察されています。チョコレートと並んでクッキーもギフトに最適です。これらすべての要因が、この地域のクッキー市場の成長を促進すると予想されます。

クッキー業界の概要

クッキー市場の大手企業は、地域での競争力を維持するためにフレーバー、フォーマット、パッケージングの革新に依存しています。 Mondelez International, Inc.のような市場リーダーは、ブランドロイヤルティを維持するために、ブランド創造と製品革新への投資を継続してきました。各地域の市場には、数人の地元企業と少数の大手企業が存在するという特徴があります。新製品の革新、発売、市場の拡大により、主要企業は他の企業に対して競争上の優位性を獲得しようとしています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • プレーンクッキー・バターベースクッキー
    • チョコレートベースクッキー
    • その他
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門小売店
    • オンライン小売店
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Mondelez International, Inc.
    • General Mills, Inc.
    • Campbell Soup Company
    • Ferrero International SA
    • Mckee Foods Corporation
    • Grupo Bimbo, SAB de CV
    • PepsiCo Inc.
    • Britannia Industries Ltd
    • Parle Products Private Limited
    • Barilla Holding SpA

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 55001

The Cookies Market size is estimated at USD 12.14 billion in 2024, and is expected to reach USD 18.77 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.10% during the forecast period (2024-2029).

Cookies - Market

Key Highlights

  • Bakers are developing innovative bakery products fortified with functional, low-fat, and sugar-free ingredients to reach a wider consumer base. Other factors, such as increasing consumer spending power and an increase in home bakers turning out freshly baked, healthy batches of cookies, are expected to drive the industry toward growth.
  • Due to the growing concerns regarding obesity, poor diet, and other health issues, an increasing number of consumers are shifting toward better alternatives when it comes to food consumption, which is driving the expansion of the healthy cookies market. Moreover, consumers are finally developing a sense of healthy living, leading them to progressively opt for food associated with functional attributes.
  • A key factor linked with the high consumption of cookies is rapid urbanization. With strategic marketing methods employed to entice new customers, the cookies market stands to benefit greatly. Additionally, the demand for freshly hand-made cookies has also surged among consumers as the consumers are more aware of the ingredients used in the products, which also influences the shift toward fresh bakery products. The main reason for the increase in consumption of these fresh and unprocessed products is the increasing awareness of the transparency of ingredients used in these products. This market trend is expected to boost product sales in the region.
  • On the other hand, the manufacturing of cookies requires high input costs, which ultimately results in the high cost of the end product. While high-priced cookies are still popular within the developed markets, the same cannot be said for underdeveloped nations where high cost is a sensitive issue. This is anticipated to restrict the growth of the cookies market.

Cookies Market Trends

Increasing Demand for Healthy Cookies

  • Customers across the world are increasingly becoming health conscious and are shifting towards gluten-free cookies owing to the rise in the number of chronic diseases. The key players are also focusing on launching healthier oatmeal raisin cookies and snickerdoodles with natural flavors, which is one of the major factors driving the growth of the cookies market.
  • For instance, in February 2022, The No Nasties Project, based in Melbourne, launched a biscuit range rated 3.5 health stars, Better Cookies. There are three flavors in this range: Hazelnut Flavoured Choc Chip Minis, Choc Chip Minis, and Caramel Flavoured Minis. Aside from their natural flavors and colors, they are free from artificial ingredients.
  • Additionally, oatmeal cookies are a healthier alternative to chocolate cookies and chocolate chip cookies. This is especially relevant for health-conscious consumers who attach a high level of importance to products that suit their active lifestyle. The increasing popularity of clean-labeled cookies is expected to change the market dynamics as more bakeries are working on certification from the Non-GMO Project. Furthermore, along with natural ingredients, consumers also demand a variety of options, such as limited-time deals, experiences, fun flavor combinations, and co-branding that puts a nostalgic or exciting take on old favorites. This, in turn, is boosting the cookie market growth globally.

Europe Dominate the Market

  • The market is dominated by Europe, followed by North America. Countries like Italy and Spain lead the market demand for cookies in Western Europe. According to the Ministry of Agriculture, Food, and Environment (Spain), in 2021, the per capita consumption of pastries, cookies, and cereals was 13.79 kg, an increase from 13.4 kg in 2019.
  • Moreover, rising concerns over glutamic disorders and lactose intolerance in developed countries of the European region are boosting the demand for gluten-free cookies and dairy-free cookies. According to Celiac Disease Foundation, in 2022, approximately 1 in 100 people in the United Kingdom will be affected by Celiac disease, and the number is continuously increasing.
  • Additionally, the rising income of the people present in the region is an important factor behind the rising demand for premium cookies. It has been observed that the younger population is more inclined toward purchasing cookies. Cookies also make a good gifting option, along with chocolates. All these factors are anticipated to drive the growth of the cookies market in the region.

Cookies Industry Overview

Major companies in the cookies market are relying on flavor, format, and packaging innovation to maintain their competitive position regionally. Market leaders like Mondelez International, Inc., have continued their investment in brand creation and product innovations to keep up the brand loyalties. In each region, the market is characterized by several local players and very few large players. With new product innovations, launches, and expansions in the market, key players are trying to gain a competitive advantage over the other players. Some of the major global key players in the cookies market include Britannia Industries Ltd, Campbell Soup Company, General Mills, Inc., Mondelez International, Ferrero International S.A., Mckee Foods Corporation, and PepsiCo Inc., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Plain and Butter-based Cookies
    • 5.1.2 Chocolate-based Cookies
    • 5.1.3 Other Cookies
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialist Retailers
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Mondelez International, Inc.
    • 6.3.2 General Mills, Inc.
    • 6.3.3 Campbell Soup Company
    • 6.3.4 Ferrero International S.A.
    • 6.3.5 Mckee Foods Corporation
    • 6.3.6 Grupo Bimbo, S.A.B. de C.V.
    • 6.3.7 PepsiCo Inc.
    • 6.3.8 Britannia Industries Ltd
    • 6.3.9 Parle Products Private Limited
    • 6.3.10 Barilla Holding S.p.A.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS