|
市場調査レポート
商品コード
1261447
抹茶の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート製品タイプ別(通常、フレーバー)、形態別(粉末、液体)、性質別(従来、有機)、流通チャネル別、地域別展望と予測、2022~2028年Global Matcha Tea Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Product Type (Regular and Flavored), By Form (Powder and Liquid), By Nature (Conventional and Organic), By Distribution Channel, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
||||||
抹茶の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート製品タイプ別(通常、フレーバー)、形態別(粉末、液体)、性質別(従来、有機)、流通チャネル別、地域別展望と予測、2022~2028年 |
出版日: 2023年03月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 218 Pages
納期: 即納可能
|
抹茶市場規模は、2028年には38億米ドルに達し、予測期間中にCAGR6.6%の市場成長率で上昇すると予測されています。
緑茶に含まれるカテキンの中で最も強力なものは抹茶で、エピカテキン、エピカテキン-3-ガレート、エピガロカテキン、エピガロカテキン-3-ガレートが含まれています。他の茶飲料とは異なる特殊な化学構造と自慢の風味から、最高級茶とされています。その健康増進の特性は、高い抗酸化作用と抗炎症作用のある化学物質の含有量に起因しています。
調査によると、茶飲料に含まれるカテキンの含有量が多いことが、高い抗酸化力を発揮する理由とされています。カテキンはフェノール分子の一種で、健康を促進する性質があります。緑茶の健康効果は、ポリフェノールとして知られる天然の抗酸化物質の存在に起因しており、緑茶の乾燥重量の最大30%を占めています。
COVID-19の影響度分析
パンデミック発生中および発生後、消費者の健康とフィットネスの重要性に対する意識の高まりと抹茶の効能に対する理解から、抹茶の需要が増加しました。製造およびサプライチェーンのインフラが再整備されたことにより、市場の需給は拡大しました。さらに、強力な抗酸化物質やビタミンを顧客に提供する製品の進歩が増加しており、市場の需要をさらに刺激します。
市場成長要因
健康志向の高まりにより、健康的な飲食品へのニーズが高まる
抹茶は、ラテ、フラッペ、ワッフル、抹茶アイス、カップケーキ、クッキーなどの飲料やデザートに利用されています。しかし、体重を気にしている人や健康志向の高い人が甘いもの摂取を控えるようになり、抹茶やラテの需要は高まっています。フィットネス系の商品が世界中で販売され、宣伝されているソーシャルメディアの影響力が高まっていることも、関連する健康上の利点と健康志向の消費者の増加により、抹茶市場の収益成長を後押ししています。
オーガニックスキンケア製品における抹茶の利用が増加しています。
抹茶は、ナチュラルでオーガニックなスキンケア製品への需要の高まりから、バーム、ローション、クレンジングに使用されています。抹茶を配合したスキンケア製品は、インフルエンサーやスキンケア愛好家の間で、それぞれ頻繁に賞賛され、求められています。抹茶には強い抗酸化作用があるため、効率よく炎症を抑え、敏感な肌を落ち着かせることができます。また、オーガニックスキンケア製品に抹茶パウダーが使用されていることも、市場の成長に寄与しています。
市場抑制要因
抹茶の規格や研究が限定されているため、代替品の入手が容易であること
抹茶の代替品として、白茶、ウーロン茶、ハーブティーがあります。市場で販売されているいくつかの代替品は、抹茶と同等の健康上の利点を提供し、競合する価格であると言われています。したがって、顧客は、より広く入手可能なこれらの選択肢に容易に切り替えることができます。したがって、抹茶の調査と標準化が不十分なため、消費者は広く出回っている代替品を選ばざるを得ず、抹茶の市場成長を妨げる可能性があります。
製品タイプの展望
製品タイプに基づき、抹茶市場はレギュラーとフレーバーに区分されます。レギュラーセグメントは、2021年に最大収益シェアで抹茶茶市場を独占しました。これは、レギュラーまたはピュア抹茶が、常飲茶として、またはフードサービス、料理、化粧品分野の材料として使用されているためです。抹茶のようなウェルネス茶の日常的な利用が増加しているため、その健康上の利点により、通常の抹茶の需要が促進されています。また、抹茶を栄養価の高い素材としてフェイスクリーム、スイーツ、飲食品、クッキーなどの製品に使用するために、食品、化粧品、料理業界からの需要が増加していることも、成長機会を提供し、このセグメントの成長を後押しすると予想されます。
フォームの展望
抹茶市場は、形態によって粉末と液体に分けられます。液体セグメントは、2021年の抹茶市場でかなりの収益シェアを調達しました。これは、抹茶リキッドまたはレディ・トゥ・ドリンクが、消費に適した準備された状態で販売されているためです。レディ・トゥ・ドリンクの抹茶は、抹茶パウダーやブリュー・イット・ユアセルフとは異なり、ボトルで販売されており、購入後すぐに消費することができます。飲料分野では、様々なフレーバーがあり、冷やして飲むことができ、加糖・無糖の選択が可能なため、Ready-to-Drink抹茶の需要が急増しています。
ネイチャーアウトルック
抹茶市場は、性質によって、従来型と有機に分類されます。2021年の抹茶市場では、従来型セグメントが最大の収益シェアを示しました。これは、スーパーマーケット、専門店、コンビニエンスストアで幅広く入手できることに起因しています。従来型の抹茶は、化学薬品、除草剤、肥料を使用して栽培されるため、製品の生産量が膨大になります。また、この分野の製品カタログはオーガニック分野よりも幅広く、予測期間中の同分野の成長を後押ししています。
流通チャネルの展望
流通チャネルに基づき、抹茶市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、専門店、フードサービス、オンラインストア、その他に二分されます。2021年の抹茶茶市場では、オンラインストアセグメントがかなりの成長率を記録しました。これは、抹茶へのアクセスのしやすさと、製品の健康効果や使用方法に関する情報、時間節約機能、顧客への宅配の機会などの特典があるためです。インターネットの流通経路が顧客層を広げた結果、多くの組織にとって不可欠な収入源として発展しています。
地域別展望
地域別に見ると、抹茶市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。アジア太平洋地域は、2021年の抹茶市場において最大の収益シェアを示しました。これは、同地域の国々で抹茶の消費量が多いためであり、これが確固たる収益シェアの主な原因となっています。抹茶などの緑茶パウダーは、いくつかの地域の料理、特にプリン、ケーキ、クッキー、スイートロール、餅、チョコレート、クッキー、アイスクリームなど、スイーツを伴う料理に欠かせません。また、人口の増加や健康的な食事に関する知識が、売上を押し上げています。
List of Figures
The Global Matcha Tea Market size is expected to reach $3.8 billion by 2028, rising at a market growth of 6.6% CAGR during the forecast period.
Matcha tea is a form of green tea produced by harvesting and crushing young tea leaves into a beautiful green powder. Available in powdered and liquid form, it is a kind of Japanese green tea. This tea has a taste that is mellow and pleasant. It is derived from the Camellia sinensis plant, gathered in China and Japan due to its climate and soil. The expansion of the matcha tea market is propelled by an increase in customer interest in adopting a healthy lifestyle and the numerous health advantages associated with matcha tea.
For instance, matcha tea aids in weight loss, alleviate headaches and physical discomfort, lowers cholesterol levels, and reduces the risk of heart attacks. Also, matcha increases metabolism, burns calories, reduces cholesterol and blood sugar, and enhances mood due to its high antioxidant content. The processes of synthesis and accumulation of physiologically active compounds, including theanine, caffeine, chlorophyll, and other catechins, are accelerated when plants are shaded throughout their development phase.
The most potent form of catechins in green tea is matcha, which includes epicatechin, epicatechin-3-gallate, epigallocatechin, and epigallocatechin-3-gallate. It is considered the highest-grade tea due to its particular chemical makeup and prized flavor, which set it apart from other tea drinks. Its health-promoting properties are attributed to its high antioxidant and anti-inflammatory chemical content.
According to research, the high catechin content in tea beverages is responsible for their high antioxidant capacity. Catechins are a type of phenolic molecule with health-promoting qualities. The health benefits of green tea are attributable to the presence of natural antioxidants known as polyphenols, which comprise up to 30% of green tea's dry weight.
COVID-19 Impact Analysis
During and after the pandemic, the demand for matcha tea increased due to a growing consumer awareness of the importance of health and fitness and a greater understanding of its benefits. The re-establishment of manufacturing and supply chain infrastructure has led to an increase in market demand and supply. In addition, a growing number of product advancements that provide customers with powerful antioxidants and vitamins will further stimulate market demand.
Market Growth Factors
The rising health-conscious consumers raises the demand for healthy food and beverages
Matcha is utilized in several beverages and desserts, including lattes, frappes, waffles, green tea ice cream, cupcakes, and cookies. Nonetheless, demand is increasing for matcha tea and lattes as weight watchers, and health-conscious clients reduce their consumption of sweet goodies. The rising influence of social media, where fitness-based items are sold and promoted around the world, aids the revenue growth of the matcha tea market due to its associated health benefits and the increasing number health conscious consumers.
The increasing utilization of matcha in organic skincare products
Matcha tea is used in balms, lotions, and cleansers due to the increasing demand for natural and organic skincare products. Matcha-infused skincare products are frequently lauded and sought after by influencers and skincare enthusiasts, respectively. As a result of its strong antioxidant content, matcha efficiently reduces inflammation and calms sensitive skin. The use of matcha powder in organic skin care products also adds to market growth.
Market Restraining Factors
Wider availability of substitutes with the limited standards and research for matcha tea
White tea, oolong, and herbal tea are available as matcha alternatives. Several alternatives available on the market provide comparable health advantages to matcha tea and are allegedly priced competitively. Hence, customers may switch easily to these options due to their wider availability. Thus, a lack of research and standardization of matcha tea might force consumers to opt for the broadly available alternatives, which might hinder the market growth of matcha tea.
Product Type Outlook
Based on product type, the matcha tea market is segmented into regular and flavored. The regular segment dominated the matcha tea market with maximum revenue share in 2021. This is because regular or pure matcha is used as a regular drinking tea or an ingredient in the food service, culinary, and cosmetic sectors. Increasing daily usage of wellness teas like matcha tea is promoting the demand for regular matcha tea due to its health advantages. In addition, the increase in demand for regular matcha tea from the food, cosmetics, and culinary industries to use it as a nutritious ingredient in their products, such as face cream, sweets, beverages, and cookies, is anticipated to present a growth opportunity and thereby boost the segment's growth.
Form Outlook
On the basis of form, the matcha tea market is divided into powder and liquid. The liquid segment procured a substantial revenue share in the matcha tea market in 2021. This is because matcha liquid or ready-to-drink is sold in a prepared condition suitable for consumption. Ready-to-drink matcha tea, unlike matcha tea powder and brew-it-yourself, is available in bottles and may be consumed immediately after purchase. In the beverage sector, demand for ready-to-drink matcha tea is increasing rapidly since it is available in various flavors, may be chilled, and can be sweetened or unsweetened.
Nature Outlook
By nature, the matcha tea market is classified into conventional and organic. The conventional segment witnessed the largest revenue share in the matcha tea market in 2021. This is owing to its broad availability in supermarkets, specialty stores, and convenience stores. Conventional matcha tea is grown using chemicals, herbicides, and fertilizers, which gives a huge product output. In addition, this area's product catalog is broader than the organic segment, which aids the segment's growth during the forecasted period.
Distribution Channel Outlook
Based on the distribution channel, the matcha tea market is bifurcated into supermarket/hypermarket, specialty store, foodservice, online store and others. The online stores segment recorded a considerable growth rate in the matcha tea market in 2021. This is because of the accessibility of matcha tea and its perks, which include information on the product's health benefits and usage instructions, a time-saving feature, and the opportunity for home delivery to customers. The internet distribution channel has broadened the customer base, which has resulted in its development as an essential income source for many organizations.
Regional Outlook
Region-wise, the matcha tea market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Asia Pacific region witnessed the largest revenue share in the matcha tea market in 2021. This is due to high matcha tea consumption in nations in the region that are principally responsible for the solid revenue share. Green tea powder, such as matcha, is essential in several regional dishes, especially those involving sweets, such as pudding, cakes, cookies, sweet rolls, mochi, chocolate, cookies, and ice cream. In addition, the growing population and knowledge of healthy meals are boosting sales.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Nestle S.A., The Hain Celestial Group, Inc., Ito En, Ltd., Tata Consumer Products Limited (Tata Group), The AOI Tea Company, Ikeda Tea World, Marukyu Koyamaen Co., Ltd., Encha Life LLC, Mizuba Tea Co. and Green Foods Corp.
Market Segments covered in the Report:
By Product Type
By Form
By Nature
By Distribution Channel
By Geography
Companies Profiled
Unique Offerings from KBV Research