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市場調査レポート
商品コード
1245380
ヘッドウェアの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート流通チャネル別(オフライン、オンライン)、タイプ別(帽子・キャップ、ビーニー、その他)、地域別展望・予測、2022年~2028年Global Headwear Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Distribution Channel (Offline and Online), By Type (Hats & Caps, Beanies and Others), By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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ヘッドウェアの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート流通チャネル別(オフライン、オンライン)、タイプ別(帽子・キャップ、ビーニー、その他)、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2023年02月28日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即納可能
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ヘッドウェアの世界市場規模は、予測期間中にCAGR6.5%で成長し、2028年には364億米ドルに達すると予想されています。
現在、ほとんどの女性は、ヘッドバンド、ヘッドスカーフ、帽子を着用することで、ドレスアップし、太陽、風、寒さから身を守っています。人々は、首や顔の老化の初期兆候を引き起こす可能性のある太陽光線や寒さから肌を保護するために、これらのヘッドギアアクセサリーを使用しています。
COVID-19影響分析
ヘッドウェア市場は、非必需品であるヘッドウェアがパンデミックを通じて需要が減少したため、パンデミックの悪影響を受けた。また、数カ国で実施された封鎖によりオフラインの小売店が閉店せざるを得なくなり、商業分野におけるウェアラブルの需給に影響を与え、市場の拡大が鈍化しました。さらに、外出できる人が少なくなったため、ヘッドウェアの需要も減少しました。しかし、COVID-19のパンデミック時には、オンライン販売に若干の増加が見られました。
市場の成長要因
アスレジャーの発展により、スポーツキャップの需要が高まっています。
アスリートにとって、キャップを中心としたヘッドウェアはスポーツギアとして必要不可欠であり、アスレジャーなどのファッションムーブメントを生み出しました。ランニングキャップやスポーツキャップは、暑いときにかぶることで、頭から汗が蒸発し、涼しさを保つことができます。また、汗が目に入らないようにする効果もあります。ヘッドウェアの市場は、このトレンドの高い需要によって拡大しています。この動向に影響され、多くのスポーツメーカーが、より良い品質と革新的なコンセプトの新しいヘッドウェアを発売し、ニーズの高まりに対応しています。したがって、スポーツキャップの需要が増加するにつれて、ヘッドウェア市場全体の成長を促進する助けとなります。
ヘッドウェアの製造における技術革新の増加
医師をはじめとする医療従事者は、帽子をかぶりながら業務を行う必要があり、重要な服装の一部となっています。頭髪を傷めず、重要な仕事をミスなくこなせるようにするため、ヘッドギアの改良が進められています。その結果、この分野の技術革新によって、あらゆる形態のヘッドウェアの売上が増加することになります。したがって、ヘッドウェア市場における技術革新の高まりは、特定の用途に適したヘッドウェアの生産につながり、市場の拡大を加速しています。
市場の抑制要因
ヘッドウェアの品質が悪いと需要が減る
国民保健サービスは、帽子を頻繁に長時間使用することが脱毛を促進するわけではないが、きつすぎる帽子は毛先を乾燥させ、毛根に油分を閉じ込める可能性があると主張しています。髪が油っぽくなると、汚れや細菌が蓄積し、毛根への酸素の流れが妨げられ、抜け毛につながる可能性があります。このため、帽子の代わりにスカーフを使う人が増え、ヘッドウェアの需要に直結しています。
タイプ別展望
タイプ別に見ると、ヘッドウェア市場は、ハット・キャップ、ビーニー、その他に二分されます。2021年のヘッドウェア市場では、ハット・キャップ分野が最も高い収益シェアを獲得しました。このセグメントの成長は、世界中でキャップが広く使用されていることに起因しています。キャップは汎用性が高く、広く活用されているため、誰もが毎日の屋外の装飾品として使用しています。また、様々なシーンで使えるように、様々な柄のキャップが作られ、キャップビジネスは若者の間で大きな支持を集めています。アスリートは、野球帽やサンバイザーをスポーツの必需品と捉え、頻繁に使用しています。また、キャップは柔らかいので、誰にでも使いやすいという利点もあります。
流通チャネル
流通チャネルに基づき、ヘッドウェア市場はオフラインとオンラインに区分されます。2021年のヘッドウェア市場では、オンラインセグメントが大きな収益シェアを記録しました。インターネット利用の普及に伴い、スマートフォンユーザーの人口が増加しています。eコマースにより、顧客は多数の製品選択肢に目を通すことが容易になり、その結果、市場への本質的な露出が可能になります。GoogleやFacebook広告などのオンラインマーケティングプラットフォームの重要性が高まっていることも、eコマースを促進する要因となっています。
地域別展望
地域別に見ると、ヘッドウェア市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。アジア太平洋地域は、2021年にヘッドウェア市場で最大の収益シェアを示しました。今後数年間、アジア太平洋地域の市場は、インド、中国、日本などの国々で様々な冬の帽子の需要が増加し、人口も多いことから、大幅かつ安定的に成長すると予測されています。
List of Figures
The Global Headwear Market size is expected to reach $36.4 billion by 2028, rising at a market growth of 6.5% CAGR during the forecast period.
Every piece of clothing worn on the head is referred to as headwear. Consumers consider headwear, including headbands, caps, hats, and beanies, as fashion rather than merely a practical requirement. The headwear market is expected to grow over the coming years due to the paradigm shift in consumer purchasing behavior. Many firms now provide headbands with cutting-edge patterns like padded and embroidered to attract customers. In addition, Prada, a high-end shop, contributes to the demand for hair accessories by offering a variety of designer headbands. The fashion industry's sensibility improved due to the population's increased urbanization, which fueled the market's expansion.
Generally, any article of clothing worn on the head is referred to as headgear, headwear, or headdress. Examples include many types of headwear, helmets, and turbans. Headwear is used for a variety of reasons, such as social customs, ornamentation, protection from the elements, or for cultural or religious reasons. The two most common headwears are hats and caps. Hats frequently have a brim that extends across the rim and can be worn on the head or fastened with hat pins. Hats can be worn appropriately by men, women, or both sexes, depending on the type. Caps, on the other hand, are often soft and frequently have simply a peak or no brim.
Currently, most women dress up and shield themselves from the sun, wind, and cold by donning headbands, headscarves, and hats. People use these headgear accessories to shield their skin from the sun's rays and the cold, which can cause early signs of aging on the neck and face.
COVID-19 Impact Analysis
The headwear market was adversely influenced by the COVID-19 pandemic because, as non-essential goods, headwear was in less demand throughout the pandemic. In addition, offline retailers had to close due to the lockdown that was imposed in several nations, which had an impact on the supply and demand of wearables in the commercial sectors and slowed the market's expansion. Additionally, as few people could go out, the demand for headwear decreased. However, during the COVID-19 pandemic, some increment in online sales was observed.
Market Growth Factors
Development of athleisure is increasing demand for sport caps
Athletes frequently consider headwear, mainly caps, necessary sports gear, giving rise to fashion movements like athleisure. When it's hotter outside, the running cap or sport caps help the user to stay cool as sweat evaporates from the head. These hats also aid in keeping sweat away from the eyes. The headwear market is expanding due to the trend's high demand. Influenced by this trend, more sports companies are releasing new headwear goods of better quality and innovative concepts to meet the growing need. Therefore, as the demand for sports caps increases, it assists in propelling the growth of the headwear market as a whole.
Increasing innovations in the making of headwear
Physicians and other medical personnel must wear hats while performing their duties, making them a crucial part of their outfits. Improved headgear keeps the hair undamaged and lets them conduct crucial operations without making any unintended mistakes. As a result, sales of all forms of headwear are increased by innovation in the sector. Hence, the rising innovations in the headwear market, which have led to the production of headwear suitable for any particular application, are accelerating the expansion of the market.
Market Restraining Factors
Poor quality headwear decrease the demand
The National Health Service asserts that though frequent and prolonged hat use does not expedite hair loss, too-tight headwear can dry out the ends of the hair and trap oils at the roots. When hair becomes oily, dirt and germs can accumulate, obstructing oxygen flow to the follicles and possibly resulting in hair loss. This directly impacts the demand for headwear as more people use scarves instead of hats.
Type Outlook
On the basis of type, the headwear market is bifurcated into hats & caps, beanies and others. The hats and caps segment garnered the highest revenue share in the headwear market in 2021. The segment's growth is owed to the widespread use of caps worldwide. Everyone uses caps as a daily outdoor adornment since they are versatile and widely utilized. The cap business is still gaining much traction among young people as businesses create caps with various patterns for different occasions. Athletes frequently use baseball hats and sun visors because they view them as essential sports gear. Additionally, since caps are soft, they can be used by anyone.
Distribution Channel Outlook
Based on distribution channel, the headwear market is segmented into offline and online. The online segment recorded a significant revenue share in the headwear market in 2021. The population of smartphone users is growing as internet usage becomes more widespread. E-commerce makes it simpler for customers to go through numerous product options, resulting in essential exposure to the market. The growing significance of online marketing platforms such as Google and Facebook ads is another factor driving e-commerce.
Regional Outlook
Region wise, the headwear market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific and LAMEA. The Asia Pacific region witnessed the maximum revenue share in the headwear market in 2021. In the upcoming years, the market in the Asia Pacific region is anticipated to grow significantly and steadily due to an increase in demand for various winter hats in nations like India, China, and Japan, as well as a sizable population.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Adidas AG, PVH Corporation (Calvin Klein), Capri Holdings Limited, Guccio Gucci S.p.A. (Kering Group), New Era Cap Co., Lacoste (Maus Freres SA), Superdry Plc, Nike, Inc., Ralph Lauren Corporation, and PUMA SE.
Market Segments covered in the Report:
By Distribution Channel
By Type
By Geography
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