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市場調査レポート
商品コード
1406030

ヘッドウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年

Headwear - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ヘッドウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

2024年のヘッドウェア市場規模は282億8,000万米ドルと推定されます。

2029年には386億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは6.47%の見込みです。

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主なハイライト

  • ヘッドバンドやビーニーなどのヘッドウェアは、多くの個人にとってファッションアクセサリーであり、スタイルの主張であると認識されています。消費者の購買行動に見られるこのパラダイムシフトは、予測期間中にヘッドウェア市場を促進すると予想されます。
  • 例えば、2022年4月、ヘッドウェアブランドのオータムは、キャップ、ビーニー、バケットハットを含むヘッドウェアコレクションを発表しました。同社によれば、このコレクションには、ロサンゼルスのオーガスト・スタジオが同社と共同でデザインした新しいサンフレーク・アイコンが採用されています。
  • さらに、消費者のフィットネス志向が高まる中、アクティブ・ライフスタイル・アクセサリーの分野は、今後数年間でより大きな需要が見込まれます。このほか、高級ヘッドウェア・シリーズは世界的に絶大な支持を得ています。例えば、スポーツをするイスラム教徒の消費者は、宗教的な理由からヘッドウェアでカバーする必要があります。
  • そのため、2023年2月、起業家であるザヒーダ・ドゥドゥジレ・チャウケアン(Zaheeda Duduzile Chaukean)氏は、「ブリーテモデスト・アクティブウェア(BreetheModest Activewear)」という自身の南アフリカブランドを立ち上げました。BreetheModest Activewearは、スポーツ用ヒジャブなど、カバー力の高い服やヘッドウェアを好むムスリム女性をターゲットにしています。このように、ブランドは継続的にアスレジャー・アクセサリーの新ラインを展開し、市場を牽引しています。

ヘッドウェア市場の動向

アスレジャーの台頭

  • キャップを中心とするヘッドウェアは、アスリートの間でスポーツの必需品とされ、アスレジャーなどの動向を生み出しています。スポーツ愛好家は、フィールドでのパフォーマンスを高め、快適さを増し、身体の健康を促進するためにヘッドウェアを選ぶようになっています。スポーツウェアのブームにより、スポーツキャップ分野は、ストリートウェアの定番から若年層のスタイリッシュな必需品へと変化し、その存在感を増しています。
  • それゆえ、ヘッドウェア業界のプレーヤーによる研究開発費が増加しており、消費者向けにカスタマイズされた革新的なオプションの生産が可能になっています。さらに、企業は需要の増加に対応するため、より高品質でユニークなデザインの製品を発売しています。例えば、2022年6月、D2CブランドのARAKAは日本のNew Eraとコラボレートし、撥水、防水、透湿性のヘッドウェアを発売しました。
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北米が急成長市場

  • メーカー各社は、髪飾りに対する需要の高まりから、北米地域の市場急成長を見込んでいます。この動向により、小売業者は顧客の需要に応えるため、ファッション性の高いヘッドバンドやビーニーを発売しています。カナダのような厳冬期は、主にウールのキャップなど、ヘッドウェアの需要をさらに押し上げています。そのため、大手企業は、中綿入りや装飾入りなど、流行のスタイルを取り入れたヘッドバンドや帽子を発売し、消費者の関心を高めています。
  • さらに、持続可能性は米国で動向となっている重要な要素のひとつです。多くの消費者が持続可能なファッションに関心を寄せています。その結果、大手企業はビジネスモデルを修正し、より持続可能な素材を使った製品の開発に取り組んでいます。
  • 例えば、アディダスは沿岸地域に流れ着いたプラスチックゴミを再生ポリエステルに変え、その素材をヘッドウェア製品に使用しました。さらに2022年7月、マイコワークスはLAを拠点とするミリナー、ニック・フーケと提携し、菌糸をベースとした代替バイオマテリアルを開発する米国の新興企業と、同社の霊芝オルトレザー製品を使用した帽子のラインナップを開発しました。

ヘッドウェア業界の概要

世界のヘッドウェア市場は、Adidas AG、Nike Inc.、New Era Cap、Under Armour Inc.、Pipolakiなど多数の企業が存在するため、競争が激しいです。主要企業は、製品とブランドイメージを差別化するために革新的な生産戦略を採用しています。新素材を使ったり、有名人と提携したりして、ヘッドウェア市場での地位を確立しています。また、様々なスポーツやイベントのスポンサーシップを提供し、ヘッドウェア製品の売上増加につながっています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • アスレジャーの台頭
    • ソーシャルメディアの影響
  • 市場抑制要因
    • 偽造品の存在
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ビーニー
    • ヘッドバンド
    • キャップ・帽子
    • その他
  • 流通チャネル
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Adidas AG
    • Nike Inc.
    • New Era Cap Co.
    • Under Armour Inc.
    • Pipolaki
    • Boardriders Inc.
    • New Balance Inc.
    • The Gap Inc.
    • Callaway Golf Company
    • Superdry PLC

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68515
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The headwear market size is estimated at USD 28.28 billion in 2024. It is projected to reach USD 38.69 billion by 2029, registering a CAGR of 6.47% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Headwear, such as headbands and beanies, is perceived as a fashion accessory and a style statement for many individuals. This paradigm shift observed in consumers' buying behavior is anticipated to foster the headwear market during the forecast period.
  • Additionally, continuous innovations in fabric and consumer trends toward sustainable fashion encourage manufacturers to launch innovative products. Some innovative launches include fabric from seaweed, biodegradable materials, acquiring apple leathers, and developing products like soft and comfortable headwear. Companies are increasingly launching headbands in trendy styles, such as padded and embellished, to attract greater consumer interest.
  • For instance, in April 2022, the Headwear brand Autumn launched a headwear collection, including caps, beanies, and bucket hats. As per the company, the collection features the new Sunflake icon, designed by August Studio of Los Angeles in collaboration with them.
  • Moreover, with consumers increasingly focusing on physical fitness, the active lifestyle accessories segment is likely to have a greater demand over the coming years. Besides this, the exclusive headwear range is gaining immense traction worldwide. For instance, Muslim consumers involved in sports need to be covered up using headwear due to their religious reasons.
  • Therefore, in February 2023, Zaheeda Duduzile Chaukean, an entrepreneur, started her own South African brand called 'BreetheModest Activewear.' BreetheModest Activewear targets Muslim women who prefer extra-coverage clothing and headwear, including sports hijabs. Thus, brands continually roll out new lines of athleisure accessories, thus driving the market.

Headwear Market Trends

The Rise of Athleisure

  • Headwear, primarily caps, are readily counted as sports essentials among athletes, giving rise to trends such as athleisure. Sports enthusiasts progressively opt for headwear to boost field performance, gain extra comfort, and promote physical health. The boom in sportswear increased the prominence of the sports cap segment, as it shifted from streetwear staple to stylish must-haves among young adults.
  • Hence, there is a growing R&D expenditure by the headwear industry players that is allowing the production of more customized and innovative options for consumers. Moreover, companies are launching products of higher quality and unique designs to fulfill the increasing demand. For instance, in June 2022, a D2C brand, ARAKA, collaborated with New Era in Japan to launch water-repellent, waterproof, and moisture-permeable headwear.
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North America is the Fastest Growing Market

  • Manufacturers are anticipating rapid market growth in the North American region due to the growing demand for hair adornments, with retailers seeking to increase their average spend with an easy add-on sale. This trend leads retailers to launch fashion-oriented headbands and beanies to cater to the customers' demands. The intense winter season, like in Canada, has further boosted the demand for headwear, mainly woolen caps. Thus, the major companies are launching headbands and hats with trendy styles, such as padded and embellished, to draw greater consumer interest.
  • Furthermore, sustainability is one of the critical factors trending in the United States. Many consumers are concerned about sustainable fashion. As a result, major companies are working on modifying their business models and developing products made with more sustainable materials.
  • For example, Adidas turned plastic trash that washed up in coastal areas into recycled polyester and used the material in headwear products. Further, in July 2022, MycoWorks partnered with LA-based milliner Nick Fouquet to develop a line of hats made from its Reishi alt-leather product with a US start-up that develops alternative biomaterials based on mycelium.

Headwear Industry Overview

The global headwear market is highly competitive due to the presence of numerous players, including Adidas AG, Nike Inc., New Era Cap, Under Armour Inc., and Pipolaki. Major companies are adopting innovative production strategies to differentiate their products and brand image. They are using new materials and partnering with celebrities to establish themselves in the headwear market. They are also offering sponsorships for various sports and events, leading to an increase in the sales of headwear products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 The Rise of Athleisure
    • 4.1.2 Influence of Social Media
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Presence of Counterfeit Products
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Beanies
    • 5.1.2 Headbands
    • 5.1.3 Caps and Hats
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Adidas AG
    • 6.3.2 Nike Inc.
    • 6.3.3 New Era Cap Co.
    • 6.3.4 Under Armour Inc.
    • 6.3.5 Pipolaki
    • 6.3.6 Boardriders Inc.
    • 6.3.7 New Balance Inc.
    • 6.3.8 The Gap Inc.
    • 6.3.9 Callaway Golf Company
    • 6.3.10 Superdry PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS