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市場調査レポート
商品コード
1219677
米系製品の世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、その他)、タイプ別(在来型、有機)、製品別、地域別展望・予測、2022年~2028年Global Rice-based Products Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Distribution Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Online and Others), By Type (Conventional and Organic), By Product, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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米系製品の世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、その他)、タイプ別(在来型、有機)、製品別、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2023年01月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 207 Pages
納期: 即納可能
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米由来製品の世界市場規模は、2028年までに2,768億米ドルに達し、予測期間中にCAGR6.0%の市場成長率で上昇すると予測されています。
このでんぷんは不溶性で風味がなく、自然のままでは人間の摂取に適しません。そのため、口当たりをよくし、受け入れやすくするために調理する必要があります。米の朝食用シリアルは、食べる前に調理する必要があるものと、パッケージから取り出してすぐに食べることができるもの2つに分類することができます。米の全粒粉とその精白物は、すぐに食べられる米飯シリアルに使用することができます。
調理済みシリアルでは、米はあらかじめ調理され、乾燥され、フレーク状にされ、または生地にされた後、そのまま、または他のシリアルと一緒に伸ばしたり、膨らませたり、トーストしたりされます。最終製品の品質は、炊飯時間、蒸気圧、原料の温度、トーストの工程に大きく影響されます。栄養価を高めるために、小麦粉原料、ミネラル、ビタミンB複合体、タンパク質含有成分などを添加することもあります。
COVID-19影響度分析
パンデミックは米系製品市場にほとんど影響を与えなかっています。COVID-19の大流行は、物流を混乱させ、人手不足を招いたため、米の生産に支障をきたしました。輸送の短期的な混乱は穀物価格の上昇を招き、最終的にこれらの製品の一般的な高価格につながっています。また、パブやレストランなどの営業も一時的に閉鎖されました。しかし、穀物や豆類に対する世界中のお客様の需要は引き続き堅調に推移しました。また、包装・加工食品事業や栄養補助食品市場において、玄米に対する需要が減少しました。パンデミック後、消費者の購買行動や食習慣は大きく変化しました。
市場の成長要因
強化・充実した米をベースとした製品の入手可能性の増加
加工時に失われたミネラルやビタミンを回復させることを強化(エンリッチメント)といいます。一般的には、食品に元々含まれている以上のミネラルやビタミンを添加することを強化(フォーティフィケーション)と呼びます。例えば、朝食用シリアル、ケーキ、麺類など、すぐに食べられるライスベースの製品に、ビタミン、ミネラル、香味料を強化することはごく一般的なことです。基本的な配合ミックスに、ミネラルやリボフラビン、ナイアシン、ピリドキシンといった耐熱性の高いビタミンを加えてから加工し、ビタミンAやチアミンを噴霧するのが一般的です。
ベビーフードの主成分として増加する米の利用
赤ちゃん(乳児・新生児)には特別な栄養が必要なため、離乳食は米飯から始まることが多いです。これは、消化がよく、アレルゲンがなく、低脂肪で、味が淡白であるためです。多くのベビーフードは、米粒や米粉の形で、米を使って作られています。ベビーフードには、もち米、米粉、精白米などが使われています。ベビーフードの製品には、米粉でとろみをつけることが多いです。ラベルに奇妙な成分カテゴリーを追加することもなく、野菜やタンパク質など他の食品とよく合います。したがって、今後数年間、米を原料とする製品に大きな成長機会がもたらされます。
市場抑制要因
白米摂取の悪影響に対する意識の高まり
白米は保存性を高めるために加工されるため、食物繊維の含有量が極めて少ないです。そのため、白米の摂取頻度が高くなると、便秘になる可能性があります。また、白米はGI値が高いのが特徴です。GI値とは、炭水化物が体内で分解され、糖に変化する速度を示す指標です。糖質は血流にのって体内へ運ばれます。GI値が高い食品は、急激な糖分の上昇を引き起こし、糖尿病や不健康な血糖値の変動を引き起こす可能性があります。さらに、白米と肥満の関係はよく知られており、理解されています。これは、高度に精製された高炭水化物食であるという事実によるものです。これらの要因はすべて、今後数年間、米を原料とする製品市場にとって不利になる可能性があります。
製品の展望
米菓市場は製品によって、米菓、米麺、ライスプディング、ライスケーキ、ライスボール、その他に分類されます。2021年の米系製品市場では、米麺部門が最も高い収益シェアを獲得しています。このセグメントの拡大は、アジア料理の魅力の高まりに大きく助けられています。さらに、冷凍麺や生麺の幅広い入手可能性、およびアジアや多国籍企業による最近の製品導入が、このセグメントの成長の主な促進要因となっています。さらに、一般的な料理である米麺は、その構造が主にでんぷんの分解に由来しており、グルテンフリーで低グリセミック指数であるという利点も備えています。
流通経路の展望
米菓市場は、流通チャネル別にスーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、その他に分類されます。2021年の米系製品市場では、スーパーマーケット/ハイパーマーケット部門が最大の収益シェアを記録しました。スーパーマーケットやハイパーマーケットでは、従来型と有機型の両方のさまざまな食品を提供し、アクセスが便利であることが、このセグメントの成長の主な要因となっています。スーパーマーケットやハイパーマーケットは、都市や町の最もにぎやかな場所にあるため、多くの顧客を引きつけています。これらの店舗は、これらの商品とその他の一般的な家庭用品を購入するために利用されるのが一般的です。
タイプ別の展望
米を原料とする製品市場は、製品タイプによって従来型と有機型に分けられます。オーガニックセグメントは、2021年のライスベース製品市場で顕著な成長率を獲得しました。消費に無害な有機栽培の原材料が有機製品を構成しています。消費者の意識の高まりにより、オーガニック製品の消費は大幅に増加し、その結果、同セグメントの成長を牽引しています。また、市場関係者によって多くの商品が紹介されています。
地域別の展望
米を原料とする製品市場は、地域別では北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。アジア太平洋地域は、2021年の米系製品市場において最も高い収益シェアを調達しました。食糧農業機関の報告書によると、アジア太平洋地域は、世界で生産される米の全量のほとんどを消費しています。このため、今後数年間、同地域で米を原料とする製品がより浸透する可能性があります。さらに、この地域の高い生産量と消費量も、お客様の高い製品需要に貢献する要素となっています。
List of Figures
The Global Rice-based Products Market size is expected to reach $276.8 billion by 2028, rising at a market growth of 6.0% CAGR during the forecast period.
Rice is made from the seed grains of the grass Oryza sativa, sometimes known as Asian rice or the less common Oryza glaberrima (or African rice). Although the phrase may sometimes be used to refer to wild or uncultivated variants of Oryza, wild rice is typically used to refer to species belonging to the genera Zizania and Porteresia.
Domesticated rice is a popular staple meal consumed by more than half of the world's population. After maize and sugarcane, it is the agricultural product with the third-highest production globally. Rice is the most significant food product with regard to human caloric and nutrition intake, delivering more than one-fifth of the calories consumed by humans globally. Starch makes up a major component of rice.
This starch is insoluble, flavorless and unfit for human ingestion in its natural state. It must be prepared in order to make it palatable and acceptable. Rice breakfast cereals can be categorized into two groups: those that need to be cooked before eating and those that can be consumed right out of the package. The whole rice grain and its milled products can be used to make ready-to-eat rice cereals.
In prepared cereals, rice is precooked, dried, flaked, or made into dough, then stretched or puffed, inflated, and toasted either on its own or in addition to other cereals. The final product's quality is largely influenced by the cooking duration, steam pressure, raw components' temperature, and toasting process. To increase the nutritional value, flouring materials, minerals, vitamin B complex, and protein-containing components may be added.
COVID-19 Impact Analysis
The pandemic had little to no impact on the rice-based product market. The COVID-19 pandemic hindered rice production because it disrupted logistics and caused a manpower shortage. The brief disruption in transportation caused grain prices to rise, ultimately leading to these products' generally high pricing. Additionally, businesses, including pubs and restaurants, as well as others places, were temporarily closed during the lockdown. However, customers all over the world continued to have a steady demand for grains and pulses. In addition, the lockdown decreased the demand for brown rice in the packaged and processed food business as well as the market for dietary supplements. After the pandemic, the purchasing habits and food consumption habits of consumers altered significantly.
Market Growth Factors
Increasing availability of fortified and enriched rice-based products
The restoration of minerals and vitamins lost during processing is referred to as enrichment. In general, fortification refers to adding more minerals and vitamins to food than were initially there. For example, it is very common to fortify ready-to-eat rice-based products like breakfast cereals, cakes, noodles, etc., with vitamins, minerals, and flavoring agents. The basic formula mix is typically supplemented with minerals and more heat-resistant vitamins like riboflavin, niacin, and pyridoxine before being processed and sprayed with vitamin A and thiamin.
Growing use of rice as a major constituent in baby food
Since babies (infants and newborns) have special nutritional needs, babies frequently start eating solid foods with rice cereal. This is due to its simple digestion, lack of allergens, low-fat content, and bland flavor. Many baby foods are made using rice, either in the form of granulated rice or rice flour. Baby foods are made with glutinous rice, rice flour, rice flour, and rice polishing. Baby food products are frequently thickened with rice flour. It doesn't add any strange ingredient categories to the label and combines well with other foods like vegetables and proteins. Therefore, it presents significant growth opportunities for rice-based products in the coming years.
Market Restraining Factors
Increasing awareness of the ill effects of white rice consumption
White rice has extremely little fiber value due to the processing it goes through to increase its shelf life. Therefore, if white rice is consumed more frequently, it may result in constipation. In addition, the GI of white rice is high. The glycemic index, or GI, measures the rate at which the body breaks down and transforms carbohydrates into sugars. These are then carried into the body through the bloodstream. High GI foods induce sharp sugar spikes that can result in diabetes and unhealthful blood sugar swings. Additionally, the association between white rice and obesity is well-established and understood. This is due to the fact that it is a highly refined, high-carb diet. All these factors may prove to be disadvantageous for the rice-based products market in the coming years.
Product Outlook
Based on product, the rice-based products market is categorized into rice snacks, rice noodles, rice puddings, rice cakes, rice balls, and others. The rice noodles segment garnered the highest revenue share in the rice-based products market in 2021. The segment's expansion has been greatly aided by the rising appeal of Asian cuisine. Additionally, the wide availability of frozen and fresh noodles, as well as recent product introductions by Asian and multinational companies, are the main drivers of the segment's growth. Furthermore, rice noodles, a common dish whose structure is primarily derived from starch retrogradation and offer the advantages of being gluten-free as well as having a low glycemic index.
Distribution Channel Outlook
On the basis of distribution channel, the rice-based products market is divided into supermarkets/hypermarkets, online, and others. The supermarkets/hypermarkets segment recorded the largest revenue share in the rice-based products market in 2021. Supermarkets and hypermarkets provide a variety of food goods, both conventional and organic, and are conveniently accessible, which serve as the main factors for the segment's growth. Due to their locations in the busiest parts of a city or town, supermarkets and hypermarkets draw a lot of customers. These stores are typically used by customers to buy these items as well as other common household items.
Type Outlook
Based on type, the rice-based products market is segmented into conventional and organic. The organic segment garnered a remarkable growth rate in the rice-based products market in 2021. Organically grown ingredients that are harmless to consume make up organic products. Increasing consumer awareness has led to a significant rise in the consumption of organic products and consequently drives the growth of the segment. In addition, a large number of goods are introduced by market players.
Regional Outlook
On the basis of region, the rice-based products market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Asia Pacific region procured the highest revenue share in the rice-based products market in 2021. According to a Food and Agriculture Organization report, the Asia Pacific region consumes most of the entire amount of rice produced worldwide. This raises the possibility of more penetration of rice-based products in the region in the years to come. Additionally, the region's high levels of production and consumption are another element that contributes to customers' high levels of product demand.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include CJ CheilJedang Corporation (Annie Chun's, Inc.), PepsiCo, Inc. (The Quaker Oats Company), Thai President Foods Plc, Nona Lim, LLC., Lotus Foods Inc., Element Snacks, Ricegrowers Limited, Kameda Seika Co. Ltd., and SanoRice Holding B.V.
Market Segments covered in the Report:
By Distribution Channel
By Type
By Product
By Geography
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