表紙:米由来製品の世界市場-2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1247370

米由来製品の世界市場-2023-2030

Global Rice-Based Products Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 約2営業日

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米由来製品の世界市場-2023-2030
出版日: 2023年03月28日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

米は繊維質が少なく、カロリーが高い食品で、世界の人類が消費するカロリーの5分の1を占めています。米は豊富なエネルギー源です。米は、甘い料理、蒸し料理、調理料理、塩味料理、ライスプディングなど、さまざまな地域で調理される際、製品の形状を保持する重要な役割を担っています。米菓、米麺、ライスプディング、ライスケーキ、ライスボールなどの米製品への需要が世界中で高まっていることが、米を原料とする製品の成長を後押ししています。世界中で米の生産量が増加していることが、市場の成長につながると予想されています。また、消費者の健康的な食事への関心の高まりも、市場の成長を後押ししています。

世界のライスベース製品市場は、予測期間中(2023-2030年)に5.67%のCAGRで成長すると予測されています。

市場力学:既製品の需要増が市場成長を後押し

心臓病、糖尿病、その他の慢性疾患など、ジャンクフードの摂取に伴う健康リスクに対する消費者の意識の高まりにより、米をベースとした製品などの調理済み食品に対する需要が高まっています。市場の大きな動向は、健康的な食習慣や健康的なライフスタイルに対する顧客の嗜好の高まりです。また、世界の働く女性人口の増加は、ライスベースの製品のようなすぐに食べられる製品の販売増につながります。また、多忙なライフスタイルや消費者の可処分所得の増加も、市場の成長を後押ししています。消費者はライスベース製品により多くのお金を費やすようになりました。また、ライスベース製品のような調理済み製品に健康的なオプションがあることも、市場成長の後押しになります。

さらに、非遺伝子組み換え、オーガニック、ビーガン、グルテンフリーの利点に関する消費者の意識の高まりが、市場におけるライスベース製品の需要を高めています。また、同地域における健康的な間食の動向は、市場の成長をさらに後押ししています。米をベースとした製品を摂取することによる健康効果への意識の高まりが、セグメントの成長を後押ししています。米は糖尿病のコントロールと血糖値に良いとされています。米に含まれる食物繊維はコレステロールを低下させ、心臓病や脳卒中のリスクを低減させます。米に含まれる不溶性繊維は、規則正しい排便を促進します。

市場セグメンテーション:米を原料とする製品の世界市場において、米麺部門が最も高いシェアを占めています

米粉を主原料とし、水を加えて作られる米麺。冷凍、生、乾燥と様々な形状の米麺があり、食感も良いので、どの年代の方にも適しています。小麦粉を使用していないため、グルテンフリーであり、グルテン不耐症やセリアック病の方にも適しています。米麺は、黄色い卵麺に代わる健康的な麺で、菜食主義者が好む理由です。米麺は、体重を減らしたい消費者の間で人気があります。Thai President Foods Public Company Limited、Nongshim Co.、東洋水産株式会社、Nasoya Foods USA, LLC、Nona Lim, LLC、McCormick &Company, Inc、Lotus Foods, Inc、Annie Chun's, Incなどの米系製品の主要な主要プレーヤーは、市場での新製品の発売とともに、M&A戦略にも力を入れています。例えば、2021年10月に日清食品が「新カップヌードル麺入り炒飯」を発売しました。日本の照り焼きチキン、韓国のスパイシービーフ、タイのイエローカレーなど、さまざまな種類が用意されています。調理済みの状態で販売されています。

一方、ライスケーキの市場は、順調に成長すると予測されます。米菓は汎用性が高いため、消費者は米菓を材料としてさまざまなレシピを作ることができ、予測期間中の同分野の成長を後押しします。市場の主要なプレーヤーは、消費者の需要の増加により、良質な原材料の製造に注力しました。消費者の食事中のスナック需要の増加や、バランスの取れた食生活を妨げる不健康なスナックの消費を避けることが、製品の売上を促進すると予想されます。また、すぐに食べられる食品のトレンドが高まっていることも、予測期間中のセグメントの成長を後押ししています。また、主要メーカーによる製品発売の増加も、セグメントの成長を後押しします。例えば、2022年3月、有機米製品の全米リーダーであるLundberg Family Farmsは、Salted Caramelと名付けられた新しい餅のフレーバーを発売しました。同社は現在、9種類のラージケーキフレーバー、6種類のシンスタッカー、5種類のチョコレートシンスタッカー、5種類のライスケイクミニを、25種類のライスケーキ製品で提供しています。

地域別浸透度:予測期間中、アジア太平洋が支配的な地域です

2022年、アジア太平洋は最も高い収益シェアを持っていました。健康的な食事に対する消費者の需要の増加により、インドと中国がこの地域の主要なシェアー国となっています。中国とインドは、世界中で米の主要な生産者と輸出者です。料理業界では、この地域で米を使った新しい商品の試みが行われています。米菓のような遺伝子組み換えでない有機食品の健康効果に対する消費者の意識が高まっていること。さまざまな風味の米製品が手に入ることで、消費者が米を使った製品を購入するきっかけになります。この地域の製品発売の増加は、予測期間中の地域市場の成長を後押しします。例えば、2020年1月、LT Foods JVはインド市場向けにプレミアムライススナック「Kari Kari」を発売しました。新しく発売されたスナックは、米とピーナッツから作られています。タンパク質が豊富で、インドの味覚を刺激するために、チリガーリック、ワサビ、ソルト&ペッパー、スパイスマニアの4種類のフレーバーが用意されています。よりヘルシーで、ノンフライ、素材にこだわったスナッキングを好む消費者に最適な商品です。

目次

第1章 範囲と調査手法

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 製品タイプ別市場内訳
  • タイプ別市場内訳
  • 流通チャネル別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • マーケットインパクトのある要素
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • 影響度分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 需要サイドと供給サイドの分析
  • レギュラトリー・アナリシス
  • 技術的な進歩

第6章 COVID-19の分析

  • 市場におけるCOVID-19の分析
    • COVID-19の市場シナリオの前に
    • 現在のCOVID-19の市場シナリオ
    • COVID-19以降または将来シナリオ
  • COVID-19の中での価格・ダイナミクス
  • 需給スペクトル
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み

第7章 製品タイプ別

  • お米のスナック
  • ライスヌードル
  • ライスケーキ
  • おにぎり
  • その他

第8章 タイプ別

  • コンベンショナル
  • オーガニック

第9章 流通チャネル別

  • オフライン
  • オンライン

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • U.K.
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢について

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況分析/シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • Thai President Foods Plc
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Nona Lim, LLC.
  • Lotus Foods Inc.
  • Annie Chun's, Inc.
  • Element Snacks
  • The Quaker Oats Company
  • Ricegrowers Limited
  • KAMEDA SEIKA CO., LTD.
  • Sanorice
  • OTTOGI CORPORATION, Ltd

第13章 DataM

目次
Product Code: FB6271

Market Overview

Rice is a low-fiber and rich caloric food providing one-fifth of the calories consumed by the world's human population. Rice is a rich source of energy. It plays an important role in holding product shape when prepared as sweet dishes, steamed products, cooked preparations, savory dishes, rice puddings and various products in various regions. The increasing demand for the rice products such as rice snacks, rice noodles, rice puddings, rice cakes, and rice balls from others across the globe is driving the growth of rice-based products. An increase in rice production across the globe is anticipated to grow the market. The consumers growing focus on healthy eating also boost the market growth.

The global rice-based products market was valued at USD YY million in 2022. It is forecasted to reach USD YY million by 2030, growing at a CAGR of 5.67% during the forecast period (2023-2030).

Market Dynamics: Increasing demand for the ready to eat products helps to boost market growth

The growing demand for ready-to-eat food products, such as rice-based products owing to the rising consumer awareness of the health risks associated with junk food consumption, such as heart disease, diabetes, and other chronic diseases. The major trend in the market is an increase in customer preference for healthy eating habits and a healthy lifestyle. An increase in the global working women population also leads to increased sales of ready-to-eat products like rice-based products. The busy lifestyles and increase in consumers' disposable income also help boost the market growth. Consumers are spending more money on rice-based products. Also, the availability of healthy options in ready-to-eat products, such as rice-based products, helps to boost market growth.

Furthermore, an increase in the consumer's awareness about the benefits of non-GMO, organic, vegan, and gluten-free increases the demand for rice-based products in the market. Also, an increase in the trend of healthy snacking in the region further boosts the market growth. An increase in the health benefits awareness of consuming rice-based products helps to boost segment growth. Rice is good for diabetes control and blood sugar. The fiber in the rice lowers cholesterol and reduces the risk of heart disease and stroke. Insoluble fibers in the rice promote regular bowel movements.

Market Segmentation: Rice noodles segment accounted for the highest share in global rice-based products market

Rice noodles are prepared with rice flour and water as the principal ingredients. The availability of frozen, fresh, and dried rice noodles in various shapes and excellent texture features make them suitable for all age's peoples. Noodles are free from wheat flour, so it is gluten-free, which makes them suitable for people with gluten intolerance and celiac disease. Rice noodles are healthy alternatives to yellow egg noodles, and that's why vegans prefer them. Rice noodle is popular among consumers who want to reduce weight. Major key players in rice-based products such as Thai President Foods Public Company Limited, Nongshim Co., Ltd., Toyo Suisan Kaisha, Ltd., Nasoya Foods USA, LLC, Nona Lim, LLC., McCormick & Company, Inc., Lotus Foods, Inc., Annie Chun's, Inc. are focused on merger and acquisition strategy as well as new product launches in the market. For instance, in October 2021, Nissin Foods launched New Cup Noodles Stir Fry Rice with Noodles. They are available in different varieties, such as Japanese Teriyaki Chicken, Korean Spicy Beef, and Thai Yellow Curry. They are available in the ready-to-cook form.

On the other hand, the market for rice cakes is projected at USD YY million in 2022 and is estimated to grow at a CAGR YY% during the forecast period (2023-2030) to reach USD YY million by 2030. The versatile nature of rice cakes helps consumers create different recipes using the product as an ingredient, helping boost segment growth in the forecast period. Major key players in the market focused on manufacturing good quality ingredients due to increased consumer demand. The rise in the consumer's demand for snacks during the meal and avoiding the consumption of unhealthy snacks that disturb a balanced diet is anticipated to drive the sales of products. Also, an increase in the trend of ready-to-eat food products helps to boost segment growth in the forecast period. Also, increasing product launches by the major manufacturers help boost segment growth. For instance, in March 2022, Lundberg Family Farms, a national leader in organic rice products, launched a new rice cake flavor named Salted Caramel. The company now offers nine large cake flavors, six Thin Stackers, five Chocolate Thin Stackers, and five Rice Cake Minis, for 25 rice cake products.

Geographical Penetration: Asia-Pacific is the dominating region during the forecast period

In 2022, Asia-Pacific had the highest revenue share of almost YY percent. India and China are the major shareholding countries in the region owing to the increased consumer demand for healthy eating. China and India are the major producers and exporters of rice across the globe. The culinary sector has been experimenting with new rice-based products in the region. Increase in consumer awareness of the health benefits of non-GMO, organic food products such as rice cakes. The availability of different rice products in different flavors helps to attract consumers to buy rice-based products. An increase in the region's product launches helps boost the regional market growth in the forecast period. For instance, in January 2020, LT Foods JV launched Kari Kari' a premium rice snack for the Indian market. The newly launched snacks are made from rice and peanuts. It is rich in protein and is available in 4 different flavors, Chilli Garlic, Wasabi, Salt & Pepper and Spice Mania, to excite the Indian palate. It is best for consumers who prefer healthier, non-fried, ingredient-based snacking options.

Competitive Landscape:

The global rice-based products market is competitive in nature, with the leading players capturing a whopping share in revenues. Thai President Foods Plc, Nona Lim, LLC., Lotus Foods Inc., Annie Chun's, Inc., Element Snacks, The Quaker Oats Company, Ricegrowers Limited, KAMEDA SEIKA CO., LTD., Sanorice and Ottogi Corporation., Ltd are focused on technology advances for new launches at affordable prices. The major players are utilizing strategies including acquisitions & mergers, regional expansion, and partnerships to stand out as strong competitors in the market. Increased focus on R&D and new product launches are additional ways the key players improve their market presence. In March 2022, Lundberg family farms launched salted caramel rice cakes in the market. It is vegan and free of additives and artificial flavorings. Also, in July 2022, Foodle Noodle launched its first clean-label instant cup noodle range in Thailand, offering local flavors with organic ingredients as healthier and more convenient options to attract younger consumers. It is available in various markets such as Europe, the UK, the USA, Dubai and Singapore. It has various flavors, such as turmeric, mulberry, and rice berry. Also, in August 2021, Orion launched two products: O'Rice and Custas Cup Cake. These products are imported from the company's manufacturing facility in Vietnam. O'Rice is a 100% vegetarian snack baked and not fried to maintain nutritional goodness. These products launches help to boost the company's revenue.

COVID-19 Impact: Positive impact on the global rice-based products market

The COVID-19 pandemic hampered rice production at the initial stage due to the disruption of logistics and labor shortage. This disruption in logistics resulted in an upsurge in rice prices. Also, during the lockdown period, commercial places such as bars, restaurants, and others were shut down temporarily. Additionally, due to government initiatives such as lockdowns, manufacturing plants were also at a standstill due to the limited workforce available. Global companies face challenges in importing and exporting the end products, owing to the limited international trading activities.

After the first wave of COVID-19, consumers have become more aware of the importance of eating nutritious foods. The spread of the Covid virus has increased demand for the rice-based products. During the pandemic, increased use of internet channels to bulk purchase goods and snack alternatives is expected to boost healthy snack demand. The consumers growing awareness of health and nutritional diets helps to boost the market growth. The staggeringly increased sales of rice-based products were observed through online stores during the COVID-19 period, which sustained the demand in the market studied.

The global rice-based products market report would provide an access to approximately 61 market data tables, 53 figures and 200 pages.

Table of Contents

1. Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Product Type
  • 3.2. Market Snippet by Type
  • 3.3. Market Snippet by Distribution Channel
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Demand and Supply Side Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis
  • 5.5. Technological Advancements

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Product Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Type Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Product Type Segment
  • 7.2. Rice Snacks*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
  • 7.3. Rice Noodles
  • 7.4. Rice Cakes
  • 7.5. Rice Balls
  • 7.6. Others

8. By Type

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
  • 8.2. Conventional *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
  • 8.3. Organic

9. By Distribution Channel

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment
    • 9.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment
  • 9.2. Offline*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
  • 9.3. Online

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key region-specific dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Brazil
      • 10.3.6.2. Argentina
      • 10.3.6.3. Rest of South America
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Germany
      • 10.4.6.2. U.K.
      • 10.4.6.3. France
      • 10.4.6.4. Spain
      • 10.4.6.5. Italy
      • 10.4.6.6. Rest of Europe
  • 10.5. Asia Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive scenario
  • 11.2. Competitor strategy analysis
  • 11.3. Market positioning/share analysis
  • 11.4. Mergers and acquisitions analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Thai President Foods Plc*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Nona Lim, LLC.
  • 12.3. Lotus Foods Inc.
  • 12.4. Annie Chun's, Inc.
  • 12.5. Element Snacks
  • 12.6. The Quaker Oats Company
  • 12.7. Ricegrowers Limited
  • 12.8. KAMEDA SEIKA CO., LTD.
  • 12.9. Sanorice
  • 12.10. OTTOGI CORPORATION, Ltd
  • List not Exhaustive*

13. DataM

  • 13.1. Appendix
  • 13.2. About us and services
  • 13.3. Contact us