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市場調査レポート
商品コード
1207263
欧州ブロックチェーンゲーム市場規模・シェア・産業動向分析レポート:プラットフォーム別(ETH、BNBチェーン、ポリゴン、その他)、ゲームタイプ別(ロールプレイ、オープンワールド、コレクティブ)、国別、成長予測、2022年~2028年Europe Blockchain Gaming Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Platform (ETH, BNB Chain, Polygon and Others), By Game Type (Role Playing, Open World and Collectible), By Country and Growth Forecast, 2022 - 2028 |
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欧州ブロックチェーンゲーム市場規模・シェア・産業動向分析レポート:プラットフォーム別(ETH、BNBチェーン、ポリゴン、その他)、ゲームタイプ別(ロールプレイ、オープンワールド、コレクティブ)、国別、成長予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年12月30日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 63 Pages
納期: 即納可能
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欧州ブロックチェーンゲーム市場は、予測期間(2022-2028年)にCAGR67.4%の市場成長を示すことになるでしょう。
NFTと、プラットフォーム内の支払いに使用される暗号通貨の搭載は、ブロックチェーンゲームを際立たせる2つの特徴です。NFTは、ユーザーが固有の特性を持ち、同じゲーム内の他のプレーヤーと取引したり、プラットフォームを越えて譲渡したりすることができるため、画期的な技術となっています。ブロックチェーンゲームでも、現実の経済と同じように取引でお金を稼ぐことができるのです。
2022年1月、欧州議会と欧州ビデオゲーム協会は、ECORYS Europeが運営する「欧州ビデオゲーム社会の価値の理解」と題するパイロットプロジェクトを開始しました。欧州委員会は、この調査の結果、ビデオゲーム・ビジネスとそれがさまざまな政府の政策にどのような影響を与えるかについて、より深く理解することになります。したがって、EUは、ゲーム業界を支援するための目標や手続きを作成することができます。さらに、参加者と専門家のネットワークが育成され、今後の交流を促進し、欧州のゲーム事業の拡大を後押しします。
ドイツ市場は、2021年の国別欧州ブロックチェーンゲーミング市場を独占し、それによって、2028年までに64億5000万米ドルの市場価値を達成しました。英国市場は、2022年~2028年の間にCAGR 66.1%で成長する見通しです。また、フランス市場は(2022年~2028年)においてCAGR68.7%で成長する見込みです。
プラットフォームに基づいて、市場はETH、BNB Chain、Polygon、その他に区分されます。ゲームの種類によって、市場はロールプレイング、オープンワールド、コレクティブルに区分されます。国別に見ると、市場はドイツ、英国、フランス、ロシア、スペイン、イタリア、その他の欧州に区分されます。
List of Figures
The Europe Blockchain Gaming Market would witness market growth of 67.4% CAGR during the forecast period (2022-2028).
NFTs may serve as a bridge between the real and virtual worlds. A desirable NFT card or jersey might result in the owner of the actual physical representation of the product when there are natural events to promote. We must wait and watch whether large gaming businesses will bite the bullet on NFTs since the gaming community is split over the best action for NFTs and NFTs. We must be patient and wait to see whether large gaming businesses decide to use NFTs since the gaming sector is divided about how to go with NFTs and NFTs.
However, NFT game creation services are essential for our gaming in the future. This is because they allow for the virtual ownership of game assets like collector cards, magical artifacts from the fantasy world, and specific characters' attire and gear. Furthermore, by enabling gamers to swiftly and securely lend or sell game assets on a Blockchain, NFTs will change how players engage with one another.
NFTs and the inclusion of cryptocurrencies, which are used for in-platform payments, are two features that set blockchain games apart. Since NFTs enable users to hold distinctive traits that can be traded with other players in the same game or transferred across platforms, they represent a breakthrough. You may make money via trades precisely as in real economies in blockchain games.
In January 2022, the European Parliament and the European Video Game Society initiated a pilot project titled "Understanding the Value of a European Video Game Society," which will be run by ECORYS Europe. The European Commission will better understand the video gaming business and how it affects different government policies as a result of this research. Thus, the EU may create goals and procedures to help the gaming industry. Furthermore, a network of participants and specialists has been fostered to facilitate future interactions and encourage expansion in the gaming business in Europe.
The Germany market dominated the Europe Blockchain Gaming Market by Country in 2021; thereby, achieving a market value of $6.45 Billion by 2028. The UK market is poised to grow at a CAGR of 66.1% during (2022 - 2028). Additionally, The France market would witness a CAGR of 68.7% during (2022 - 2028).
Based on Platform, the market is segmented into ETH, BNB Chain, Polygon and Others. Based on Game Type, the market is segmented into Role Playing, Open World and Collectible. Based on countries, the market is segmented into Germany, UK, France, Russia, Spain, Italy, and Rest of Europe.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Sky Mavis Pte. Ltd., Splinterlands, Animoca Brands Corporation Ltd., Wemade Co., Ltd, Dacoco GmbH, Dapper Labs, Inc., Immutable Pty. Ltd., Alwaysgeeky games, Mythical, Inc.
Market Segments covered in the Report:
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