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市場調査レポート
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1376109

ゲームにおけるメタバース市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、ジャンル別、技術別、年齢層別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Metaverse In Gaming Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Hardware, Software), By Genre (Action, Adventure), By Technology, By Age Group, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 2~10営業日

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ゲームにおけるメタバース市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、ジャンル別、技術別、年齢層別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年10月13日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ゲームにおけるメタバース市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、ゲームにおけるメタバースの世界市場規模は、2023年から2030年にかけてCAGR40.4%で成長し、2030年には2,362億米ドルに達する見込みです。

ゲーム業界におけるブロックチェーン技術の採用は強固な基盤であり、ゲーム内の取引や資産を管理するための安全で透明性の高いフレームワークを提供します。このようにブロックチェーン技術の統合が進むことで、メタバースゲームの魅力が高まり、ゲーマーや開発者の関心を集めています。

ゲーム会社は将来の成長機会に対応するため、すでにメタバースの初期プロトタイプを構築しています。例えば、広くプレイされている「フォートナイト」や「マインクラフト」、人気のゲームプラットフォーム「Roblox」は、メタバースの多くのフェーズを統合しており、ゲーム内チャットなどのソーシャル属性を使用して、プレイヤーが出会い、ゲームをプレイする仮想プラットフォームを含んでいます。複数のゲーム会社がゲーム内アセットやゲーム内決済システムを提供しており、これには小道具、武器や乗り物、衣服、スキンなどが含まれ、ゲーム機、PC、モバイル機器などのプラットフォームをプレイヤーと共に移動します。メタバースにおけるこのような開拓は、予測期間中の市場需要を押し上げると予想されます。

この分野で事業を展開する複数の企業は、より多くの消費者層に対応し、業界における足場を固めるため、市場でのプレゼンス拡大に注力しています。例えば、世界のWeb3インフラプロバイダーであるSERACLE LTD.は、2023年9月に「Marhabaverse」を発表し、サウジアラビア市場に参入しました。このプラットフォームは、刻々と変化するWeb3ゲームとメタバースの領域でブランドが交流する方法に革命を起こすと期待されています。このような進歩は、今後数年間の市場の成長を促進する態勢を整えています。

ゲームにおけるメタバース市場レポートハイライト

  • コンポーネント別では、ハードウェアが2022年に約43.0%の最大市場シェアを占める。このセグメントの成長は、VRおよびARデバイスの需要増加に起因しています。
  • 技術に基づくと、ARおよびVRセグメントは2022年に42.0%超の最大市場シェアを占めました。これらの技術の助けを借りたメタバース内での社会的相互作用の能力が、このセグメントの成長を促進しています。
  • 年齢層別では、21~35歳の年齢層が2022年に36.0%を超える最大の売上シェアを占めました。この年齢層がテクノロジーの早期導入に傾倒していることは、ゲーム分野におけるメタバースの成長を促進する機会となります。
  • ジャンル別では、アドベンチャー分野が2022年に30.0%を超える最大の収益シェアを占めました。このセグメントの成長は、没入感のあるストーリーテリングと物語主導のゲームプレイに起因しています。
  • 地域別では、北米市場が2022年に最も高い市場シェアを獲得しました。この大幅な市場シェアは、主に技術の進歩とゲーム文化の普及の組み合わせに起因しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場の課題
    • 市場機会
  • 業界分析ツール
    • ポーターの分析
    • マクロ経済分析
  • テクノロジーの情勢
  • ケーススタディ
  • 規制シナリオ
  • 特許分析
  • ゲームにおけるメタバース業界に対するCOVID-19の影響

第4章 コンポーネントの推定・動向分析

  • コンポーネントの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス

第5章 技術の推定・動向分析

  • 技術変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 技術別
    • AR&VR
    • MR
    • ブロックチェーン
    • 人工知能(AI)
    • その他

第6章 年齢層の推定・動向分析

  • 年齢層の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 年齢層別
    • 21歳未満
    • 21~35歳
    • 36~50歳
    • 51歳以上

第7章 ジャンルの推定・動向分析

  • ジャンルの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • ジャンル別
    • アクション
    • アドベンチャー
    • ロールプレイングゲーム(RPG)
    • シミュレーション
    • スポーツ&レース
    • ストラテジー
    • サンドボックス
    • カード &カジノゲーム
    • その他

第8章 地域の推定・動向分析

  • 地域別ゲーム市場のメタバース、2022年と2030年
  • 北米
    • 北米のゲームにおけるメタバース市場の推定と予測、2018~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州のゲームにおけるメタバース市場の推定と予測、2018~2030年
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域のゲームにおけるメタバース市場の推定と予測、2018~2030年
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのゲームにおけるメタバース市場の推定と予測、2018~2030年
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東およびアフリカ(MEA)
    • ゲーム市場におけるMEAメタバースの推定と予測、2018~2030年
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第9章 ゲームにおけるメタバース市場-競合情勢

  • 主要な市場参入企業
    • Autodesk Inc.
    • Electronic Arts Inc.
    • Epic Games, Inc.
    • Magic Leap, Inc.
    • Meta
    • Microsoft
    • NetEase, Inc.
    • NVIDIA Corporation
    • Roblox Corporation
    • SAMSUNG
    • Take-Two Interactive Software, Inc.
    • Tencent Holdings Ltd.
    • TSB Gaming Limited(The Sandbox)
    • Unity Technologies
  • 主要市場参入企業による最近の開発と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場での位置付け
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡大
    • 合併と買収
    • パートナーシップとコラボレーション
    • 新製品の発売
    • 研究開発
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Metaverse in Gaming Market Revenue Estimates and Forecast, By Component, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 2 Global Metaverse in Gaming Market Revenue Estimates and Forecast, By Technology, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 Global Metaverse in Gaming Market Revenue Estimates and Forecast, By Age Group, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Global Metaverse in Gaming Market Revenue Estimates and Forecast, By Genre, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 6 Company Heat Map Analysis
  • Table 7 Key Companies Undergoing Expansions
  • Table 8 Key Companies Involved in M&As
  • Table 9 Key Companies Undergoing Collaborations
  • Table 10 Key Companies launching new products
  • Table 11 Key Companies undertaking R&D activities

List of Figures

  • Fig. 1 Metaverse in Gaming Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 8 Segment Snapshot (2/2)
  • Fig. 9 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 10 Metaverse in Gaming Market Value, 2022 (USD Billion)
  • Fig. 11 Metaverse in Gaming - Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 12 Metaverse in Gaming Market Dynamics
  • Fig. 13 Metaverse in Gaming Market: PORTER's Analysis
  • Fig. 14 Metaverse in Gaming Market: PESTEL Analysis
  • Fig. 15 Metaverse in Gaming Market Share by Component, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 16 Metaverse in Gaming Market, by Component: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 17 Hardware market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 18 Software market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 19 Services market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 20 Metaverse in Gaming Market Share by Technology, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Metaverse in Gaming Market, by Technology: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 22 AR & VR market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 23 MR market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 24 Blockchain market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 25 Artificial Intelligence (AI) market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 26 Others market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 27 Metaverse in Gaming Market Share by Age Group, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Metaverse in Gaming Market, by Age Group: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 29 Below 21 years market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 30 21 - 35 years market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 31 36 - 50 years market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 32 51 years and above market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 33 Metaverse in Gaming Market Share by Genre, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 Metaverse in Gaming Market, by Genre: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 35 Action market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 36 Adventure market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 37 Role-playing Games (RPGs) market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 38 Simulation market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 39 Sports and racing market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 40 Strategy market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 41 Sandbox market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 42 Card & casino games market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 43 Others market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 44 Metaverse in Gaming Market Revenue, by Region, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 45 Regional Marketplace: Key Takeaways (1/2)
  • Fig. 46 Regional Marketplace: Key Takeaways (2/2)
  • Fig. 47 North America Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 48 U.S. Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 49 Canada Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 50 Europe Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 51 Germany Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast (2018 - 2030) (USD Million)
  • Fig. 52 U.K. Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast (2018 - 2030) (USD Million)
  • Fig. 53 France Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast (2018 - 2030) (USD Million)
  • Fig. 54 Italy Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast (2018 - 2030) (USD Million)
  • Fig. 55 Spain Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast (2018 - 2030) (USD Million)
  • Fig. 56 Asia Pacific Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 57 China Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 58 Japan Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 59 India Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 60 Australia Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 61 South Korea Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 62 Latin America Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 63 Brazil Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 64 Mexico Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 65 MEA Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 66 Saudi Arabia Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 67 South Africa Metaverse in Gaming Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 68 Key Company Categorization
  • Fig. 69 Company Market Positioning
  • Fig. 70 Company Market Share Analysis, 2022
  • Fig. 71 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-137-8

Metaverse In Gaming Market Growth & Trends:

The global metaverse in gaming market size is expected to reach USD 236.20 billion by 2030, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 40.4% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.. Adopting blockchain technology within the gaming industry is a robust foundation, which offers a secure and transparent framework for managing in-game transactions and assets. This increased integration of blockchain technology enhances the attraction of metaverse games, captivating the interest of gamers and developers.

Gaming companies are already building an early prototype of the metaverse to cater to the growth opportunities in the future. For example, the widely played Fortnite and Minecraft games as well as the popular Roblox game platform have integrated many phases of the metaverse, containing virtual platforms where players meet and play games using social attributes such as in-game chats. Multiple gaming companies are offering in-game assets and in-game payment systems, which includes props, weapons and vehicles, clothes, and skins that travel with players across platforms such as gaming console, PC, and mobile device, among others. Such developments in the metaverse are expected to boost the market demand over the forecast period.

Several companies operating in the sector are focused on expanding their market presence to cater to the larger consumer base and to strengthen their foothold in the industry. For instance, in September 2023, SERACLE LTD., a global Web3 infrastructure provider, expanded its presence into the Saudi Arabian market following the introduction of "Marhabaverse". This platform is expected to revolutionize the way brands interact with the ever-changing realm of Web3 Gaming and the Metaverse. Such advancements are poised to fuel the market's growth in the coming years.

Metaverse In Gaming Market Report Highlights:

  • Based on the component segment, hardware accounted for the largest market share of around 43.0% in 2022. The growth of the segment is attributed to the increasing demand for VR and AR devices
  • Based on technology, the AR and VR segment accounted for the largest market share of over 42.0% in 2022. The ability of social interaction within the metaverse with the help of these technologies is driving the segment growth
  • Based on the age group segment, the 21-35 years age group accounted for the largest revenue share of over 36.0% in 2022. The inclination of this age demographic toward early technology adoption presents an opportunity for driving growth in the metaverse in the gaming sector
  • Based on genre, the adventure segment accounted for the largest revenue share of over 30.0% in 2022. The segment growth is attributed to its immersive storytelling and narrative-driven gameplay
  • Based on region, the North American market captured the highest market share in 2022. The substantial market share is primarily attributed to a combination of technological advancements and widespread adoption of gaming culture

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
  • 1.2 Market Definitions
  • 1.3 Information Procurement
    • 1.3.1 Information Analysis
    • 1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.3 Data Validation & Publishing
  • 1.4 Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1 List of Data Sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Market Snapshot
  • 2.2 Segment Snapshot
  • 2.3 Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3 Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1 Market Lineage Outlook
  • 3.2 Industry Value Chain Analysis
  • 3.3 Market Dynamics
    • 3.3.1 Market Driver Analysis
    • 3.3.2 Market Restraint Analysis
    • 3.3.3 Market Challenges
    • 3.3.4 Market Opportunities
  • 3.4 Industry Analysis Tools
    • 3.4.1 PORTER'S Analysis
    • 3.4.2 MACROECONOMIC Analysis
  • 3.5 Technology Landscape
  • 3.6 Case Study
  • 3.7 Regulatory Scenario
  • 3.8 Patent Analysis
  • 3.9 Impact of COVID-19 on Metaverse in Gaming Industry

Chapter 4 Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1 Component Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2 Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecast, By Component (USD Million)
    • 4.2.1 Hardware
      • 4.2.1.1 VR Headset
      • 4.2.1.2 AR Headset
      • 4.2.1.3 MR Headset
      • 4.2.1.4 Display
      • 4.2.1.5 Others
    • 4.2.2 Software
      • 4.2.2.1 Extended Reality Software
      • 4.2.2.2 Game Engines
      • 4.2.2.3 Financial Platforms
      • 4.2.2.4 Metaverse Platforms
      • 4.2.2.5 Others
    • 4.2.3 Services

Chapter 5 Technology Estimates & Trend Analysis

  • 5.1 Technology Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2 Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecast, By Technology (USD Million)
    • 5.2.1 AR & VR
    • 5.2.2 MR
    • 5.2.3 Blockchain
    • 5.2.4 Artificial Intelligence (AI)
    • 5.2.5 Others

Chapter 6 Age Group Estimates & Trend Analysis

  • 6.1 Age Group Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2 Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecast, By Age Group (USD Million)
    • 6.2.1 Below 21 Years
    • 6.2.2 21 - 35 Years
    • 6.2.3 36 - 50 Years
    • 6.2.4 51 Years and Above

Chapter 7 Genre Estimates & Trend Analysis

  • 7.1 Genre Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2 Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecast, By Genre (USD Million)
    • 7.2.1 Action
    • 7.2.2 Adventure
    • 7.2.3 Role-playing Games (RPGs)
    • 7.2.4 Simulation
    • 7.2.5 Sports & Racing
    • 7.2.6 Strategy
    • 7.2.7 Sandbox
    • 7.2.8 Card & Casino Games
    • 7.2.9 Others

Chapter 8 Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1 Metaverse in Gaming Market by Region, 2022 & 2030
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 North America Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.2 U.S.
      • 8.2.2.1 U.S. Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.3 Canada
      • 8.2.3.1 Canada Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Europe Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2 Germany
      • 8.3.2.1 Germany Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.3 U.K.
      • 8.3.3.1 U.K. Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.4 France
      • 8.3.4.1 France Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.5 Italy
      • 8.3.5.1 Italy Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.6 Spain
      • 8.3.6.1 Spain Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Asia Pacific Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.2 China
      • 8.4.2.1 China Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.3 Japan
      • 8.4.3.1 Japan Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.4 India
      • 8.4.4.1 India Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.5 Australia
      • 8.4.5.1 Australia Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.6 South Korea
      • 8.4.6.1 South Korea Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Latin America Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.2 Brazil
      • 8.5.2.1 Brazil Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.3 Mexico
      • 8.5.3.1 Mexico Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.6 Middle East & Africa (MEA)
    • 8.6.1 MEA Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.2 Saudi Arabia
      • 8.6.2.1 Saudi Arabia Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.3 South Africa
      • 8.6.3.1 South Africa Metaverse in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 9 Metaverse in Gaming Market - Competitive Landscape

  • 9.1 Key Market Participants
    • 9.1.1 Autodesk Inc.
    • 9.1.2 Electronic Arts Inc.
    • 9.1.3 Epic Games, Inc.
    • 9.1.4 Magic Leap, Inc.
    • 9.1.5 Meta
    • 9.1.6 Microsoft
    • 9.1.7 NetEase, Inc.
    • 9.1.8 NVIDIA Corporation
    • 9.1.9 Roblox Corporation
    • 9.1.10 SAMSUNG
    • 9.1.11 Take-Two Interactive Software, Inc.
    • 9.1.12 Tencent Holdings Ltd.
    • 9.1.13 TSB Gaming Limited (The Sandbox)
    • 9.1.14 Unity Technologies
  • 9.2 Recent Development & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 9.3 Company Categorization
  • 9.4 Participant's Overview
  • 9.5 Financial Performance
  • 9.6 Product Benchmarking
  • 9.7 Company Market Positioning
  • 9.8 Company Market Share Analysis, 2022
  • 9.9 Company Heat Map Analysis
  • 9.10 Strategy Mapping
    • 9.10.1 Expansion
    • 9.10.2 Merger & Acquisition
    • 9.10.3 Partnerships & Collaborations
    • 9.10.4 New Product Launch
    • 9.10.5 Research & Development