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市場調査レポート
商品コード
1184314
化粧品用冷蔵庫の世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:流通チャネル別、容量別、地域別展望・予測、2022年~2028年Global Beauty Fridge Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Distribution Channel, By Capacity, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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化粧品用冷蔵庫の世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:流通チャネル別、容量別、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年12月30日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即納可能
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化粧品用冷蔵庫の世界市場規模は、2028年には2億1390万米ドルに達し、予測期間中にCAGR8.7%の市場成長率で上昇すると予測されています。
化粧品用冷蔵庫は、多くの製品の保存期間を延ばすのに有用であることが分かっています。美容製品の適切な保管に関する意識の高まりが、市場拡大の原動力となっています。これらの製品の高い需要に寄与している重要な要因は、デジタル化の拡大です。
インターネットやソーシャルメディアプラットフォームの急速な普及は、製品やブランドの認知度を高めるための優れたメディアとして機能しています。また、メイクアップコーナーに美的価値を与える製品として、著名なインフルエンサーの一部から高い評価を得ています。その結果、若い世代が製品を購入するようになり、この現象は市場にとって有益なものとなっています。
COVID-19の影響分析
パンデミックは化粧品用冷蔵庫市場にマイナスの影響を及ぼし、その主な原因は閉鎖とサプライチェーン活動の混乱でした。短期的には、流通経路の閉鎖や製造業務の制限により、市場の成長はマイナスとなっています。また、パンデミック(世界的大流行)の不安から、多くの人々が支出を制限したため、集会、パーティー、会議、旅行などが制限され、美容業界はマイナスの影響を受けました。その結果、多くの企業が研究開発や製品開発への投資を増やし、製品ラインアップを充実させ、高度な機能を備えた化粧品用冷蔵庫を消費者に提供するようになりました。
市場の成長要因
冷却・凍結療法を利用した製品の動向の高まり
多くの調査・研究により、冷たいものを肌に当てることは非常に有効であることが分かっています。氷や冷やした化粧水やバームなど、肌に塗るもの温度が低いと、むくみや毛穴の開き、シミなどに非常に効果的です。そのため、クライオセラピーを応用したクリームや、氷のローラーをDIYするなどの流行が生まれました。また、昨今の多忙なライフスタイルやアルコール・ジャンクフードの摂取により、スキンケアに対する強い支持が高まっており、コールドプロダクトの応用によるメリットもその支持を集めています。このように、冷蔵庫に保管した美容・化粧品を使用することによるメリットが知られていることが、今後数年間の化粧品用冷蔵庫市場の成長を後押ししています。
有効成分・オーガニック成分・ハーブ成分配合製品の増加
美容とスキンケアのトレンドが高まるにつれ、消費者はお金をかけずに肌に良い効果をもたらす製品を求めるようになりました。その結果、マーケットプレースでは、有効成分やハーブ、オーガニック成分を配合した製品が数多く販売されるようになりました。また、ビタミンCやレチノール、ヒアルロン酸など、低温で保存する必要がある成分を配合したスキンケア商品も登場しています。このように、美容機器と美容家電の双方が揃うことは、特に社会人における美容家電の需要に大きく貢献し、市場の開拓を進めています。
市場抑制要因
エネルギー使用量や製品の効果に対する懸念
近年、化粧品用冷蔵庫の需要拡大に伴い、製品への批判が高まっています。化粧品用冷蔵庫は必要なものではなく、欲しいものであると認識する人が増えてきています。そのため、必要なものではないと考える人が多くなり、需要が減少しています。また、化粧品用冷蔵庫は化粧品やメイクアップ製品の保存に適していないとの声も多く、保存するどころか、崩壊を早めてしまうとのことです。冷蔵庫に入れた化粧品には、成分の分離が見られます。したがって、これらのすべての要素は、化粧品用冷蔵庫市場の成長を妨げます。
容量の展望
化粧品用冷蔵庫市場は、容量によって4リットルまで、4リットルから7リットルまで、7リットルから10リットルまで、10リットル以上に分類されます。4リットルから7リットルのセグメントは、2021年の化粧品用冷蔵庫市場でかなりの成長率を調達しました。多くの製品を使うか、その日の肌の状態によって製品の使用量を決める人は、化粧品用冷蔵庫にすべての製品を入れておくことを好みます。より多くの製品を収納するためには、4~7リットルのサイズが望ましいとされています。美容インフルエンサーやサロンがこのサイズの化粧品用冷蔵庫を使用することがあり、このセグメントの成長を後押ししています。
流通経路の展望
化粧品用冷蔵庫市場は、流通チャネルによってオンラインとオフラインに分けられます。オフラインでの買い物を好む人が増えていることが、この分野の拡大に影響を及ぼしている主な要因です。人々は、購入前に製品を見て、触って、交流することを好むため、店舗での買い物を好みます。また、注文後に商品が届くのを待つよりも、店舗から直接購入することを選ぶ人がほとんどです。さらに、オフラインで製品を購入することで、製品の寸法や重量を明確にすることができます。
地域別の展望
地域別に見ると、化粧品用冷蔵庫市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。欧州セグメントは、2021年に化粧品用冷蔵庫市場でかなりの収益シェアを調達しました。この地域のいくつかの先進国において、市場の存在感が高まり、これらの製品の顧客による採用が、このセグメントの拡大を促進しています。多くの国際的および地域的な市場参入企業が、この地域で化粧品用冷蔵庫を発売しています。可処分所得が高い国では、美容製品の需要が継続的に増加し、成功しています。
List of Figures
The Global Beauty Fridge Market size is expected to reach $213.9 Million by 2028, rising at a market growth of 8.7% CAGR during the forecast period.
A beauty fridge is a refrigerator for storing beauty and skincare products that are unstable. Products that break down or disintegrate or decompose when exposed to light or heat are recognized as unstable products. The ingredients found in such products need to be kept below a certain temperature to maintain their consistency and efficiency.
Additionally, these fridges are also known as skincare fridges and cosmetic fridges. Presently, these commodities are growing in demand for premium and luxury cosmetics and skincare products. The rise in skin care awareness, along with the high demand for cosmetic products, has propelled a dramatic increase in the use and need for beauty fridges across the world.
Beauty fridges have been found to be helpful in extending the shelf life of many products. The rising awareness about the proper storing of beauty products is driving the expansion of the market. A significant factor that contributes to the high demand for these products is the expansion of digitalization.
The expeditiously increasing adoption of the internet and social media platforms are serving as an eminent medium for boosting product and brand awareness. The product is receiving high appreciation from some of the prominent influencers as it provides an aesthetic value to their makeup corners. This, in turn, is influencing the younger generation to purchase the product, and therefore, this occurrence proves beneficial for the market.
COVID-19 Impact Analysis
The pandemic had a negative impact on the beauty fridge market, mainly as a result of lockdown and disruptions in supply chain activities. In the short term, the growth of the market was negative because of the closure of distribution channels and limited manufacturing operations. Additionally, restrictions on gatherings, parties, meetings, and traveling negatively impacted the beauty industry as most people limited their expenditures owing to the uncertainty of the pandemic. As a result, many companies have increased their investments in R&D and product development to broaden their product offerings and offer consumers beauty fridges equipped with advanced features.
Market Growth Factors
Increasing trend of cold or cryotherapy-based products
Through numerous research and studies, it has been found that the application of cold products is exceptionally beneficial for the skin. The cold temperature of things applied to the skin, like ice or chilled toners or balm, is highly efficient in combating puffiness, open pores, and spots. This has given rise to the trend of cryotherapy-based cremes and DIY ice rollers. In addition, the current hectic lifestyles and consumption of alcohol and junk foods have raised strong support for good skincare, and the advantages of cold product applications have garnered this support as well. Therefore, the known benefits of using beauty and cosmetic products kept in a fridge are boosting the growth of the beauty fridge market in the coming years.
Rising number of products with active/organic/herbal ingredients
With the rising trend of beauty and skincare, consumers have started demanding products that help in giving benefits to the skin without needing to spend a lot. As a result, a plethora of products is now available in the marketplaces with active ingredients or herbal or organic components. In addition, skin product manufacturers are incorporating temperature-sensitive ingredients like vitamin C, retinol, hyaluronic acids, etc., which are required to be kept at low temperatures. Therefore, both the availability of such products and beauty fridges significantly contributes to the demand for them, especially among working individuals, thereby expanding the development of the market.
Market Restraining Factors
Concerns regarding energy use and the efficacy of the product
In recent years, the growing demand for the beauty fridge has also led to increasing criticism of the product. More people are becoming aware of beauty fridges as a want and not a need. This influences a decrease in the demand for the product as many people do not consider it to be a necessity. Additionally, many users claim that beauty fridges are not ideal for keeping cosmetic or makeup products, as instead of preserving them, beauty fridge fastens their disintegration. Makeup products placed in the fridge display separation of constituents. Therefore, all these elements hamper the growth of the beauty fridge market.
Capacity Outlook
Based on capacity, the beauty fridge market is categorized into up to 4 liters, 4 liters to 7 liters, 7 liters to 10 liters, and more than 10 liters. The 4 liters to 7 liters segment procured a considerable growth rate in the beauty fridge market in 2021. People who either use a lot of products or decide the usage of products based on skin condition on that particular day prefer to keep all their products in the beauty fridge. The preferable size to hold a bigger volume of products is 4 to 7 liters. Beauty influencers and salons may use beauty fridges of this size and hence drive the growth of the segment.
Distribution Channel Outlook
On the basis of distribution channel, the beauty fridge market is divided into online and offline. The rising preference of most people to shop offline is the main factor influencing the expansion of the segment. People prefer to shop in stores as they like to see and touch and interact with the product before purchasing. Most people also choose to buy products directly from stores rather than waiting for them to be delivered after ordering. Additionally, buying products offline provides clarity about the dimensions and weight of the product as well.
Regional Outlook
Based on region, the beauty fridge market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Europe segment procured a substantial revenue share in the beauty fridge market in 2021. The rising market presence and adoption by customers of these products in some of the developed nations of the region are driving the expansion of the segment. Many international and regional market participants are launching beauty fridges in this region. Their efforts are successful as in nations with citizens having high disposable incomes the demand for beauty products is continuously increasing.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Finishing Touch Flawless (Church & Dwight Co., Inc.), The Beauty Fridge (Quick Beauty Pty. Ltd), Cooluli, Teami LLC, COOSEON, FaceTory, Inc., Hck Refrigeration Tech. Co., Ltd., and Chefman.
Market Segments covered in the Report:
By Distribution Channel
By Capacity
By Geography
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