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市場調査レポート
商品コード
1645014

アジア太平洋地域の美容用冷蔵庫:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia Pacific Beauty Fridges - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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アジア太平洋地域の美容用冷蔵庫:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 目次
概要

アジア太平洋地域の美容用冷蔵庫市場は予測期間中に5%以上のCAGRで推移する見込みです。

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主なハイライト

  • ビューティーケア製品市場の増加は、市場における効率的なソリューションとして美容用冷蔵庫が存在する保管機器への需要を生み出しています。アジア太平洋地域諸国では、中国、インド、韓国、インドネシア、マレーシアがCOVID後の美容品販売額のプラス成長を観察しており、同地域の美容用冷蔵庫市場に市場機会をもたらしています。
  • COVID-19の流行後、アジア太平洋地域の美容製品への消費支出は顕著な減少を経験しました。興味深いことに、この地域の家電製品からの収益はパンデミックを通じて比較的安定しており、人々が家に閉じこもっていても、日常的に使っている化粧品を使い続けていました。
  • COVID後のアジア太平洋地域では、中国とインドが経済先進国として台頭し、購買力と消費支出の増加をもたらし、美容用冷蔵庫や化粧品の販売にプラスの外部性をもたらしました。フィルム産業は美容製品の主要な消費者であり、アジア太平洋地域をリードするインドと中国のフィルム産業は、美容製品の使用と販売の機会を増やし、同地域の美容用冷蔵庫市場を形成しています。

アジア太平洋地域の美容用冷蔵庫市場動向

美容・化粧品消費の増加

  • アジアにおけるスキンケア市場の売上は年々増加傾向にあり、スキンケア顔部門が最大のシェアを占めています。スキンケア製品は、アジアでは若さを奪う太陽の紫外線によるダメージの累積を軽減するために必要です。
  • 洗顔料、日焼け止め、化粧水、保湿剤は、紫外線(UV)から保護され、明るく輝く肌を保つために、この地域で最大の需要を持つ美容製品の一つです。こうした動向は、ビューティー冷蔵庫の販売にプラスの外部効果を自動的に生み出しています。
  • アジア太平洋地域の1人当たりの化粧品支出は、COVID以前の1.5米ドルから2.5米ドルに増加しており、美容製品の使用が増加している市場であることを示しています。COVID後、社交的な集まりや外出活動が復活し、美容用冷蔵庫の需要にも触媒として働いた。

美容室の増加が美容用冷蔵庫の需要を高める

  • アジア太平洋地域では美容室の数が増加しており、インドなどでは美容事業の市場収益が増加の一途をたどり、昨年は5億6,400万米ドルに達しました。
  • 昨年、Lakme SalonsとDermalogica Indiaを運営するHindustan Unilever Limited(HUL)傘下のLakme Lever社は、今後数年間で週に2店舗ずつサロンを増やし、事業を拡大する予定です。この地域におけるサロンの事業拡大が、美容用冷蔵庫市場の市場機会を拡大しています。
  • Jawed Habib、Lakme Salon、Marie Claire Saloon、Natural Saloonなどが、この地域の成長サロン・フランチャイズとして台頭し、店舗を継続的に拡大しており、美容用冷蔵庫のさらなる需要を生み出しています。日本の美容室数は、ヘアケア、ビューティーケア、ネイルケア、パーソナルケア分野の拡大とともに、年々急成長を遂げています。

アジア太平洋地域の美容用冷蔵庫産業の概要

アジア太平洋地域の美容用冷蔵庫市場は細分化されており、ビューティーケアや化粧品の使用増加に伴い、ユーザーによる美容用冷蔵庫への需要が高まっています。化粧品メーカーは、新興アジア市場に参入するために美容用冷蔵庫製品を製造しています。この分野では、中国、日本、インド、韓国が美容用冷蔵庫メーカーにとって最大の市場となっています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • スキンケアに対する意識の高まり
    • パーソナルケアへの支出増が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 家電製品の価格上昇が冷蔵庫の価格に影響
  • 市場機会
    • 美容用冷蔵庫へのスマート機能の追加
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • アジア太平洋地域美容用冷蔵庫市場における技術革新
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 容量別
    • 4リットルまで
    • 4リットル~7リットル
    • 7リットル~10リットル
    • 10リットル以上
  • 用途別
    • スキンケア製品
    • ヘルスケア製品
    • 化粧品
  • 販売チャネル別
    • オンライン
    • オフライン
  • 国別
    • 日本
    • オーストラリア
    • シンガポール
    • 韓国
    • 中国
    • インド
    • その他アジア太平洋地域

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Samsung
    • Hisense
    • Cooseon
    • LG Electronics
    • HCK Refrigeration
    • Electrolux
    • Haier
    • Godrej
    • Siemens
    • VanityChic Australia*

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50001361

The Asia Pacific Beauty Fridges Market is expected to register a CAGR of greater than 5% during the forecast period.

Asia Pacific Beauty Fridges - Market - IMG1

Key Highlights

  • The increase in the beauty care product market creates demand for storage equipment for which beauty fridges exist as an efficient solution in the market. China, India, South Korea, Indonesia, and Malaysia were among the Asia-Pacific countries observing a positive growth in beauty sales value post covid and generating market opportunities for Beauty Fridge Market in the region.
  • In the wake of the COVID-19 pandemic, consumer spending on beauty products in the Asia Pacific region experienced a noticeable decline. Interestingly, the revenue generated from consumer electronics in the region remained relatively stable throughout the pandemic, and even as people were confined to their homes, they continued to use their everyday cosmetic products.
  • Post-COVID Asian countries of China and India had emerged as economic leading nations in the Asia Pacific region, leading to an increase in purchasing power and consumer spending in the region and creating a positive externality for the sales of beauty fridges and cosmetic products. The film Industry exists as a major consumer of beauty products, with Asia-Pacific leading film industries of India and China creating increasing opportunities for use as well as sales of beauty products and the Beauty fridge market in the region.

Asia Pacific Beauty Fridges Market Trends

Rise In Consumption Of Beauty And Cosmetics Products

  • Revenue from the skincare market in Asia has observed a continuous rise over the years, with the skin care face segment occupying the largest share of market revenue. Skincare products are required to reduce the cumulative effect of the damage made by the Sun's UV rays, which take away one's youth in Asia.
  • Facial wash, sunscreen, toner, and moisturizer are among the beauty products in the region that have the largest demand for being protected from ultraviolet (UV) rays and preserving bright and glowing skin. These trends are automatically creating a positive externality for the sales of Beauty fridges.
  • Per Capita expenditure on makeup in Asia Pacific had increased from a level of USD 1.5 before COVID to a level of USD 2.5, signifying a market with increasing use of beauty products. Post covid, as social gatherings and out-of-home activities revived, it worked as a catalyst for the demand for beauty fridges as well.

Rise In Beauty Saloon Raising Demand For Beauty Fridge

  • Asia-Pacific region is observing an increase in the number of saloons, with the market revenue of beauty businesses in countries such as India observing a continuous increase, rising to USD 564 million last year.
  • Lakme Lever, part of Hindustan Unilever Limited (HUL), which runs Lakme Salons and Dermalogica India last year, planned to add two salons per week in the coming few years to expand its business. This rising business of saloons in the region is expanding market opportunity for the Beauty Fridge Market.
  • Jawed Habib, Lakme Salon, Marie Claire Saloon, and Natural Saloon, among others, have emerged as growing salon franchises in the region with a continuous expansion in their stores, creating additional demand for beauty fridges. The number of beauty salons in Japan has observed a steep growth over the years with expanding hair care, beauty care, nail care, and personal care segments.

Asia Pacific Beauty Fridges Industry Overview

The beauty fridge market in Asia-Pacific is fragmented, with rising demand for beauty fridges by users after an increase in the use of beauty care and cosmetic products. Cosmetic manufacturers are making their beauty fridge products to enter the emerging Asian market. This segment of fridges is observing an increase in the number of players, with China, Japan, India, and South Korea existing among the countries existing with the largest market for beauty fridge manufacturers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Awareness for Skincare Health and Products
    • 4.2.2 Increase in Expenditure on Personal Care driving the market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Rising price of consumer electronics affecting beaty fridge prices
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Addition of Smart Features in Beauty Fridge
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Technological Innovations in Asia Pacific Beauty Fridge Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Capacity
    • 5.1.1 Upto 4 Litre
    • 5.1.2 4 litre to 7 Litre
    • 5.1.3 7 litre to 10 Litre
    • 5.1.4 More than 10 Litre
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Skincare Products
    • 5.2.2 Healthcare Products
    • 5.2.3 Cosmetics
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Online
    • 5.3.2 Offline
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 Japan
    • 5.4.2 Australia
    • 5.4.3 Singapore
    • 5.4.4 South Korea
    • 5.4.5 China
    • 5.4.6 India
    • 5.4.7 Rest of Asia Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Samsung
    • 6.2.2 Hisense
    • 6.2.3 Cooseon
    • 6.2.4 LG Electronics
    • 6.2.5 HCK Refrigeration
    • 6.2.6 Electrolux
    • 6.2.7 Haier
    • 6.2.8 Godrej
    • 6.2.9 Siemens
    • 6.2.10 VanityChic Australia*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US