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市場調査レポート
商品コード
1645021

東南アジアの美容用冷蔵庫:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

South East Asia Beauty Fridges - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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東南アジアの美容用冷蔵庫:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

東南アジアの美容用冷蔵庫市場は予測期間中に5%以上のCAGRで推移する見込みです。

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主なハイライト

  • 化粧品用冷蔵庫としても知られる美容用冷蔵庫は、冷暗所での保管を必要とする高級化粧品やスキンケア製品の需要増加により、東南アジア各国で急成長を記録しています。近年、人々のスキンケア意識の高まりに伴い、美容製品の需要が劇的に増加しており、これが東南アジア全体の市場需要をさらに増大させています。
  • 東南アジアでは、スキンケアの習慣が広く、気候が肌に厳しいこともあり、スキンケア製品や養生法の効果を高めるために美容用冷蔵庫が人気を集めています。また、地球温暖化の進行により気温が年々高くなっていることも、美容用冷蔵庫の普及につながっています。
  • COVID-19の大流行は美容用冷蔵庫市場に大きな影響を与えました。当初、戸締まりとサプライチェーンの混乱が市場にマイナスの影響を与えました。オフラインの流通チャネルがほぼ完全に閉鎖され、製造業務が制限され、サプライチェーンが混乱したため、市場には短期的なマイナス成長が観察されました。COVID後は、人々が化粧品を健康的なものと意識するようになったため、市場は大きな成長を記録しました。

東南アジアの美容用冷蔵庫市場動向

eコマースが東南アジアの美容用冷蔵庫市場を牽引

  • オンライン上で存在感を示す市場プレーヤーが増加していることから、オフラインの流通チャネルに比べてeコマース・チャネルの人気は予測期間中に高まると予想されます。
  • 市場プレーヤーは、自社のプラットフォーム、eコマースサイト、またはShopifyのようなサードパーティプラットフォーム上で、オンライン注文と追跡機能を顧客に提供しています。この点で、ハイエンドのオンラインショッピングプラットフォームの出現は、当面の間、市場の促進要因として作用すると予想されます。
  • 美容用冷蔵庫は、Lazada、Shopee、Tokopedia、Bukalapak、Zalora、Lelong、Qoo10など、東南アジアの多くのeコマースサイトで販売されています。家電製品や美容用冷蔵庫のeコマース・サイトの普及率は、過去10年間、主にパンデミック後に前年比上昇を続けています。

市場を独占するタイ

  • タイにおける化粧品の需要は常に大きいです。また、タイの熱帯気候は皮膚製品を腐敗させやすいです。そこで、気候がもたらすスキンケアの課題に対する実用的な解決策を提供する美容用冷蔵庫が使用されています。長年にわたるスキンケア製品の普及が、タイでの美容用冷蔵庫の普及を拡大させました。
  • タイでは思春期からほとんどの人が化粧品を使っています。タイの人々は、ショッピングモールや催し物、イベント、その他多くのパーティーに参加する前に、必ず化粧品を使用します。そのため、タイは美容用冷蔵庫の使用において東南アジアで最も優勢な国となっています。

東南アジアの美容用冷蔵庫産業の概要

東南アジアの美容用冷蔵庫市場は適度に断片化されています。しかし、地域のプレーヤーは、様々なスタイル、デザインなどの製品を供給できる強みがあります。メーカーは競争優位を得るために革新的なデザインを市場に投入しています。市場に参入している主要企業には、Uber Appliance、Caynel、Gourmia、Stylpro、Samsungなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • スキンケア製品の保存が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 初期コストの高さが市場を抑制
  • 市場機会
    • 技術の進歩が新規参入の機会を創出
  • 市場における技術革新に関する洞察
  • 東南アジアの美容用冷蔵庫市場に対する消費者意識に関する洞察
  • 業界の魅力:ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 容量別
    • 4リットルまで
    • 4リットル~7リットル
    • 7リットル~10リットル
    • 10リットル以上
  • 用途別
    • 家庭用美容用冷蔵庫
    • 商業用美容用冷蔵庫
  • 流通チャネル別
    • オンライン
    • オフライン
  • 地域別
    • タイ
    • シンガポール
    • インドネシア
    • マレーシア
    • その他の東南アジア地域

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Uber Appliance
    • Caynel
    • Gourmia
    • Stylpro
    • Samsung
    • Miroco
    • Danby
    • LG
    • Panasonic
    • Haier
    • Toshiba
    • Whitmor

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50001383

The South East Asia Beauty Fridges Market is expected to register a CAGR of greater than 5% during the forecast period.

South East Asia Beauty Fridges - Market - IMG1

Key Highlights

  • Beauty fridges, also known as cosmetic fridges, registered rapid growth due to increased demand for premium cosmetics and skin care products across the South East Asian Countries, as these products require cool and dark storage. In recent years, with the increase in skin care awareness among people, the demand for beauty products has witnessed a dramatic increase, which has further augmented the demand for the market across South East Asia.
  • In South East Asia, where skincare routines are extensive and the climate can be harsh on the skin, beauty fridges have gained popularity in order to enhance the effectiveness of skincare products and regimens. The register of high temperatures over the years due to an increase in global warming is also leading to the adoption of beauty fridges as they should be stored in cool and negative temperatures at times.
  • The COVID-19 pandemic significantly affected the market for beauty fridges. Initially, the lockdowns and supply chain disruptions had a negative impact on the market. Short-term negative growth was observed in the market because of the almost complete closure of offline distribution channels, limited manufacturing operations, and supply chain disruptions. Post-COVID, the market registered significant growth as people also became conscious of their cosmetics to be healthy.

South East Asia Beauty Fridges Market Trends

E- Commerce is Driving the South East Asia Beauty Fridges Market

  • The popularity of e-commerce channels is expected to increase over the projected timeframe, compared to offline distribution channels, given the increasing number of market players marking their presence online.
  • The market players have been offering customers the ability to place and track orders online on their platforms, e-commerce sites, or third-party platforms like Shopify. In this regard, the emergence of high-end online shopping platforms is expected to act as a driver for the market in the foreseeable future.
  • Beauty fridges are made available in many e-commerce sites in Southeast Asia, like Lazada, Shopee, Tokopedia, Bukalapak, Zalora, Lelong, and Qoo10, among others. The adoption rates of e-commerce sites for home appliances and beauty fridges have been propelling year-on-year over the last decade, mostly after the pandemic.

Thailand is Dominating the Market

  • The demand for cosmetics products in Thailand is always huge. Also, the Thai tropical climate makes skin products more susceptible to spoilage. Thereby, beauty fridges are used as they offer practical solutions to skin care challenges posed by the climate. The increase in the adoption of skin care products over the years made the beauty fridges expand in Thailand.
  • Most people in Thailand from the adolescence age will be using cosmetics. The Thai people use cosmetics mandatorily before they Visit the malls, functions, events, and many other parties. This made Thailand to be the most dominating country in South East Asia in the use of beauty fridges.

South East Asia Beauty Fridges Industry Overview

The South East Asia beauty fridges market is moderately fragmented in nature. However, regional players have an advantage in supplying products in various styles, designs, etc. Manufacturers are bringing innovative designs into the market to gain a competitive advantage. The major companies operating in the market include Uber Appliance, Caynel, Gourmia, Stylpro, and Samsung among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Preserving Skincare Products is Driving the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Initial Costs are Restraining the Market
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Technological Advancements are Creating Opportunities to New Entrants
  • 4.5 Insights on Technological Innovations in the Market
  • 4.6 Insights on Consumer Awareness on Beauty Fridges Market of South East Asia
  • 4.7 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Threat of New Entrants
    • 4.7.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.7.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.4 Threat of Substitutes
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.8 Impact of COVID 19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Capacity
    • 5.1.1 Up to 4 Liters
    • 5.1.2 4 Liters to 7 Liters
    • 5.1.3 7 Liters to 10 Liters
    • 5.1.4 More than 10 Liters
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Household Beauty Fridges
    • 5.2.2 Commercial Beauty Fridges
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Online
    • 5.3.2 Offline
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 Thailand
    • 5.4.2 Singapore
    • 5.4.3 Indonesia
    • 5.4.4 Malaysia
    • 5.4.5 Rest of South East Asia

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Uber Appliance
    • 6.2.2 Caynel
    • 6.2.3 Gourmia
    • 6.2.4 Stylpro
    • 6.2.5 Samsung
    • 6.2.6 Miroco
    • 6.2.7 Danby
    • 6.2.8 LG
    • 6.2.9 Panasonic
    • 6.2.10 Haier
    • 6.2.11 Toshiba
    • 6.2.12 Whitmor*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US