表紙:コネクテッドTV
市場調査レポート
商品コード
1234324

コネクテッドTV

Connected TV: The TV Streaming Accelerator

出版日: | 発行: IDATE | ページ情報: 英文 40 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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コネクテッドTV
出版日: 2023年03月06日
発行: IDATE
ページ情報: 英文 40 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、コネクテッドTVのサービス、ソリューション、デバイスの市場を調査し、用途の進化、機器の普及率、広告の位置づけなどの主要動向、コネクテッドTVのエコシステムと企業の位置付け、主要企業のプロファイル、競合情勢、市場成長への各種影響因子の分析、市場規模の予測などをまとめています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 範囲・市場

  • 定義
  • 市場の分類
  • 設備率
  • 利用の中心となるTV
  • 主な資金源である広告

第3章 市場構造

  • コネクテッドTVサービスのエコシステム
  • CE製品
  • インターネット大手
  • 動画コンテンツ&サービス
  • 通信事業者

第4章 企業プロファイル

  • Amazon
  • Comcast
  • Google
  • Roku
  • Samsung

第5章 市場の見通し

  • 企業のポジショニング
  • OSの戦い
  • CTV広告
  • 促進要因・障壁
  • コネクテッドTV広告市場の予測
  • アドレサブルTV広告市場の予測
  • アドレサブルTV広告市場とコネクテッドTV広告市場のダイナミクスの比較
目次
Product Code: M00081MR

Summary

This report examines the market for connected TV (CTV) services, solutions and devices.

The first part presents the segmentation of the CTV market as well as the main trends in the evolution of usages, the equipment rate and the place of advertising in the sector.

The detailed structure of the connected TV sector then positions the industry players by segment, including consumer electronics groups, audiovisual groups, Internet giants and telecom operators.

Next, the offer and positioning of major players in the connected TV ecosystem (Amazon, Comcast, Google, Roku, Samsung) are presented in detailed profiles.

Finally, the market prospect is discussed from the perspective of competition between the various players' ecosystems or by taking into account the dynamics of the connected TV advertising market.

The latter is the subject of forecasts to 2026, in its CTV and addressable TV dimensions, at the global level and with US and Europe (Germany, France, UK) segmentations.

Table of Contents

1. Executive summary

2. Scope and market

  • 2.1. Definition
  • 2.2. Market segmentation
  • 2.3. Equipment rate
  • 2.4. The television set at the heart of usage
  • 2.5. Advertising, a main source of funding

3. Market structure

  • 3.1. Connected TV services ecosystem
  • 3.2. Consumer electronics
  • 3.3. Internet giants
  • 3.4. Video content and services
  • 3.5. Telecom operators

4. Player profiles

  • 4.1. Amazon
  • 4.2. Comcast
  • 4.3. Google
  • 4.4. Roku
  • 4.5. Samsung

5. Market outlook

  • 5.1. Positioning of players
  • 5.2. The battle of the OS
  • 5.3. CTV Advertising
  • 5.4. Drivers and barriers
  • 5.5. Connected TV advertising market forecasts
  • 5.6. Addressable TV advertising market forecasts
  • 5.7. Comparison of the dynamics of the addressable and connected TV ad markets