デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1608937

リビングダイニングルーム市場:タイプ別、流通チャネル別-2025~2030年世界予測

Living & Dining Room Market by Type (Coffee, Dining & Storage Tables, Living & Dining Room Cabinets & Storage), Distribution Channel (Offline, Online) - Global Forecast 2025-2030


出版日
発行
360iResearch
ページ情報
英文 189 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
リビングダイニングルーム市場:タイプ別、流通チャネル別-2025~2030年世界予測
出版日: 2024年10月31日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 189 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

リビングダイニングルーム市場は、2023年に1,092億米ドルと評価され、2024年には1,166億5,000万米ドルに達すると予測され、CAGR 6.52%で成長し、2030年には1,699億8,000万米ドルに達すると予測されています。

リビングダイニングルーム市場には、住居の室内空間を向上させるために設計された家具、装飾品、住宅改修製品が幅広く含まれています。この市場の必要性は、家庭の快適性、美的魅力、機能的な生活環境に対する継続的な需要から生じています。これらの製品は、日常的な使用の必要性と個性的なインテリア空間への欲求の両方を反映し、住宅に広く適用されています。エンドユーザーには、主に住宅所有者、賃貸業者、インテリアデザイナーが含まれ、リフォームと初期家具の両方の目的でこれらの製品を採用しています。この市場は、材料技術の革新、進化するインテリア動向、モジュール型でサステイナブル家具ソリューションの重視の高まりといった要因から大きな影響を受けています。さらに、家具購入のためのデジタルプラットフォームへのシフトは、買い手のアクセス性と選択肢を拡大し、拡張現実(AR)ツールやバーチャル・ショールームで技術に精通した消費者を対象にするブランドにとっての機会を提供しています。しかし、市場成長は、原料価格の変動、物流の懸念、価格戦略や利益率を圧迫する競争の激化といった課題に直面しています。さらに、景気後退は裁量支出を妨げ、この市場に悪影響を及ぼす可能性があります。潜在的なビジネス機会は、伝統的家具デザインにスマート技術を融合させ、拡大するスマートホームの動向に対応すること、持続可能性を重視する消費者の増加に合わせて環境に優しい製品ラインを開発することにあります。多機能スペースのための汎用性を提供するモジュール設計の革新も、成長可能な道を示しています。イノベーションに最適なセグメントとしては、エネルギー効率の高い照明、サステイナブル材料、消費者の好みに合わせてカスタマイズできる家具オプションなどがあります。一方、市場の性質はダイナミックで、文化的嗜好やファッション動向に影響される消費動向への依存度が高いです。継続的な市場調査と適応可能な戦略に投資する企業は、成長を利用し、競争上の優位性を維持できると考えられます。

主要市場の統計
基準年[2023年] 1,092億米ドル
推定年[2024年] 1,166億5,000万米ドル
予測年[2030年] 1,699億8,000万米ドル
CAGR(%) 6.52%

市場力学:急速に進化するリビングダイニングルーム市場の主要市場洞察を公開

リビングダイニングルーム市場は、需要と供給のダイナミックな相互作用によって変貌を遂げています。このような市場力学の進化を理解することで、企業は十分な情報に基づいた投資決定、戦略的決定の精緻化、そして新たなビジネス機会の獲得に備えることができます。これらの動向を包括的に把握することで、企業は政治的、地理的、技術的、社会的、経済的な領域にわたる様々なリスクを軽減することができるとともに、消費者行動とそれが製造コストや購買動向に与える影響をより明確に理解することができます。

  • 市場促進要因
    • ライフスタイルの変化に伴う世帯の購買力向上
    • オンラインチャネルを通じたリビングダイニングルーム家具の購入傾向の高まり
    • 高級家具への需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 原料コストの変動
  • 市場機会
    • スマート家具への需要の高まり
    • リビングダイニングルーム家具の生産とデザインの進歩
  • 市場課題
    • 吸水と腐食の問題

ポーターのファイブフォース:リビングダイニングルーム市場をナビゲートする戦略ツール

ポーターのファイブフォースフレームワークは、市場情勢の競合情勢を理解するための重要なツールです。ポーターのファイブフォースフレームワークは、企業の競合を評価し、戦略的機会を探るための明確な手法を記載しています。このフレームワークは、企業が市場内の勢力図を評価し、新規事業の収益性を判断するのに役立ちます。これら洞察により、企業は自社の強みを活かし、弱みに対処し、潜在的な課題を回避することができ、より強靭な市場でのポジショニングを確保することができます。

PESTLE分析:リビングダイニングルーム市場における外部からの影響の把握

外部マクロ環境要因は、リビングダイニングルーム市場の業績力学を形成する上で極めて重要な役割を果たします。政治的、経済的、社会的、技術的、法的、環境的要因の分析は、これらの影響をナビゲートするために必要な情報を記載しています。PESTLE要因を調査することで、企業は潜在的なリスクと機会をよりよく理解することができます。この分析により、企業は規制、消費者の嗜好、経済動向の変化を予測し、先を見越した積極的な意思決定を行う準備ができます。

市場シェア分析:リビングダイニングルーム市場における競合情勢の把握

リビングダイニングルーム市場の詳細な市場シェア分析により、ベンダーの業績を包括的に評価することができます。企業は、収益、顧客ベース、成長率などの主要指標を比較することで、競争上のポジショニングを明らかにすることができます。この分析により、市場の集中、セグメント化、統合の動向が明らかになり、ベンダーは競争が激化する中で自社の地位を高める戦略的意思決定を行うために必要な知見を得ることができます。

FPNVポジショニングマトリックス:リビングダイニングルーム市場におけるベンダーのパフォーマンス評価

FPNVポジショニングマトリックスは、リビングダイニングルーム市場においてベンダーを評価するための重要なツールです。このマトリックスにより、ビジネス組織はベンダーのビジネス戦略と製品満足度に基づき評価することで、目標に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。4つの象限によってベンダーを明確かつ正確にセグメント化し、戦略目標に最適なパートナーやソリューションを特定することができます。

戦略分析と推奨:リビングダイニングルーム市場における成功への道筋を描く

リビングダイニングルーム市場の戦略分析は、世界市場でのプレゼンス強化を目指す企業にとって不可欠です。主要なリソース、能力、業績指標を見直すことで、企業は成長機会を特定し、改善に取り組むことができます。このアプローチにより、競合情勢における課題を克服し、新たなビジネス機会を活かして長期的な成功を収めるための体制を整えることができます。

本レポートでは、主要な注目セグメントを網羅した市場の包括的な分析を提供しています。

1.市場の浸透度:現在の市場環境の詳細なレビュー、主要企業による広範なデータ、市場でのリーチと全体的な影響力を評価します。

2.市場の開拓度:新興市場における成長機会を特定し、既存セグメントにおける拡大可能性を評価し、将来の成長に向けた戦略的ロードマップを記載しています。

3.市場の多様化:最近の製品発売、未開拓の地域、産業の主要な進歩、市場を形成する戦略的投資を分析します。

4.競合の評価と情報:競合情勢を徹底的に分析し、市場シェア、事業戦略、製品ポートフォリオ、認証、規制当局の承認、特許動向、主要企業の技術進歩などを検証します。

5.製品開発とイノベーション:将来の市場成長を促進すると期待される最先端技術、研究開発活動、製品イノベーションをハイライトしています。

また、利害関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう、重要な質問にも答えています。

1.現在の市場規模と今後の成長予測は?

2.最高の投資機会を提供する製品、地域はどこか?

3.市場を形成する主要技術動向と規制の影響とは?

4.主要ベンダーの市場シェアと競合ポジションは?

5.ベンダーの市場参入・撤退戦略の原動力となる収益源と戦略的機会は何か?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • ライフスタイルの変化に伴う世帯の購買力の上昇
      • リビングダイニングルーム家具をオンラインチャネルを通じて購入する傾向が増加
      • 高級家具の需要増加
    • 抑制要因
      • 原料費の変動
    • 機会
      • スマート家具の需要が高まる
      • リビングダイニングルーム家具の生産とデザインの進歩
    • 課題
      • 吸水性と腐食の問題
  • 市場セグメンテーション分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 法律
    • 環境

第6章 リビングダイニングルーム市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • コーヒー
  • ダイニングテーブルと収納テーブル
  • リビングダイニングルームキャビネットと収納

第7章 リビングダイニングルーム市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オフライン
  • オンライン

第8章 南北アメリカのリビングダイニングルーム市場

  • イントロダクション
  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第9章 アジア太平洋のリビングダイニングルーム市場

  • イントロダクション
  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第10章 欧州・中東・アフリカのリビングダイニングルーム市場

  • イントロダクション
  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析、2023年
  • FPNVポジショニングマトリックス、2023年
  • 競合シナリオ分析
  • 戦略分析と提言

企業一覧

  • AFC Systems
  • Ashcomm LLC
  • Berco Design
  • GIORGETTI S.P.A.
  • Global Furniture USA, Inc.
  • Godrej & Boyce Manufacturing Company Limited
  • Green Gables Furniture
  • Herman Miller, Inc.
  • Inter IKEA Systems B.V.
  • Kimball International, Inc.
  • Kokuyo Co., Ltd.
  • Masco Corporation
  • Okamura Corporation
  • Shenzhen Zouyou Furniture Co., Ltd.
  • Williams-Sonoma Inc.
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. LIVING & DINING ROOM MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 5. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 7. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 8. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 9. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 10. AMERICAS LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 11. AMERICAS LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 12. UNITED STATES LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 13. UNITED STATES LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 14. ASIA-PACIFIC LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 15. ASIA-PACIFIC LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 16. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 17. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 18. LIVING & DINING ROOM MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 19. LIVING & DINING ROOM MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. LIVING & DINING ROOM MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. LIVING & DINING ROOM MARKET DYNAMICS
  • TABLE 7. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY COFFEE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DINING & STORAGE TABLES, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY LIVING & DINING ROOM CABINETS & STORAGE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY OFFLINE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. GLOBAL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY ONLINE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. AMERICAS LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. AMERICAS LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. AMERICAS LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. ARGENTINA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. ARGENTINA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. BRAZIL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. BRAZIL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. CANADA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. CANADA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. MEXICO LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. MEXICO LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. UNITED STATES LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. UNITED STATES LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. UNITED STATES LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. ASIA-PACIFIC LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. ASIA-PACIFIC LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. ASIA-PACIFIC LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. AUSTRALIA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. AUSTRALIA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. CHINA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. CHINA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. INDIA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. INDIA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. INDONESIA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. INDONESIA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. JAPAN LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. JAPAN LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. MALAYSIA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. MALAYSIA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. PHILIPPINES LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. PHILIPPINES LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. SINGAPORE LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. SINGAPORE LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. SOUTH KOREA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. SOUTH KOREA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. TAIWAN LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. TAIWAN LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. THAILAND LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. THAILAND LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. VIETNAM LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. VIETNAM LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. DENMARK LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. DENMARK LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. EGYPT LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. EGYPT LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. FINLAND LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. FINLAND LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. FRANCE LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. FRANCE LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. GERMANY LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. GERMANY LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. ISRAEL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. ISRAEL LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. ITALY LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. ITALY LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. NETHERLANDS LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. NETHERLANDS LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. NIGERIA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. NIGERIA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. NORWAY LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. NORWAY LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. POLAND LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. POLAND LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. QATAR LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. QATAR LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. RUSSIA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. RUSSIA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. SAUDI ARABIA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. SAUDI ARABIA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. SOUTH AFRICA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. SOUTH AFRICA LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. SPAIN LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. SPAIN LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. SWEDEN LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. SWEDEN LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. SWITZERLAND LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. SWITZERLAND LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. TURKEY LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. TURKEY LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. UNITED ARAB EMIRATES LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. UNITED ARAB EMIRATES LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. UNITED KINGDOM LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. UNITED KINGDOM LIVING & DINING ROOM MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 100. LIVING & DINING ROOM MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 101. LIVING & DINING ROOM MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
目次
Product Code: MRR-742BD5180A8C

The Living & Dining Room Market was valued at USD 109.20 billion in 2023, expected to reach USD 116.65 billion in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 6.52%, to USD 169.98 billion by 2030.

The Living & Dining Room market encompasses a broad spectrum of furniture, decor, and home improvement products designed to enhance residential interior spaces. The necessity of this market arises from the continuous demand for home comfort, aesthetic appeal, and functional living environments. These products are prominently applied in residential buildings, reflecting both necessity for daily usage and desire for personalized interior spaces. End-users primarily include homeowners, renters, and interior designers who adopt these products for both renovation and initial furnishing purposes. The market is greatly influenced by factors such as innovation in material technology, evolving home decor trends, and the increasing emphasis on modular and sustainable furniture solutions. Furthermore, the shift towards digital platforms for furniture purchasing is expanding buyer accessibility and choices, presenting opportunities for brands to target tech-savvy consumers with augmented reality tools and virtual showrooms. However, market growth faces challenges from fluctuating raw material prices, logistical concerns, and the high competition that pressures pricing strategies and profit margins. Moreover, economic downturns can hamper discretionary spending, affecting this market adversely. Potential opportunities lie in the integration of smart technology with traditional furniture designs, catering to the growing smart home trend, and the development of eco-friendly product lines that align with increasing consumer emphasis on sustainability. Innovating in modular designs that offer versatility for multifunctional spaces also presents a viable growth avenue. The best areas for innovation include energy-efficient lighting, sustainable materials, and customizable furniture options to meet unique consumer preferences. Meanwhile, the nature of the market is dynamic with a high dependency on consumer spending trends, influenced by cultural preferences and fashion trends. Businesses investing in continuous market research and adaptable strategies are likely to harness growth and maintain competitive advantage.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 109.20 billion
Estimated Year [2024] USD 116.65 billion
Forecast Year [2030] USD 169.98 billion
CAGR (%) 6.52%

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Living & Dining Room Market

The Living & Dining Room Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Rising purchasing power of households along with the change in lifestyle
    • Increasing trend of purchasing the living & dining room furniture through an online channel
    • Growing demand for premium furniture
  • Market Restraints
    • Fluctuating cost of raw material
  • Market Opportunities
    • Growing demand for smart furniture
    • Advancements in production and designing of living & dining room furniture
  • Market Challenges
    • Water absorption and corrosion issues

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Living & Dining Room Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Living & Dining Room Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Living & Dining Room Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Living & Dining Room Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Living & Dining Room Market

A detailed market share analysis in the Living & Dining Room Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Living & Dining Room Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Living & Dining Room Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Living & Dining Room Market

A strategic analysis of the Living & Dining Room Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Living & Dining Room Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include AFC Systems, Ashcomm LLC, Berco Design, GIORGETTI S.P.A., Global Furniture USA, Inc., Godrej & Boyce Manufacturing Company Limited, Green Gables Furniture, Herman Miller, Inc., Inter IKEA Systems B.V., Kimball International, Inc., Kokuyo Co., Ltd., Masco Corporation, Okamura Corporation, Shenzhen Zouyou Furniture Co., Ltd., and Williams-Sonoma Inc..

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Living & Dining Room Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Type, market is studied across Coffee, Dining & Storage Tables, and Living & Dining Room Cabinets & Storage.
  • Based on Distribution Channel, market is studied across Offline and Online.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Rising purchasing power of households along with the change in lifestyle
      • 5.1.1.2. Increasing trend of purchasing the living & dining room furniture through an online channel
      • 5.1.1.3. Growing demand for premium furniture
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. Fluctuating cost of raw material
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Growing demand for smart furniture
      • 5.1.3.2. Advancements in production and designing of living & dining room furniture
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Water absorption and corrosion issues
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Living & Dining Room Market, by Type

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Coffee
  • 6.3. Dining & Storage Tables
  • 6.4. Living & Dining Room Cabinets & Storage

7. Living & Dining Room Market, by Distribution Channel

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Offline
  • 7.3. Online

8. Americas Living & Dining Room Market

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Argentina
  • 8.3. Brazil
  • 8.4. Canada
  • 8.5. Mexico
  • 8.6. United States

9. Asia-Pacific Living & Dining Room Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Australia
  • 9.3. China
  • 9.4. India
  • 9.5. Indonesia
  • 9.6. Japan
  • 9.7. Malaysia
  • 9.8. Philippines
  • 9.9. Singapore
  • 9.10. South Korea
  • 9.11. Taiwan
  • 9.12. Thailand
  • 9.13. Vietnam

10. Europe, Middle East & Africa Living & Dining Room Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Denmark
  • 10.3. Egypt
  • 10.4. Finland
  • 10.5. France
  • 10.6. Germany
  • 10.7. Israel
  • 10.8. Italy
  • 10.9. Netherlands
  • 10.10. Nigeria
  • 10.11. Norway
  • 10.12. Poland
  • 10.13. Qatar
  • 10.14. Russia
  • 10.15. Saudi Arabia
  • 10.16. South Africa
  • 10.17. Spain
  • 10.18. Sweden
  • 10.19. Switzerland
  • 10.20. Turkey
  • 10.21. United Arab Emirates
  • 10.22. United Kingdom

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2023
  • 11.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 11.3. Competitive Scenario Analysis
  • 11.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. AFC Systems
  • 2. Ashcomm LLC
  • 3. Berco Design
  • 4. GIORGETTI S.P.A.
  • 5. Global Furniture USA, Inc.
  • 6. Godrej & Boyce Manufacturing Company Limited
  • 7. Green Gables Furniture
  • 8. Herman Miller, Inc.
  • 9. Inter IKEA Systems B.V.
  • 10. Kimball International, Inc.
  • 11. Kokuyo Co., Ltd.
  • 12. Masco Corporation
  • 13. Okamura Corporation
  • 14. Shenzhen Zouyou Furniture Co., Ltd.
  • 15. Williams-Sonoma Inc.