デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1596556

ソーシャルTV市場:ソフトウェア、サービス、用途別-2025~2030年の世界予測

Social TV Market by Software (Audience Engagement, Broadcast Integration, Content Moderation), Services (Integration & Consulting, Maintenance & Repairing, Operation & Installation), Application - Global Forecast 2025-2030


出版日
発行
360iResearch
ページ情報
英文 184 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
ソーシャルTV市場:ソフトウェア、サービス、用途別-2025~2030年の世界予測
出版日: 2024年10月31日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 184 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ソーシャルTV市場は、2023年に4億9,849万米ドルと評価され、2024年には5億6,160万米ドルに達すると予測され、CAGR 12.75%で成長し、2030年には11億5,510万米ドルに達すると予測されています。

ソーシャルTVは、ソーシャルメディアプラットフォームとテレビ視聴の統合を意味し、視聴者がリアルタイムでコンテンツや視聴者同士に関わり、交流し、参加することを可能にします。このコンセプトは、ツイッター、フェイスブック、専用アプリなどのプラットフォームでのディスカッションを通じて視聴者の参加を促すことで、従来のテレビの枠を超えて広がっています。ソーシャルTVの必要性は、インタラクティブで共同的なメディア体験に対する消費者の嗜好の進化から生まれました。ソーシャルTVの用途は、視聴者のエンゲージメントの強化、視聴者指標の向上、広告効果の向上など多岐にわたり、結果として放送局や広告主のコンテンツ戦略を再定義することになります。エンドユーザーには、放送局、広告主、メディア消費体験の向上を求める消費者が含まれます。市場成長に影響を与える主要要因としては、複数のデバイス間でのシームレスなアクセスを可能にする技術の進歩、高速インターネットの普及拡大、双方向機能を提供するストリーミングプラットフォームの人気上昇などが挙げられます。人工知能やデータ分析を活用してパーソナライズされた視聴体験を創造すること、独占コンテンツやイベントのためにソーシャルプラットフォームとの提携を模索すること、クロスプラットフォーム・エンゲージメントを可能にする技術に投資することなどに機会があります。しかし、市場成長には、データ共有に関するプライバシーの懸念、多様なプラットフォーム利用による潜在的な視聴者のセグメント化、複数のコンテンツ・プロバイダーによる競合圧力といった課題があります。また、リアルタイムの参加に依存しているため、視聴者の属性や地域によって参加状況が大きく異なるという大きな制約もあります。ソーシャルTVにおけるイノベーションは、先進的AI主導のレコメンデーションによるユーザーエクスペリエンスの向上、新しいインタラクティブなコンテンツフォーマットの開発、没入型視聴体験を生み出すための拡張現実機能の統合に焦点を当てることができます。全体として、ソーシャルTV市場は引き続きダイナミックで技術主導型であり、イノベーションと戦略的パートナーシップに根ざした成長機会があります。企業は、競合を維持するために、堅牢で適応性の高いプラットフォームの構築を重視し、消費者の嗜好や新たなデジタル動向に合わせてサービスを提供するための徹底的な市場調査を行うべきです。

主要市場の統計
基準年[2023年] 4億9,849万米ドル
予測年[2024年] 5億6,160万米ドル
予測年[2030年] 11億5,510万米ドル
CAGR(%) 12.75%

市場力学:急速に進化するソーシャルTV市場の主要市場洞察を公開

ソーシャルTV市場は、需要と供給のダイナミックな相互作用によって変貌を遂げています。このような市場力学の進化を理解することで、企業は十分な情報に基づいた投資決定、戦略的決定の精緻化、そして新たなビジネス機会の獲得に備えることができます。これらの動向を包括的に把握することで、企業は政治的、地理的、技術的、社会的、経済的な領域にわたる様々なリスクを軽減することができ、また、消費者行動とそれが製造コストや購買動向に与える影響をより明確に理解することができます。

  • 市場促進要因
    • テレビ番組やコンテンツの視聴者エンゲージメントを強化するための放送事業者の関心の高まり
    • 消費者のエンゲージメントを高め、マーケティング・キャンペーンやプロモーションにソーシャルメディア・ネットワークを利用します。
    • コンピュータやスマートTVでのブロードバンド配信における技術の躍進
  • 市場抑制要因
    • ソーシャルTVの技術的限界
  • 市場機会
    • プレミアム・コンテンツやインツイート・リアルタイム・ビデオ・クリップを開発するための契約や投資の増加
    • 放送に特化した分析ツールの全世界での統合
  • 市場課題
    • コンテンツの認証と検証に関する問題

ポーターのファイブフォース:ソーシャルTV市場をナビゲートする戦略ツール

ポーターのファイブフォースフレームワークは、ソーシャルTV市場の競合情勢を理解するための重要なツールです。ポーターのファイブフォースフレームワークは、企業の競合を評価し、戦略的機会を探るための明確な手法を記載しています。このフレームワークは、企業が市場内の勢力図を評価し、新規事業の収益性を判断するのに役立ちます。これら洞察により、企業は自社の強みを活かし、弱みに対処し、潜在的な課題を回避することができ、より強靭な市場でのポジショニングを確保することができます。

PESTLE分析:ソーシャルTV市場における外部からの影響の把握

外部マクロ環境要因は、ソーシャルTV市場の業績力学を形成する上で極めて重要な役割を果たします。政治的、経済的、社会的、技術的、法的、環境的要因の分析は、これらの影響をナビゲートするために必要な情報を記載しています。PESTLE要因を調査することで、企業は潜在的なリスクと機会をよりよく理解することができます。この分析により、企業は規制、消費者の嗜好、経済動向の変化を予測し、先を見越した積極的な意思決定を行う準備ができます。

市場シェア分析:ソーシャルTV市場における競合情勢の把握

ソーシャルTV市場の詳細な市場シェア分析により、ベンダーの業績を包括的に評価することができます。企業は、収益、顧客ベース、成長率などの主要指標を比較することで、競争上のポジショニングを明らかにすることができます。この分析により、市場の集中、セグメント化、統合の動向が明らかになり、ベンダーは競争が激化する中で自社の地位を高める戦略的意思決定を行うために必要な知見を得ることができます。

FPNVポジショニングマトリックス:ソーシャルTV市場におけるベンダーのパフォーマンス評価

FPNVポジショニングマトリックスは、ソーシャルTV市場においてベンダーを評価するための重要なツールです。このマトリックスにより、ビジネス組織はベンダーのビジネス戦略と製品満足度に基づき評価することで、目標に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。4つの象限によってベンダーを明確かつ正確にセグメント化し、戦略目標に最適なパートナーやソリューションを特定することができます。

戦略分析と推奨:ソーシャルTV市場における成功への道筋を描く

ソーシャルTV市場の戦略分析は、世界市場でのプレゼンス強化を目指す企業にとって不可欠です。主要なリソース、能力、業績指標を見直すことで、企業は成長機会を特定し、改善に取り組むことができます。このアプローチにより、競合情勢における課題を克服し、新たなビジネス機会を活かして長期的な成功を収めるための体制を整えることができます。

本レポートでは、主要な注目セグメントを網羅した市場の包括的な分析を提供しています。

1.市場の浸透度:現在の市場環境の詳細なレビュー、主要企業による広範なデータ、市場でのリーチと全体的な影響力を評価します。

2.市場の開拓度:新興市場における成長機会を特定し、既存セグメントにおける拡大可能性を評価し、将来の成長に向けた戦略的ロードマップを記載しています。

3.市場の多様化:最近の製品発売、未開拓の地域、産業の主要な進歩、市場を形成する戦略的投資を分析します。

4.競合の評価と情報:競合情勢を徹底的に分析し、市場シェア、事業戦略、製品ポートフォリオ、認証、規制当局の承認、特許動向、主要企業の技術進歩などを検証します。

5.製品開発とイノベーション:将来の市場成長を促進すると期待される最先端技術、研究開発活動、製品イノベーションをハイライトしています。

また、利害関係者が十分な情報に基づいた意思決定を行う上で役立つ重要な質問にも回答しています。

1.現在の市場規模と今後の成長予測は?

2.最高の投資機会を提供する製品、地域はどこか?

3.市場を形成する主要技術動向と規制の影響とは?

4.主要ベンダーの市場シェアと競合ポジションは?

5.ベンダーの市場参入・撤退戦略の原動力となる収益源と戦略的機会は何か?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • テレビ番組やコンテンツへの視聴者の関与を高めるために放送局が注力する
      • 消費者エンゲージメントの強化、マーケティングキャンペーンやプロモーションのためのソーシャルメディアネットワークの利用
      • コンピュータやスマートテレビでのブロードバンド配信における技術革新
    • 抑制要因
      • ソーシャルTVの技術的制限
    • 機会
      • プレミアムコンテンツやツイート内のリアルタイムビデオクリップの開発に向けた契約と投資の増加
      • 放送に特化した分析ツールを世界中に統合
    • 課題
      • コンテンツの認証と検証に関する問題
  • 市場セグメンテーション分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 法律
    • 環境

第6章 ソーシャルTV市場:ソフトウェア別

  • イントロダクション
  • 視聴者のエンゲージメント
  • 放送の統合
  • コンテンツモデレーション
  • ソーシャルネットワーキングプラットフォーム
  • ソーシャルTVアナリティックス

第7章 ソーシャルTV市場:サービス別

  • イントロダクション
  • インテグレーションとコンサルティング
  • メンテナンスと修理
  • 操作と設置

第8章 ソーシャルTV市場:用途別

  • イントロダクション
  • 教育
  • ニュース
  • スポーツ
  • テレビ番組

第9章 南北アメリカのソーシャルTV市場

  • イントロダクション
  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第10章 アジア太平洋のソーシャルTV市場

  • イントロダクション
  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第11章 欧州・中東・アフリカのソーシャルTV市場

  • イントロダクション
  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第12章 競合情勢

  • 市場シェア分析、2023年
  • FPNVポジショニングマトリックス、2023年
  • 競合シナリオ分析
  • 戦略分析と提言

企業一覧

  • Flowics by Vizrt Group
  • Haier Group
  • Hitachi, Ltd.
  • Koninklijke Philips N.V.
  • LG Electronics
  • Megaphone Inc.
  • Panasonic Holdings Corporation
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Sentab
  • Sharp Corporation
  • Sony Group Corporation
  • Sprinklr, Inc.
  • Sprout Social, Inc.
  • Telescope Inc.
  • Toshiba Corporation
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. SOCIAL TV MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. SOCIAL TV MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 5. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 7. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 8. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 9. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 10. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 11. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 12. AMERICAS SOCIAL TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 13. AMERICAS SOCIAL TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 14. UNITED STATES SOCIAL TV MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 15. UNITED STATES SOCIAL TV MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 16. ASIA-PACIFIC SOCIAL TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 17. ASIA-PACIFIC SOCIAL TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 18. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 19. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 20. SOCIAL TV MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 21. SOCIAL TV MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. SOCIAL TV MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. SOCIAL TV MARKET DYNAMICS
  • TABLE 7. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY AUDIENCE ENGAGEMENT, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY BROADCAST INTEGRATION, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY CONTENT MODERATION, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOCIAL NETWORKING PLATFORM, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOCIAL TV ANALYTICS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY INTEGRATION & CONSULTING, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY MAINTENANCE & REPAIRING, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY OPERATION & INSTALLATION, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY EDUCATIONAL, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY NEWS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SPORTS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. GLOBAL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY TV SHOWS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. AMERICAS SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. AMERICAS SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. AMERICAS SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. AMERICAS SOCIAL TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. ARGENTINA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. ARGENTINA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. ARGENTINA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. BRAZIL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. BRAZIL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. BRAZIL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. CANADA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. CANADA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. CANADA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. MEXICO SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. MEXICO SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. MEXICO SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. UNITED STATES SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. UNITED STATES SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. UNITED STATES SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. UNITED STATES SOCIAL TV MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. ASIA-PACIFIC SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. ASIA-PACIFIC SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. ASIA-PACIFIC SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. ASIA-PACIFIC SOCIAL TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. AUSTRALIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. AUSTRALIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. AUSTRALIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. CHINA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. CHINA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. CHINA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. INDIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. INDIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. INDIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. INDONESIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. INDONESIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. INDONESIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. JAPAN SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. JAPAN SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. JAPAN SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. MALAYSIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. MALAYSIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. MALAYSIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. PHILIPPINES SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. PHILIPPINES SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. PHILIPPINES SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. SINGAPORE SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. SINGAPORE SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. SINGAPORE SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. SOUTH KOREA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. SOUTH KOREA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. SOUTH KOREA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. TAIWAN SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. TAIWAN SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. TAIWAN SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. THAILAND SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. THAILAND SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. THAILAND SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. VIETNAM SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. VIETNAM SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. VIETNAM SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. DENMARK SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. DENMARK SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. DENMARK SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. EGYPT SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. EGYPT SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. EGYPT SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. FINLAND SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. FINLAND SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. FINLAND SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. FRANCE SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. FRANCE SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. FRANCE SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. GERMANY SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. GERMANY SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 100. GERMANY SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 101. ISRAEL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 102. ISRAEL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 103. ISRAEL SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 104. ITALY SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 105. ITALY SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 106. ITALY SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 107. NETHERLANDS SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 108. NETHERLANDS SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 109. NETHERLANDS SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 110. NIGERIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 111. NIGERIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 112. NIGERIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 113. NORWAY SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 114. NORWAY SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 115. NORWAY SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 116. POLAND SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 117. POLAND SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 118. POLAND SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 119. QATAR SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 120. QATAR SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 121. QATAR SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 122. RUSSIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 123. RUSSIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 124. RUSSIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 125. SAUDI ARABIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 126. SAUDI ARABIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 127. SAUDI ARABIA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 128. SOUTH AFRICA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 129. SOUTH AFRICA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 130. SOUTH AFRICA SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 131. SPAIN SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 132. SPAIN SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 133. SPAIN SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 134. SWEDEN SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 135. SWEDEN SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 136. SWEDEN SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 137. SWITZERLAND SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 138. SWITZERLAND SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 139. SWITZERLAND SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 140. TURKEY SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 141. TURKEY SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 142. TURKEY SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 143. UNITED ARAB EMIRATES SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 144. UNITED ARAB EMIRATES SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 145. UNITED ARAB EMIRATES SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 146. UNITED KINGDOM SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SOFTWARE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 147. UNITED KINGDOM SOCIAL TV MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 148. UNITED KINGDOM SOCIAL TV MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 149. SOCIAL TV MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 150. SOCIAL TV MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
目次
Product Code: MRR-435571463131

The Social TV Market was valued at USD 498.49 million in 2023, expected to reach USD 561.60 million in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 12.75%, to USD 1,155.10 million by 2030.

Social TV refers to the integration of social media platforms with television viewing, allowing audiences to engage, interact, and participate with the content and each other in real-time. This concept extends beyond traditional TV by encouraging viewer engagement through discussions on platforms like Twitter, Facebook, and dedicated apps. The necessity of Social TV emerges from the evolving consumer preference for interactive and communal media experiences. Its applications span across enhanced viewer engagement, boosted audience metrics, and enriched advertising effectiveness, consequently redefining content strategies for broadcasters and advertisers. End-users include broadcasters, advertisers, and consumers who seek to enhance their media consumption experience. Key factors influencing market growth include advancements in technology enabling seamless access across multiple devices, the increasing penetration of high-speed internet, and the rising popularity of streaming platforms that offer interactive features. Opportunities lie in leveraging artificial intelligence and data analytics to create personalized viewer experiences, exploring partnerships with social platforms for exclusive content or events, and investing in technologies that enable cross-platform engagement. However, market growth faces challenges like privacy concerns over data sharing, potential audience fragmentation due to diverse platform use, and competitive pressures from multiple content providers. A significant limitation is the reliance on real-time participation, which can vary widely among different demographics and regions. Innovation in Social TV can focus on enhancing user experience with advanced AI-driven recommendations, developing new interactive content formats, and integrating augmented reality features to create immersive viewing experiences. Overall, the Social TV market remains dynamic and technology-driven, with opportunities for growth rooted in innovation and strategic partnerships. Companies should emphasize building robust, adaptable platforms and conduct thorough market research to align offerings with consumer preferences and emerging digital trends to remain competitive.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 498.49 million
Estimated Year [2024] USD 561.60 million
Forecast Year [2030] USD 1,155.10 million
CAGR (%) 12.75%

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Social TV Market

The Social TV Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Increasing the focus of broadcasters to enhance audience engagement in TV programs or content
    • Use of social media networks to enhance consumer engagement, and for marketing campaigns and promotions
    • Technology breakthroughs in broadband delivery on computers and smart TVs
  • Market Restraints
    • Technical limitations of social TV
  • Market Opportunities
    • Increasing agreements and investments to develop premium content and in-tweet real-time video clips
    • Integration of broadcast-focused analysis tools across the globe
  • Market Challenges
    • Issues related to content authentication and validation

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Social TV Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Social TV Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Social TV Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Social TV Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Social TV Market

A detailed market share analysis in the Social TV Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Social TV Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Social TV Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Social TV Market

A strategic analysis of the Social TV Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Social TV Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Flowics by Vizrt Group, Haier Group, Hitachi, Ltd., Koninklijke Philips N.V., LG Electronics, Megaphone Inc., Panasonic Holdings Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Sentab, Sharp Corporation, Sony Group Corporation, Sprinklr, Inc., Sprout Social, Inc., Telescope Inc., and Toshiba Corporation.

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Social TV Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Software, market is studied across Audience Engagement, Broadcast Integration, Content Moderation, Social Networking Platform, and Social TV Analytics.
  • Based on Services, market is studied across Integration & Consulting, Maintenance & Repairing, and Operation & Installation.
  • Based on Application, market is studied across Educational, News, Sports, and TV Shows.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Increasing the focus of broadcasters to enhance audience engagement in TV programs or content
      • 5.1.1.2. Use of social media networks to enhance consumer engagement, and for marketing campaigns and promotions
      • 5.1.1.3. Technology breakthroughs in broadband delivery on computers and smart TVs
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. Technical limitations of social TV
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Increasing agreements and investments to develop premium content and in-tweet real-time video clips
      • 5.1.3.2. Integration of broadcast-focused analysis tools across the globe
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Issues related to content authentication and validation
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Social TV Market, by Software

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Audience Engagement
  • 6.3. Broadcast Integration
  • 6.4. Content Moderation
  • 6.5. Social Networking Platform
  • 6.6. Social TV Analytics

7. Social TV Market, by Services

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Integration & Consulting
  • 7.3. Maintenance & Repairing
  • 7.4. Operation & Installation

8. Social TV Market, by Application

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Educational
  • 8.3. News
  • 8.4. Sports
  • 8.5. TV Shows

9. Americas Social TV Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Argentina
  • 9.3. Brazil
  • 9.4. Canada
  • 9.5. Mexico
  • 9.6. United States

10. Asia-Pacific Social TV Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Australia
  • 10.3. China
  • 10.4. India
  • 10.5. Indonesia
  • 10.6. Japan
  • 10.7. Malaysia
  • 10.8. Philippines
  • 10.9. Singapore
  • 10.10. South Korea
  • 10.11. Taiwan
  • 10.12. Thailand
  • 10.13. Vietnam

11. Europe, Middle East & Africa Social TV Market

  • 11.1. Introduction
  • 11.2. Denmark
  • 11.3. Egypt
  • 11.4. Finland
  • 11.5. France
  • 11.6. Germany
  • 11.7. Israel
  • 11.8. Italy
  • 11.9. Netherlands
  • 11.10. Nigeria
  • 11.11. Norway
  • 11.12. Poland
  • 11.13. Qatar
  • 11.14. Russia
  • 11.15. Saudi Arabia
  • 11.16. South Africa
  • 11.17. Spain
  • 11.18. Sweden
  • 11.19. Switzerland
  • 11.20. Turkey
  • 11.21. United Arab Emirates
  • 11.22. United Kingdom

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Market Share Analysis, 2023
  • 12.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 12.3. Competitive Scenario Analysis
  • 12.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. Flowics by Vizrt Group
  • 2. Haier Group
  • 3. Hitachi, Ltd.
  • 4. Koninklijke Philips N.V.
  • 5. LG Electronics
  • 6. Megaphone Inc.
  • 7. Panasonic Holdings Corporation
  • 8. Samsung Electronics Co., Ltd.
  • 9. Sentab
  • 10. Sharp Corporation
  • 11. Sony Group Corporation
  • 12. Sprinklr, Inc.
  • 13. Sprout Social, Inc.
  • 14. Telescope Inc.
  • 15. Toshiba Corporation