デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1593968

マーケティングクラウドプラットフォーム市場:タイプ別、産業別-2025-2030年の世界予測

Marketing Cloud Platform Market by Type (B2B, B2C), Industry (Aerospace & Defense, Automotive & Transportation, Banking, Financial Services & Insurance) - Global Forecast 2025-2030


出版日
発行
360iResearch
ページ情報
英文 194 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.64円
マーケティングクラウドプラットフォーム市場:タイプ別、産業別-2025-2030年の世界予測
出版日: 2024年10月31日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 194 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

マーケティングクラウドプラットフォーム市場の2023年の市場規模は196億5,000万米ドルで、2024年には231億8,000万米ドルに達すると予測され、CAGR 18.04%で成長し、2030年には627億7,000万米ドルに達すると予測されています。

マーケティングクラウドプラットフォームは、さまざまなデジタルマーケティングツールやサービスを統合し、電子メール、ソーシャルメディア、モバイル、ウェブなど、複数のチャネルにまたがるマーケティングプロセスを合理化します。このテクノロジーは、消費者行動とデジタルマーケティングの動向を深く理解する必要があり、データ主導の意思決定とパーソナライズされた消費者エンゲージメントを促進します。そのアプリケーションは、小売、金融、ヘルスケア、eコマースなどの分野にまたがり、企業がキャンペーンを管理し、顧客体験を向上させ、マーケティングROIを追跡するのを支援します。Marketing Cloud Platformsの市場は、デジタルマーケティングの導入の増加、ビッグデータ分析に対する需要の増加、ソーシャル・メディア・ユーザーの急増といった要因によって支えられています。これらのプラットフォームは、企業がデータを実用的な洞察に変換し、カスタマージャーニーを最適化し、首尾一貫したブランドメッセージングを確保するのに役立ちます。AIと機械学習の登場は、予測分析や顧客嗜好予測などの革新的な機能を推進し、リアルタイムの意思決定やキャンペーンの自動化において注目すべき機会を生み出しています。しかし、初期投資コストの高さ、データセキュリティの懸念、複雑な技術を管理する熟練者の必要性などが、市場成長の課題となっています。企業はこれらの障壁を克服するために、AI主導のアナリティクスによるパーソナライゼーションの強化、マーケティングツールのシームレスな統合、強固なデータセキュリティ対策などの分野でイノベーションを模索することができます。市場の性質は非常にダイナミックであり、セールスフォース、アドビ、オラクルなどの主要企業が進歩をリードしているため、継続的なイノベーションと適応性が必要とされています。成長を目指す企業にとっては、高度なアナリティクスの統合、クロスチャネルでの消費者体験の向上、データ保護規制へのコンプライアンスの確保に重点を置く必要があります。新興企業は、中小企業向けに費用対効果の高いソリューションを提供することで、チャンスをつかむことができます。このように、制限や障壁に対処しながらこれらの手段を活用することで、組織はMarketing Cloud Platformsを効果的に活用できるようになります。

主な市場の統計
基準年[2023] 196億5,000万米ドル
予測年[2024] 231億8,000万米ドル
予測年[2030] 627億7,000万米ドル
CAGR(%) 18.04%

市場力学:急速に進化するマーケティングクラウドプラットフォーム市場の主要市場インサイトを公開

マーケティングクラウドプラットフォーム市場は、需要と供給のダイナミックな相互作用によって変貌を遂げています。このような市場力学の進化を理解することで、企業組織は十分な情報に基づいた投資決定、戦略的決定の精緻化、新たなビジネスチャンスの獲得を行うことができます。こうした動向を包括的に把握することで、企業は政治的、地理的、技術的、社会的、経済的な領域にわたる様々なリスクを軽減することができるとともに、消費者行動とそれが製造コストや購買動向に与える影響をより明確に理解することができます。

  • 市場促進要因
    • データ量の増大
    • 動画、記事、インフォグラフィックス、電子メールなどのコンテンツマーケティングのニーズの高まり
    • ソーシャルメディアマーケティングとマーケティングオートメーションの利用の増加
    • 顧客のデジタル体験向上のニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • データのプライバシーとセキュリティに関する懸念
    • 帯域幅と接続性の問題
  • 市場機会
    • マーケティングクラウドプラットフォームにおけるアナリティクスの採用増加
    • モバイルマーケティングプラットフォームの登場
  • 市場の課題
    • システム統合の問題
    • マーケティングクラウドプラットフォームの初期コストの高さ

ポーターの5つの力:マーケティングクラウドプラットフォーム市場をナビゲートする戦略ツール

ポーターの5つの力フレームワークは、マーケティングクラウドプラットフォーム市場の競合情勢を理解するための重要なツールです。ポーターのファイブフォース・フレームワークは、企業の競争力を評価し、戦略的機会を探るための明確な手法を提供します。このフレームワークは、企業が市場内の勢力図を評価し、新規事業の収益性を判断するのに役立ちます。これらの洞察により、企業は自社の強みを活かし、弱みに対処し、潜在的な課題を回避することができ、より強靭な市場でのポジショニングを確保することができます。

PESTLE分析:マーケティングクラウドプラットフォーム市場における外部からの影響の把握

外部マクロ環境要因は、マーケティングクラウドプラットフォーム市場の業績ダイナミクスを形成する上で極めて重要な役割を果たします。政治的、経済的、社会的、技術的、法的、環境的要因の分析は、これらの影響をナビゲートするために必要な情報を提供します。PESTLE要因を調査することで、企業は潜在的なリスクと機会をよりよく理解することができます。この分析により、企業は規制、消費者の嗜好、経済動向の変化を予測し、先を見越した積極的な意思決定を行う準備ができます。

市場シェア分析マーケティングクラウドプラットフォーム市場における競合情勢の把握

マーケティングクラウドプラットフォーム市場の詳細な市場シェア分析により、ベンダーの業績を包括的に評価することができます。企業は、収益、顧客ベース、成長率などの主要指標を比較することで、競争上のポジショニングを明らかにすることができます。この分析により、市場の集中、断片化、統合の動向が明らかになり、ベンダーは競争が激化する中で自社の地位を高める戦略的意思決定を行うために必要な知見を得ることができます。

FPNVポジショニング・マトリックスマーケティングクラウドプラットフォーム市場におけるベンダーのパフォーマンス評価

FPNVポジショニングマトリックスは、マーケティングクラウドプラットフォーム市場においてベンダーを評価するための重要なツールです。このマトリックスにより、ビジネス組織はベンダーのビジネス戦略と製品満足度に基づき評価することで、目標に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。4つの象限によってベンダーを明確かつ正確にセグメント化し、戦略目標に最適なパートナーやソリューションを特定することができます。

戦略分析と推奨マーケティングクラウドプラットフォーム市場における成功への道筋を描く

マーケティングクラウドプラットフォーム市場の戦略分析は、世界市場でのプレゼンス強化を目指す企業にとって不可欠です。主要なリソース、能力、業績指標を見直すことで、企業は成長機会を特定し、改善に取り組むことができます。このアプローチにより、競合情勢における課題を克服し、新たなビジネスチャンスを活かして長期的な成功を収めるための体制を整えることができます。

本レポートでは、主要な注目分野を網羅した市場の包括的な分析を提供しています:

1.市場の浸透度:現在の市場環境の詳細なレビュー、主要企業による広範なデータ、市場でのリーチと全体的な影響力の評価。

2.市場の開拓度:新興市場における成長機会を特定し、既存分野における拡大可能性を評価し、将来の成長に向けた戦略的ロードマップを提供します。

3.市場の多様化:最近の製品発売、未開拓の地域、業界の主要な進歩、市場を形成する戦略的投資を分析します。

4.競合の評価と情報:競合情勢を徹底的に分析し、市場シェア、事業戦略、製品ポートフォリオ、認証、規制当局の承認、特許動向、主要企業の技術進歩などを検証します。

5.製品開発およびイノベーション:将来の市場成長を促進すると期待される最先端技術、研究開発活動、製品イノベーションをハイライトしています。

また、利害関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう、重要な質問にも答えています:

1.現在の市場規模と今後の成長予測は?

2.最高の投資機会を提供する製品、セグメント、地域はどこか?

3.市場を形成する主な技術動向と規制の影響とは?

4.主要ベンダーの市場シェアと競合ポジションは?

5.ベンダーの市場参入・撤退戦略の原動力となる収益源と戦略的機会は何か?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • 増大するデータ量
      • 動画、記事、インフォグラフィック、メールなどのコンテンツマーケティングの需要が高まっています
      • ソーシャルメディアマーケティングとマーケティングオートメーションの利用増加
      • 顧客のデジタル体験向上に対するニーズの高まり
    • 抑制要因
      • データのプライバシーとセキュリティに関する懸念
      • 帯域幅と接続の問題
    • 機会
      • マーケティングクラウドプラットフォームでの分析の採用の増加
      • モバイルマーケティングプラットフォームの出現
    • 課題
      • システム統合の問題
      • マーケティングクラウドプラットフォームの初期コストが高い
  • 市場セグメンテーション分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析
    • 政治的
    • 経済
    • 社交
    • 技術的
    • 法律上
    • 環境

第6章 マーケティングクラウドプラットフォーム市場:タイプ別

  • 企業向け
  • B2C

第7章 マーケティングクラウドプラットフォーム市場:業界別

  • 航空宇宙および防衛
  • 自動車・輸送
  • 銀行、金融サービス、保険
  • 建築、建設、不動産
  • 消費財・小売
  • 教育
  • エネルギー・公益事業
  • 政府および公共部門
  • ヘルスケアとライフサイエンス
  • 情報技術
  • 製造業
  • メディアとエンターテイメント
  • 通信
  • 旅行・ホスピタリティ

第8章 南北アメリカのマーケティングクラウドプラットフォーム市場

  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第9章 アジア太平洋地域のマーケティングクラウドプラットフォーム市場

  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第10章 欧州・中東・アフリカのマーケティングクラウドプラットフォーム市場

  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析2023
  • FPNVポジショニングマトリックス, 2023
  • 競合シナリオ分析
  • 戦略分析と提言

企業一覧

  • Adobe Inc.
  • Cision US, Inc.
  • CM Group
  • FICO
  • GreenRope, LLC
  • HubSpot, Inc.
  • International Business Machines Corporation
  • LeadSquared Inc.
  • MediaMath, Inc.
  • Nielsen Holdings PLC
  • Optimove Inc.
  • Oracle Corporation
  • Redpoint Global Inc.
  • Salesforce, Inc.
  • SAP SE
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 5. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 7. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 8. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 9. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 10. AMERICAS MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 11. AMERICAS MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 12. UNITED STATES MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 13. UNITED STATES MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 14. ASIA-PACIFIC MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 15. ASIA-PACIFIC MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 16. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 17. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 18. MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 19. MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET DYNAMICS
  • TABLE 7. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY B2B, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY B2C, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY AEROSPACE & DEFENSE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY AUTOMOTIVE & TRANSPORTATION, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY BANKING, FINANCIAL SERVICES & INSURANCE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY BUILDING, CONSTRUCTION & REAL ESTATE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY CONSUMER GOODS & RETAIL, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY EDUCATION, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY ENERGY & UTILITIES, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY GOVERNMENT & PUBLIC SECTOR, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY HEALTHCARE & LIFE SCIENCES, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INFORMATION TECHNOLOGY, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY MANUFACTURING, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY MEDIA & ENTERTAINMENT, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TELECOMMUNICATION, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. GLOBAL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TRAVEL & HOSPITALITY, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. AMERICAS MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. AMERICAS MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. AMERICAS MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. ARGENTINA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. ARGENTINA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. BRAZIL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. BRAZIL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. CANADA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. CANADA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. MEXICO MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. MEXICO MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. UNITED STATES MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. UNITED STATES MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. UNITED STATES MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. ASIA-PACIFIC MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. ASIA-PACIFIC MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. ASIA-PACIFIC MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. AUSTRALIA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. AUSTRALIA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. CHINA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. CHINA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. INDIA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. INDIA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. INDONESIA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. INDONESIA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. JAPAN MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. JAPAN MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. MALAYSIA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. MALAYSIA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. PHILIPPINES MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. PHILIPPINES MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. SINGAPORE MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. SINGAPORE MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. SOUTH KOREA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. SOUTH KOREA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. TAIWAN MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. TAIWAN MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. THAILAND MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. THAILAND MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. VIETNAM MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. VIETNAM MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. DENMARK MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. DENMARK MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. EGYPT MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. EGYPT MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. FINLAND MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. FINLAND MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. FRANCE MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. FRANCE MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. GERMANY MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. GERMANY MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. ISRAEL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. ISRAEL MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. ITALY MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. ITALY MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. NETHERLANDS MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. NETHERLANDS MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. NIGERIA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. NIGERIA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. NORWAY MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. NORWAY MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. POLAND MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. POLAND MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. QATAR MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. QATAR MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. RUSSIA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. RUSSIA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. SAUDI ARABIA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. SAUDI ARABIA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. SOUTH AFRICA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. SOUTH AFRICA MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. SPAIN MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 100. SPAIN MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 101. SWEDEN MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 102. SWEDEN MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 103. SWITZERLAND MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 104. SWITZERLAND MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 105. TURKEY MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 106. TURKEY MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 107. UNITED ARAB EMIRATES MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 108. UNITED ARAB EMIRATES MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 109. UNITED KINGDOM MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 110. UNITED KINGDOM MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SIZE, BY INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 111. MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 112. MARKETING CLOUD PLATFORM MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
目次
Product Code: MRR-437896AA3C28

The Marketing Cloud Platform Market was valued at USD 19.65 billion in 2023, expected to reach USD 23.18 billion in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 18.04%, to USD 62.77 billion by 2030.

A Marketing Cloud Platform integrates various digital marketing tools and services to streamline the marketing process across multiple channels, including email, social media, mobile, and web. This technology necessitates a deep understanding of consumer behavior and digital marketing trends, facilitating data-driven decisions and personalized consumer engagement. Its applications span across sectors such as retail, finance, healthcare, and e-commerce, helping businesses manage campaigns, enhance customer experience, and track marketing ROI. The market for Marketing Cloud Platforms is buoyed by factors like the rising adoption of digital marketing, increasing demand for big data analytics, and the surge in social media users. These platforms help companies convert data into actionable insights, optimize customer journeys, and ensure cohesive brand messaging. The advent of AI and machine learning is propelling innovative features such as predictive analytics and customer preferences forecasting, creating notable opportunities in real-time decision-making and campaign automation. However, the market growth is challenged by high initial investment costs, data security concerns, and the need for skilled personnel to manage complex technologies. Businesses could explore innovation in areas such as enhanced personalization through AI-driven analytics, seamless integration of marketing tools, and robust data security measures to overcome these barriers. The nature of the market is highly dynamic, with companies like Salesforce, Adobe, and Oracle leading advancements, necessitating continuous innovation and adaptability. For businesses seeking growth, the focus should be on integrating advanced analytics, improving cross-channel consumer experiences, and ensuring compliance with data protection regulations. Startups can capture opportunities by offering cost-effective solutions for small and medium enterprises. Thus, tapping into these avenues while addressing the limitations and barriers can empower organizations to leverage Marketing Cloud Platforms effectively.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 19.65 billion
Estimated Year [2024] USD 23.18 billion
Forecast Year [2030] USD 62.77 billion
CAGR (%) 18.04%

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Marketing Cloud Platform Market

The Marketing Cloud Platform Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Growing volume of data
    • Growing need for content marketing such as videos, articles, infographics, and emails
    • Increased use of social media marketing and marketing automation
    • Growing need for improved customer digital experience
  • Market Restraints
    • Data privacy and security concerns
    • Bandwidth and connectivity issues
  • Market Opportunities
    • Increased adoption of analytics in marketing cloud platform
    • Emergence of mobile marketing platform
  • Market Challenges
    • System integration issues
    • High initial cost of marketing cloud platform

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Marketing Cloud Platform Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Marketing Cloud Platform Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Marketing Cloud Platform Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Marketing Cloud Platform Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Marketing Cloud Platform Market

A detailed market share analysis in the Marketing Cloud Platform Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Marketing Cloud Platform Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Marketing Cloud Platform Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Marketing Cloud Platform Market

A strategic analysis of the Marketing Cloud Platform Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Marketing Cloud Platform Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Adobe Inc., Cision US, Inc., CM Group, FICO, GreenRope, LLC, HubSpot, Inc., International Business Machines Corporation, LeadSquared Inc., MediaMath, Inc., Nielsen Holdings PLC, Optimove Inc., Oracle Corporation, Redpoint Global Inc., Salesforce, Inc., and SAP SE.

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Marketing Cloud Platform Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Type, market is studied across B2B and B2C.
  • Based on Industry, market is studied across Aerospace & Defense, Automotive & Transportation, Banking, Financial Services & Insurance, Building, Construction & Real Estate, Consumer Goods & Retail, Education, Energy & Utilities, Government & Public Sector, Healthcare & Life Sciences, Information Technology, Manufacturing, Media & Entertainment, Telecommunication, and Travel & Hospitality.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Growing volume of data
      • 5.1.1.2. Growing need for content marketing such as videos, articles, infographics, and emails
      • 5.1.1.3. Increased use of social media marketing and marketing automation
      • 5.1.1.4. Growing need for improved customer digital experience
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. Data privacy and security concerns
      • 5.1.2.2. Bandwidth and connectivity issues
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Increased adoption of analytics in marketing cloud platform
      • 5.1.3.2. Emergence of mobile marketing platform
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. System integration issues
      • 5.1.4.2. High initial cost of marketing cloud platform
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Marketing Cloud Platform Market, by Type

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. B2B
  • 6.3. B2C

7. Marketing Cloud Platform Market, by Industry

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Aerospace & Defense
  • 7.3. Automotive & Transportation
  • 7.4. Banking, Financial Services & Insurance
  • 7.5. Building, Construction & Real Estate
  • 7.6. Consumer Goods & Retail
  • 7.7. Education
  • 7.8. Energy & Utilities
  • 7.9. Government & Public Sector
  • 7.10. Healthcare & Life Sciences
  • 7.11. Information Technology
  • 7.12. Manufacturing
  • 7.13. Media & Entertainment
  • 7.14. Telecommunication
  • 7.15. Travel & Hospitality

8. Americas Marketing Cloud Platform Market

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Argentina
  • 8.3. Brazil
  • 8.4. Canada
  • 8.5. Mexico
  • 8.6. United States

9. Asia-Pacific Marketing Cloud Platform Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Australia
  • 9.3. China
  • 9.4. India
  • 9.5. Indonesia
  • 9.6. Japan
  • 9.7. Malaysia
  • 9.8. Philippines
  • 9.9. Singapore
  • 9.10. South Korea
  • 9.11. Taiwan
  • 9.12. Thailand
  • 9.13. Vietnam

10. Europe, Middle East & Africa Marketing Cloud Platform Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Denmark
  • 10.3. Egypt
  • 10.4. Finland
  • 10.5. France
  • 10.6. Germany
  • 10.7. Israel
  • 10.8. Italy
  • 10.9. Netherlands
  • 10.10. Nigeria
  • 10.11. Norway
  • 10.12. Poland
  • 10.13. Qatar
  • 10.14. Russia
  • 10.15. Saudi Arabia
  • 10.16. South Africa
  • 10.17. Spain
  • 10.18. Sweden
  • 10.19. Switzerland
  • 10.20. Turkey
  • 10.21. United Arab Emirates
  • 10.22. United Kingdom

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2023
  • 11.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 11.3. Competitive Scenario Analysis
  • 11.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. Adobe Inc.
  • 2. Cision US, Inc.
  • 3. CM Group
  • 4. FICO
  • 5. GreenRope, LLC
  • 6. HubSpot, Inc.
  • 7. International Business Machines Corporation
  • 8. LeadSquared Inc.
  • 9. MediaMath, Inc.
  • 10. Nielsen Holdings PLC
  • 11. Optimove Inc.
  • 12. Oracle Corporation
  • 13. Redpoint Global Inc.
  • 14. Salesforce, Inc.
  • 15. SAP SE