デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1589504

デジタル薬局市場:医薬品タイプ別、プラットフォーム別-2025-2030年の世界予測

Digital Pharmacy Market by Drug Type (Over-The-Counter Drugs, Prescription Drugs), Platform (Apps, Websites) - Global Forecast 2025-2030


出版日
発行
360iResearch
ページ情報
英文 180 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
デジタル薬局市場:医薬品タイプ別、プラットフォーム別-2025-2030年の世界予測
出版日: 2024年10月31日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

デジタル薬局市場の2023年の市場規模は1,389億1,000万米ドルで、2024年には1,649億1,000万米ドルに達すると予測され、CAGR 19.20%で成長し、2030年には4,750億8,000万米ドルに達すると予測されています。

デジタル薬局市場には、デジタル手段を通じて医薬品やサービスの流通を促進するオンラインプラットフォームが含まれます。この市場には、電子処方、オンライン服薬管理、デジタル診察、ウェブやモバイルアプリケーションを通じた処方薬の配送サービスなどが含まれます。デジタル薬局の必要性が高まっている背景には、特に慢性疾患の増加や高齢化が進む中、利便性や幅広いヘルスケアサービスへのアクセス向上、服薬アドヒアランス管理の向上に対する患者の嗜好が高まっていることがあります。その用途は、遠隔医療相談やヘルスケア・システムとのシームレスな統合から、処方箋の補充や薬歴管理の合理化まで多岐にわたる。最終利用分野は、個人消費者、ヘルスケア・プロバイダー、より包括的で費用対効果の高いソリューションの提供を目指す保険会社など多岐にわたる。

主な市場の統計
基準年[2023] 1,389億1,000万米ドル
予測年[2024] 1,649億1,000万米ドル
予測年[2030] 4,750億8,000万米ドル
CAGR(%) 19.20%

市場成長は、医療ITの技術的進歩、スマートフォンやインターネットの普及率の増加、eヘルスイニシアティブを推進する政府の支援的規制などの要因に影響されます。COVID-19の流行は、デジタルヘルスソリューションの採用を加速させ、従来のヘルスケア提供システムのギャップに対処することにより、新興市場や十分なサービスを受けていないコミュニティにおける持続的な成長機会を提示しています。しかし、データのプライバシーやセキュリティに対する懸念、規制遵守の複雑さ、定評のある実店舗型薬局との競合などの課題も存在します。また、支払者や医療提供者は、既存のケアモデルに混乱をきたす可能性があるため、全面的な移行をためらうかもしれないです。

また、低所得地域における技術インフラや、普及の妨げとなるデジタルリテラシーの格差といった問題もあります。その結果、デジタル薬局市場におけるイノベーションは、サイバーセキュリティ対策の改善、ユーザーフレンドリーなプラットフォームの開拓、自動再処方リマインダーや薬物相互作用チェックなどのサービスにおける人工知能主導のパーソナライゼーションの強化に焦点を当てることができます。さらに、国境を越えた協力やハイテク企業との提携が、さらなる進歩を引き出す可能性があります。市場の性質はダイナミックであり、新規参入企業が従来の境界線を押し広げ、既存企業に課題的な、患者中心のオーダーメードサービスを提供する一方で、拡張性とヘルスケア成果の向上を約束するため、大幅な破壊が起こる可能性があります。

市場力学:急速に進化するデジタル薬局市場の主要市場インサイトを公開

デジタル薬局市場は、需要と供給のダイナミックな相互作用によって変貌を遂げています。このような市場力学の進化を理解することで、企業は十分な情報に基づいた投資決定、戦略的意思決定、新たなビジネスチャンスの獲得を行うことができます。これらの動向を包括的に把握することで、企業は政治的、地理的、技術的、社会的、経済的な領域にわたる様々なリスクを軽減することができるとともに、消費者行動とそれが製造コストや購買動向に与える影響をより明確に理解することができます。

  • 市場促進要因
    • 医薬品のオンライン購入に対する消費者の嗜好の高まり
    • デジタル化に向けた政府のイニシアティブの高まり
    • デジタル治療薬と患者特定データの利用可能性の拡大を監視する必要性
  • 市場抑制要因
    • 臨床サポートにおいてオフラインの薬剤師に依存する患者
  • 市場機会
    • テレヘルスと遠隔医療の採用拡大
    • スマートミラー技術と在宅医療診断ツールの統合と取り込み
  • 市場の課題
    • セキュリティに関する懸念と違法オンライン薬局の存在

ポーターの5つの力:デジタル薬局市場をナビゲートする戦略ツール

ポーターの5つの力フレームワークは、市場情勢の競合情勢を理解するための重要なツールです。ポーターのファイブフォース・フレームワークは、企業の競争力を評価し、戦略的機会を探るための明確な手法を提供します。このフレームワークは、企業が市場内の勢力図を評価し、新規事業の収益性を判断するのに役立ちます。これらの洞察により、企業は自社の強みを活かし、弱みに対処し、潜在的な課題を回避することができ、より強靭な市場でのポジショニングを確保することができます。

PESTLE分析:デジタル薬局市場における外部からの影響の把握

外部マクロ環境要因は、デジタル薬局市場の業績ダイナミクスを形成する上で極めて重要な役割を果たします。政治的、経済的、社会的、技術的、法的、環境的要因の分析は、これらの影響をナビゲートするために必要な情報を提供します。PESTLE要因を調査することで、企業は潜在的なリスクと機会をよりよく理解することができます。この分析により、企業は規制、消費者の嗜好、経済動向の変化を予測し、先を見越した積極的な意思決定を行う準備ができます。

市場シェア分析デジタル薬局市場における競合情勢の把握

デジタル薬局市場の詳細な市場シェア分析により、ベンダーの業績を包括的に評価することができます。企業は、収益、顧客ベース、成長率などの主要指標を比較することで、競争上のポジショニングを明らかにすることができます。この分析により、市場の集中、断片化、統合の動向が明らかになり、ベンダーは競争が激化する中で自社の地位を高める戦略的意思決定を行うために必要な知見を得ることができます。

FPNVポジショニング・マトリックスデジタル薬局市場におけるベンダーのパフォーマンス評価

FPNVポジショニングマトリックスは、デジタル薬局市場においてベンダーを評価するための重要なツールです。このマトリックスにより、ビジネス組織はベンダーのビジネス戦略と製品満足度に基づき評価することで、目標に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。4つの象限によりベンダーを明確かつ的確にセグメント化し、戦略目標に最適なパートナーやソリューションを特定することができます。

戦略分析と推奨デジタル薬局市場における成功への道筋を描く

デジタル薬局市場の戦略分析は、世界市場でのプレゼンス強化を目指す企業にとって不可欠です。主要なリソース、能力、業績指標を検討することで、企業は成長機会を特定し、改善に取り組むことができます。このアプローチにより、競合情勢における課題を克服し、新たなビジネスチャンスを活かして長期的な成功を収めるための体制を整えることができます。

本レポートでは、主要な注目分野を網羅した市場の包括的な分析を提供しています:

1.市場の浸透度:現在の市場環境の詳細なレビュー、主要企業による広範なデータ、市場でのリーチと全体的な影響力の評価。

2.市場の開拓度:新興市場における成長機会を特定し、既存分野における拡大可能性を評価し、将来の成長に向けた戦略的ロードマップを提供します。

3.市場の多様化:最近の製品発売、未開拓の地域、業界の主要な進歩、市場を形成する戦略的投資を分析します。

4.競合の評価と情報:競合情勢を徹底的に分析し、市場シェア、事業戦略、製品ポートフォリオ、認証、規制当局の承認、特許動向、主要企業の技術進歩などを検証します。

5.製品開発およびイノベーション:将来の市場成長を促進すると期待される最先端技術、研究開発活動、製品イノベーションをハイライトしています。

また、利害関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう、重要な質問にも答えています:

1.現在の市場規模と今後の成長予測は?

2.最高の投資機会を提供する製品、セグメント、地域はどこか?

3.市場を形成する主な技術動向と規制の影響とは?

4.主要ベンダーの市場シェアと競合ポジションは?

5.ベンダーの市場参入・撤退戦略の原動力となる収益源と戦略的機会は何か?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • オンラインで医薬品を購入する消費者の嗜好が増加
      • デジタル化に向けた政府の取り組みの高まり
      • デジタル治療薬と患者固有のデータの可用性の拡大を監視する必要性
    • 抑制要因
      • 患者は臨床サポートのためにオフライン薬剤師に依存している
    • 機会
      • 遠隔医療と遠隔診療の導入拡大
      • スマートミラー技術と家庭用健康診断ツールの統合と組み込み
    • 課題
      • セキュリティと違法オンライン薬局の存在に関する懸念
  • 市場セグメンテーション分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析
    • 政治的
    • 経済
    • 社交
    • 技術的
    • 法律上
    • 環境

第6章 デジタル薬局市場薬の種類別

  • 市販薬
  • 処方薬

第7章 デジタル薬局市場:プラットフォーム別

  • アプリ
  • ウェブサイト

第8章 南北アメリカのデジタル薬局市場

  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第9章 アジア太平洋地域のデジタル薬局市場

  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第10章 欧州・中東・アフリカのデジタル薬局市場

  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析2023
  • FPNVポジショニングマトリックス, 2023
  • 競合シナリオ分析
  • 戦略分析と提言

企業一覧

  • AdhereHealth, LLC
  • Amazon.com, Inc.
  • Apollo Pharmacies Limited
  • Costco Wholesale Corporation
  • Digital Pharmacist, Inc.
  • Giant Eagle Inc.
  • GoodRx, Inc.
  • Healthwarehouse,.Inc
  • Hims & Hers Health, Inc.
  • Optum, Inc.
  • Pharmex Direct Inc.
  • Rite Aid Corporation
  • The Kroger Co.
  • Walgreen Co.
  • Walmart Inc.
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. DIGITAL PHARMACY MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 5. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 7. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 8. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 9. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 10. AMERICAS DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 11. AMERICAS DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 12. UNITED STATES DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 13. UNITED STATES DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 14. ASIA-PACIFIC DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 15. ASIA-PACIFIC DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 16. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 17. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 18. DIGITAL PHARMACY MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 19. DIGITAL PHARMACY MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. DIGITAL PHARMACY MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. DIGITAL PHARMACY MARKET DYNAMICS
  • TABLE 7. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY OVER-THE-COUNTER DRUGS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PRESCRIPTION DRUGS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY APPS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY WEBSITES, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. AMERICAS DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. AMERICAS DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. AMERICAS DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. ARGENTINA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. ARGENTINA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. BRAZIL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. BRAZIL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. CANADA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. CANADA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. MEXICO DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. MEXICO DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. UNITED STATES DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. UNITED STATES DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. UNITED STATES DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. ASIA-PACIFIC DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. ASIA-PACIFIC DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. ASIA-PACIFIC DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. AUSTRALIA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. AUSTRALIA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. CHINA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. CHINA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. INDIA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. INDIA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. INDONESIA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. INDONESIA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. JAPAN DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. JAPAN DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. MALAYSIA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. MALAYSIA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. PHILIPPINES DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. PHILIPPINES DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. SINGAPORE DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. SINGAPORE DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. SOUTH KOREA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. SOUTH KOREA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. TAIWAN DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. TAIWAN DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. THAILAND DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. THAILAND DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. VIETNAM DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. VIETNAM DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. DENMARK DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. DENMARK DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. EGYPT DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. EGYPT DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. FINLAND DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. FINLAND DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. FRANCE DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. FRANCE DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. GERMANY DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. GERMANY DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. ISRAEL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. ISRAEL DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. ITALY DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. ITALY DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. NETHERLANDS DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. NETHERLANDS DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. NIGERIA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. NIGERIA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. NORWAY DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. NORWAY DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. POLAND DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. POLAND DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. QATAR DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. QATAR DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. RUSSIA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. RUSSIA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. SAUDI ARABIA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. SAUDI ARABIA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. SOUTH AFRICA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. SOUTH AFRICA DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. SPAIN DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. SPAIN DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. SWEDEN DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. SWEDEN DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. SWITZERLAND DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. SWITZERLAND DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. TURKEY DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. TURKEY DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. UNITED ARAB EMIRATES DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. UNITED ARAB EMIRATES DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. UNITED KINGDOM DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY DRUG TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. UNITED KINGDOM DIGITAL PHARMACY MARKET SIZE, BY PLATFORM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. DIGITAL PHARMACY MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 100. DIGITAL PHARMACY MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
目次
Product Code: MRR-0D217D5AF4FB

The Digital Pharmacy Market was valued at USD 138.91 billion in 2023, expected to reach USD 164.91 billion in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 19.20%, to USD 475.08 billion by 2030.

The digital pharmacy market encompasses online platforms that facilitate the distribution of pharmaceutical products and services through digital means. This market includes e-prescribing, online medication management, digital consultations, and delivery services of prescribed medicines via web and mobile applications. The growing necessity for digital pharmacies stems from the increasing patient preference for convenience, enhanced accessibility to a broader range of healthcare services, and improved management of medication adherence, especially amid the rise of chronic diseases and the aging population. Its application ranges from telehealth consultations and seamless integration with healthcare systems to streamlining prescription refills and medication history management. End-use sectors span individual consumers, healthcare providers, and insurance companies looking to offer more comprehensive and cost-effective solutions.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 138.91 billion
Estimated Year [2024] USD 164.91 billion
Forecast Year [2030] USD 475.08 billion
CAGR (%) 19.20%

Market growth is influenced by factors such as technological advancements in health IT, increasing smartphone and internet penetration, and supportive government regulations promoting e-health initiatives. The COVID-19 pandemic accelerated the adoption of digital health solutions, presenting persistent growth opportunities in emerging markets and underserved communities by addressing gaps in traditional healthcare delivery systems. However, challenges exist, including concerns over data privacy and security, regulatory compliance complexities, and competition from well-established brick-and-mortar pharmacies. Payers and providers may also hesitate to transition fully due to potential disruptions in existing care models.

Limitations revolve around technology infrastructure in low-income regions and the digital literacy divide that may hinder widespread adoption. Consequently, innovation within the digital pharmacy market can focus on improving cybersecurity measures, developing user-friendly platforms, and enhancing artificial intelligence driven personalization in services, such as automatic refill reminders or medication interaction checks. Moreover, cross-border collaborations and partnerships with tech firms could unlock further advancements. The market's nature is dynamic, with potential for substantial disruption as new entrants arrive, pushing traditional borders and offering tailored, patient-centric services that challenge incumbents while promising scalability and improved healthcare outcomes.

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Digital Pharmacy Market

The Digital Pharmacy Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Increasing consumer preference towards buying medicines online
    • Rising government initiatives towards digitalization
    • Need to monitor growing availability of digital therapeutics and patient-specific data
  • Market Restraints
    • Patients reliance on offline pharmacists for clinical support
  • Market Opportunities
    • Growing adoption of telehealth and telemedicine
    • Integration and incorporation of smart mirrors technology and home health diagnostic tools
  • Market Challenges
    • Concerns related to security and presence of illegal online pharmacies

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Digital Pharmacy Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Digital Pharmacy Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Digital Pharmacy Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Digital Pharmacy Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Digital Pharmacy Market

A detailed market share analysis in the Digital Pharmacy Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Digital Pharmacy Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Digital Pharmacy Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Digital Pharmacy Market

A strategic analysis of the Digital Pharmacy Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Digital Pharmacy Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include AdhereHealth, LLC, Amazon.com, Inc., Apollo Pharmacies Limited, Costco Wholesale Corporation, Digital Pharmacist, Inc., Giant Eagle Inc., GoodRx, Inc., Healthwarehouse,.Inc, Hims & Hers Health, Inc., Optum, Inc., Pharmex Direct Inc., Rite Aid Corporation, The Kroger Co., Walgreen Co., and Walmart Inc..

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Digital Pharmacy Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Drug Type, market is studied across Over-The-Counter Drugs and Prescription Drugs.
  • Based on Platform, market is studied across Apps and Websites.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Increasing consumer preference towards buying medicines online
      • 5.1.1.2. Rising government initiatives towards digitalization
      • 5.1.1.3. Need to monitor growing availability of digital therapeutics and patient-specific data
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. Patients reliance on offline pharmacists for clinical support
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Growing adoption of telehealth and telemedicine
      • 5.1.3.2. Integration and incorporation of smart mirrors technology and home health diagnostic tools
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Concerns related to security and presence of illegal online pharmacies
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Digital Pharmacy Market, by Drug Type

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Over-The-Counter Drugs
  • 6.3. Prescription Drugs

7. Digital Pharmacy Market, by Platform

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Apps
  • 7.3. Websites

8. Americas Digital Pharmacy Market

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Argentina
  • 8.3. Brazil
  • 8.4. Canada
  • 8.5. Mexico
  • 8.6. United States

9. Asia-Pacific Digital Pharmacy Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Australia
  • 9.3. China
  • 9.4. India
  • 9.5. Indonesia
  • 9.6. Japan
  • 9.7. Malaysia
  • 9.8. Philippines
  • 9.9. Singapore
  • 9.10. South Korea
  • 9.11. Taiwan
  • 9.12. Thailand
  • 9.13. Vietnam

10. Europe, Middle East & Africa Digital Pharmacy Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Denmark
  • 10.3. Egypt
  • 10.4. Finland
  • 10.5. France
  • 10.6. Germany
  • 10.7. Israel
  • 10.8. Italy
  • 10.9. Netherlands
  • 10.10. Nigeria
  • 10.11. Norway
  • 10.12. Poland
  • 10.13. Qatar
  • 10.14. Russia
  • 10.15. Saudi Arabia
  • 10.16. South Africa
  • 10.17. Spain
  • 10.18. Sweden
  • 10.19. Switzerland
  • 10.20. Turkey
  • 10.21. United Arab Emirates
  • 10.22. United Kingdom

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2023
  • 11.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 11.3. Competitive Scenario Analysis
  • 11.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. AdhereHealth, LLC
  • 2. Amazon.com, Inc.
  • 3. Apollo Pharmacies Limited
  • 4. Costco Wholesale Corporation
  • 5. Digital Pharmacist, Inc.
  • 6. Giant Eagle Inc.
  • 7. GoodRx, Inc.
  • 8. Healthwarehouse,.Inc
  • 9. Hims & Hers Health, Inc.
  • 10. Optum, Inc.
  • 11. Pharmex Direct Inc.
  • 12. Rite Aid Corporation
  • 13. The Kroger Co.
  • 14. Walgreen Co.
  • 15. Walmart Inc.