デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1589298

データ収集とラベリング市場:データタイプ別、最終用途産業別-2025~2030年の世界予測

Data Collection & Labeling Market by Data Type (Audio, Image & Video, Text), End-Use Industry (Automotive, BFSI, Government) - Global Forecast 2025-2030


出版日
発行
360iResearch
ページ情報
英文 191 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
データ収集とラベリング市場:データタイプ別、最終用途産業別-2025~2030年の世界予測
出版日: 2024年10月31日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 191 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

データ収集とラベリング市場は、2023年に32億6,000万米ドルと評価され、2024年には39億9,000万米ドルに達すると予測され、CAGR 22.85%で成長し、2030年には137億8,000万米ドルに達すると予測されています。

データ収集とラベリング市場は、より広範なAIと機械学習のエコシステムにおける重要なコンポーネントであり、精度とパフォーマンスを向上させるためにアルゴリズムを訓練するための生データの収集と分類に関与しています。自動車、医療、小売、金融など様々な産業への統合が進むAIアプリケーションを効果的に開発するには、正確にラベル付けされたデータが基本であるため、このプロセスは不可欠です。市場の必要性は、効果的に機能するために膨大な量の高品質データを必要とするAI主導型ソリューションに対する需要の高まりに起因しています。この需要は、自律走行車、予測分析、顧客サービスの自動化、パーソナライズされたマーケティングなどの最終用途が含まれる、複数のセグメントにわたるデータ収集とラベリング手法の展開を促進しています。

主要市場の統計
基準年[2023年] 32億6,000万米ドル
予測年[2024年] 39億9,000万米ドル
予測年[2030年] 137億8,000万米ドル
CAGR(%) 22.85%

市場成長は主に、AIの技術的進歩、ビッグデータの普及、AI技術への投資増加の影響を受けています。企業が競合を維持するためにAIの重要性を認識するにつれ、データ駆動型戦略に注力する傾向が強まっており、データ収集とラベリングを専門とする企業に潜在的なビジネス機会が生まれています。しかし、データプライバシーに関する懸念、データラベリングに関連する高コスト、大規模なデータセットの管理と処理に熟練した人材が必要といった課題は依然として残っています。また、データ利用や機密保持をめぐる法律は絶えず進化しているため、規制遵守の問題が成長の妨げになる可能性もあります。

新たなビジネス機会を生かすために、企業は自動データラベリング技術の革新を優先すべきです。自動データラベリング技術は、高い精度を確保しながらコストを削減し、効率を向上させることができます。合成データ生成の開発もまた、プライバシーの懸念を軽減し、データセットを充実させることができるため、有望なセグメントです。先進的分析と自然言語処理に投資することで、ニュアンスの異なるデータ解釈をさらに容易にし、市場での適用性を拡大することができます。市場関係者は、データの大量性、多様性、速度に対応するツールを改善するため、継続的な研究開発に注力すべきです。市場が成熟するにつれ、データ収集とラベリングプロセスを合理化する統合プラットフォームの構築へとシフトしており、これはビジネスの成長と市場での地位向上に拍車をかけるイノベーションのための肥沃な土壌を示しています。

市場力学:急速に進化するデータ収集とラベリング市場の主要市場洞察を公開

データ収集とラベリング市場は、需要と供給のダイナミックな相互作用によって変貌を遂げています。このような市場力学の進化を理解することで、企業は十分な情報に基づいた投資決定、戦略的意思決定、新たなビジネス機会の獲得を行うことができます。これらの動向を包括的に把握することで、企業は政治的、地理的、技術的、社会的、経済的な領域にわたる様々なリスクを軽減することができ、また、消費者行動とそれが製造コストや購買動向に与える影響をより明確に理解することができます。

  • 市場促進要因
    • 世界の産業のデジタル変革
    • 法執行機関によるセキュリティと監視におけるデータ収集とラベリング技術の高い採用率
    • 調査用途における機械学習ツールの活用
  • 市場抑制要因
    • 大規模な労働力の必要性とプロセスコストの高さ
  • 市場機会
    • 自律走行車の生産台数の増加
    • ソーシャルメディアプラットフォームでのデータ収集とラベリング利用の見込み
  • 市場課題
    • 低品質な結果とデータプライバシーの問題

ポーターのファイブフォース:データ収集とラベリング市場をナビゲートする戦略ツール

ポーターのファイブフォースフレームワークは、データ収集とラベリング市場の競合情勢を理解するための重要なツールです。ポーターのファイブフォースフレームワークは、企業の競合を評価し、戦略的機会を探るための明確な手法を記載しています。このフレームワークは、企業が市場内の勢力図を評価し、新規事業の収益性を判断するのに役立ちます。これら洞察により、企業は自社の強みを活かし、弱みに対処し、潜在的な課題を回避することができ、より強靭な市場でのポジショニングを確保することができます。

PESTLE分析:データ収集とラベリング市場における外部からの影響の把握

外部マクロ環境要因は、データ収集とラベリング市場の業績力学を形成する上で極めて重要な役割を果たします。政治的、経済的、社会的、技術的、法的、環境的要因の分析は、これらの影響をナビゲートするために必要な情報を記載しています。PESTLE要因を調査することで、企業は潜在的なリスクと機会をよりよく理解することができます。この分析により、企業は規制、消費者の嗜好、経済動向の変化を予測し、先を見越した積極的な意思決定を行う準備ができます。

市場シェア分析:データ収集とラベリング市場における競合情勢の把握

データ収集とラベリング市場の詳細な市場シェア分析により、ベンダーの業績を包括的に評価することができます。企業は、収益、顧客ベース、成長率などの主要指標を比較することで、競争上のポジショニングを明らかにすることができます。この分析により、市場の集中、セグメント化、統合の動向が明らかになり、ベンダーは競争が激化する中で自社の地位を高める戦略的な意思決定を行うために必要な知見を得ることができます。

FPNVポジショニングマトリックス:データ収集とラベリング市場におけるベンダーのパフォーマンス評価

FPNVポジショニングマトリックスは、データ収集とラベリング市場においてベンダーを評価するための重要なツールです。このマトリックスにより、ビジネス組織はベンダーのビジネス戦略と製品満足度に基づき評価することで、目標に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。4つの象限によりベンダーを明確かつ的確にセグメント化し、戦略目標に最適なパートナーやソリューションを特定することができます。

戦略分析と推奨:データ収集とラベリング市場における成功への道筋を描く

データ収集とラベリング市場の戦略分析は、世界市場でのプレゼンス強化を目指す企業にとって不可欠です。主要なリソース、能力、業績指標を見直すことで、企業は成長機会を特定し、改善に取り組むことができます。このアプローチにより、競合情勢における課題を克服し、新たなビジネス機会を活かして長期的な成功を収めるための体制を整えることができます。

本レポートでは、主要な注目セグメントを網羅した市場の包括的な分析を提供しています。

1.市場の浸透度:現在の市場環境の詳細なレビュー、主要企業による広範なデータ、市場でのリーチと全体的な影響力を評価します。

2.市場の開拓度:新興市場における成長機会を特定し、既存セグメントにおける拡大可能性を評価し、将来の成長に向けた戦略的ロードマップを記載しています。

3.市場の多様化:最近の製品発売、未開拓の地域、産業の主要な進歩、市場を形成する戦略的投資を分析します。

4.競合の評価と情報:競合情勢を徹底的に分析し、市場シェア、事業戦略、製品ポートフォリオ、認証、規制当局の承認、特許動向、主要企業の技術進歩などを検証します。

5.製品開発とイノベーション:将来の市場成長を促進すると期待される最先端技術、研究開発活動、製品イノベーションをハイライトしています。

また、利害関係者が十分な情報に基づいた意思決定を行う上で役立つ重要な質問にも回答しています。

1.現在の市場規模と今後の成長予測は?

2.最高の投資機会を提供する製品、地域はどこか?

3.市場を形成する主要技術動向と規制の影響とは?

4.主要ベンダーの市場シェアと競合ポジションは?

5.ベンダーの市場参入・撤退戦略の原動力となる収益源と戦略的機会は何か?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • 世界中の産業のデジタル変革
      • 法執行機関によるセキュリティと監視におけるデータ収集とラベリング技術の採用率が高い
      • 研究用途における機械学習ツールの活用
    • 抑制要因
      • 大規模な労働力と高いプロセスコストが必要
    • 機会
      • 自動運転車の生産増加
      • ソーシャルメディアプラットフォームにおけるデータ収集とラベリングの利用の展望
    • 課題
      • 結果の品質の低さとデータプライバシーの問題
  • 市場セグメンテーション分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 法律
    • 環境

第6章 データ収集とラベリング市場:データタイプ別

  • イントロダクション
  • 音声
  • 画像と動画
  • テキスト

第7章 データ収集とラベリング市場:最終用途産業別

  • イントロダクション
  • 自動車
  • BFSI
  • 政府
  • 医療
  • IT
  • 小売・eコマース

第8章 南北アメリカのデータ収集とラベリング市場

  • イントロダクション
  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第9章 アジア太平洋のデータ収集とラベリング市場

  • イントロダクション
  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第10章 欧州・中東・アフリカのデータ収集とラベリング市場

  • イントロダクション
  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析、2023年
  • FPNVポジショニングマトリックス、2023年
  • 競合シナリオ分析
  • 戦略分析と提言

企業一覧

  • Alegion Inc.
  • Amazon.com, Inc.
  • Appen Limited
  • Capgemini SE
  • Centaur Labs Inc.
  • Cogito Tech LLC
  • DataLabeler
  • iMerit
  • INFOLKS PVT LTD
  • Labelbox, Inc.
  • Reality Analytics Inc.
  • Scale AI, Inc.
  • SHAIP
  • Snorkel AI, Inc.
  • Summa Linguae S.A.
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. DATA COLLECTION & LABELING MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 5. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 7. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 8. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 9. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 10. AMERICAS DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 11. AMERICAS DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 12. UNITED STATES DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 13. UNITED STATES DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 14. ASIA-PACIFIC DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 15. ASIA-PACIFIC DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 16. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 17. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 18. DATA COLLECTION & LABELING MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 19. DATA COLLECTION & LABELING MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. DATA COLLECTION & LABELING MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. DATA COLLECTION & LABELING MARKET DYNAMICS
  • TABLE 7. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY AUDIO, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY IMAGE & VIDEO, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY TEXT, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY AUTOMOTIVE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY BFSI, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY GOVERNMENT, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY HEALTHCARE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY IT, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. GLOBAL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY RETAIL & E-COMMERCE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. AMERICAS DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. AMERICAS DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. AMERICAS DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. ARGENTINA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. ARGENTINA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. BRAZIL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. BRAZIL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. CANADA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. CANADA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. MEXICO DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. MEXICO DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. UNITED STATES DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. UNITED STATES DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. UNITED STATES DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. ASIA-PACIFIC DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. ASIA-PACIFIC DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. ASIA-PACIFIC DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. AUSTRALIA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. AUSTRALIA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. CHINA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. CHINA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. INDIA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. INDIA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. INDONESIA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. INDONESIA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. JAPAN DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. JAPAN DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. MALAYSIA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. MALAYSIA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. PHILIPPINES DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. PHILIPPINES DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. SINGAPORE DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. SINGAPORE DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. SOUTH KOREA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. SOUTH KOREA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. TAIWAN DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. TAIWAN DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. THAILAND DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. THAILAND DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. VIETNAM DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. VIETNAM DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. DENMARK DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. DENMARK DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. EGYPT DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. EGYPT DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. FINLAND DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. FINLAND DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. FRANCE DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. FRANCE DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. GERMANY DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. GERMANY DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. ISRAEL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. ISRAEL DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. ITALY DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. ITALY DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. NETHERLANDS DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. NETHERLANDS DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. NIGERIA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. NIGERIA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. NORWAY DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. NORWAY DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. POLAND DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. POLAND DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. QATAR DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. QATAR DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. RUSSIA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. RUSSIA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. SAUDI ARABIA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. SAUDI ARABIA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. SOUTH AFRICA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. SOUTH AFRICA DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. SPAIN DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. SPAIN DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. SWEDEN DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. SWEDEN DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. SWITZERLAND DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. SWITZERLAND DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. TURKEY DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. TURKEY DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 100. UNITED ARAB EMIRATES DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 101. UNITED ARAB EMIRATES DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 102. UNITED KINGDOM DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY DATA TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 103. UNITED KINGDOM DATA COLLECTION & LABELING MARKET SIZE, BY END-USE INDUSTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 104. DATA COLLECTION & LABELING MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 105. DATA COLLECTION & LABELING MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
目次
Product Code: MRR-F927BA4622E6

The Data Collection & Labeling Market was valued at USD 3.26 billion in 2023, expected to reach USD 3.99 billion in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 22.85%, to USD 13.78 billion by 2030.

The data collection and labeling market is a vital component in the broader AI and machine learning ecosystem, involving the gathering and categorization of raw data to train algorithms for improved accuracy and performance. This process is essential because accurately labeled data is fundamental to developing effective AI applications, which are increasingly being integrated into various industries such as automotive, healthcare, retail, and finance. The market's necessity stems from the growing demand for AI-driven solutions that require vast amounts of high-quality data to function effectively. This demand is driving the deployment of data collection and labeling methodologies across multiple sectors, where end-use applications include autonomous vehicles, predictive analytics, customer service automation, and personalized marketing.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 3.26 billion
Estimated Year [2024] USD 3.99 billion
Forecast Year [2030] USD 13.78 billion
CAGR (%) 22.85%

Market growth is primarily influenced by technological advancements in AI, the proliferation of big data, and increased investments in AI technologies. As companies recognize the importance of AI to stay competitive, they are increasingly focusing on data-driven strategies, creating potential opportunities for businesses specializing in data collection and labeling. However, challenges persist, such as data privacy concerns, high costs associated with data labeling, and the need for skilled personnel to manage and process large datasets. Additionally, regulatory compliance issues can impede growth, as the laws surrounding data usage and confidentiality are continually evolving.

To capitalize on emerging opportunities, businesses should prioritize innovation in automated data labeling technologies, which can reduce costs and improve efficiency while ensuring high accuracy. The development of synthetic data generation is another promising area, as it mitigates privacy concerns and enriches datasets. Investing in advanced analytics and natural language processing can further facilitate nuanced data interpretations and expand market applicability. Market players should focus on continuous R&D to improve tools that handle data volubility, variety, and velocity. As the market matures, there is a shift towards creating integrative platforms that streamline data collection and labeling processes, indicating fertile ground for innovation that can spur business growth and enhance market position.

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Data Collection & Labeling Market

The Data Collection & Labeling Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Digital transformation of industries worldwide
    • High adoption of data collection & labeling technologies in security & surveillance by law enforcement agencies
    • Utilization of machine learning tools in research applications
  • Market Restraints
    • Need for a large workforce and high cost of process
  • Market Opportunities
    • Rising production of autonomous vehicles
    • Prospects for the usage of data collection & labeling in social media platforms
  • Market Challenges
    • Low quality results and data privacy issues

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Data Collection & Labeling Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Data Collection & Labeling Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Data Collection & Labeling Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Data Collection & Labeling Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Data Collection & Labeling Market

A detailed market share analysis in the Data Collection & Labeling Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Data Collection & Labeling Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Data Collection & Labeling Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Data Collection & Labeling Market

A strategic analysis of the Data Collection & Labeling Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Data Collection & Labeling Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Alegion Inc., Amazon.com, Inc., Appen Limited, Capgemini SE, Centaur Labs Inc., Cogito Tech LLC, DataLabeler, iMerit, INFOLKS PVT LTD, Labelbox, Inc., Reality Analytics Inc., Scale AI, Inc., SHAIP, Snorkel AI, Inc., and Summa Linguae S.A..

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Data Collection & Labeling Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Data Type, market is studied across Audio, Image & Video, and Text.
  • Based on End-Use Industry, market is studied across Automotive, BFSI, Government, Healthcare, IT, and Retail & E-commerce.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Digital transformation of industries worldwide
      • 5.1.1.2. High adoption of data collection & labeling technologies in security & surveillance by law enforcement agencies
      • 5.1.1.3. Utilization of machine learning tools in research applications
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. Need for a large workforce and high cost of process
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Rising production of autonomous vehicles
      • 5.1.3.2. Prospects for the usage of data collection & labeling in social media platforms
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Low quality results and data privacy issues
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Data Collection & Labeling Market, by Data Type

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Audio
  • 6.3. Image & Video
  • 6.4. Text

7. Data Collection & Labeling Market, by End-Use Industry

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Automotive
  • 7.3. BFSI
  • 7.4. Government
  • 7.5. Healthcare
  • 7.6. IT
  • 7.7. Retail & E-commerce

8. Americas Data Collection & Labeling Market

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Argentina
  • 8.3. Brazil
  • 8.4. Canada
  • 8.5. Mexico
  • 8.6. United States

9. Asia-Pacific Data Collection & Labeling Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Australia
  • 9.3. China
  • 9.4. India
  • 9.5. Indonesia
  • 9.6. Japan
  • 9.7. Malaysia
  • 9.8. Philippines
  • 9.9. Singapore
  • 9.10. South Korea
  • 9.11. Taiwan
  • 9.12. Thailand
  • 9.13. Vietnam

10. Europe, Middle East & Africa Data Collection & Labeling Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Denmark
  • 10.3. Egypt
  • 10.4. Finland
  • 10.5. France
  • 10.6. Germany
  • 10.7. Israel
  • 10.8. Italy
  • 10.9. Netherlands
  • 10.10. Nigeria
  • 10.11. Norway
  • 10.12. Poland
  • 10.13. Qatar
  • 10.14. Russia
  • 10.15. Saudi Arabia
  • 10.16. South Africa
  • 10.17. Spain
  • 10.18. Sweden
  • 10.19. Switzerland
  • 10.20. Turkey
  • 10.21. United Arab Emirates
  • 10.22. United Kingdom

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2023
  • 11.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 11.3. Competitive Scenario Analysis
  • 11.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. Alegion Inc.
  • 2. Amazon.com, Inc.
  • 3. Appen Limited
  • 4. Capgemini SE
  • 5. Centaur Labs Inc.
  • 6. Cogito Tech LLC
  • 7. DataLabeler
  • 8. iMerit
  • 9. INFOLKS PVT LTD
  • 10. Labelbox, Inc.
  • 11. Reality Analytics Inc.
  • 12. Scale AI, Inc.
  • 13. SHAIP
  • 14. Snorkel AI, Inc.
  • 15. Summa Linguae S.A.