デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1589128

コンビニエンスストア市場:製品タイプ別-2025~2030年の世界予測

Convenience Stores Market by Product (Center Store, Cigarettes & Tobacco, Foodservice), Store Type (Expanded Convenience Store, Hyper Convenience Store, Kiosks & Mini Convenience Store) - Global Forecast 2025-2030


出版日
発行
360iResearch
ページ情報
英文 183 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
コンビニエンスストア市場:製品タイプ別-2025~2030年の世界予測
出版日: 2024年10月31日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

コンビニエンスストア市場の2023年の市場規模は2兆1,800億米ドルで、2024年には2兆2,800億米ドルに達すると予測され、CAGR 5.18%で成長し、2030年には3兆1,100億米ドルに達すると予測されています。

コンビニエンスストア市場は、食品、飲食品、日用品を限られた品揃えで提供する小規模小売店舗を包含し、短時間で必要なものを購入できる利便性を重視しています。これらの店舗は、人通りの多い都市部や交通の要所、農村部において、商品への素早いアクセスを提供することで、小売エコシステムにおいて重要な役割を果たしています。コンビニエンスストアの必要性は、オン・ザ・ゴーソリューションに対する消費者の需要の高まりと、迅速なショッピング体験に対する消費者の嗜好から生じています。エンドユーザーには主に、毎日の通勤者、多忙な専門職、都市居住者、農村地域が含まれます。この市場を牽引する主要成長要因には、消費者のライフスタイルの進化、都市化、モバイル決済やセルフレジシステムなどの技術統合によるショッピングの利便性向上などがあります。パーソナライゼーション、健康志向の高まりによる健康的でオーガニックな選択肢の提供、より広範な市場を獲得するための宅配サービスの活用など、ビジネス機会は豊富にあります。これらを活用するための提言としては、カスタマイズ・マーケティングのためのデータ分析への投資や、地元産品やサステイナブル商品を含む商品ポートフォリオの拡大などがあります。逆に、市場はスーパーマーケットやeコマースプラットフォームとの激しい競合、収益性に影響する不動産コストの増加といった課題に直面しています。また、安全衛生コンプライアンスなどの規制上のハードルも、さらなる経営負担を強いる可能性があります。イノベーションは、在庫管理のための人工知能や、サプライチェーンを合理化するためのモノのインターネット(IoT)のような技術主導のソリューションを取り入れることで、成長を促進することができます。プラスチック使用量の削減やエネルギー消費量の最適化など、持続可能性と環境に優しい実践は、研究と差別化の可能性を記載しています。市場の競争は激しく、立地や消費動向に大きく左右されるため、成功のためには俊敏性と適応性が求められます。ハイテク企業との提携を優先し、顧客体験を重視し、オムニチャネル戦略を採用することで、コンビニエンスストア市場の今後の成長に有利な道を示すことができます。

主要市場の統計
基準年[2023年] 2兆1,800億米ドル
予測年[2024年] 2兆2,800億米ドル
予測年[2030年] 3兆1,100億米ドル
CAGR(%) 5.18%

市場力学:急速に進化するコンビニエンスストア市場の主要市場洞察を公開

コンビニエンスストア市場は、需要と供給のダイナミックな相互作用によって変貌を遂げています。このような市場力学の進化を理解することで、企業は十分な情報に基づいた投資決定、戦略的決定の精緻化、そして新たなビジネス機会の獲得に備えることができます。こうした動向を包括的に把握することで、企業は政治的、地理的、技術的、社会的、経済的な領域にわたる様々なリスクを軽減することができるとともに、消費者行動とそれが製造コストや購買動向に与える影響をより明確に理解することができます。

  • 市場促進要因
    • コンビニエンスストアの人気上昇
    • 長時間稼働と機能性向上による消費者の利用増加
    • コンビニエンスストアのデジタル変革の進行
  • 市場抑制要因
    • 地域犯罪に関する懸念
  • 市場機会
    • 発展途上地域と先進地域におけるスーパーマーケット数の増加
    • 品揃えを拡大・調整するためのAI活用の可能性
  • 市場課題
    • オンラインプラットフォームへの急速なシフト

ポーターのファイブフォース:コンビニエンスストア市場をナビゲートする戦略ツール

ポーターのファイブフォースフレームワークは、コンビニエンスストア市場の競合情勢を理解するための重要なツールです。ポーターのファイブフォースフレームワークは、企業の競合を評価し、戦略的機会を探るための明確な手法を記載しています。このフレームワークは、企業が市場内の勢力図を評価し、新規事業の収益性を判断するのに役立ちます。これら洞察により、企業は自社の強みを活かし、弱みに対処し、潜在的な課題を回避することができ、より強靭な市場でのポジショニングを確保することができます。

PESTLE分析:コンビニエンスストア市場における外部からの影響の把握

外部マクロ環境要因は、コンビニエンスストア市場の業績力学を形成する上で極めて重要な役割を果たします。政治的、経済的、社会的、技術的、法的、環境的要因の分析は、これらの影響をナビゲートするために必要な情報を記載しています。PESTLE要因を調査することで、企業は潜在的なリスクと機会をよりよく理解することができます。この分析により、企業は規制、消費者の嗜好、経済動向の変化を予測し、先を見越した積極的な意思決定を行う準備ができます。

市場シェア分析:コンビニエンスストア市場における競合情勢の把握

コンビニエンスストア市場の詳細な市場シェア分析により、ベンダーの業績を包括的に評価することができます。企業は、収益、顧客ベース、成長率などの主要指標を比較することで、競争上のポジショニングを明らかにすることができます。この分析により、市場の集中、セグメント化、統合の動向が明らかになり、ベンダーは競争が激化する中で自社の地位を高める戦略的意思決定を行うために必要な知見を得ることができます。

FPNVポジショニングマトリックス:コンビニエンスストア市場におけるベンダーのパフォーマンス評価

FPNVポジショニングマトリックスは、コンビニエンスストア市場においてベンダーを評価するための重要なツールです。このマトリックスにより、ビジネス組織はベンダーのビジネス戦略と製品満足度に基づき評価することで、目標に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。4つの象限によってベンダーを明確かつ正確にセグメント化し、戦略目標に最適なパートナーやソリューションを特定することができます。

戦略分析と推奨:コンビニエンスストア市場における成功への道筋を描く

コンビニエンスストア市場の戦略分析は、世界市場でのプレゼンス強化を目指す企業にとって不可欠です。主要なリソース、能力、業績指標を見直すことで、企業は成長機会を特定し、改善に取り組むことができます。このアプローチにより、競合情勢における課題を克服し、新たなビジネス機会を活かして長期的な成功を収めるための体制を整えることができます。

本レポートでは、主要な注目セグメントを網羅した市場の包括的な分析を提供しています。

1.市場の浸透度:現在の市場環境の詳細なレビュー、主要企業による広範なデータ、市場でのリーチと全体的な影響力を評価します。

2.市場の開拓度:新興市場における成長機会を特定し、既存セグメントにおける拡大可能性を評価し、将来の成長に向けた戦略的ロードマップを記載しています。

3.市場の多様化:最近の製品発売、未開拓の地域、産業の主要な進歩、市場を形成する戦略的投資を分析します。

4.競合の評価と情報:競合情勢を徹底的に分析し、市場シェア、事業戦略、製品ポートフォリオ、認証、規制当局の承認、特許動向、主要企業の技術進歩などを検証します。

5.製品開発とイノベーション:将来の市場成長を促進すると期待される最先端技術、研究開発活動、製品イノベーションをハイライトしています。

また、利害関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう、重要な質問にも答えています。

1.現在の市場規模と今後の成長予測は?

2.最高の投資機会を提供する製品、地域はどこか?

3.市場を形成する主要技術動向と規制の影響とは?

4.主要ベンダーの市場シェアと競合ポジションは?

5.ベンダーの市場参入・撤退戦略の原動力となる収益源と戦略的機会は何か?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • コンビニエンスストアの人気上昇
      • 稼働時間が長く、機能性も向上したため、消費者の利用が増加
      • コンビニエンスストアのデジタル変革が進行中
    • 抑制要因
      • 地元の犯罪組織に関する懸念
    • 機会
      • 発展途上地域と先進地域におけるスーパーマーケットの増加
      • 品揃えの拡大とカスタマイズのためのAIの潜在的な活用
    • 課題
      • オンラインプラットフォームへの急速な移行
  • 市場セグメンテーション分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 法律
    • 環境

第6章 コンビニエンスストア市場:製品別

  • イントロダクション
  • センターストア
  • タバコ
  • フードサービス
  • 低アルコール飲料
  • 包装飲料

第7章 コンビニエンスストア市場店舗タイプ別

  • イントロダクション
  • コンビニエンスストアの拡大
  • ハイパーコンビニ
  • キオスクとミニコンビニエンスストア

第8章 南北アメリカのコンビニエンスストア市場

  • イントロダクション
  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第9章 アジア太平洋のコンビニエンスストア市場

  • イントロダクション
  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第10章 欧州・中東・アフリカのコンビニエンスストア市場

  • イントロダクション
  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析、2023年
  • FPNVポジショニングマトリックス、2023年
  • 競合シナリオ分析
    • Yesway、新しいコンビニエンスストア建設のために1億9,000万米ドルを調達
    • CENTRAは店舗拡大計画に2023年に2,300万ユーロを投資
    • IFC、コンビニエンスストアチェーンGS25に2,000万米ドルの投資を検討
    • Snappy Shopper、成長資金として7桁の投資を調達
    • Wawaはコンビニエンスストアをケンタッキー州、インディアナ州に導入する予定
    • KrogerとAlbertsonsが合併を計画、2大スーパーマーケットチェーンを統合
    • BPがampmコンビニエンスストアブランドを東海岸に拡大
    • Asdaはコープから132のコンビニエンスストアを買収する計画を確認
    • 世界のパートナー、Consumers Petroleum of Connecticutのホイールの小売燃料とコンビニエンスストアの買収によりポートフォリオを拡大
    • M&S、BPとのコンビニエンスストア契約を延長
  • 戦略分析と提言

企業一覧

  • 24seven by Godfrey Phillips India Limited
  • 7-Eleven, Inc.
  • Al Madina Distribution Centre LLC
  • Alibaba Group Holdings Ltd.
  • Alimentation Couche-Tard Inc.
  • Amazon.com, Inc.
  • Casey's General Stores, Inc.
  • Chevron Corporation
  • Cumberland Farms by EG America, LLC
  • Dorfin Inc.
  • Falls Wholesale
  • FamilyMart Co., Ltd.
  • Groupe Beaudry
  • Hess Express by Speedway LLC
  • Jacksons Food Stores, Inc.
  • Lawson, Inc.
  • Mayrand Food Service Group
  • Metcash Limited
  • Parkland Fuel Corporation
  • Plaid Pantry, Inc.
  • QuickChek Corp.
  • QuikTrip Corporation
  • Ricco Food Distributors
  • Royal Farms
  • Rutter's Dairy and Rutter's Stores
  • Stewart's Shops Corp.
  • Thorntons LLC
  • United Dairy Farmers
  • Wawa, Inc.
  • Xtra Mart by Alliance Energy LLC
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. CONVENIENCE STORES MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 5. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 7. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 8. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 9. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 10. AMERICAS CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 11. AMERICAS CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 12. UNITED STATES CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 13. UNITED STATES CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 14. ASIA-PACIFIC CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 15. ASIA-PACIFIC CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 16. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 17. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 18. CONVENIENCE STORES MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 19. CONVENIENCE STORES MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. CONVENIENCE STORES MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. CONVENIENCE STORES MARKET DYNAMICS
  • TABLE 7. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY CENTER STORE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY CIGARETTES & TOBACCO, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY FOODSERVICE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY LOW ALCOHOLIC BEVERAGES, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PACKAGED BEVERAGES, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY EXPANDED CONVENIENCE STORE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY HYPER CONVENIENCE STORE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. GLOBAL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY KIOSKS & MINI CONVENIENCE STORE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. AMERICAS CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. AMERICAS CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. AMERICAS CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. ARGENTINA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. ARGENTINA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. BRAZIL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. BRAZIL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. CANADA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. CANADA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. MEXICO CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. MEXICO CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. UNITED STATES CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. UNITED STATES CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. UNITED STATES CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. ASIA-PACIFIC CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. ASIA-PACIFIC CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. ASIA-PACIFIC CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. AUSTRALIA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. AUSTRALIA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. CHINA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. CHINA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. INDIA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. INDIA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. INDONESIA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. INDONESIA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. JAPAN CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. JAPAN CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. MALAYSIA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. MALAYSIA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. PHILIPPINES CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. PHILIPPINES CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. SINGAPORE CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. SINGAPORE CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. SOUTH KOREA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. SOUTH KOREA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. TAIWAN CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. TAIWAN CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. THAILAND CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. THAILAND CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. VIETNAM CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. VIETNAM CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. DENMARK CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. DENMARK CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. EGYPT CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. EGYPT CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. FINLAND CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. FINLAND CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. FRANCE CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. FRANCE CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. GERMANY CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. GERMANY CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. ISRAEL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. ISRAEL CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. ITALY CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. ITALY CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. NETHERLANDS CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. NETHERLANDS CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. NIGERIA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. NIGERIA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. NORWAY CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. NORWAY CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. POLAND CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. POLAND CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. QATAR CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. QATAR CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. RUSSIA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. RUSSIA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. SAUDI ARABIA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. SAUDI ARABIA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. SOUTH AFRICA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. SOUTH AFRICA CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. SPAIN CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. SPAIN CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. SWEDEN CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. SWEDEN CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. SWITZERLAND CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. SWITZERLAND CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. TURKEY CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. TURKEY CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. UNITED ARAB EMIRATES CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 100. UNITED ARAB EMIRATES CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 101. UNITED KINGDOM CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 102. UNITED KINGDOM CONVENIENCE STORES MARKET SIZE, BY STORE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 103. CONVENIENCE STORES MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 104. CONVENIENCE STORES MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
目次
Product Code: MRR-450A0628D2E4

The Convenience Stores Market was valued at USD 2.18 trillion in 2023, expected to reach USD 2.28 trillion in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 5.18%, to USD 3.11 trillion by 2030.

The convenience store market encompasses small retail outlets that offer a limited range of food, beverages, and everyday items, emphasizing convenience for short-stop, immediate-need purchases. These stores play a vital role in the retail ecosystem by providing quick access to goods in high-traffic urban areas, transit hubs, and rural settings. The necessity of convenience stores arises from consumers' increasing demand for on-the-go solutions and their preference for quick shopping experiences. End-use scope primarily includes daily commuters, busy professionals, urban dwellers, and rural communities. Key growth factors driving this market include evolving consumer lifestyles, urbanization, and the integration of technology, such as mobile payments and self-checkout systems, enhancing shopping convenience. Opportunities abound in personalization, offering healthy and organic options due to rising health consciousness, and leveraging delivery services to capture broader markets. Recommendations to harness these include investing in data analytics for customized marketing and expanding product portfolios to include local and sustainable products. Conversely, the market faces challenges like intense competition from supermarkets and e-commerce platforms, and increasing real estate costs, which can affect profitability. Regulatory hurdles, such as health and safety compliance, can also impose additional operational burdens. Innovation can drive growth by embracing technology-driven solutions like artificial intelligence for inventory management, or the Internet of Things (IoT) to streamline supply chains. Sustainability and eco-friendly practices, such as reducing plastic use and optimizing energy consumption, offer pathways for research and potential differentiation. The nature of the market is competitive, heavily dependent on location, and consumer trends, requiring agility and adaptability for success. Prioritizing partnerships with tech companies, focusing on customer experience, and adopting omnichannel strategies can present lucrative avenues for future growth in the convenience store market.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 2.18 trillion
Estimated Year [2024] USD 2.28 trillion
Forecast Year [2030] USD 3.11 trillion
CAGR (%) 5.18%

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Convenience Stores Market

The Convenience Stores Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Rising popularity of convenience stores
    • Increasing use by consumers due to long operating hours and better functionality
    • Ongoing digital transformations of convenience stores
  • Market Restraints
    • Concerns regarding local criminal elements
  • Market Opportunities
    • Increase in number of supermarkets in developing and developed regions
    • Potential usage of AI to broaden & tailor the assortment
  • Market Challenges
    • Rapid shift towards the online platform

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Convenience Stores Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Convenience Stores Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Convenience Stores Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Convenience Stores Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Convenience Stores Market

A detailed market share analysis in the Convenience Stores Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Convenience Stores Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Convenience Stores Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Convenience Stores Market

A strategic analysis of the Convenience Stores Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Convenience Stores Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include 24seven by Godfrey Phillips India Limited, 7-Eleven, Inc., Al Madina Distribution Centre LLC, Alibaba Group Holdings Ltd., Alimentation Couche-Tard Inc., Amazon.com, Inc., Casey's General Stores, Inc., Chevron Corporation, Cumberland Farms by EG America, LLC, Dorfin Inc., Falls Wholesale, FamilyMart Co., Ltd., Groupe Beaudry, Hess Express by Speedway LLC, Jacksons Food Stores, Inc., Lawson, Inc., Mayrand Food Service Group, Metcash Limited, Parkland Fuel Corporation, Plaid Pantry, Inc., QuickChek Corp., QuikTrip Corporation, Ricco Food Distributors, Royal Farms, Rutter's Dairy and Rutter's Stores, Stewart's Shops Corp., Thorntons LLC, United Dairy Farmers, Wawa, Inc., and Xtra Mart by Alliance Energy LLC.

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Convenience Stores Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Product, market is studied across Center Store, Cigarettes & Tobacco, Foodservice, Low Alcoholic Beverages, and Packaged Beverages.
  • Based on Store Type, market is studied across Expanded Convenience Store, Hyper Convenience Store, and Kiosks & Mini Convenience Store.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Rising popularity of convenience stores
      • 5.1.1.2. Increasing use by consumers due to long operating hours and better functionality
      • 5.1.1.3. Ongoing digital transformations of convenience stores
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. Concerns regarding local criminal elements
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Increase in number of supermarkets in developing and developed regions
      • 5.1.3.2. Potential usage of AI to broaden & tailor the assortment
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Rapid shift towards the online platform
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Convenience Stores Market, by Product

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Center Store
  • 6.3. Cigarettes & Tobacco
  • 6.4. Foodservice
  • 6.5. Low Alcoholic Beverages
  • 6.6. Packaged Beverages

7. Convenience Stores Market, by Store Type

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Expanded Convenience Store
  • 7.3. Hyper Convenience Store
  • 7.4. Kiosks & Mini Convenience Store

8. Americas Convenience Stores Market

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Argentina
  • 8.3. Brazil
  • 8.4. Canada
  • 8.5. Mexico
  • 8.6. United States

9. Asia-Pacific Convenience Stores Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Australia
  • 9.3. China
  • 9.4. India
  • 9.5. Indonesia
  • 9.6. Japan
  • 9.7. Malaysia
  • 9.8. Philippines
  • 9.9. Singapore
  • 9.10. South Korea
  • 9.11. Taiwan
  • 9.12. Thailand
  • 9.13. Vietnam

10. Europe, Middle East & Africa Convenience Stores Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Denmark
  • 10.3. Egypt
  • 10.4. Finland
  • 10.5. France
  • 10.6. Germany
  • 10.7. Israel
  • 10.8. Italy
  • 10.9. Netherlands
  • 10.10. Nigeria
  • 10.11. Norway
  • 10.12. Poland
  • 10.13. Qatar
  • 10.14. Russia
  • 10.15. Saudi Arabia
  • 10.16. South Africa
  • 10.17. Spain
  • 10.18. Sweden
  • 10.19. Switzerland
  • 10.20. Turkey
  • 10.21. United Arab Emirates
  • 10.22. United Kingdom

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2023
  • 11.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 11.3. Competitive Scenario Analysis
    • 11.3.1. Yesway Raises $190M for New Convenience Store Construction
    • 11.3.2. CENTRA TO INVEST €23 MILLION IN STORE EXPANSION PROGRAMME FOR 2023
    • 11.3.3. IFC eyes $20M investment in convenience store chain GS25
    • 11.3.4. Snappy Shopper raises seven-figure investment to fund growth
    • 11.3.5. Wawa plans to bring convenience stores to Kentucky, Indiana
    • 11.3.6. Kroger and Albertsons plan merger to combine 2 largest supermarket chains
    • 11.3.7. BP expands its ampm convenience store brand to East Coast
    • 11.3.8. Asda confirms plans to acquire 132 convenience stores from The Co-op
    • 11.3.9. Global Partners Expands Portfolio with Acquisition of Consumers Petroleum of Connecticut's Wheels Retail Fuel and Convenience Stores
    • 11.3.10. M&S extends convenience store agreement with BP
  • 11.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. 24seven by Godfrey Phillips India Limited
  • 2. 7-Eleven, Inc.
  • 3. Al Madina Distribution Centre LLC
  • 4. Alibaba Group Holdings Ltd.
  • 5. Alimentation Couche-Tard Inc.
  • 6. Amazon.com, Inc.
  • 7. Casey's General Stores, Inc.
  • 8. Chevron Corporation
  • 9. Cumberland Farms by EG America, LLC
  • 10. Dorfin Inc.
  • 11. Falls Wholesale
  • 12. FamilyMart Co., Ltd.
  • 13. Groupe Beaudry
  • 14. Hess Express by Speedway LLC
  • 15. Jacksons Food Stores, Inc.
  • 16. Lawson, Inc.
  • 17. Mayrand Food Service Group
  • 18. Metcash Limited
  • 19. Parkland Fuel Corporation
  • 20. Plaid Pantry, Inc.
  • 21. QuickChek Corp.
  • 22. QuikTrip Corporation
  • 23. Ricco Food Distributors
  • 24. Royal Farms
  • 25. Rutter's Dairy and Rutter's Stores
  • 26. Stewart's Shops Corp.
  • 27. Thorntons LLC
  • 28. United Dairy Farmers
  • 29. Wawa, Inc.
  • 30. Xtra Mart by Alliance Energy LLC