市場調査レポート
商品コード
1470771
低速自律走行市場:レベル、速度、用途、車両タイプ別- 世界予測2024-2030年Low Speed Autonomous Driving Market by Level, Speed, Application, Vehicle Type - Global Forecast 2024-2030 |
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低速自律走行市場:レベル、速度、用途、車両タイプ別- 世界予測2024-2030年 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 198 Pages
納期: 即日から翌営業日
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低速自律走行市場規模は2023年に16億8,000万米ドルと推計され、2024年には19億9,000万米ドルに達し、CAGR 18.27%で2030年には54億7,000万米ドルに達すると予測されます。
低速自律走行には、低速で走行する自動運転車両が含まれ、通常はキャンパス、工業用地、住宅地などの特定の環境で走行します。このカテゴリの車両には、シャトル、ポッド、速度よりも安全性と効率を優先する特殊な貨物輸送車が含まれることが多いです。低速自律走行車の用途は、民間および公共交通機関、工業団地内の物流・配送サービス、空港、病院、住宅地など管理された環境内でのモビリティ・サービスなど、多様な分野に及ぶ。特に歩行者が密集する地域での安全性への関心の高まりが、低速自律走行市場の成長を促進しています。自律走行車のテストと配備を支援する政府の政策と政策が低速自律走行市場を後押ししています。パンデミック後の非接触型配送への注目の高まりも、自律型配送サービスに潜在的な成長の道を提示しています。研究開発、高度なセンサーやシステムの導入に関連する高コスト、自律走行システムやハッキングの可能性を取り巻くセキュリティ上の懸念が市場成長の妨げとなっています。世界のスマートシティ構想の普及は、低速自律走行車を都市交通エコシステムに統合する機会を生み出しています。複雑な運転シナリオを処理し、意思決定プロセスを改善できる低速自律走行の高度なAIアルゴリズムの市場開拓は、低速自律走行市場の成長を促進すると予想されます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 16億8,000万米ドル |
予測年[2024] | 19億9,000万米ドル |
予測年 [2030] | 54億7,000万米ドル |
CAGR(%) | 18.27% |
レベル最高レベルの利便性とアクセシビリティを求めるレベル5への嗜好の高まり
レベル1の自動化には、アダプティブ・クルーズ・コントロールやレーンキーピング・アシスタンスなどの基本的な車両制御アシストが含まれ、車両制御は主に 促進要因が行う。ここでは、一度に1つの機能が自動化されます。レベル2では、車両はステアリングと加減速の両方を制御できるが、 促進要因は常に運転タスクに関与し続け、環境を監視する必要があります。レベル3の自動運転車両は、特定の条件下で運転タスクのすべての側面を管理できます。 促進要因は、システムが要求したときに交代できるように準備しておく必要があります。レベル4の車両は、ほとんどの状況で人間の介入なしに運転できるが、ジオフェンシングとして知られるように、運転が特定の地域や条件に限定される場合があります。レベル5は自律走行技術の頂点を示すもので、人間の介入はいつでも必要ないです。この自動化レベルは、地理的境界や特殊な環境によって制限されることはないです。自動化のレベルがレベル1からレベル5に進むにつれて、車両の自律性、複雑性、能力が大幅に向上します。レベル1およびレベル2のシステムは広く利用可能で、安全性と利便性を実感できるものですが、レベル3では、特定の条件下で車両が情報に基づいた判断を下すという概念が導入されます。レベル4はこれをさらに推し進め、設計された範囲内で高度な自動化を提供し、自家用車所有の必要性を減らす可能性があります。最後に、レベル5は、運転操作の必要がない未来を約束するもので、交通に革命をもたらす可能性があります。
スピード:時速0マイルから10マイルのスピードレンジの人気が上昇し、長距離を走るよりも細かいコントロールに重点が置かれるようになります。
低速自律走行市場の時速0~10マイルセグメントは、主に安全性と精度が最優先される、非常に特殊で管理された環境向けに設計された車両で構成されます。例としては、倉庫での自動搬送車(AGV)、私有キャンパスや管理された公共スペースでの自律走行シャトル、産業環境でのロボットなどがあります。時速10マイルから25マイルの速度範囲は、通常、都市、テーマパーク、大規模なキャンパス輸送のための自律シャトルなどのアプリケーションに関連しています。このような条件で運転される車両は、安全かつ効率的にやや大きな距離をカバーすることが期待されます。時速0~10マイル区間との主な違いは、走行距離と都市景観をナビゲートする複雑さです。車両は、歩行者、サイクリスト、他の車両など、よりダイナミックな環境と相互作用しながら、厳格な安全プロトコルを維持できなければならないです。
車両のタイプ:混雑を緩和し、駐車の必要性を最小化するための自律走行シャトル&バスへの需要の高まり
自律走行シャトル&バスは、主に運輸業界にサービスを提供し、キャンパス、空港、都市部、プライベートスペース内でのラストワンマイル接続と輸送業務に重点を置いています。混雑を緩和し、駐車要件を最小限に抑え、運用コストを抑えて公共交通を強化するソリューションを提供します。デリバリーボットとポッドは、物流業界やeコマース業界向けに設計され、ラストマイルの配送に対応します。人件費の削減、配送効率の向上、顧客の利便性向上などの課題に対応します。自動運転スクーターや車椅子などのパーソナル・モビリティ・デバイスは、身体障害者や高齢者など、移動のニーズを持つ個々のユーザーに対応します。これらは自律性と独立性を提供し、公共交通機関や自家用車を必要としない個人的な移動を可能にします。これらのデバイスは、シャトル、バス、配送ボットよりもはるかに個人的でコンパクトであり、シングルユーザーのニーズに焦点を当て、一般的に低速で動作します。ヤードトラックとタガーは、倉庫、配送センター、工業団地に不可欠な要素であり、短い距離での重い荷物の輸送を自動化します。これらはマテリアルハンドリングの効率を改善し、手作業に伴う事故のリスクを低減することで、より安全な作業環境に貢献します。
アプリケーション低速自律走行の可能性が高まる、効率的で安全な物資輸送のための産業ロジスティクス
低速自律走行の消費者向けアプリケーションは、利便性、安全性、個人的な移動性、特に高齢者や障害を持つ人々への需要に大きく関わっています。これらの車両は、多くの場合、住宅地、退職者コミュニティ、または都市環境をナビゲートできる個人用自律ポッド用に設計されています。産業ロジスティクスの文脈では、低速自律走行は倉庫、工場、港湾などの管理された環境内での効率的で安全な商品輸送に活用されます。このような用途では、作業効率、費用対効果、人間や他の機械とともに働く能力が優先されます。軍事・防衛分野では、軍事基地や紛争地域内での偵察、ロジスティクス、パトロールなどの用途に低速自律走行が利用されています。このような用途では、高レベルのセキュリティ、堅牢性、課題となっている地形や環境での運用能力が求められます。低速自律走行の公共輸送アプリケーションは、都市や郊外の環境を移動するシャトルやバスに重点を置いています。これらの車両は、コスト削減、交通渋滞の緩和、一般市民への利用しやすい交通手段の提供に重点を置いています。
地域別洞察
南北アメリカは、自動車の生産台数が長期的に増加しているため、低速自律走行市場にとって非常に発展途上の地域です。市場の成長は、自律走行車技術に関する研究開発(R&D)の取り組みが活発化し、自律走行車の幅広い普及が進むことによってもたらされます。米国政府は、最大限の効果を確保し、省庁間のリソースを活用するため、自律走行車の調査、規制と政策を積極的に促進しています。南米地域は、低速自律走行システムを市場に展開することで徐々に発展しています。アジア太平洋地域は低速自律走行にとって重要な市場であり、特に中国、日本、インドにおいて技術の進歩と消費者基盤の拡大が顕著です。EMEA(欧州・中東・アフリカ)地域は、低速自律走行ソリューションの展望に影響を与える、技術導入のレベルや規制環境が異なる広大な市場です。欧州連合(EU)諸国は持続可能性と革新の熱烈な支持者であり、LAVにとって強力な環境を育んでいます。EUの消費者ニーズは効率的で環境に優しい輸送ソリューションに向けられており、これが都市部と工業地帯の両方でLAV技術の導入を促進しています。中東・アフリカでは、特にUAEやサウジアラビアを含む湾岸諸国において、技術的に先進的なスマートシティの実現に注力しており、LAVに大きな関心を示しています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは低速自律走行市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、低速自律走行市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.低速自律走行市場の市場規模および予測は?
2.低速自律走行市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.低速自律走行市場の技術動向と規制枠組みは?
4.低速自律走行市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.低速自律走行市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[198 Pages Report] The Low Speed Autonomous Driving Market size was estimated at USD 1.68 billion in 2023 and expected to reach USD 1.99 billion in 2024, at a CAGR 18.27% to reach USD 5.47 billion by 2030.
The low speed autonomous driving includes self-driving vehicles that operate at lower speeds, typically in specific environments such as campuses, industrial sites, and residential areas. Vehicles in this category often include shuttles, pods, and specialized freight movers that prioritize safety and efficiency over speed. Applications of low speed autonomous vehicles span diverse sectors, including private and public transportation, logistics and delivery services within industrial complexes, and mobility services within controlled environments such as airports, hospitals, and residential communities. Increased focus on safety, particularly in pedestrian-dense areas, is driving the growth of the low speed autonomous driving market. Government policies and regulations supporting the testing and deployment of autonomous vehicles are fueling the low speed autonomous driving market. An increased focus on contactless delivery post-pandemic also presents potential growth avenues for autonomous delivery services. High costs associated with R&D and the implementation of advanced sensors and systems and security concerns surrounding autonomous systems and the potential for hacking hamper market growth. The proliferation of smart city initiatives worldwide is creating opportunities for the integration of low speed autonomous vehicles into urban transportation ecosystems. Growing development of advanced AI algorithms in low speed autonomous driving that can handle complex driving scenarios and improve decision-making processes are expected to fuel the growth of the low speed autonomous driving market.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 1.68 billion |
Estimated Year [2024] | USD 1.99 billion |
Forecast Year [2030] | USD 5.47 billion |
CAGR (%) | 18.27% |
Level: Growing preference Level 5 for highest level of convenience and accessibility
Level 1 automation includes basic vehicle control assistance, including adaptive cruise control or lane-keeping assistance, where the driver is primarily responsible for controlling the vehicle. Here, a single function is automated at a time. At level 2, the vehicle can control both steering and acceleration/deceleration, but the driver needs always to remain engaged with the driving task and monitor the environment. Vehicles with Level 3 automation can manage all aspects of the driving task in certain conditions. The driver must be ready to take over when the system requests. Level 4 vehicles can operate without human interaction in most circumstances, but operation might be limited to specific areas or conditions, known as geofencing. Level 5 represents the summit of autonomous technology, where no human intervention is needed at any time. This automation level is not limited by geographical boundaries or specialized environments. As the levels of automation progress from Level 1 to level 5, there is a significant increase in vehicle autonomy, complexity, and capability. While Level 1 and level 2 systems are widely available and provide a palpable sense of safety and convenience, level 3 introduces the concept of the vehicle making informed decisions under specific conditions. Level 4 takes this further, offering high automation within designed boundaries, potentially reducing the need for private car ownership. Lastly, level 5 promises a future where no driving interaction is needed, possibly revolutionizing transportation.
Speed: Rising popularity of 0 to 10 miles per hour speed range for greater emphasis on fine control rather than covering larger distances
The 0 to 10 miles per hour speed segment of the low-speed autonomous driving market primarily comprises vehicles that are designed for very specific, controlled environments where safety and precision are paramount. Examples include automated guided vehicles (AGVs) in warehouses, autonomous shuttles in private campuses or controlled public spaces, and robotics in industrial settings. The 10 to 25 miles per hour speed range is typically associated with applications such as autonomous shuttles for cities, theme parks, and large campus transport. Vehicles operating in these conditions are expected to cover slightly larger distances safely and efficiently. The primary difference from the 0 to 10 mph segment is the travel range and the complexities of navigating urban landscapes. Vehicles must be able to interact with a more dynamic environment, including pedestrians, cyclists, and other vehicles, while still maintaining a strict safety protocol.
Vehicle Type: Increasing demand for autonomous shuttles & buses for reducing congestion and minimizing parking requirements
Autonomous shuttles & buses primarily serve the transportation industry, focusing on last-mile connectivity and transit operations within campuses, airports, urban areas, and private spaces. They offer a solution for reducing congestion, minimizing parking requirements, and enhancing public transportation with lower operational costs. Delivery bots & pods are designed for logistics and e-commerce industries to handle last-mile deliveries. They address challenges, including reducing labor costs, increasing delivery efficiency, and improving customer convenience. Personal mobility devices, including self-driving scooters and wheelchairs, cater to individual users with mobility needs, including disabled and elderly populations. They provide autonomy and independence, allowing for personal mobility without the need for public transportation or personal vehicles. These devices are far more personal and compact than shuttles, buses, or delivery bots, focusing on single-user needs and generally operating at lower speeds. Yard trucks & tuggers are an integral part of warehousing, distribution centers, and industrial complexes, where they automate the transport of heavy loads over short distances. They improve the efficiency of material handling and contribute to safer working environments by reducing the risk of accidents associated with manual operations.
Application: Rising potential of low speed autonomous driving for industrial logistics for the efficient and safe transport of goods
Consumer applications for low speed autonomous driving largely revolve around the demand for convenience, safety, and personal mobility, especially for the elderly or those with disabilities. These vehicles are often designed for residential areas, retirement communities, or personal autonomous pods that can navigate through urban environments. In the context of industrial logistics, low-speed autonomous driving is leveraged for the efficient and safe transport of goods within controlled environments such as warehouses, factories, and ports. These applications prioritize operational efficiency, cost-effectiveness, and the ability to work alongside humans and other machinery. The military & defense sector utilizes low-speed autonomous driving for applications such as reconnaissance, logistics, and patrol within military bases or conflict zones. These applications require high levels of security, robustness, and the ability to operate in challenging terrains and environments. Public transport applications for low-speed autonomous driving focus on shuttles and buses that navigate through urban and suburban environments. These vehicles emphasize on cost savings, reducing traffic congestion, and providing accessible transportation options to the general public.
Regional Insights
The Americas represent a highly developing landscape for the low-speed autonomous driving market, as the production of vehicles is increasing over time. The market growth is driven by the increasing research and development (R&D) efforts for autonomous vehicle technology and furthering its broad adoption. The U.S. government proactively facilitates autonomous vehicle research, regulations, and policies to ensure maximum effectiveness and leverage inter-agency resources. The South American region is gradually developing by deploying low-speed autonomous driving systems in the market. The Asia Pacific region is a significant market for low speed autonomous driving, marked by technological advancements and a growing consumer base, particularly in China, Japan, and India. The EMEA region presents a vast array of markets with differing levels of technological adoption and regulatory environments, affecting the outlook of low speed autonomous driving solutions. European Union countries are ardent proponents of sustainability and innovation, fostering a strong environment for LAVs. Consumer needs in the EU are geared towards efficient and green transportation solutions, which has expedited the incorporation of LAV technologies in both urban and industrial zones. The Middle East and Africa, with its focus on becoming technologically advanced smart cities, especially in Gulf countries including the UAE and Saudi Arabia, has shown significant interest in LAVs.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Low Speed Autonomous Driving Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Low Speed Autonomous Driving Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Low Speed Autonomous Driving Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include AutoX, Beijing Idriverplus Technology Co. Ltd., Carteav, Coast Autonomous, Cruise LLC, EasyMile SAS, Konecranes Oyj, Magna International Inc., May Mobility, Inc. by NTT Group, Meituan Dianping, Micron Technology, Inc., Navya Group, Neolix Technologies Co.,Ltd., Nuro, Inc., Perrone Robotics, Inc., Pixmoving, Inc., Polaris Inc., Ridecell, Inc., Sensible 4 Oy, Starship Technologies, Transdev, and Yamaha Motor Co., Ltd..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Low Speed Autonomous Driving Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Low Speed Autonomous Driving Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Low Speed Autonomous Driving Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Low Speed Autonomous Driving Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Low Speed Autonomous Driving Market?