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市場調査レポート
商品コード
1470603
AR/VRディスプレイ市場:技術、デバイス、ディスプレイ技術、エンドユーザー、用途別 - 2024年~2030年の世界予測AR/VR Display Market by Technology (AR, VR), Device (HMD, Hologram, HUD), Display Technology, End User, Application - Global Forecast 2024-2030 |
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AR/VRディスプレイ市場:技術、デバイス、ディスプレイ技術、エンドユーザー、用途別 - 2024年~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 即日から翌営業日
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AR/VRディスプレイ市場規模は2023年に42億米ドルと推計され、2024年には49億3,000万米ドルに達し、CAGR 17.99%で2030年には133億7,000万米ドルに達すると予測されます。
拡張現実(AR)と仮想現実(VR)は、ユーザーに別の現実を体験させる没入型技術です。ARは現実世界の要素にデジタル情報を重ね合わせるのに対し、VRは物理的な世界を遮断して完全に没入した環境を作り出します。これらの技術は、AR/VRディスプレイシステムを利用して、インタラクティブで視覚的に説得力のある体験を提供します。ゲームからeコマースまで、これらの技術の利用が増加していることが、AR/VRディスプレイの需要を加速しています。リモートワークの増加や、特にCOVID-19のパンデミック(世界的大流行)の進行に伴うバーチャルコラボレーションツールのニーズの高まりが、ARやVRディスプレイ技術の需要に拍車をかけています。小売業やeコマースでは、これらの技術により、企業はバーチャル試用室や製品デモを提供し、消費者のショッピング体験を向上させています。しかし、デバイスに関連する複雑な製造プロセスと高コストが、その開発を妨げています。市場開拓者は、こうした懸念に対処するため、費用対効果にも優れた高品質のディスプレイ技術の開発に取り組んでいます。技術が進化し続けるにつれて、解像度の向上、視野角、全体的な使い心地の向上など、ディスプレイ機能の高度化が期待できます。今後数年間で、ARとVRはシミュレーションベースのトレーニング、遠隔手術、患者のケア、治療などに活用され、従来の医療行為を再定義する可能性を示すことができます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 42億米ドル |
予測年[2024] | 49億3,000万米ドル |
予測年 [2030] | 133億7,000万米ドル |
CAGR(%) | 17.99% |
テクノロジー完全没入型ディスプレイで構築されたVR技術の急速な普及
AR技術は、物理的な世界をデジタル技術で拡張し、ユーザーの現実世界の視界に情報やオブジェクトを重ね合わせるものです。ARディスプレイの重要な点は、ユーザーがデジタル・コンテンツと対話しながら、物理的な環境を意識し続けることができる点です。ARディスプレイは、ヘッドアップディスプレイ(HUD)、ハンドヘルドディスプレイ、空間ディスプレイの3種類に分類できます。それぞれのディスプレイタイプには独自の強みがあり、HUDは主に自動車や航空産業で、ハンドヘルドディスプレイはスマートフォンやタブレットで、空間ディスプレイはスマートグラスや同様のウェアラブルで使用されています。一方、VR技術は、ユーザーを完全にデジタル環境内に配置し、物理的世界から切り離します。ARディスプレイとは異なり、VRでは360度のデジタル環境をユーザーに提示する完全没入型ディスプレイが必要となります。市場で広く使用されている2つの主要なタイプのVRディスプレイは、ヘッドマウントディスプレイ(HMD)と洞窟型自動仮想環境(CAVE)であり、研究および商業的な文脈で人気のあるルームサイズのVR体験を提供します。
デバイス:AR/VR技術強化のための3Dホログラムへの投資増加
ホログラムは高度なデジタル・リアリティの典型であり、小売業からヘルスケアに至るまで幅広い産業に潜在する可能性を秘めています。3Dホログラム投影を成功させるには、鮮明でリアルなAR/VRディスプレイが不可欠です。世界の企業がホログラムを提供するようになるにつれ、詳細で明瞭なAR/VRディスプレイへの要求は高まり続け、将来的に計り知れない商機が期待されています。ヘッドアップディスプレイ(HUD)は、操作者が気を散らさずに必要なデータを見ることができるため、防衛や自動車をはじめとするさまざまな分野で役立っています。そのため、高解像度で効率的なAR/VRディスプレイの必要性を軽視することはできません。特に自動車のコックピットシステムや航空機では、HUDの利用が着実に増加しており、今後数年間で市場価値が大幅に上昇すると予想されます。プロジェクターの領域では、AR/VRディスプレイは、ダイナミックで視聴者中心の体験を提供することにより、映画、イベント、教育産業に影響を与えます。プロジェクターのAR/VRディスプレイは、視覚的なクオリティはもちろんのこと、環境条件に応じて、歪みや照度を調整する必要があります。この機能はプロジェクターの未来であり、この分野の研究開発を促進しています。
ディスプレイ技術:AR/VRアプリケーション向け液晶ディスプレイの画質向上
デジタル光処理(DLP)技術は、スクリーンに画像を投影するために小さなミラーの複雑なシステムを利用します。これらのミラーはピクセルに対応し、明暗の陰影を作り出すために急速に傾けることができるため、優れたコントラスト比が得られます。この技術は、映画館での投影やホームシアターシステムに広く使われています。AR/VR空間では、DLPは堅牢な色精度と高速リフレッシュ速度により、高速、高解像度、効率的な光学ソリューションを提供する可能性があります。液晶ディスプレイ(LCD)は、2枚の偏光シートに挟まれた液晶を使用する広範なディスプレイ技術です。液晶の配列は電子的に制御され、通過する光の量を決定して画像を作成します。LCDは他のソリューションよりも安価だが、AR/VR領域で没入感を得るために重要な要素である応答速度と深い黒レベルに苦戦する可能性があります。液晶オン・シリコン(LCOS)は、シリコンチップの上に液晶を重ねることで光を変調させる反射技術です。LCDの高解像度とDLPの高コントラストで滑らかな画質を融合しています。しかし、LCOSは高価であるため、AR/VR市場における消費者向け用途は限定されます。マイクロLEDディスプレイは、従来のLEDの数千分の1という極小のLEDを使用して個々のピクセル素子を作成します。この技術は、優れた輝度、低エネルギー消費、長寿命を実現する可能性が評価されています。有機発光ダイオード(OLED)は、有機材料の薄膜を使用して電流を流すと発光する画期的なディスプレイ技術です。OLEDは優れたコントラスト比、鮮やかな色彩、高速リフレッシュレートを提供します。フレキシブルで薄いため、AR/VRディスプレイで幅広く使用されています。
エンドユーザー:航空宇宙・防衛産業におけるAR/VRディスプレイの広範な有用性
航空宇宙・防衛産業において、AR/VRディスプレイは高度なシミュレーション訓練、メンテナンス、任務計画、危機管理などに使用されています。これらの複雑なオペレーションに対応するため、高品質で超リアルなディスプレイが必要とされています。自動車産業におけるAR/VRディスプレイは、新しいデザインの開発やテスト、安全運転のための路上でのシナリオの再現、自動車の完全なデジタルビューを提示することによるショールームでの顧客体験の向上などに使用されています。ビジネスでは、会議、建築デザインの3Dビジュアライゼーション、インタラクティブ広告にAR/VRディスプレイが活用されています。シームレスなユーザー体験を提供できる、高精細でインタラクティブなディスプレイが求められています。ゲーム、エンターテインメント、オンラインショッピング、ソーシャルインタラクションなど、AR/VRディスプレイに対する消費者の需要は高いです。応答速度と視覚的忠実性に優れたディスプレイは、これらのアプリケーションにおけるユーザーの没入感を大幅に向上させます。AR/VRディスプレイは、教育分野において、バーチャルなフィールドトリップの実施、複雑な科目の深い学習、生徒の学習意欲の向上などに役立ちます。教育用ディスプレイは、双方向性、使いやすさ、安全対策を優先します。エネルギー分野では、AR/VRディスプレイは、危険な作業、災害管理、遠隔地での作業員の訓練などのシミュレーションを支援します。ここでのニーズは、堅牢性、正確性、リアルタイムのアップデートとコラボレーションにあります。企業では、AR/VRディスプレイは、製品デザイン、人材育成、データビジュアライゼーション、バーチャルコラボレーション空間において重要な役割を果たします。ディスプレイには、複数のユーザーとのインタラクションや安全なデータ共有を可能にする高度な機能が必要です。ヘルスケア業界では、手術シミュレーション、患者教育、疼痛管理、リハビリテーションにAR/VRディスプレイが使用されています。これらのディスプレイの需要は、主に正確な高解像度画像、触覚フィードバック、厳格な医療コンプライアンス基準の遵守にあります。
地域別洞察
南北アメリカ、特に米国とカナダは、繁栄するAR/VRディスプレイテクノロジー産業の最前線です。この地域は技術革新の中心地であり、大手ハイテク企業がAR/VR研究開発に多額の投資を行っています。南北アメリカはAR/VRディスプレイの世界市場価値の主要なシェアを占めており、特にゲーム、ヘルスケア、軍事分野向けのAR/VRディスプレイの大規模生産を見落としています。アジアはAR/VRディスプレイの世界市場で最も急成長している地域であり、特に中国、日本、韓国です。アジアの電子企業はAR/VR市場に参入し、ディスプレイの生産と使用シナリオを後押ししており、業界の大幅な成長に着実に貢献しています。特に日本と韓国は、観光、娯楽、教育におけるAR/VR技術の利用に主に投資しています。欧州にはAR/VRディスプレイ業界の主要企業が数社あり、業界の成長に大きく貢献しています。この地域には、AR/VR市場の需要に応えるために高解像度ディスプレイを導入する企業が複数存在します。中東・アフリカでは、UAEやサウジアラビアなどの国々でAR/VR技術への関心が高まっており、継続的な投資が行われています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはAR/VRディスプレイ市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、AR/VRディスプレイ市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.AR/VRディスプレイ市場の市場規模および予測は?
2.AR/VRディスプレイ市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.AR/VRディスプレイ市場の技術動向と規制枠組みは?
4.AR/VRディスプレイ市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.AR/VRディスプレイ市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[183 Pages Report] The AR/VR Display Market size was estimated at USD 4.20 billion in 2023 and expected to reach USD 4.93 billion in 2024, at a CAGR 17.99% to reach USD 13.37 billion by 2030.
Augmented reality (AR) and virtual reality (VR) are immersive technologies that allow users to experience a different reality. AR overlays digital information on real-world elements, whereas VR creates a completely immersive environment that shuts out the physical world. These technologies utilize AR/VR display systems to deliver interactive and visually compelling experiences. The increasing usage of these technologies in applications ranging from gaming to e-commerce has accelerated the demand for AR/VR displays. The rise of remote work and the increased need for virtual collaboration tools, particularly in the ongoing COVID-19 pandemic situation, has spurred the demand for AR and VR display technologies. In retail and e-commerce, these technologies have allowed businesses to offer virtual trial rooms, product demos, and enhance consumer shopping experiences. However, the complex manufacturing process and high cost associated with the device impede their development. Market players are working on developing quality display technologies that are also cost-effective to address these concerns. As technology continues to evolve, we can expect more display functionality sophistication, including resolution improvements, field of view, and overall user comfort. In the coming years, AR and VR can be utilized for simulation-based training, remote surgery, patient care, and therapeutic treatment, showcasing their potential to redefine traditional medical practices.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 4.20 billion |
Estimated Year [2024] | USD 4.93 billion |
Forecast Year [2030] | USD 13.37 billion |
CAGR (%) | 17.99% |
Technology: Exponential adoption of VR technologies built with fully immersive displays
AR technology combines the physical world with digital enhancements, overlaying information or objects onto the user's real-world view. The key aspect of the AR display is that it allows users to remain aware of the physical environment while interacting with digital content. AR displays can be categorized into three types: head-up displays (HUD), handheld displays, and Spatial Displays. Each display type has a unique strength, with HUDs being used primarily in automotive and aviation industries, handheld displays on smartphones and tablets, and spatial displays on smart glasses or similar wearables. On the other hand, VR technology positions users within a completely digital environment, disconnecting them from the physical world. Unlike AR display, VR requires a fully immersive display that presents a 360-degree digital surrounding to users. Two primary types of VR displays widely used in the market are head-mounted displays (HMDs) and cave automatic virtual environments (CAVE), which provide room-sized VR experiences, popular in research and commercial contexts.
Device: Rising investments in 3D holograms to enhance AR/VR technology
Holograms embody the epitome of advanced digital reality, with potential spanning industries from retail to healthcare. Crisp, realistic AR/VR displays are intrinsic to the successful execution of 3D holographic projections. As global companies enter to offer holograms, the requirement for detailed and clear AR/VR displays continues to soar, promising immense commercial opportunities in the future. Head-up displays (HUD) lend an advantage to multiple sectors, notably defense and automotive, by enabling operators to view essential data without distraction. Consequently, the necessity for high-resolution, efficient AR/VR displays cannot be undermined. The steady increase in the utilization of HUDs, particularly in car cockpit systems and aircraft, is expected to boost their market value significantly in the coming years. In the realm of projectors, AR/VR displays impact film, events, and education industries by providing a dynamic, viewer-centric experience. Aside from visual quality, AR/VR displays for projectors must facilitate coherent distortions and illuminations, contingent on environmental conditions. This functionality is the future of projectors and is thus fostering research and development in the sector.
Display Technology: Improved image quality of liquid crystal displays for AR/VR applications
Digital light processing (DLP) technology utilizes a complex system of small mirrors to project images onto a screen. These mirrors correspond to pixels and can rapidly tilt to produce either light or dark shades, yielding an excellent contrast ratio. This technology has been widely used in cinema projection and home theater systems. In AR/VR space, DLP has the potential to provide high-speed, high-resolution, and efficient optical solutions due to its robust color accuracy and fast refresh speeds. Liquid crystal display (LCD) is a pervasive display technology that employs liquid crystals sandwiched between two sheets of polarizing material. The crystals' alignment is controlled electronically, which determines the amount of light that passes through and creates the image. While being less expensive than other solutions, LCDs may struggle with response speed and deep black levels, factors that are critical to immersion in the AR/VR realm. Liquid crystal on silicon (LCOS) is a reflective technology that modulates light using liquid crystals layered over a silicon chip. It merges the high resolution of LCD with the high contrast and smooth image quality of DLP. However, LCOS can be more expensive, limiting its consumer application in the AR/VR market. Micro-LED displays involve the use of tiny LEDs, thousands of times smaller than conventional LEDs, to create the individual pixel elements. This technology is valued for its potential to deliver superior brightness, lower energy consumption, and increased longevity. Organic light-emitting diodes (OLED) are a revolutionary display technology that uses a thin film of organic material to produce light when subjected to an electric current. OLEDs offer superior contrast ratios, vibrant colors, and fast refresh rates. With the ability to be flexible and thin, they have found extensive use in AR/VR displays.
End-User: Extensive utility of AR/VR displays in aerospace & defense industries
In aerospace and defense industries, AR/VR displays are used for advanced simulation training, maintenance, planning for missions, and crisis management. High-quality, ultra-realistic displays are needed to accommodate the complexities inherent in these operations. AR/VR displays in automotive industries comprise the development and testing of new designs, recreating on-road scenarios for safe driving practices, and improving the customer experience in showrooms by presenting a complete digital view of cars. Businesses leverage AR/VR displays for meetings, 3D visualizations for architectural designs, and interactive advertising. They require high-definition, interactive displays that can deliver a seamless user experience. High consumer demand exists for AR/VR displays in gaming, entertainment, online shopping, and social interactions. Displays that excel in response time and visual fidelity can significantly improve the user's immersive experience in these applications. AR/VR displays are beneficial in education for conducting virtual field trips, in-depth learning of complex subjects, and enhancing student engagement. Displays for educational use prioritize interactivity, ease of use, and safety measures. In the energy sector, AR/VR displays assist in simulations for risky operations, disaster management, and training workers in remote locations. The need here centers on robustness, accuracy, and provision for real-time updates and collaboration. For enterprises, AR/VR displays play a crucial role in product design, personnel training, data visualization, and virtual collaboration spaces. Displays necessitate advanced features allowing multiple user interactions and secure data sharing. In the healthcare industry, AR/VR displays for surgical simulations, patient education, pain management, and rehabilitation. The demand for these displays is primarily for precise high-resolution images, haptic feedback, and adherence to stringent medical compliance standards.
Regional Insights
The Americas, particularly the United States and Canada, are at the forefront of the thriving AR/VR display technology industry. The region is a hub of innovation, owing to major tech companies investing heavily in AR/VR research & development. The Americas hold a major share of global market value in AR/VR displays and overlooks large-scale production of AR/VR displays, especially for the gaming, healthcare, and military sectors. Asia is the fastest-growing region in the global AR/VR display market, specifically China, Japan, and South Korea. Asian electronic companies have entered the AR/VR market, boosting the production and usage scenario of displays, and are steady contributors to the substantial growth of the industry. Particularly, Japan and South Korea are predominantly invested in using AR/VR technology in tourism, entertainment, and education. Europe is home to several key companies in the AR/VR display industry, contributing significantly to the industry's growth. The region encompasses several companies introducing high-resolution displays to cater to the demands of the AR/VR market. In the Middle East & Africa, there is an increasing level of interest and ongoing investments in AR/VR technology in countries such as the UAE and Saudi Arabia, portraying an immense need for displays.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the AR/VR Display Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the AR/VR Display Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the AR/VR Display Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Apple Inc., AU Optronics Corp., Augmedics, Barco N.V., BOE Technology Group Co., Ltd., eMagin Corporation, Google LLC by Alphabet Inc., Holoeye Photonics AG, Innolux Corporation, Jasper Display Corp., Kopin Corporation, Kura Technologies, Lenovo Group Limited, LG Display Co., Ltd., Magic Leap, Inc., Meta Platforms, Inc., Mojo Vision, Niantic, Raontech, Samsung Electronics Co., Ltd., Seiko Epson Corporation, Sony Group Corporation, STMicroelectronics N.V., TCL Technology Group Corporation, TeamViewer, Virtual Realities, LLC, Vuzix Corporation, and Wave Optics Limited by Snap.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the AR/VR Display Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the AR/VR Display Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the AR/VR Display Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the AR/VR Display Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the AR/VR Display Market?