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市場調査レポート
商品コード
1641973

フィールドサービス管理(FSM):市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Field Service Management (FSM) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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フィールドサービス管理(FSM):市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フィールドサービス管理(FSM)の市場規模は2025年に55億2,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは11.7%で、2030年には96億米ドルに達すると予測されます。

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フィールドサービス管理(FSM)企業は、チームを効果的に統率し、リスクの高いCOVID-19の発生に伴う安全遵守を確保しなければならないという大きなプレッシャーを感じています。ミスコミュニケーションや不信感を抱く余地はないです。ハーバード・ビジネス・レビューによると、パンデミック以前の米国における組織の信頼度の平均はわずか70%だった。ストレスの多い状況が恐怖心や不信感を増長させることを考えると、組織内の信頼感を高めることに注力することが、この時点ではさらに重要です。

主なハイライト

  • ベンダーは競合市場競争で生き残るため、さまざまな価格戦略を導入しています。ソフトウェアベンダーは、技術の進歩により顧客中心の価格戦略を採用しています。FSM業界の複数のベンダーは、顧客のニーズや価値観に応じた価値ベースの価格設定モデルの提供に注力しています。ソフトウェア・ソリューションの価格設定は、ソリューションの差別化特性と、顧客に提供される付加価値に基づいています。
  • 従来のオンプレミス型ソフトウェアよりもSaaS(Software-as-a-Service)型ソフトウェアが好まれる傾向は、より優れた迅速なサービスに対する需要の高まりに後押しされ、予測期間中に大幅に増加するとみられます。フィールドサービス管理市場におけるクラウドコンピューティングの成長により、多くの企業がクラウドベースのFSMソリューションに切り替えつつあります。これらのソリューションは、i.T.部門の負担を軽減し、外部のサービス・プロバイダーがユーザーにサポートとメンテナンスを提供できるようにします。
  • 市場のベンダーはサービスを拡大しており、その結果、市場での認知度と成長機会が高まっています。例えば、2022年5月、フィールドサービス管理(FSM)ソフトウェアの主要企業であるServicePower社は、同社のサービスがフランスで利用可能になったことを発表しました。
  • フィールドサービス管理のスペシャリストである同社は、欧州での事業拡大を確認し、小売業者、保険会社、家電メーカー、ホームサービス会社などが、大幅な業務効率化を達成しながら、顧客に合わせた一流の体験を提供できるよう支援する意欲を示しています。
  • OEM(相手先ブランドによる生産)企業は、新しいサービスのためにIIoT(Industrial Internet of Things:モノのインターネット)を採用しており、FSMソリューションの需要増加につながるフィールドサービス提供を管理する最新のFSMシステムを必要としています。さらに、機械学習は新たな競合優位性の源泉を提供します。これを成功させるには、最新のFSMソリューションが必要です。フィールドサービス管理ソリューションの採用が増加しているのは、フィールドベースの労働力を増やすことなく、労働力の生産性を向上させ、ビジネスプロセスを合理化するためです。
  • また、フィールド・サービス管理業界は、時間と費用対効果の高いソリューションに対する需要の高まりに後押しされ、ここ数年で急成長を遂げています。米国や欧州のような成熟市場では、人口動態が悪化しているため、フィールドサービスの労働力が不足していることが複数の調査で明らかになっており、その結果、企業はバックエンドの自動化やリモート監視を可能にする先進技術の活用に重点を置くようになっています。

フィールドサービス管理(FSM)市場の動向

サービス契約管理が大きな市場シェアを占める

  • フィールドワークを外部の請負業者やサードパーティ・サービス・プロバイダに依存している企業も、エンタープライズ・ビジネスと同様の機能を必要としています。しかし、ここではクライアントの詳細と可視性がより重要になります。フィールド・サービスを部分的または全面的にアウトソーシングすることで、企業は人件費を削減し、業務を拡大することができます。仕事が請負業者に割り当てられた後、複数の企業は顧客から苦情を受けるようになるまで、いつサービスが提供され、どれくらいの時間がかかったのか、問題が解決されたのかさえ知る術がなかった。アウトソーシング・サービス用のFSMソフトウェアは、主に請負業者のサービス・デリバリーを可視化し、サード・パーティーの技術者を組織の内部労働力と区別できないようにします。
  • 企業は現在、FSMソフトウェア・ソリューション内のベンダー・ポータルを通じて、請負業者や関連する管理業務を管理できるようになった。従来の現場作業員と同様に、請負業者も作業指示情報、部品の在庫状況、サービス提供に関する迅速な報告やクレームの提出にリアルタイムでアクセスする必要があります。技術者を現地に派遣する必要がある顧客からの電話も、企業が技術者または現地のサービス・パートナーに派遣することができます。さらに、これらのポータルは、会社の主要なインターフェイスの外部に存在することができるため、会社のデータは安全なままでありながら、誰もが必要なものにアクセスすることができます。
  • 外部の従業員とのこの双方向のやりとりを提供することで、サービス会社は主に、技術者の到着時間に関する最新情報を顧客に提供し、SLAコンプライアンスを確保するために作業指示を監視し、さらに最適化されたスケジューリングと計画の機会を創出するために、請負業者に土壇場のスケジュール変更を発行することができます。
  • 市場のベンダーは、顧客のニーズを満たす革新的なソリューションを提供してきました。例えば、Mize Inc.は、サードパーティ管理者(TPA)、メーカー(OEM)、小売業者、チャネルパートナーが、さまざまなサービスプログラムを設定、販売、管理、追跡、分析できるように、サービス契約管理ソフトウェアとソリューションを提供しています。
  • また、高いデータセキュリティ、拡張性、より優れたデータ管理機能などの利点から、さまざまな組織でクラウド統合型契約管理ソリューションが採用されており、官民のさまざまな業種の組織が、契約の起案、交渉、署名、承認、追跡、更新を一元化して行うことができるようになっています。

アジア太平洋地域が著しい成長率を示す

  • アジア太平洋地域は、フィールドサービス管理市場の大幅な成長が見込まれています。同地域は多くの中小企業の本拠地であり、フィールドサービスとその管理ソリューションの開発・導入に大きく関与していることが、急成長の要因となっています。利用可能なフィールドサービスやモバイルの役割はますます幅広くなり、この地域ではモバイルワーカーの役割は以前よりも普及しており、技術プロジェクトへのモバイルアプリの採用を支えています。
  • 中国、インド、シンガポール、日本、韓国などの新興諸国では、顧客満足度によってサービスを差別化する必要性が高まっています。こうした期待は今後ますます高まることが予想され、フィールドサービス管理ソフトウェアを使用する組織は、現場スタッフと顧客とのコミュニケーションを改善し、サービスが効率的に提供されるようにしなければならないです。
  • さらに、フィールドサービス管理市場は、主に大規模な工業化により、この地域で新たな広がりを見せています。同地域は、地理的なゾーンが拡大し、顧客基盤が充実していることから、フィールドサービス管理市場の着実な成長が見込まれています。同地域の技術ユーザー数の増加は、フィールドサービス管理市場の成長をさらに促進します。
  • インドは、アジア太平洋地域におけるフィールドサービス管理ソリューション、クラウドコンピューティング、人工知能(AI)の重要な市場の一つです。中小企業の間でクラウドとAIの導入が進み、すべてのエンドユーザーによるAI技術への投資が増加していることが、市場を牽引する重要な要因となっています。Yottaの調査によると、インド企業の37%がデジタルインフラをクラウド化しており、2022年までに60%以上がクラウドで採用されると予想されています。さらに、自動化、機械間通信、クラウド製造、クラウドAIにおける市場の拡大が、フィールドサービス管理プラットフォームの需要を直接後押ししています。その結果、FSMソリューションの需要が増加しています。
  • 例えば、2022年7月、デジタルおよびITサービス企業であり、28億米ドルの多角経営を行うCKビルラ・グループの一員であるプネー・インディア・ビルラソフト・リミテッドは、RISE with SAPを活用してSAPとの関係を強化し、デジタル・ランドスケープをクラウド化しました。企業が「クラウドファースト」戦略を採用する中、ビルラソフトは顧客の変革の旅を大幅に加速させることができると思われます。

フィールドサービス管理(FSM)業界の概要

フィールドサービス管理(FSM)市場の状況は、依然としてかなり断片化されています。パッケージ化されたFSMソフトウェア・ソリューションを提供するさまざまなベンダーが存在するが、単一のFSMベンダーが世界市場や地域市場を独占することはないです。複数のプレーヤーが市場シェアを拡大するために、市場で提携、拡張、提携を結んでいます。

  • 2022年5月- フィールドサービス管理(FSM)ソフトウェア企業のServicePowerは、フランス市場が同社のサービスに開放されたと発表しました。フィールドサービス管理のスペシャリストである同社は、企業がカスタマイズされた消費者体験を提供し、大幅な業務効率化を実現できるようにすることで、欧州での開発を確約しています。さらに、ServicePowerのプラットフォームは、最適化アルゴリズムと人工知能機能の利用により、保証、修理、商品交換に関連する顧客の要求を処理するためのさまざまな有用なソリューションを提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業バリューチェーン分析
  • FSMの主な使用事例の分析(AR/VRによる遠隔支援、顧客維持とサービスのための予知保全への注力、バックエンド自動化への段階的移行)
  • バイヤーの主な検討事項と必須事項
  • COVID-19がフィールドサービス業界に与える影響
  • 技術スナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 作業効率の最大化重視の高まり
    • モビリティやクラウドベースのソリューション採用などの技術動向
    • 新たな販売機会の創出
  • 市場の課題
    • データ機密性への懸念、導入・統合の問題、ライセンシングコスト

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開タイプ別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • FSMソフトウェアとサービスタイプ別
    • スケジューリング、ディスパッチ、ルート最適化
    • サービス契約管理
    • ワークオーダー管理
    • 顧客管理
    • 在庫管理
    • その他のソフトウェア(請求書、請求書発行、保証管理)
    • サービス内容
  • エンドユーザー別
    • アライドFM(ハード-ビル・空調、ソフト-造園・清掃)
    • ITおよびテレコム
    • ヘルスケアとライフサイエンス
    • エネルギーと公益事業
    • 石油・ガス
    • 製造業
    • その他のエンドユーザー(運輸、不動産など)
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
    • アジア
    • オーストラリアおよびニュージーランド
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Field Aware US, Inc.
    • Oracle Corporation(OFSC)
    • IFS AB
    • ServiceMax Inc.
    • ServicePower, Inc.
    • Coresystems(SAP SE)
    • Microsoft Corporation(Dynamics 365 for Field Service)
    • Accruent LLC(Fortive Corp)
    • Mize, Inc.
    • Salesforce.com, Inc.(Field Service Cloud)
    • Zinier, Inc.
    • Trimble Inc.
    • The simPRO Group Pty Limited
    • Kirona Solutions Limited

第8章 投資分析

第9章 将来展望

目次
Product Code: 63875

The Field Service Management Market size is estimated at USD 5.52 billion in 2025, and is expected to reach USD 9.60 billion by 2030, at a CAGR of 11.7% during the forecast period (2025-2030).

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Field service management firms are experiencing immense pressure to effectively lead teams and ensure safety compliance with the outbreak of COVID-19, where the risks are running high. There is no space for miscommunication or distrust. According to Harvard Business Review, before the pandemic, the U.S. average for organizational trust was only 70%. Seeing as stressful situations exacerbate fear and distrust, it is even more critical at this point to focus on developing confidence within the organization.

Key Highlights

  • Vendors implement various pricing strategies to survive in the competitive market environment. The software vendors are adopting customer-centric pricing strategies enabled by technological advancements. Several vendors in the FSM industry are focusing on providing value-based pricing models depending on the customers' needs and value perceptions. The software solution pricing is based on the differentiating characteristics of the solution and the value-added features given to the customers.
  • The preference for software-as-a-service (SaaS) over traditional on-premise software is set to increase considerably during the forecast period, aided by the growing demand for better and faster service. With the growth of cloud computing in the field service management market, many enterprises are switching to cloud-based FSM solutions. These solutions ease the burden on the I.T. department and allow the external service providers to offer support and maintenance to their users.
  • The vendors in the market are expanding their services, which results in increasing their visibilty and growth opportunities in the market. For instance In May 2022, ServicePower, a leading Field Service Management (FSM) software company, has announced that its services are now available in France.
  • The field service management specialist confirms its expansion in Europe and its ambition to assist retailers, insurance companies, consumer electronics companies, and home service companies in providing tailored first-class experiences to their customers while achieving significant operational efficiencies.
  • The original equipment manufacturers are adopting the industrial Internet of things (IIoT) for new services, which require a modern FSM system to manage the field service delivery leading to an increased demand for FSM solutions. Additionally, machine learning provides new sources of competitive advantage. The successful execution of this requires modern FSM solutions. There has been an increasing adoption of field service management solutions, as it improves workforce productivity and streamlines the business process without increasing the size of the field-based workforce.
  • Also, the field service management industry has witnessed rapid growth over the last few years, buoyed by the increasing demand for time and cost-effective solutions. Several studies have revealed that there would be a shortage of field service workforce in mature markets such as the U.S. and Europe due to the prevalent demographic conditions, which has, in turn, led to organizations placing a higher emphasis on back-end automation and the use of advanced technologies to enable remote monitoring.

Field Service Management Market Trends

Service Contract Management to Hold Significant Market Share

  • Businesses relying on outside contractors or third-party service providers for fieldwork also require the same functionality as enterprise businesses. Still, the client details and visibility are even more important here. Outsourcing field services, partial or full, can help companies reduce labor costs and expand their operations. After a job is assigned to a contractor, multiple companies had no way to know when service is delivered, how long it took, or if the issue is even resolved until they started receiving customer complaints. The FSM software for outsourced services primarily provides visibility into the contractor service delivery making third-party technicians indistinguishable from an organization's internal workforce.
  • The companies have now become able to manage their contractors and related administrative tasks through vendor portals within the FSM software solution. Just as with traditional field workers, contractors also need real-time access to the work order information, parts availability, and the ability to report back quickly on service delivery and submit claims. The customer calls requiring a technician on-site can also be dispatched by a company to its technicians or a local service partner. Moreover, these portals can exist outside the main company interface so that the company data remains secure while allowing everyone to access what they need.
  • Providing this two-way interaction with the outside employees primarily enables service companies to issue last-minute schedule changes to the contractors, majorly providing updates to their customers about technician arrival times, monitor work orders in order to ensure SLA compliance, and even create opportunities for optimized scheduling and planning.
  • Vendors in the market have been offering innovative solutions to satisfy their client's needs. For example, Mize Inc. provides its service contract management software and solutions to help third-party administrators (TPAs), manufacturers (OEMs), retailers, and channel partners to set up, sell, administer, track, and analyze various service programs.
  • Additionally, the adoption of cloud-integrated contract management solutions across various organizations due to its benefit in high data security, scalability, and better data management features, which allow organizations from multiple industries in the public and private sectors to draft, negotiate, sign, approve, track, and renew contracts in one centralized location.

Asia Pacific to Witness Significant Growth Rate

  • The Asia Pacific is expected to witness significant field service management market growth. The rapid growth rate is attributed to the region being home to many SMEs, which are highly involved in developing and adopting field services and their management solutions. With an increasingly wide range of field services and mobile roles available, the role of the mobile worker is more prevalent than before in the region, supporting the adoption of mobile apps for technical projects, which would drive the market in the APAC region.
  • In developing countries, including China, India, Singapore, Japan, and South Korea, the increasing need to differentiate services through customer satisfaction is now more prevalent. These expectations will likely grow, and organizations using field service management software must ensure improved communication between field staff and customers, ensuring services are delivered efficiently.
  • Additionally, the field service management market has an emerging scope in the region, majorly due to large-scale industrialization. The region is expected to exhibit steady growth in the field service management market with enhanced geographic zones and a high client base. The growth in the number of technology users in the region further propels the growth of the field service management market.
  • India is one of the significant markets in the Asia pacific Region for field service management solutions, cloud computing, and artificial intelligence (AI). Growing cloud and AI adoption among SMEs and increased investments in AI technology by all end-users are significant factors driving the market. According to a Yotta survey, 37% of Indian enterprises had their digital infrastructure in the cloud, with more than 60% expected to be adopted through the cloud by 2022. Furthermore, the market's expansion in automation, machine-to-machine communication, cloud manufacturing, and cloud AI directly drives the demand for field service management platforms. As a result, the demand for FSM solutions is increasing.
  • For instances, In July 2022, Pune India Birlasoft Ltd, a digital and IT services company and part of the USD 2.8 billion diversified CK Birla Group, strengthened its relationship with SAP by leveraging RISE with SAP to transform its digital landscape onto the cloud. With enterprises adopting a 'Cloud-First' strategy, Birlasoft will be able to accelerate their clients' transformation journeys significantly.

Field Service Management Industry Overview

The Field Service Management (FSM) market landscape remains quite fragmented. Various vendors of pre-packaged FSM software solutions exist, but no single FSM vendor dominated the global market or any regional markets. Several players are forming partnerships, expansions, and collaborations in the market to increase their market share.

  • May 2022 - A Field Service Management (FSM) software company ServicePower has announced that the French market has been made open to its services. The field service management specialist affirms its European development by empowering businesses to provide customized consumer experiences while realizing significant operational efficiencies. Additionally, the ServicePower platform would offer a range of useful solutions for handling client demands connected to warranty, repair, and exchange of items due to the incorporation of optimization algorithms and the usage of artificial intelligence capabilities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Analysis of Major FSM Use-cases (Emergence of AR/VR for Remote Assistanc, Focus on Predictive Maintenance for Customer Retention and Service, Gradual Transition Toward Back-end Automation)
  • 4.5 Key Considerations and Imperatives for Buyers
  • 4.6 Impact of COVID-19 on Field Service Industry
  • 4.7 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing emphasis on maximizing work efficiency
    • 5.1.2 Technological trends such as mobility and adoption of cloud-based solutions
    • 5.1.3 Creation of new sales opportunities
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Data confidentiality concerns, Implementation/Integration Issues, and Licensing Costs

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Deployment Type
    • 6.1.1 On-premises
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 Organisation Size
    • 6.2.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 FSM Software and Service Type
    • 6.3.1 Scheduling, Dispatch & Route Optimization
    • 6.3.2 Service Contract Management
    • 6.3.3 Work Order Management
    • 6.3.4 Customer Management
    • 6.3.5 Inventory Management
    • 6.3.6 Other Software (Billing, Invoicing and Warranty Management)
    • 6.3.7 Services
  • 6.4 End-User
    • 6.4.1 Allied FM (Hard - Building and HVAC and Soft - Landscaping & Cleaning)
    • 6.4.2 IT and Telecom
    • 6.4.3 Healthcare and Lifesciences
    • 6.4.4 Energy and Utilities
    • 6.4.5 Oil and Gas
    • 6.4.6 Manufacturing
    • 6.4.7 Other End-Users (Transportation, Real Estate, etc.)
  • 6.5 Geography
    • 6.5.1 North America
      • 6.5.1.1 United States
      • 6.5.1.2 Canada
    • 6.5.2 Europe
      • 6.5.2.1 United Kingdom
      • 6.5.2.2 Germany
      • 6.5.2.3 France
    • 6.5.3 Asia
    • 6.5.4 Australia and New Zealand
  • 6.6 Latin America
  • 6.7 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Field Aware US, Inc.
    • 7.1.2 Oracle Corporation (OFSC)
    • 7.1.3 IFS AB
    • 7.1.4 ServiceMax Inc.
    • 7.1.5 ServicePower, Inc.
    • 7.1.6 Coresystems (SAP SE)
    • 7.1.7 Microsoft Corporation (Dynamics 365 for Field Service)
    • 7.1.8 Accruent LLC (Fortive Corp)
    • 7.1.9 Mize, Inc.
    • 7.1.10 Salesforce.com, Inc. (Field Service Cloud)
    • 7.1.11 Zinier, Inc.
    • 7.1.12 Trimble Inc.
    • 7.1.13 The simPRO Group Pty Limited
    • 7.1.14 Kirona Solutions Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK