市場調査レポート
商品コード
1470432
AR&VRソフトウェア市場:タイプ別、プラットフォーム別、ソフトウェアタイプ別、展開別、エンドユーザー別-世界予測、2024~2030年AR & VR Software Market by Type (AR Software, VR Software), Platform (Console, Desktop, Headsets), Software Type, Deployment, End-User - Global Forecast 2024-2030 |
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AR&VRソフトウェア市場:タイプ別、プラットフォーム別、ソフトウェアタイプ別、展開別、エンドユーザー別-世界予測、2024~2030年 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 182 Pages
納期: 即日から翌営業日
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AR&VRソフトウェア市場規模は2023年に134億5,000万米ドルと推定され、2024年には158億8,000万米ドルに達し、CAGR 18.43%で2030年には439億6,000万米ドルに達すると予測されます。
拡大現実(AR)と仮想現実(VR)ソフトウェアは、コンピュータが生成した知覚情報で現実世界を拡大するインタラクティブなデジタルプラットフォームです。これらの技術は、ARではデジタル情報をユーザーの環境とリアルタイムで統合し、VRでは別の環境を完全にシミュレートした体験を作り出します。高度な3Dグラフィックス、データ処理能力、センサーベースの入力デバイスを活用することで、AR&VRソフトウェアは、商業やビジネスの使用事例を含む様々なセグメントにまたがる没入型アプリケーションの開発を可能にします。一方、エンターテインメント業界ではAR&VRソフトウェアの採用が拡大しており、教育や医療業界では没入型学習のニーズが高まっていることから、市場の潜在的な成長力が高まっています。また、AR&VRソフトウェアを扱う企業が世界的に増加していることも、市場の拡大に大きく寄与しています。しかし、AR&VRソフトウェアに関連する多大なコストとプライバシーの問題が市場成長の妨げとなっています。市場参入企業は、待ち時間の問題を軽減するための調査への投資、アプリケーション間のクロスプラットフォーム互換性とシームレスな統合の促進、暗号化とブロックチェーン技術によるデータ保護対策の強化など、革新的な戦略に取り組んでいます。一方、産業用途におけるAR&VRの採用は、製造プロセスの改善を促進し、市場の今後の成長に寄与します。
主要市場の統計 | |
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基準年[2023年] | 134億5,000万米ドル |
予測年[2024年] | 158億8,000万米ドル |
予測年[2030年] | 439億6,000万米ドル |
CAGR(%) | 18.43% |
タイプ:消費者ニーズに応える没入型技術としてのAR&VRソフトウェアの活用
ARソフトウェアは、タブレット、電話、ヘッドセットなどのデバイスに、現実世界にオブジェクトを生成してリアルな体験を提供するデジタル接続ソフトウェアです。また、VRは完全に3D環境で作成されたソフトウェアであり、ユーザーを3D環境に没入させ、仮想世界とリアルに対話することを可能にします。仮想現実は視覚に取って代わるが、拡大現実は視覚を強化します。ARユーザーは現実世界での自分の存在をコントロールできるのに対し、VRはヘッドセットやその他のウェアラブルデバイスを使用する必要があります。
プラットフォーム:AR&VRソフトウェアのコンピュータ対応プラットフォームによる利用可能性の拡大
AR&VRソフトウェアのモバイルやデスクトップへの迅速な展開により、人々はモバイルやデスクトップ画面上で仮想オブジェクトとインタラクションすることができ、現実環境と仮想3Dオブジェクトとの混合ディスプレイを提供することができます。さらに、VRヘッドセットやコンソールVRでは、現実の背景に映像を重ねて見ることができます。これらのプラットフォームにおけるARとVRの利用は、業界の垣根を越えて消費者にシームレスな体験を記載しています。
ソフトウェアタイプ:ユーザー・エクスペリエンスを変革し、生産性を向上させるビジュアライゼーション・ソフトウェアの利用拡大
3Dモデリング・ソフトウェアは、デザイナーが現実世界のオブジェクトの複雑なデジタルモデルを作成することを可能にします。3Dモデリングソフトウェアは、アーキテクチャ、ゲーム、映画制作などの業界で広く使用されています。ARリモートコラボレーションツールは、インタラクティブで没入感のある環境を提供することで、コミュニケーションに革命をもたらしています。ドキュメンテーション・ソフトウェアは、建設や医療など多くの産業でドキュメンテーション・プロセスを合理化します。AR&VRベースのソリューションにより、ユーザーはワークフローを中断することなく、拡大または仮想環境を通じて重要な文書やデータにアクセスできます。AR&VRナビゲーションアプリケーションは、直感的な道案内やリアルタイムの位置情報を提供することで、ユーザー体験を向上させます。複雑なデータの視覚化は、AR &VR技術から大きな恩恵を受け、ユーザーはより効率的に情報を操作し、理解することができます。VRコンテンツ制作ソフトウェアは、コンテンツ制作者が魅力的な環境をデザインすることを可能にします。ワークフロー最適化ソフトウェアは、機器メンテナンス、従業員トレーニング、小売店管理などのワークフローを最適化することで、さまざまな業界の効率を高めます。
展開:クラウドベースのVRをリアルタイムで体験できる商用アプリケーションの採用が増加
クラウドプラットフォームを介したARやVRの展開は、現実世界の空間特性に基づいた環境の永続的なデジタルコピーであり、リアルタイムで複数のユーザーとAR体験を共有することを可能にします。一方、オンプレミスとハイブリッドのARとVRは、両方の商用アプリケーションの可能な側面を兼ね備えています。AR&VRソフトウェアのオンプレミスとハイブリッドの商業アプリケーションへの導入により、これらのソフトウェアは、現実世界の自然な一部として見える仮想オブジェクトを統合し、シームレスに統合されたソリューションをエンドユーザーに提供することができ、様々な業界の課題をサポートし、対応することができます。
エンドユーザー:トレーニング用途の教育アプリケーションにおけるVRソフトウェアの用途の増加
AR&VRソフトウェアの登場は、ユーザーに没入体験を提供することで、様々なセグメントに革命をもたらしました。ARは、物理的な物体や環境にデジタル情報を重ね合わせることで、教育セグメントにおける従来の学習方法を強化します。航空宇宙・防衛セグメントで使用されるAR &VR技術は、高度なトレーニング、シミュレーション、メンテナンスサポートの必要性によって推進されています。小売業は、没入感のあるショッピング体験を提供し、顧客エンゲージメントを向上させるためにAR&VRソリューションを採用しています。医療業界では、医療トレーニング、患者治療、リハビリテーションにAR&VRソフトウェアが活用されています。また、自動車・運輸業界では、運転シミュレーターなどのトレーニング目的でAR&VRソフトウェアが広く利用されており、顧客が自動車モデルをカスタマイズできるようにしたり、ドライバーやパイロットの安全性を高めるために拡大フロントガラスを活用したりしています。一方、VRはゲームや動画ストリーミング・プラットフォームで人気を博しており、ユーザーをアクションの中心に移動させることで没入感のある体験を提供しています。エンターテインメント業界では、没入的でインタラクティブな体験を求める消費者の欲求により、AR&VR技術への関心が高まっています。このセグメントでは、ARは既存の物理的環境にデジタルインタラクティビティのレイヤーを追加し、VRはユーザーが探検できる新しい世界を創造します。
地域別洞察
米国では、米国とカナダがAR&VRソフトウェア市場の主要国です。米国政府はこのセグメントで数多くの特許を申請しており、軍事訓練やバーチャル健康治療、疼痛管理などの医療アプリケーションに注力しています。欧州諸国も、教育、エンターテインメント、産業作業向けのAR&VR技術に大きな関心を示しています。この地域の顧客は、高品質のコンテンツと既存のAR&VRソフトウェア組み込み機器の用途とのシームレスな統合を優先していることが判明しています。また、中東・アフリカ地域では、イスラエルやアラブ首長国連邦(アラブ首長国連邦)などの国々が、産業や航空宇宙産業の拡大により、拡大現実(AR)や仮想現実(VR)などの最先端技術に多額の投資を行っています。一方、中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、ニュージーランドなどのアジア太平洋諸国は、AR&VRソフトウェアの開発により世界の進歩に大きく貢献しています。デジタルインディア」や「デジタルチャイナ戦略」などのデジタルイニシアチブは、この地域におけるAR&VRソフトウェアの力強い市場拡大に積極的に貢献しています。
FPNVポジショニングマトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはAR&VRソフトウェア市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を記載しています。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます。フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、AR&VRソフトウェア市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、このセグメントの競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を記載しています。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発とイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を記載しています。
1.AR&VRソフトウェア市場の市場規模と予測は?
2.AR&VRソフトウェア市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、用途は何か?
3.AR&VRソフトウェア市場の技術動向と規制枠組みは?
4.AR&VRソフトウェア市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.AR&VRソフトウェア市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[182 Pages Report] The AR & VR Software Market size was estimated at USD 13.45 billion in 2023 and expected to reach USD 15.88 billion in 2024, at a CAGR 18.43% to reach USD 43.96 billion by 2030.
Augmented reality (AR) and virtual reality (VR) software are interactive digital platforms that enhance the real world with computer-generated perceptual information. These technologies integrate digital information with the user's environment in real time through AR or create a fully simulated experience of a different environment through VR. By harnessing advanced 3D graphics, data processing capabilities, and sensor-based input devices, AR & VR software enables the development of immersive applications spanning various sectors, including commercial and business use cases. Meanwhile, the growing adoption of AR & VR software in the entertainment industry and the increased need for immersive learning in the education and healthcare industry enhance the market's potential growth. In addition, the growing number of AR & VR software companies worldwide significantly contribute to the expansion of the market. However, significant cost and privacy issues associated with the AR & VR software hamper the market growth. Market players are working towards innovative strategies such as investing in research to reduce latency issues, fostering cross-platform compatibility and seamless integration between applications, and enhancing data protection measures through encryption and blockchain technology. On the other hand, the adoption of AR & VR in industrial applications subsequently enhances the improvements in the manufacturing process and contributes to the market's future growth.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 13.45 billion |
Estimated Year [2024] | USD 15.88 billion |
Forecast Year [2030] | USD 43.96 billion |
CAGR (%) | 18.43% |
Type: Utilization of AR & VR software as a immersive technology to cater a consumer needs
AR software is digitally connected software providing devices such as tablets, phones, headsets, and more real-world experience by generating objects into the real world. In addition, VR is a completely 3D environment-created software that immerses the user into the 3D environment, enabling them to interact with the virtual world in a real way. Virtual reality replaces your vision, while augmented reality enhances it. AR users retain control of their presence in the real world, whereas VR necessitates the use of a headset and other wearable devices.
Platform: Widening availability of AR & VR software through computer enabled platforms
The rapid deployment of AR & VR software in mobile and desktop platforms allows people to interact with virtual objects on the mobile and desktop screen, providing a mixture of display with the real environment and virtual 3D objects. Additionally, VR headsets and console VR allow viewers to see images superimposed onto the real background. The uses of AR and VR for these platforms provide a seamless experience to consumers across industry verticals.
Software Type: Proliferating usage of visualization software to transform user experiences and enhance productivity
3D modeling software enables designers to create complex digital models of real-world objects. 3D modeling software is widely used in industries such as architecture, gaming, and film production, 3D modeling software. AR remote collaboration tools are revolutionizing communication by providing interactive and immersive environments. Documentation software streamlines documentation processes for many industries, such as construction or healthcare. AR & VR-based solutions allow users to access important documents and data through an augmented or virtual environment without disrupting workflows. AR & VR navigation applications enhance user experiences by providing intuitive directions and real-time location-based information. Complex data visualization benefits greatly from AR & VR technology, enabling users to interact with and understand information more efficiently. VR content creation software enables content creators to design captivating environments. Workflow optimization software enhances efficiency across various industries by optimizing workflows such as equipment maintenance, employee training, or retail store management.
Deployment: Increasing adoption of cloud-based VR in commercial applications for real time experience
The deployment of AR and VR through a cloud platform is a persistent digital copy of an environment based on the real world's spatial properties, enabling the sharing of AR experiences with multiple users in real-time. On the other hand, on-premise and hybrid AR & VR combine the possible aspects of both commercial applications. With on-premise and hybrid deployments of AR & VR software in commercial applications, these software helps them to integrate virtual objects that appear as a natural part of the real world and provide seamlessly integrated solutions to the end users, allowing them to support and cater to various industry challenges.
End-User: Rising uses of VR software in educational applications for a training applications
The advent of AR & VR software has revolutionized various sectors by providing immersive experiences for users. AR enhances traditional learning methods in the education sector by overlaying digital information onto physical objects or environments. AR & VR technologies used in the aerospace and defense sector are driven by the need for advanced training, simulation, and maintenance support. Retailers are adopting AR & VR solutions to offer immersive shopping experiences and improve customer engagement. The healthcare industry utilizes AR and VR software for medical training, patient treatment, and rehabilitation. In addition, the automotive and transportation industry widely uses AR and VR software for training purposes, including driving simulators, and to empower customers to customize car models and leverage augmented windshields to increase driver and pilot safety. Meanwhile, VR has gained traction in gaming and video streaming platforms, offering users an immersive experience by transporting them into the heart of the action. The entertainment industry represents a rising interest in AR & VR technologies due to consumers' desire for immersive and interactive experiences. In this sector, AR adds a layer of digital interactivity to existing physical environments, while VR creates new worlds for users to explore.
Regional Insights
In America, the United States, and Canada are key countries in the AR & VR software market due to the U.S. government has filed numerous patents in this domain, focusing on military training and healthcare applications such as virtual health treatment and pain management. The European countries have also shown significant interest in AR & VR technologies for education, entertainment, and industrial tasks. Customers in this region have been found to prioritize high-quality content and seamless integration with the uses of existing AR & VR software embedded devices. In addition, in the Middle East and Africa (MEA) region, countries including Israel and the United Arab Emirates (UAE) are investing heavily in cutting-edge technology such as augmented reality (AR) and virtual reality (VR) due to industrial and aerospace industry expansion. On the other hand, Asia-Pacific countries such as China, Japan, India, South Korea, Australia, and New Zealand are contributing significantly to global advancements in AR & VR software development. Digital initiatives such as 'Digital India' and 'Digital China Strategy' aggressively contributed to the strong market expansion for the AR & VR software in this region.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the AR & VR Software Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the AR & VR Software Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the AR & VR Software Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include AB Volvo, Advanced Micro Devices, Inc., Amazon Web Services, Inc., Appinventiv Technologies Pvt. Ltd., Apple Inc., ARLOOPA Inc., Autodesk, Inc., Blippar Ltd., Cisco Systems, Inc., Contentful Group, Cosm Immersive, Epic Games, Inc., Fyusion, Inc. by Cox Automotive, Inc., Google LLC by Alphabet Inc., HQSoftware, Immersed Inc, Inglobe Technologies Srl, Intel Corporation, International Business Machines Corporation, Matterport, Inc., Meta Platforms, Inc., Microsoft Corporation, Mimic Technologies, Inc. by Surgical Science Sweden AB, NEC Corporation, Niantic, Inc., Nuevo Sentido Tecnologico Realidad Aumentada, S.L., Nvidia Corporation, Oracle Corporation, Pixotope Technologies, Plutomen Technologies Pvt Ltd., Pratiti Technologies Pvt Ltd., PTC Inc., Qualcomm Incorporated, REWO by VIAR d.o.o., Salesforce, Inc., SAP SE, SHAMLA TECH Solutions, Sigma Software LLC, Taqtile, Inc., Unity Software Inc., VironIT, Vodafone Group plc, and Zakeke by Futurenext S.r.l..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the AR & VR Software Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the AR & VR Software Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the AR & VR Software Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the AR & VR Software Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the AR & VR Software Market?