市場調査レポート
商品コード
1466738
女性用衛生用品市場:性状、製品タイプ、流通チャネル別-2024~2030年の世界予測Feminine Hygiene Products Market by Nature (Disposable, Reusable/ Organic), Type (Menstrual Cups, Panty Liners, Sanitary Napkins), Distribution Channel - Global Forecast 2024-2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
女性用衛生用品市場:性状、製品タイプ、流通チャネル別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
女性用衛生用品市場規模は2023年に255億1,000万米ドルと推計され、2024年には277億5,000万米ドルに達し、CAGR 8.68%で2030年には457億2,000万米ドルに達すると予測されています。
女性用衛生用品は、親密な衛生状態を清潔に保つために使用されるパーソナルケア用品です。これらの製品には、パッド、タンポン、パンティライナー、月経用スポンジ、月経用カップなどがあり、女性の月経周期を快適に管理するのに役立ちます。女性の労働人口の増加と可処分所得の増加により、女性の購買力が高まり、女性用衛生用品の売上が増加しています。女性用衛生用品の使用は、適切な衛生状態を維持することの重要性に対する意識の高まりや、Eコマースプラットフォームやコンビニエンスストアでのアクセスの増加により増加しています。しかし、合成素材や化学物質で製造された製品の廃棄に伴う悪影響や環境への懸念は、女性層による使用を妨げる可能性があります。また、革新的で再利用可能な製品の開発やイントロダクションが進んでいることから、世界中の女性による女性用衛生用品の採用が促進されると予想されます。
主な市場の統計 | |
---|---|
基準年[2023] | 255億1,000万米ドル |
予測年[2024] | 277億5,000万米ドル |
予測年 [2030] | 457億2,000万米ドル |
CAGR(%) | 8.68% |
自然カーボンフットプリントの削減を目的とした再利用可能/オーガニック女性用衛生用品の利用拡大
従来の生理用ナプキン、タンポン、パンティライナー、月経カップなどの使い捨て女性用衛生用品は、その利便性と入手しやすさが評価されている使い捨てアイテムです。紙、プラスチック、吸収性芯などの素材から作られており、便利であるが、廃棄物が発生します。使い捨ての衛生用品が好まれるのは、便利で手間のかからない月経衛生ソリューションへの需要によって正当化されるのが一般的です。再利用可能な/オーガニックの女性用衛生用品は、月経ケアと個人衛生のためにデザインされ、何度も使用することを意図しています。布ナプキン、月経カップ、生理用下着などのこれらの製品は、布、シリコン、布などの丈夫で洗濯可能な素材で作られています。これらの製品は、使い捨ての代替品と比較して、環境的に持続可能であり、長期的には費用対効果に優れています。
タイプ環境意識の高い消費者の間で高まるタンポンの可能性
月経カップはシリコンやゴム製の再利用可能な器具で、月経時に膣に挿入して月経液を回収します。環境問題への関心が高まる中、月経カップは使い捨てに取って代わることができ、女性の衛生志向に大きな変化をもたらします。パンティライナーは、月経周期中の軽い吸収力を求める女性や、毎日の爽やかさを求める女性の主力商品です。生理用ナプキンは、依然として最も一般的に使用されている生理用品です。タンポンは、そのコンパクトなデザインと使いやすさから、特に活動的なライフスタイルを送る多くの女性に好まれています。ライナー、パッド、ショーツなどの尿失禁用品は、高齢化とともに人気が高まっており、市場の重要な部分を占めています。
流通チャネル:女性用衛生用品の利便性によるオンライン・プラットフォームでの入手の増加
コンビニエンスストアは、直前の買い物先として人気が高いが、品揃えが限られており、小規模で24時間365日営業しているため、通常価格が高いです。ドラッグストアや薬局は、健康関連商品の主な購入先であり、そのため膨大な種類の女性用衛生用品を提供しています。ハイパーマーケットやスーパーマーケットは、多種多様なブランドが揃っているため、多くの女性消費者にとって好ましい選択肢です。彼らはワンストップ・ソリューションとして機能し、消費者が商品の特徴、価格、品質を比較することを可能にしています。eコマースの成長とともに、オンライン小売店や消費者直販ブランドが急成長しています。これらは、利便性、比較的低価格、より包括的な製品情報、幅広い製品群を提供しています。
地域別インサイト
南北アメリカは、女性の健康と衛生に対する意識の高まりと女性用衛生用品の進歩に起因する女性用衛生用品にとって重要な地域です。インドや中国を含む急成長中の経済圏では、女性人口の増加により衛生用品の売上が伸びています。さらに、女性用衛生製品の新興企業は、アジア太平洋地域で有利な状況や資金調達の選択肢を観察しています。欧州では、女性の識字率の上昇とEU人口の高い可処分所得が女性用衛生製品の需要を支えています。この地域のいくつかの企業は、他の事業体や非政府組織と協力して、費用対効果の高い生理用ナプキンやパッドを普及させています。さらに、アフリカの政府は農村部で生理用ナプキンを手頃な価格で入手できるようにする取り組みを行っています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは女性用衛生用品市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、女性用衛生用品市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.女性用衛生用品市場の市場規模および予測は?
2.女性用衛生用品市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.女性用衛生用品市場の技術動向と規制枠組みは?
4.女性用衛生用品市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.女性用衛生用品市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[185 Pages Report] The Feminine Hygiene Products Market size was estimated at USD 25.51 billion in 2023 and expected to reach USD 27.75 billion in 2024, at a CAGR 8.68% to reach USD 45.72 billion by 2030.
Feminine hygiene products are personal care items used to cleanse and maintain intimate hygiene. These products include pads, tampons, panty liners, menstrual sponges, and menstrual cups that help women comfortably manage their menstrual cycles. The rise in the number of female working population and increase in disposable income has raised women's purchasing power, leading to elevated sales of feminine hygiene products. The use of feminine hygiene products has increased due to increasing awareness of the significance of maintaining proper sanitation and increasing accessibility on eCommerce platforms and in convenience stores. However, the adverse effects and environmental concerns associated with the disposal of products manufactured from synthetic materials and chemicals may impede their use by the female population. Besides, the ongoing development and introduction of innovative and reusable products are expected to encourage the adoption of feminine hygiene products by women worldwide.
KEY MARKET STATISTICS | |
---|---|
Base Year [2023] | USD 25.51 billion |
Estimated Year [2024] | USD 27.75 billion |
Forecast Year [2030] | USD 45.72 billion |
CAGR (%) | 8.68% |
Nature: Expanding usage of reusable/organic feminine hygiene products to reduce their carbon footprint
Disposable feminine hygiene products, such as conventional sanitary pads, tampons, panty liners, and menstrual cups, are single-use items appreciated for their convenience and accessibility. They are made from materials such as paper, plastic, and absorbent cores and are convenient but generate waste. The preference for disposable hygiene products is commonly justified by the demand for convenient and hassle-free menstrual hygiene solutions. Reusable/organic feminine hygiene products are designed for menstrual care and personal hygiene and are intended to be used multiple times. These products, including cloth pads, menstrual cups, and period underwear, are made from durable, washable materials, including cloth, silicone, or fabric. They are more environmentally sustainable and cost-effective in the long term compared to disposable alternatives.
Type: Increasing potential of tampons among eco-conscious consumers
Menstrual cups, reusable devices made from silicone or rubber, are inserted into the vagina during menstruation to collect menstrual fluid. With environmental concerns on the rise, these can replace disposables, marking a significant shift in feminine hygiene preferences. Panty liners are a mainstay for women seeking light absorbency during the menstrual cycle or for everyday freshness. Sanitary napkins remain the most commonly used type of menstrual management product. Tampons are the preferred choice for many women due to their compact design and ease of use, particularly for those leading an active lifestyle. Urinary incontinence products, such as liners, pads, and panties, have grown increasingly popular with the aging population and are a vital part of the market.
Distribution Channel: Rising accessibility of feminine hygiene products through online platforms due to their convenience
Convenience stores are a popular destination for last-minute purchases that offer a limited range of products and usually have higher prices due to their small scale of operation and 24/7 accessibility. Drug stores or pharmacies are the main go-to source for health-related products and, thus, offer a vast range of feminine hygiene products. Hypermarkets & supermarkets are the preferred choice for most female consumers due to the wide variety of brands available. They serve as a one-stop solution and enable consumers to compare product features, prices, and quality. With the growth of e-commerce, online retail stores and direct-to-consumer brands have been burgeoning distribution channels. They offer convenience, comparatively lower prices, more comprehensive product information, and a broad range of products.
Regional Insights
The Americas showcase a significant landscape for feminine hygiene products attributed to the increasing awareness of feminine health and sanitation among the women population and advancements in female sanitation products. Several rapidly growing economies, including India and China, are showcasing growing sales for hygiene products due to massive female population growth. In addition, feminine hygiene product startups have observed favorable landscape and funding options in the Asia-Pacific region. In Europe, the increasing literacy rate among females and high disposable incomes among the EU population support the demand for female hygiene products. Several regional players collaborated with other business entities and non-governmental organizations to promote cost-effective sanitary napkins and pads. Additionally, African governments are taking initiatives to provide affordable access to sanitary pads in rural areas.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Feminine Hygiene Products Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Feminine Hygiene Products Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Feminine Hygiene Products Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Bella, Bingbing Paper Co., Ltd., Blood, Carmesi, Corman S.p.A., Cotton High Tech - Cohitech, Dabur India Ltd, Daye, Diva International Inc., Drylock Technologies, Edgewell Personal Care, Essity Aktiebolag, First Quality Enterprises, Inc., Hengan International Group Company Limited, Honey Pot Company, LLC, Johnson & Johnson Services, Inc., Kao Corporation, Kimberly-Clark Corporation, Lambi, Lola by Alyk, Inc., MeLuna, Natracare LLC, Natratouch, Niine Private Limited, Ontex BV, Premier FMCG, Procter & Gamble, Redcliffe Hygiene Private Limited, Sirona, The Honest Company, Inc., Trace Femcare, Inc., Unicharm Corporation, Veeda, and Yoona Digital Indonesia.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Feminine Hygiene Products Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Feminine Hygiene Products Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Feminine Hygiene Products Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Feminine Hygiene Products Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Feminine Hygiene Products Market?