市場調査レポート
商品コード
1466485
バンカー燃料市場:タイプ別、用途別-2024-2030年の世界予測Bunker Fuel Market by Type (High Sulfur Fuel Oil, Low Sulfur Fuel Oil, Marine Gas Oil & Marine Diesel Oil), Application (Bulk Carriers, Container Ships, General Cargo Ships) - Global Forecast 2024-2030 |
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バンカー燃料市場:タイプ別、用途別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 194 Pages
納期: 即日から翌営業日
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バンカー燃料市場規模は2023年に1,443億1,000万米ドルと推定され、2024年には1,517億5,000万米ドルに達し、CAGR 5.26%で2030年には2,067億1,000万米ドルに達すると予測されています。
バンカーまたは船舶用燃料は、原油精製プロセスから得られる船舶で使用される燃料油であり、さまざまな等級があり、その選択は海上運航を管理する特定の要件や規制によって決まる。バンカー燃料は、船舶の推進システムの一次エネルギー源として、またエネルギー密度やコスト効率などの特性から長距離海上輸送に適しているなど、海洋産業において重要な役割を果たしています。国際貿易量の増加、航路の効率化の必要性、発電用天然ガスへの依存度の高まりは、市場成長の可能性を生み出しています。しかし、環境規制を遵守するには、よりクリーンな燃料やエンジンの改造に多額の投資が必要となる場合が多く、事業者によってはコスト面で負担となる場合があります。とはいえ、船舶とそのエンジンの技術開拓、新興経済諸国間の輸出入活動の成長は、市場成長の潜在的機会をさらに生み出しています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 1,443億1,000万米ドル |
予測年[2024] | 1,517億5,000万米ドル |
予測年 [2030] | 2,067億1,000万米ドル |
CAGR(%) | 5.26% |
種類排出ガス規制区域(ECA)での使用に最適な舶用石油・ガス(MGO)および舶用ディーゼル油(MDO)の使用増加
高硫黄燃料油(HSFO)は、硫黄含有量が重量比0.5%を超える燃料油のカテゴリーです。HSFOは、低硫黄の代替燃料と比較して費用対効果が高いため、海運業界で広く使用されています。HSFOは、高硫黄燃料を使用しながら排出ガス規制を遵守できる排ガス浄化システムを備えた船舶で使用され続けています。低硫黄燃料油(LSFO)とは、IMOの2020年世界硫黄上限規制に合わせて、硫黄含有量が0.5重量%以下の燃料油を指します。LSFOは、スクラバーが設置されていない船舶用のHSFOの代替燃料として、海運業界で人気が高まっています。LSFOは大気中への硫黄酸化物の排出を大幅に削減し、大気汚染とそれに関連する健康問題の減少に貢献します。石油・ガス(MGO)および舶用軽油(MDO)は、舶用エンジンに使用される留分です。MGOは硫黄含有率が0.1%未満と低く、よりクリーンな燃料であるため、厳しい排出規制が設けられている排出規制地域(ECA)での使用に最適です。一方、MDOはMGOより若干硫黄含有率が高いが、LSFOよりは低いため、硫黄含有率0.5%規制を遵守する必要がある用途で使用されることが多いが、運用上の理由から留出燃料の方が望ましいです。
用途石油タンカー業界におけるバンカー・オイルの利用急増
ばら積み貨物船は、穀物、石炭、鉱石、セメントなど、船倉と呼ばれる大きな貨物区画で梱包されていないばら積み貨物を輸送するために設計された船です。これらの運搬船は、世界の海運業界において重要な役割を果たしており、重要な海上航路を横断する必需品の移動を促進しています。バルクキャリアは、そのサイズと効率に応じて、環境への影響を最小限に抑えることを目的とした国際的な規制を遵守しながら、エネルギー需要を満たすために特定のタイプのバンカー燃料を必要とします。コンテナ船は、さまざまな製造品の標準サイズのコンテナを運ぶために設計された船舶です。世界貿易の重要な担い手であるこれらの船舶は、推進と運航に大量のエネルギーを必要とするため、バンカー燃料は重要な検討事項となっています。コンテナ船のバンカー燃料需要は、運航速度、航路の長さ、船の容量に影響されます。一般貨物船は、包装貨物、機械類、混載貨物など様々な種類の貨物を輸送できる万能船です。これらの船は、ばら積み貨物船やコンテナ船に比べ、航路が短く、運航プロファイルも多様であることが多いです。一般貨物船におけるバンカー燃料の需要は、貨物の種類や仕向け地が多様であることから、柔軟性と効率性が求められるという特徴があります。また、環境規制やコストへの配慮も、より環境に優しい代替燃料への移行が進む中、これらの船舶の燃料選択に重要な役割を果たしています。オイルタンカーは、大洋と海を横断して石油とその製品を輸送する大型船です。これらのタンカーは、小型の内航船から超大型原油タンカー(ULCC)まで、その規模も範囲も実にさまざまであり、世界の石油サプライチェーンにとって不可欠な存在です。石油タンカーのバンカー燃料需要は、貨物容量、航海距離、国際的な海事規制によって大きく左右されます。環境意識の高まりと規制の圧力を受け、石油タンカー業界は、運航効率と安全性を損なうことなく排出量を削減するため、より持続可能なバンカー燃料オプションを模索しています。
地域別の洞察
大量輸送活動、技術革新、環境規制が融合したアジア太平洋地域は、市場を前進させています。中国、日本、インドが重要なプレーヤーとして台頭しており、中国は主要な海事拠点と、IMO2020の規定に沿ったよりクリーンな燃料へのシフトにより、需要をリードしています。日本は、海上での持続可能性を高めるため、代替燃料として液化天然ガス(LNG)の採用に先駆的であり、一方、インドでは、成長する海軍部門の需要増がバンカー燃料を促し、港湾インフラと燃料補給プロセスの進歩を促しています。米国とカナダを筆頭に、南北アメリカは環境規制の影響を受けてよりクリーンな燃料嗜好に適応しつつあり、市場はLNGや低硫黄燃料油(LSFO)、バンカリング・インフラの革新へと舵を切っています。EMEA(欧州・中東・アフリカ)地域では、消費者ニーズと規制状況の多様性が際立っており、欧州諸国はLNG、水素、バイオ燃料などの代替燃料を通じて持続可能な海運慣行を進めています。中東は伝統的な燃料供給国であるにもかかわらず、再生可能な選択肢を模索しています。一方、アフリカの海上貿易の成長は、南アフリカ、ナイジェリア、エジプトなどの国々におけるインフラや規制の強化に拍車をかけています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはバンカー燃料市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略と製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、バンカー燃料市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.バンカー燃料市場の市場規模および予測は?
2.バンカー燃料市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.バンカー燃料市場の技術動向と規制枠組みは?
4.バンカー燃料市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.バンカー燃料市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[194 Pages Report] The Bunker Fuel Market size was estimated at USD 144.31 billion in 2023 and expected to reach USD 151.75 billion in 2024, at a CAGR 5.26% to reach USD 206.71 billion by 2030.
Bunker or marine fuel is the fuel oil used aboard ships which are derived from the crude oil refining process and comes in various grades, the choice of which depends on the specific requirements and regulations governing maritime operations. Bunker fuel plays a critical role in the marine industry, acting as the primary energy source for vessels' propulsion systems and their characteristics, such as energy density and cost-efficiency, making it suitable for long-haul sea transportation. The increasing volume of international trade, the need for the efficiency of shipping routes, and increasing dependencies on natural gas for power generation create market growth avenues. However, compliance with environmental regulations often entails significant investments in cleaner fuels or engine modifications, which can be cost-prohibitive for some operators. Nevertheless, technological development in the vessels and their engines and growing import and export activities across the economies further create potential opportunities for market growth.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 144.31 billion |
Estimated Year [2024] | USD 151.75 billion |
Forecast Year [2030] | USD 206.71 billion |
CAGR (%) | 5.26% |
Type: Increasing usage of marine gas oil (MGO) and marine diesel oil (MDO) ideal for use in emission control areas (ECAs)
High sulfur fuel oil (HSFO) is a category of fuel oil with a sulfur content higher than 0.5% by weight. HSFO has been widely used in the maritime industry due to its cost-effectiveness compared to lower sulfur alternatives.HSFO continues to be used in vessels with exhaust gas cleaning systems which allow them to comply with emission standards while using high-sulfur fuels. Low Sulfur Fuel Oil (LSFO) refers to fuel oils that have a sulfur content no higher than 0.5% by weight, aligning with the IMO 2020 global sulfur cap. LSFO has become increasingly popular in the maritime industry as a compliant alternative to HSFO for ships that do not have scrubbers installed. It significantly reduces the emission of sulfur oxides into the atmosphere, contributing to decreased air pollution and related health issues. Marine Gas Oil (MGO) and Marine Diesel Oil (MDO) are distillates used in marine engines. MGO is a cleaner fuel with lower sulfur content, below 0.1%, making it ideal for use in Emission Control Areas (ECAs) where stringent emissions standards are in place. MDO, on the other hand, has a slightly higher sulfur content than MGO but lower than that of LSFO and is often used in applications where compliance with the 0.5% sulfur cap is required; however, where a distillate fuel is preferred over a residual fuel oil for operational reasons.
Application: Burgeoning utilization of bunker oil across the oil tanker industry
Bulk carriers are ships designed to transport unpackaged bulk cargo in large cargo compartments known as holds, including grains, coal, ore, and cement. These carriers play a crucial role in the global shipping industry, facilitating the movement of essential commodities across significant maritime routes. Bulk carriers, depending on their size and efficiency, require specific types of bunker fuel to meet their energy needs while adhering to international regulations aimed at minimizing environmental impact. Container ships are vessels designed to carry standard-sized containers for various manufactured goods. As critical enablers of global trade, these ships require substantial amounts of energy for propulsion and operation, making bunker fuel a significant consideration. The bunker fuel demand for container ships is influenced by operational speed, route length, and the ship's capacity. General cargo ships are versatile vessels capable of transporting various cargo types, including packaged items, machinery, and mixed loads. These ships often operate on shorter routes and have varied operational profiles compared to bulk carriers and container ships. The demand for bunker fuel in general cargo ships is characterized by the need for flexibility and efficiency, given their diverse cargo types and destinations. Environmental regulations and cost considerations also play a crucial role in fuel choice for these vessels as the industry moves toward more environmentally friendly alternatives. Oil tankers are large ships that transport oil and its products across oceans and seas. These tankers vary significantly in size and range, from small coastal vessels to ultra-large crude carriers (ULCCs), and are essential to the global oil supply chain. The bunker fuel demand for oil tankers is heavily influenced by cargo capacity, voyage distance, and international maritime regulations. In light of increasing environmental awareness and regulatory pressures, the oil tanker industry is exploring more sustainable bunker fuel options to reduce emissions without compromising operational efficiency and safety.
Regional Insights
Asia Pacific, the amalgamation of high-volume shipping activities, technological innovations, and environmental regulations, is propelling the market forward. China, Japan, and India emerge as critical players, with China leading in demand due to its major maritime hubs and shift towards cleaner fuels in alignment with IMO 2020 stipulations. Japan is pioneering in adopting liquefied natural gas (LNG) as an alternative fuel to enhance its maritime sustainability, while India's growing naval sector demands increased bunker fuel, prompting advancements in port infrastructure and bunkering processes. With the United States and Canada at the forefront, the Americas are adapting to cleaner fuel preferences influenced by environmental mandates, steering the market towards LNG and low-sulfur fuel oil (LSFO) and innovations in bunkering infrastructure. In the EMEA region, the diversity in consumer needs and regulatory landscapes is notable, with European countries advancing in sustainable shipping practices through alternative fuels like LNG, hydrogen, and biofuels. The Middle East, despite being a traditional fuel supplier, is exploring renewable options, whereas Africa's maritime trade growth is catalyzing infrastructural and regulatory enhancements in nations such as South Africa, Nigeria, and Egypt.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Bunker Fuel Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Bunker Fuel Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Bunker Fuel Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include ADANI GROUP, Aegean Marine Petroleum Network, Inc., Bharat Petroleum Corporation Limited, Bomin Bunker Holding GmbH & Co. KG, BP Marine Ltd., BP Sinopec Marine Fuels, Bunker Holding A/S, Bunker One A/S, Chevron Corporation, Exxon Mobil Corporation, Gazprom Neft Corporation, Gulf Agency Company Limited, Hindustan Petroleum Corporation Limited, Indian Oil Corporation Ltd., Marathon Petroleum Corporation, Neste Oyj, Peninsula Petroleum Inc., Petroliam Nasional Berhad, Shell plc, SINOPEC Fuel Oil Sales Corporation Limited, The PJSC Lukoil Oil Company, Titan LNG B.V., TotalEnergies SE, Valero Energy Corporation, and World Fuel Services Corporation.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Bunker Fuel Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Bunker Fuel Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Bunker Fuel Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Bunker Fuel Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Bunker Fuel Market?