市場調査レポート
商品コード
1465985
EdTechとスマート教室市場:実現技術、教育システム、展開タイプ、エンドユーザー別-2024~2030年の世界予測EdTech & Smart Classroom Market by Enabling Technology, Education System, Deployment Type, End-user - Global Forecast 2024-2030 |
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EdTechとスマート教室市場:実現技術、教育システム、展開タイプ、エンドユーザー別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 188 Pages
納期: 即日から翌営業日
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EdTechとスマート教室市場規模は、2023年に1,497億9,000万米ドルと推定され、2024年には1,822億6,000万米ドルに達し、CAGR 22.62%で2030年には6,243億6,000万米ドルに達すると予測されています。
EdTechとスマート教室市場には、学習体験と成果を高める教育技術とインテリジェントソリューションが含まれます。ハードウェア、ソフトウェア、教育手法を統合し、技術的に高度な学習環境を構築します。この市場には、学習管理システム(LMS)、学生情報システム、教室管理ソフトウェア、オンライン個別指導、eラーニングコース、インタラクティブ・ディスプレイなどが含まれます。広範囲に及ぶこの市場は、コンテンツ配信、学習評価、学生エンゲージメントのための様々なツールやプラットフォームを提供しています。また、ネットワーク接続、データストレージ、セキュリティサービスなど、これらの技術に必要なインフラもカバーしています。AI、VR、AR技術の統合がますます進む中、パーソナライズされた没入型学習体験の範囲は拡大し続けています。高い初期設定費用、教育機関の変化への抵抗、技術への不平等なアクセスにつながるデジタルデバイドの問題、データのプライバシーとセキュリティに関する懸念が、EdTechとスマート教室ソリューションの利用を制限しています。さらに、教育者が技術を教育実践に統合するための適切なトレーニングとサポートを提供するには、時間と労力がかかります。これには、AI主導のアダプティブ・ラーニング・プラットフォームの開発、教育へのゲーミフィケーションの導入、生徒の成績測定のためのデータ分析の利用拡大、管理プロセスの安全性と合理化のためのブロックチェーンの可能性などが含まれます。
主要市場の統計 | |
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基準年[2023年] | 1,497億9,000万米ドル |
予測年[2024年] | 1,822億6,000万米ドル |
予測年[2030年] | 6,243億6,000万米ドル |
CAGR(%) | 22.62% |
技術を可能にするEdTechとスマート教室における分析の利用の増加
EdTechにおける先端技術には、人工知能(AI)、仮想現実(VR)、拡大現実(AR)、モノのインターネット(IoT)など、さまざまな最先端ツールが含まれます。このような技術の必要性は、個別化された学習、没入型の教育体験、生徒のエンゲージメントの向上を追求することから生じています。教育におけるAIは個別指導と評価を提供し、VRは没入型学習環境を提供し、ARは理論的学習と実践的学習のギャップを埋め、IoTは物理的デバイスを接続してインタラクティブな学習エコシステムを促進します。分析・ソフトウェアは、教育データを取得、処理、解釈して意思決定に役立て、教育者が学習パターンを理解し、教育成果を測定し、生徒のニーズに合わせて指導を調整できるようにします。教育における企業資源計画(ERP)システムは、入試、スケジュール管理、財務などの学校管理業務を一元化し、効率化と部門間の調整を促進します。EdTechにおけるゲーミフィケーションとは、ゲーム以外の文脈でゲームデザインの要素を適用し、生徒のモチベーションとエンゲージメントを高めることです。ゲーミフィケーションは、生徒の注意力や関心を維持することが難しい幼稚園から高校までの環境で特に効果的です。教育機関では、エンドツーエンドの保護を実現する包括的なセキュリティソリューションや、教育環境に合わせた高度な監査ソリューションを提供する専門サービスを選択することができます。
教育システム:教育コースや研修プログラムを提供する学習管理システムに対する消費者の嗜好の高まり
授業評価システムは、教育者が生徒の理解度や進歩度を測るための形成的評価と総括的評価を実施するために不可欠です。授業評価システムは多くの場合、リアルタイムのフィードバックと分析を提供するため、教師は生徒のニーズに合わせて指導を調整することができます。授業評価システムは、評価の作成、配布、採点を合理化したい教育者に好まれ、生徒のパフォーマンスに関する定期的なデータ駆動型洞察を必要とする環境では不可欠です。クラスルームコラボレーションシステムは、生徒と教師がリアルタイムで、対面でも遠隔でもコラボレーションできるようにすることで、インタラクティブな学習環境を促進します。クラスルームコラボレーションシステムは、学習プロセスにおけるチームワークとエンゲージメントを重視する教育機関にとって不可欠であり、グループワークやクラスディスカッションを促進します。クラスルームマネジメントシステムは、教育者がデジタル上でクラスルームの活動を監督し、促進することを可能にします。これらのシステムは、生徒の出席、行動、参加を管理することができ、多くの場合、指導内容を広めるためのツールを記載しています。文書管理システムは、生徒の課題、カリキュラムの内容、事務処理などのデジタル文書の整理と保存に役立ちます。文書管理システムは、紙の使用を減らし、整理を改善し、教育文書や管理文書へのアクセスを確保したい教育機関にとって不可欠です。学習管理システムは、教育コースや研修プログラムを作成、提供、追跡するためのツールを教育者や学生に提供する包括的なプラットフォームです。学生情報システムは、人口統計、成績、出席など、すべての学生データを追跡・管理します。学生情報システムは、管理者、教育者、学生にとって、真実の中心的な情報源となります。学生応答システムは、クリッカーまたは個人応答システムとしても知られ、講師が授業中に双方向の質問や投票を通じて学生から即座にフィードバックを受けることを可能にします。タレントマネジメントシステム(TMS)は、教育セグメントにおいて、職員や教員の採用、育成、定着、業績管理を監督するために使用されます。TMSは、質の高いスタッフの維持、専門能力の開発、戦略的な人事計画に重点を置く教育機関にとって極めて重要です。
展開タイプ:オンクラウドプラットフォーム上でのEdTechとスマート教室の進化した展開
オンクラウド展開とは、遠隔地のクラウドサービスプロバイダーからインターネット経由で教育技術とスマート教室サービスを提供することを指します。このモデルは、複数の場所へのアクセスのしやすさ、リアルタイムのデータ分析、従量課金モデルによる費用対効果、拡大性を記載しています。オンクラウドソリューションは、迅速な導入を必要とし、ITインフラに多額の投資をしたくない教育機関に好まれることが多いです。一方、オンプレミス型では、教育機関内のハードウェアにEdTechとスマート教室ソリューションを直接インストールします。この従来の導入方法では、データを完全に管理することができるため、データプライバシーに厳しい教育機関にとっては好都合です。データコントロールとセキュリティを優先し、十分なITインフラを持ち、初期投資コストに余裕のある教育機関は、オンプレミスソリューションを選択することができます。
エンドユーザー:K-12教育へのEdTechとスマート教室の急速な普及
K-12教育セグメントでは、EdTechとスマート教室は、様々な学習スタイルや能力に適応できるインタラクティブでコラボレーティブな学習環境を促進することを主要目的としています。スマート教室用製品には、インタラクティブ・ホワイトボード、生徒応答システム、K-12カリキュラムに合わせた幅広い科目を網羅する教育用ソフトウェアがよく含まれます。就学前教育セグメントでは、重要な認知能力と運動能力を伸ばす、シンプルで直感的、かつ魅力的な学習体験を提供することが最優先事項です。幼児向けのインターフェースと耐久性のあるハードウェアを備えたタブレットベースの学習体験が、基本的な読み書き、計算、社会的スキルを教える教育アプリとともに好まれます。大学・高等教育では、幅広い学問セグメントをサポートし、自分のペースで生涯学習を進めることができる先進的なデジタルソリューションが好まれます。人工知能(AI)、仮想現実(VR)、拡大現実(AR)などの技術は、没入型の学習体験を生み出すために高等教育で普及しつつあります。
地域別洞察
南北アメリカにおけるEdTechとスマート教室の成長軌道は、政府と民間部門による教育技術への多額の投資によって支えられています。学習体験のパーソナライズとSTEM教育の取り込みが重視され、同地域では革新的なプラットフォームやリソースに対する需要が生まれています。デジタル教科書、学習管理システム(LMS)、オンラインコースが広く受け入れられていることは、教育における技術に対する消費者の先進的な姿勢を反映しています。欧州連合(EU)には、デジタル教育を推進する政府主導のイニシアティブが数多くあり、多様な市場が形成されています。中東では、モバイルの普及や若年層の人口動向に合わせて、モバイル学習やコラボレーション・ツールへの嗜好が高く、EdTechソリューションの利用が拡大しています。アジア太平洋の情勢は堅調であり、エドテックの取り組みや研究に対する政府の支援も大きいです。教育や課外学習プラットフォームにおけるAIへの注目は、アジア太平洋における競合環境に対する消費者の意欲を反映しています。
FPNVポジショニングマトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは、EdTechとスマート教室市場の評価において極めて重要です。事業戦略と製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を記載しています。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます。フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、EdTechとスマート教室市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、このセグメントの競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を記載しています。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発とイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を記載しています。
1.EdTechとスマート教室市場の市場規模と予測は?
2.EdTechとスマート教室市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、用途は何か?
3.EdTechとスマート教室市場の技術動向と規制枠組みは?
4.EdTechとスマート教室市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.EdTechとスマート教室市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[188 Pages Report] The EdTech & Smart Classroom Market size was estimated at USD 149.79 billion in 2023 and expected to reach USD 182.26 billion in 2024, at a CAGR 22.62% to reach USD 624.36 billion by 2030.
The EdTech & smart classroom market encompasses educational technology and intelligent solutions to enhance learning experiences and outcomes. It integrates hardware, software, and educational methodologies to create a technologically advanced learning environment. This market includes Learning Management Systems (LMS), student information systems, classroom management software, online tutoring, e-learning courses, and interactive displays. The extensive scope market offers various tools and platforms for content delivery, learning assessment, and student engagement. It also covers the infrastructure required for these technologies, including network connectivity, data storage, and security services. With the ever-increasing integration of AI, VR, and AR technologies, the scope for personalized and immersive learning experiences continues to expand. The high initial setup costs, resistance to change among educational institutions, digital divide issues that lead to unequal access to technology, and concerns about data privacy and security limit the usage of EdTech and smart classroom solutions. Additionally, providing adequate training and support for educators to integrate technology into their teaching practices takes time and effort. These include the development of AI-driven adaptive learning platforms, the incorporation of gamification in education, greater use of data analytics for measuring student performance, and the potential for blockchain to secure and streamline administrative processes.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 149.79 billion |
Estimated Year [2024] | USD 182.26 billion |
Forecast Year [2030] | USD 624.36 billion |
CAGR (%) | 22.62% |
Enabling Technology: Increasing use of analytics in EdTech & smart classrooms
Advanced technology in EdTech encompasses various cutting-edge tools such as Artificial Intelligence (AI), Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), and Internet of Things (IoT). The need for such technologies arises from the quest for personalized learning, immersive educational experiences, and improved student engagement. AI in education offers personalized tutoring and assessment, VR provides immersive learning environments, AR bridges the gap between theoretical and practical learning, and IoT connects physical devices to foster interactive learning ecosystems. Analytics software captures, processes, and interprets educational data to inform decision-making, helping educators to understand learning patterns, measure educational outcomes, and tailor instruction to student needs. Enterprise resource planning (ERP) systems in education centralize school management tasks such as admissions, scheduling, and finance, promoting efficiency and inter-departmental coordination. Gamification in EdTech is applying game-design elements in non-game contexts to enhance student motivation and engagement. Gamification is particularly effective in K-12 settings where keeping students attentive and interested can be challenging. Educational institutions can opt for comprehensive security solutions for end-to-end protection or specialized services that offer advanced auditing solutions tailored to educational environments.
Education System: Growing consumer preference for learning management systems to deliver educational courses and training programs
Classroom assessment systems are integral to enable educators to conduct formative and summative assessments to gauge students' understanding and progress. Classroom assessment systems often provide real-time feedback and analytics, allowing teachers to tailor their instruction to meet students' needs. Classroom assessment systems are preferred by educators looking to streamline the creation, distribution, and grading of assessments and are critical in settings that require regular, data-driven insights into student performance. Classroom collaboration systems foster interactive learning environments by allowing students and teachers to collaborate in real-time, in-person, and remotely. Classroom collaboration systems are essential for educational institutions prioritizing teamwork and engagement in their learning processes, facilitating group work and class discussions. Classroom management systems enable educators to oversee and facilitate classroom activities digitally. These systems can manage student attendance, behavior, and participation, often providing tools for disseminating instructional content. Document management systems help organize and store digital documents, such as student work, curricular content, and administrative paperwork. Document management systems are essential for institutions looking to reduce paper use, improve organization, and secure access to educational and administrative documents. Learning management systems are comprehensive platforms that provide educators and students with the tools to create, deliver, and track educational courses and training programs. Student information systems track and manage all student data, including demographics, grades, and attendance. Student information systems serve as the central source of truth for administrators, educators, and students. Student response systems, also known as clickers or personal response systems, allow instructors to receive immediate feedback from students during classes through interactive questioning and polling. Talent management systems (TMS) are used in the education sector to oversee staff and faculty recruitment, development, retention, and performance management. TMS is crucial for educational institutions that focus on maintaining high-quality staff, professional development, and strategic human resource planning.
Deployment Type: Evolving deployment of EdTech & smart classrooms over on-cloud platforms
On-cloud deployment refers to delivering educational technology and smart classroom services via the internet from a remote cloud service provider. This model provides ease of access across multiple locations, real-time data analytics, cost-effectiveness due to the pay-as-you-go pricing model, and scalability. On-cloud solutions are often preferred by educational institutions that require quick deployment and do not want to invest heavily in IT infrastructure. On the other hand, on-premises deployment involves the installation of EdTech & smart classroom solutions directly onto the hardware located within the educational institution's premises. This traditional deployment method provides full control over data, which is favorable for institutions with strict data privacy requirements. Educational institutions that prioritize data control and security, have sufficient IT infrastructure and can afford the upfront investment costs may opt for on-premises solutions.
End-user: Rapid adoption of EdTech & smart classrooms for K-12 education
In the K-12 space, the preference for EdTech & smart classrooms primarily revolves around facilitating an interactive and collaborative learning environment that can adapt to various learning styles and abilities. Smart classroom products often include interactive whiteboards, student response systems, and educational software encompassing a broad spectrum of subjects tailored to the K-12 curriculum. The priority for the preschool segment is to provide simple, intuitive, and engaging learning experiences that develop crucial cognitive and motor skills. Tablet-based learning experiences with child-friendly interfaces and durable hardware are preferred, along with educational apps that teach basic literacy, numeracy, and social skills. The preference for the university & higher education concentrates on advanced digital solutions that support a wide range of academic disciplines and promote self-paced, lifelong learning. Technologies such as Artificial Intelligence (AI), Virtual Reality (VR), and Augmented Reality (AR) are becoming more prevalent in higher education to create immersive learning experiences.
Regional Insights
The growth trajectory for EdTech & smart classrooms in the Americas is bolstered by substantial investments in educational technology by the government and private sectors. A significant focus on personalizing learning experiences and incorporating STEM education generates demand for innovative platforms and resources in the region. The widespread acceptance of digital textbooks, learning management systems (LMS), and online courses reflects the progressive consumer attitudes towards technology in education. The European Union presents a diverse market with numerous government-led initiatives promoting digital education. In the Middle East, a high preference for mobile learning and collaborative tools, aligning with the region's mobile penetration and younger demographic trends, has augmented the usage of EdTech solutions. Asia Pacific's landscape for EdTech & smart classrooms is robust, with significant government backing in ed-tech initiatives and research. The focus on AI in education and extracurricular learning platforms reflects consumer appetite for competitive learning environments in the Asia-Pacific.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the EdTech & Smart Classroom Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the EdTech & Smart Classroom Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the EdTech & Smart Classroom Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include 2U, Inc., Amplify Education, Inc., Anthology Inc., Apple Inc., Cisco Systems, Inc., Cornerstone OnDemand, Inc., Curriculum Associates, LLC, D2L Corporation, Dell Technologies Inc., Discovery, Inc., Ellucian Company L.P., GoGuardian, Google, LLC by Alphabet Inc., Instructure, Inc., International Business Machines Corporation, Kaltura Inc., Lenovo Group Limited, Microsoft Corporation, Newsela Inc., Oracle Corporation, Promethean World Ltd., SAP SE, Skillsoft Corporation, Smart Technologies LLC, Udemy, Inc., and Workday, Inc..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the EdTech & Smart Classroom Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the EdTech & Smart Classroom Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the EdTech & Smart Classroom Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the EdTech & Smart Classroom Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the EdTech & Smart Classroom Market?