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市場調査レポート
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1604526

EdtechにおけるAI市場:将来予測(2024年~2029年)

AI in the Edtech Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 145 Pages
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即日から翌営業日
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EdtechにおけるAI市場:将来予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年11月06日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

EdtechにおけるAI市場はCAGR 52.93%で成長し、2024年の106億500万米ドルから2029年には329億1,000万米ドルに達すると推定されます。

Edtech(教育技術)分野では、人工知能(AI)が技術開発において重要な役割を果たしています。この分野では、AIは、個人に合わせた学習プログラムや、ユーザーにより良いカリキュラムプログラムを提供できるインテリジェントな個別指導システムのような様々な利点を含む、複数のアプリケーションを提供しています。AIベースのツールやプラットフォームは、採点や評価機能を自動化することもでき、適応学習プラットフォーム、仮想教室補助、教育データ分析などの機能も備えています。

Edtechプラットフォームは、適応学習システム、知能個別指導システム(ITS)、自然言語処理、機械学習(ML)など、複数のツールを使用する様々な主要コンポーネントを提供します。アダプティブラーニングシステムは、AIアルゴリズムを使用し、個々の生徒の要求、嗜好、スタイルに合わせて学習体験をパーソナライズし、学習効果を最大化するためにペース、教材、インストラクションの提供方法を変更します。

インテリジェントチュータリングシステムは、人工知能を使用して、人間の教師が行うようなパーソナライズされたコーチングとフィードバックを生徒に提供します。また、パフォーマンスデータを分析して長所と短所を特定し、学習介入を行います。MLテクノロジーは、コンピュータがデータから学習し、明示的なプログラミングなしに予測や決定を下すことを可能にします。EdTechでは、MLはパーソナライズされた推薦システム、予測分析、コンテンツのカスタマイズなどに利用されています。

EdtechにおけるAI市場の促進要因

  • 世界のEdtech分野における投資機会の増加

世界のEdtech分野の発展のための政府機関や民間組織による投資の増加は、世界のEdtecにおけるAI市場を促進すると推定されます。

世界市場では、世界各国の政府による重要な政策や戦略の導入など、教育テクノロジー分野への投資戦略が大幅に増加しています。

例えばインドでは、政府がAIを基盤とした2つの重要政策「Make AI for India」と「Make AI Work for India」を導入し、教育を含む複数の分野において、国家全体で持続可能かつ最先端のAI技術開発を実現することを目的としています。政府はこのミッションに向け、2024-25年度中間予算に約255カロールインドルピーを割り当てました。政府はまた、国内のEdtech分野のイノベーションを後押しするため、教育技術や教育機関への100%外国投資を導入しました。

Edtech市場の地理的展望

  • 北米がEdtechにおけるAI市場の主要シェアを占めると予測されています。

Google、Microsoft、Magicedtech、Amazonを含む北米のEdTechエコシステムは、AIなどの革新的技術の開発を推進しています。シリコンバレーのこうした創造性と起業家精神の文化は、学校、大学、仮想学習環境における学習体験を向上させ、教育におけるAIの応用に大きな影響を与える可能性が高いです。

北米がEdtechにおけるAI市場で大きなシェアを占めているのは、技術革新におけるリーダーシップ、強力なエコシステムの連携、資金調達の可能性、有利な規制の枠組み、デジタル学習ソリューションに対する需要の高まりによるものです。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探る。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データ&予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益成長と予測セグメントおよび各国を含む地域の分析
  • 企業プロファイリング(特に主な発展)

EdtechにおけるAI市場は以下のセグメントに分析されます:

エンドユーザー別

  • 学生
  • 教師
  • 保護者
  • 教育機関

展開別

  • クラウド
  • オンプレミス

用途別

  • コンテンツ作成
  • 個人に合わせた学習
  • 運用
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • 台湾
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 EdtechにおけるAI市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 学生
  • 教師
  • 保護者
  • 教育機関

第6章 EdtechにおけるAI市場:展開別

  • イントロダクション
  • クラウド
  • オンプレミス

第7章 EdtechにおけるAI市場:用途別

  • イントロダクション
  • コンテンツ作成
  • 個人に合わせた学習
  • 運用
  • その他

第8章 EdtechにおけるAI市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • エンドユーザー別
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • エンドユーザー別
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • エンドユーザー別
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • エンドユーザー別
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • エンドユーザー別
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Google
  • Microsoft
  • Magicedtech
  • Amazon
  • Intel Corporation
  • IBM
  • Century
  • Querium
  • Cognii, Inc.
  • Infosys Limited
  • OpenAI
  • Springs
目次
Product Code: KSI061616765

The AI in the edtech market is estimated to grow at a CAGR of 52.93% to attain US$32.910 billion in 2029, increasing from US$10.605 billion in 2024.

In the edtech or educational technology sector, artificial intelligence (AI) plays a critical role in technology development. In this sector, AI offers multiple applications, including various benefits, like personalized learning programs and intelligent tutoring systems that can offer users better curriculum programs. The AI-based tools and platforms can also automate grading and assessment features, and they also have the capability of adaptive learning platforms, virtual classroom aides, and educational data analytics.

The AI in the edtech platform offers various key components that use multiple tools like Adaptive Learning Systems, Intelligent Tutoring Systems (ITS), Natural Language Processing, and Machine Learning (ML). Adaptive Learning Systems use AI algorithms to personalize learning experiences to individual students' requirements, preferences, and styles, altering pace, material, and instruction delivery to maximize learning results.

Intelligent Tutoring Systems use artificial intelligence to deliver personalized coaching and feedback to students, much like a human teacher would. They analyze performance data to identify strengths and shortcomings and then provide tailored learning interventions. ML technologies enable computers to learn from data and make predictions or decisions without explicit programming. In EdTech, ML is used for personalized recommendation systems, predictive analytics, and content customization.

AI in the Edtech market drivers

  • Increasing investment opportunities in the global Edtech sector

The rising investments by governmental and private organizations for developing the global edtech sector are estimated to propel global AI in the edtech market.

The global market witnessed a significant increase in investment strategies in the educational technology sector, including the introduction of key policies and strategies by the governments of various countries worldwide.

For instance, in India, the government introduced two key AI-based policies, Make AI for India and Make AI Work for India, aimed at creating sustainable and state-of-the-art AI technological development across the nation in multiple sectors, including education. The government allocated about INR 255 crore for the interim budget 2024-25 towards this mission. The government also introduced 100% foreign investment in education technology and institutions to boost the innovation of the edtech sector in the nation.

AI in the Edtech market geographical outlook

  • North America is forecasted to hold a major share of the AI in the Edtech market.

The North American EdTech ecosystem, which includes Google, Microsoft, Magicedtech, and Amazon, is promoting the development of innovative technologies such as AI. This culture of creativity and entrepreneurship in Silicon Valley is likely to substantially impact the application of AI in education, improving learning experiences in schools, universities, and virtual learning environments.

North America's considerable share of AI in the EdTech market is due to its leadership in technological innovation, strong ecosystem collaboration, financing availability, a favorable regulatory framework, and rising demand for digital learning solutions.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The AI in the Edtech market is analyzed into the following segments:

By End-Users

  • Students
  • Teachers
  • Parents
  • Institutions

By Deployment

  • Cloud
  • On-Premise

By Application

  • Content creation
  • Personalized Learning
  • Operations
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. AI IN THE EDTECH MARKET BY END-USERS

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Students
  • 5.3. Teachers
  • 5.4. Parents
  • 5.5. Institutions

6. AI IN THE EDTECH MARKET BY DEPLOYMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cloud
  • 6.3. On-Premise

7. AI IN THE EDTECH MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Content creation
  • 7.3. Personalized Learning
  • 7.4. Operations
  • 7.5. Others

8. AI IN THE EDTECH MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By End-users
    • 8.2.2. By Deployment
    • 8.2.3. By Application
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Others
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By End-users
    • 8.3.2. By Deployment
    • 8.3.3. By Application
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By End-users
    • 8.4.2. By Deployment
    • 8.4.3. By Application
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By End-users
    • 8.5.2. By Deployment
    • 8.5.3. By Application
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Israel
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By End-users
    • 8.6.2. By Deployment
    • 8.6.3. By Application
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. Australia
      • 8.6.4.5. South Korea
      • 8.6.4.6. Indonesia
      • 8.6.4.7. Taiwan
      • 8.6.4.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Google
  • 10.2. Microsoft
  • 10.3. Magicedtech
  • 10.4. Amazon
  • 10.5. Intel Corporation
  • 10.6. IBM
  • 10.7. Century
  • 10.8. Querium
  • 10.9. Cognii, Inc.
  • 10.10. Infosys Limited
  • 10.11. OpenAI
  • 10.12. Springs