デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1434930

4K2Kテレビ市場:ディスプレイサイズ別、最終用途別-2024-2030年の世界予測

4K2K TV Market by Display Size (32 to 45 Inches, 46 to 55 Inches, 56 to 65 Inches), End-use (Commercial, Household) - Global Forecast 2024-2030

出版日: | 発行: 360iResearch | ページ情報: 英文 194 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
4K2Kテレビ市場:ディスプレイサイズ別、最終用途別-2024-2030年の世界予測
出版日: 2024年01月15日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 194 Pages
納期: 即日から翌営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

4K2Kテレビ市場規模は2023年に383億2,000万米ドルと推計され、2024年には417億5,000万米ドルに達し、CAGR 9.36%で2030年には717億3,000万米ドルに達すると予測されます。

4K2Kテレビの世界市場

主な市場の統計
基準年[2023] 383億2,000万米ドル
予測年[2024] 417億5,000万米ドル
予測年 [2030] 717億3,000万米ドル
CAGR(%) 9.36%
4K2Kテレビ Market-IMG1

FPNVポジショニング・マトリックス

FPNVポジショニングマトリックスは4K2Kテレビ市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略と製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。

市場シェア分析

市場シェア分析は、4K2Kテレビ市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。

本レポートは、以下の側面に関する貴重な洞察を提供しています:

1-市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。

2-市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。

3-市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。

4-競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。

5-製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。

本レポートは、以下のような主要な質問に対応しています:

1-4K2Kテレビ市場の市場規模および予測は?

2-4K2Kテレビ市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?

3-4K2Kテレビ市場における技術動向と規制の枠組みは?

4-4K2Kテレビ市場における主要ベンダーの市場シェアは?

5-4K2Kテレビ市場への参入に適した形態や戦略的手段は?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • 都市化の進展と強化された4Kテレビテクノロジーに対する消費者の嗜好
      • 教育分野や企業分野におけるプロジェクターの普及
      • OTTプラットフォームとホームシアター人気の高まり
    • 抑制要因
      • 4K2Kテレビの制作とメンテナンスには高額なコストがかかる
    • 機会
      • 4K2Kテレビセットの技術進歩と高度な機能の組み込み
      • 高度な空間音響技術によるテレビのグラフィック技術の向上
    • 課題
      • 4K2Kテレビの技術的および操作上の制限
  • 市場セグメンテーション分析
  • 市場動向分析
  • 高インフレの累積的影響
  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーンとクリティカルパス分析
  • 規制の枠組み

第6章 4K2Kテレビ市場:ディスプレイサイズ別

  • 32~45インチ
  • 46~55インチ
  • 56~65インチ
  • 80以上
  • 65インチ以上

第7章 4K2Kテレビ市場:最終用途別

  • 商業用
  • 家庭用

第8章 南北アメリカの4K2Kテレビ市場

  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第9章 アジア太平洋地域の4K2Kテレビ市場

  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第10章 欧州・中東・アフリカの4K2Kテレビ市場

  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第11章 競合情勢

  • FPNVポジショニングマトリクス
  • 市場シェア分析:主要企業別
  • 競合シナリオ主要企業別の分析

第12章 競争力のあるポートフォリオ

  • 主要な企業プロファイル
    • Acer Inc.
    • Curtis International Ltd.
    • Haier Group Corporation
    • Hisense International Co., Ltd.
    • Koninklijke Philips N.V.
    • Konka Group Co., Ltd.
    • LG Corporation
    • Micromax Informatics
    • OnePlus Technology(Shenzhen)Co., Ltd.
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Sansui Electric Co., Ltd.
    • Seiki Digital, Inc.
    • Sharp Corporation
    • Shenzhen Skyworth Digital Technology Co. Ltd.
    • Sichuan Changhong Electric Co., Ltd.
    • Snap One, LLC
    • Sony Corporation
    • TCL Corporation
    • The Kroger Company
    • Toshiba Corporation
    • Videocon Industries Limited
    • Vizio Inc.
    • Xiaomi Technology
  • 主要な製品ポートフォリオ

第13章 付録

  • ディスカッションガイド
  • ライセンスと価格について
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. 4K2K TV MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. 4K2K TV MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. 4K2K TV MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. 4K2K TV MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 5. 4K2K TV MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. 4K2K TV MARKET DYNAMICS
  • FIGURE 7. 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 8. 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 9. 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 10. 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 11. AMERICAS 4K2K TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 12. AMERICAS 4K2K TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 13. UNITED STATES 4K2K TV MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 14. UNITED STATES 4K2K TV MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 15. ASIA-PACIFIC 4K2K TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 16. ASIA-PACIFIC 4K2K TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 17. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA 4K2K TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 18. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA 4K2K TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 19. 4K2K TV MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
  • FIGURE 20. 4K2K TV MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. 4K2K TV MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. 4K2K TV MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL 4K2K TV MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. 4K2K TV MARKET SIZE, BY 32 TO 45 INCHES, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 7. 4K2K TV MARKET SIZE, BY 46 TO 55 INCHES, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. 4K2K TV MARKET SIZE, BY 56 TO 65 INCHES, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. 4K2K TV MARKET SIZE, BY 80 & ABOVE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. 4K2K TV MARKET SIZE, BY ABOVE 65 INCHES, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. 4K2K TV MARKET SIZE, BY COMMERCIAL, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. 4K2K TV MARKET SIZE, BY HOUSEHOLD, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. AMERICAS 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. AMERICAS 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. AMERICAS 4K2K TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. ARGENTINA 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. ARGENTINA 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. BRAZIL 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. BRAZIL 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. CANADA 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. CANADA 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. MEXICO 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. MEXICO 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. UNITED STATES 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. UNITED STATES 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. UNITED STATES 4K2K TV MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. ASIA-PACIFIC 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. ASIA-PACIFIC 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. ASIA-PACIFIC 4K2K TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. AUSTRALIA 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. AUSTRALIA 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. CHINA 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. CHINA 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. INDIA 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. INDIA 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. INDONESIA 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. INDONESIA 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. JAPAN 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. JAPAN 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. MALAYSIA 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. MALAYSIA 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. PHILIPPINES 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. PHILIPPINES 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. SINGAPORE 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. SINGAPORE 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. SOUTH KOREA 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. SOUTH KOREA 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. TAIWAN 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. TAIWAN 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. THAILAND 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. THAILAND 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. VIETNAM 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. VIETNAM 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA 4K2K TV MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. DENMARK 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. DENMARK 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. EGYPT 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. EGYPT 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. FINLAND 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. FINLAND 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. FRANCE 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. FRANCE 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. GERMANY 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. GERMANY 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. ISRAEL 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. ISRAEL 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. ITALY 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. ITALY 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. NETHERLANDS 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. NETHERLANDS 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. NIGERIA 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. NIGERIA 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. NORWAY 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. NORWAY 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. POLAND 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. POLAND 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. QATAR 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. QATAR 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. RUSSIA 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. RUSSIA 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. SAUDI ARABIA 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. SAUDI ARABIA 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. SOUTH AFRICA 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. SOUTH AFRICA 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. SPAIN 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. SPAIN 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. SWEDEN 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. SWEDEN 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. SWITZERLAND 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. SWITZERLAND 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. TURKEY 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. TURKEY 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. UNITED ARAB EMIRATES 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. UNITED ARAB EMIRATES 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. UNITED KINGDOM 4K2K TV MARKET SIZE, BY DISPLAY SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. UNITED KINGDOM 4K2K TV MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 100. 4K2K TV MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
  • TABLE 101. 4K2K TV MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 102. 4K2K TV MARKET LICENSE & PRICING
目次
Product Code: MRR-957C47F900A6

[194 Pages Report] The 4K2K TV Market size was estimated at USD 38.32 billion in 2023 and expected to reach USD 41.75 billion in 2024, at a CAGR 9.36% to reach USD 71.73 billion by 2030.

Global 4K2K TV Market

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 38.32 billion
Estimated Year [2024] USD 41.75 billion
Forecast Year [2030] USD 71.73 billion
CAGR (%) 9.36%
4K2K TV Market - IMG1

FPNV Positioning Matrix

The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the 4K2K TV Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).

Market Share Analysis

The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the 4K2K TV Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the 4K2K TV Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Acer Inc., Curtis International Ltd., Haier Group Corporation, Hisense International Co., Ltd., Koninklijke Philips N.V., Konka Group Co., Ltd., LG Corporation, Micromax Informatics, OnePlus Technology (Shenzhen) Co., Ltd., Panasonic Holdings Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Sansui Electric Co., Ltd., Seiki Digital, Inc., Sharp Corporation, Shenzhen Skyworth Digital Technology Co. Ltd., Sichuan Changhong Electric Co., Ltd., Snap One, LLC, Sony Corporation, TCL Corporation, The Kroger Company, Toshiba Corporation, Videocon Industries Limited, Vizio Inc., and Xiaomi Technology.

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the 4K2K TV Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Display Size
    • 32 to 45 Inches
    • 46 to 55 Inches
    • 56 to 65 Inches
    • 80 & Above
    • Above 65 Inches
  • End-use
    • Commercial
    • Household
  • Region
    • Americas
      • Argentina
      • Brazil
      • Canada
      • Mexico
      • United States
        • California
        • Florida
        • Illinois
        • New York
        • Ohio
        • Pennsylvania
        • Texas
    • Asia-Pacific
      • Australia
      • China
      • India
      • Indonesia
      • Japan
      • Malaysia
      • Philippines
      • Singapore
      • South Korea
      • Taiwan
      • Thailand
      • Vietnam
    • Europe, Middle East & Africa
      • Denmark
      • Egypt
      • Finland
      • France
      • Germany
      • Israel
      • Italy
      • Netherlands
      • Nigeria
      • Norway
      • Poland
      • Qatar
      • Russia
      • Saudi Arabia
      • South Africa
      • Spain
      • Sweden
      • Switzerland
      • Turkey
      • United Arab Emirates
      • United Kingdom

The report offers valuable insights on the following aspects:

1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.

2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.

3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.

4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.

5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.

The report addresses key questions such as:

1. What is the market size and forecast of the 4K2K TV Market?

2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the 4K2K TV Market?

3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the 4K2K TV Market?

4. What is the market share of the leading vendors in the 4K2K TV Market?

5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the 4K2K TV Market?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Limitations
  • 1.7. Assumptions
  • 1.8. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. 4K2K TV Market, by Region

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Rising urbanization and consumer preference for enhanced 4K TV technology
      • 5.1.1.2. Penetration of projectors in the education and corporate sectors
      • 5.1.1.3. Growing popularity of OTT platforms and home theaters
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. High cost of production and maintenance of 4K2K TV
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Technological advancements in 4K2K TV sets and incorporation of advanced features
      • 5.1.3.2. Improvements in graphic technology in television with advanced spatial audio technologies
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Technical and operational limitations in 4K2K TV
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
  • 5.3. Market Trend Analysis
  • 5.4. Cumulative Impact of High Inflation
  • 5.5. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.5.1. Threat of New Entrants
    • 5.5.2. Threat of Substitutes
    • 5.5.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.5.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.5.5. Industry Rivalry
  • 5.6. Value Chain & Critical Path Analysis
  • 5.7. Regulatory Framework

6. 4K2K TV Market, by Display Size

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. 32 to 45 Inches
  • 6.3. 46 to 55 Inches
  • 6.4. 56 to 65 Inches
  • 6.5. 80 & Above
  • 6.6. Above 65 Inches

7. 4K2K TV Market, by End-use

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Commercial
  • 7.3. Household

8. Americas 4K2K TV Market

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Argentina
  • 8.3. Brazil
  • 8.4. Canada
  • 8.5. Mexico
  • 8.6. United States

9. Asia-Pacific 4K2K TV Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Australia
  • 9.3. China
  • 9.4. India
  • 9.5. Indonesia
  • 9.6. Japan
  • 9.7. Malaysia
  • 9.8. Philippines
  • 9.9. Singapore
  • 9.10. South Korea
  • 9.11. Taiwan
  • 9.12. Thailand
  • 9.13. Vietnam

10. Europe, Middle East & Africa 4K2K TV Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Denmark
  • 10.3. Egypt
  • 10.4. Finland
  • 10.5. France
  • 10.6. Germany
  • 10.7. Israel
  • 10.8. Italy
  • 10.9. Netherlands
  • 10.10. Nigeria
  • 10.11. Norway
  • 10.12. Poland
  • 10.13. Qatar
  • 10.14. Russia
  • 10.15. Saudi Arabia
  • 10.16. South Africa
  • 10.17. Spain
  • 10.18. Sweden
  • 10.19. Switzerland
  • 10.20. Turkey
  • 10.21. United Arab Emirates
  • 10.22. United Kingdom

11. Competitive Landscape

  • 11.1. FPNV Positioning Matrix
  • 11.2. Market Share Analysis, By Key Player
  • 11.3. Competitive Scenario Analysis, By Key Player

12. Competitive Portfolio

  • 12.1. Key Company Profiles
    • 12.1.1. Acer Inc.
    • 12.1.2. Curtis International Ltd.
    • 12.1.3. Haier Group Corporation
    • 12.1.4. Hisense International Co., Ltd.
    • 12.1.5. Koninklijke Philips N.V.
    • 12.1.6. Konka Group Co., Ltd.
    • 12.1.7. LG Corporation
    • 12.1.8. Micromax Informatics
    • 12.1.9. OnePlus Technology (Shenzhen) Co., Ltd.
    • 12.1.10. Panasonic Holdings Corporation
    • 12.1.11. Samsung Electronics Co., Ltd.
    • 12.1.12. Sansui Electric Co., Ltd.
    • 12.1.13. Seiki Digital, Inc.
    • 12.1.14. Sharp Corporation
    • 12.1.15. Shenzhen Skyworth Digital Technology Co. Ltd.
    • 12.1.16. Sichuan Changhong Electric Co., Ltd.
    • 12.1.17. Snap One, LLC
    • 12.1.18. Sony Corporation
    • 12.1.19. TCL Corporation
    • 12.1.20. The Kroger Company
    • 12.1.21. Toshiba Corporation
    • 12.1.22. Videocon Industries Limited
    • 12.1.23. Vizio Inc.
    • 12.1.24. Xiaomi Technology
  • 12.2. Key Product Portfolio

13. Appendix

  • 13.1. Discussion Guide
  • 13.2. License & Pricing