市場調査レポート
商品コード
1434465
ゲーミングハードウェア市場:製品、フォームファクター、ユーザータイプ、エンドユーザー別-2024~2030年の世界予測Gaming Hardware Market by Product (Dedicated Gaming Console, Dedicated Personal Computers/Laptops/Tablets, Gaming Router), Form Factor (All-In-One, Desktop, Small Form Factor), User Type, End-User - Global Forecast 2024-2030 |
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ゲーミングハードウェア市場:製品、フォームファクター、ユーザータイプ、エンドユーザー別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年01月10日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 186 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ゲーミングハードウェア市場規模は2023年に1,520億米ドルと推定され、2024年には1,655億6,000万米ドルに達し、CAGR 8.95%で2030年には2,770億8,000万米ドルに達すると予測されます。
世界のゲーミングハードウェア市場
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 1,520億米ドル |
予測年[2024] | 1,655億6,000万米ドル |
予測年[2030] | 2,770億8,000万米ドル |
CAGR(%) | 8.95% |
ゲーミングハードウェア市場は、電子ゲームにおけるユーザー体験を容易にし、向上させるために設計された物理的な機器やデバイスの販売で構成されます。ゲーミングハードウェアには、ゲーム機、ゲーム専用PC、キーボード、マウス、ヘッドセット、VR(仮想現実)およびAR(拡張現実)デバイスなどのゲーム周辺機器など、さまざまな製品が含まれます。ゲーミングハードウェアは、個人の家庭、ゲームカフェ、プロフェッショナルゲーム、教育機関など、さまざまな環境で活用されています。エンドユーザーは、ゲーム愛好家、プロゲーマー、開発者です。ゲーミングハードウェアは、スキルアップや教育学習など、エンターテイメント以外の目的でも利用されるようになってきており、市場の範囲はシミュレーション環境でのトレーニングモジュールにも及んでいます。プロスポーツや観戦スポーツとしてのeスポーツや競合ゲームの人気の高まり、可処分所得やエンターテイメントへの消費支出の増加、没入型ゲーム体験への需要の高まりなど、いくつかの要因が、革新的でカスタマイズ可能なゲーミングハードウェアの活用に影響を与えています。しかし、先進的なゲーミングハードウェアを開発・製造するための高額な費用やクラウドゲームへの傾倒など、いくつかの課題がゲーミングハードウェアの活用を妨げています。没入型ゲームのためのVRおよびAR技術の成長、ゲーミングハードウェアメーカーとゲーム開発者の協力関係の高まり、eスポーツ業界の継続的な成長は、プロフェッショナルグレードのゲーミングハードウェアへの投資の増加につながる可能性があり、ゲーミングハードウェアのイノベーションが今後数年で成長する潜在的な機会を提示しています。
地域別の洞察
北米地域、特に米国とカナダは、ゲームコンソールやPCの高い普及率、技術革新、主要なゲーミングハードウェアメーカーやゲーム開発会社の強い存在感により、ゲーミングハードウェア産業の著しい成長を支えています。南米は、インターネットの普及率の上昇とeスポーツ人気の高まりにより、この分野で潜在的な可能性を目の当たりにしています。欧州は、コンソールゲームとPCゲームの人気のバランスにより、ゲーミングハードウェア市場の安定した成長を維持しています。VRゲームやeスポーツの没入型ゲーム体験に対する消費者の嗜好が、主にドイツ、フランス、北欧の一部の地域におけるVRヘッドセットやゲーミングPCの販売に影響を与えています。中東地域では、若く技術に精通した人口が多いため、ゲームへの関心が急上昇しています。可処分所得の上昇に伴い、高級なゲーミングハードウェアが販売される可能性があります。アフリカは未開拓の可能性を秘めたユニークな市場であり、若者人口の増加と都市化によってゲーミングハードウェアの需要が徐々に高まっています。中国のゲーム産業は世界的に拡大しており、政府の規制環境が消費者のニーズや購買行動に大きな影響を与えています。中国、日本、韓国では、ゲーミングハードウェアの現地生産に競争力があり、国内ブランドへの投資も活発です。日本の消費者は国産ブランドへの忠誠心を示し、イノベーションと品質への強いこだわりを示します。市場では、先進的なゲーム機やユニークなゲーム周辺機器が定期的に導入され、しばしば世界のゲームトレンドをリードしています。インドのゲーム産業は、インターネット普及率の上昇と、ゲームイノベーションを探求する若者人口に牽引され、急速に成長しています。市場の価格に敏感な性質に合わせ、性能に妥協しない手頃な価格のゲーミングハードウェアが注目されています。モバイルゲームとデジタルゲームの優位性が、この地域の関連ゲームアクセサリーに道を開きます。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはゲーミングハードウェア市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略と製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、ゲーミングハードウェア市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1-市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2-市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3-市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4-競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5-製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1-ゲーミングハードウェア市場の市場規模および予測は?
2-ゲーミングハードウェア市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3-ゲーミングハードウェア市場における技術動向と規制の枠組みは?
4-ゲーミングハードウェア市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5-ゲーミングハードウェア市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[186 Pages Report] The Gaming Hardware Market size was estimated at USD 152.00 billion in 2023 and expected to reach USD 165.56 billion in 2024, at a CAGR 8.95% to reach USD 277.08 billion by 2030.
Global Gaming Hardware Market
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 152.00 billion |
Estimated Year [2024] | USD 165.56 billion |
Forecast Year [2030] | USD 277.08 billion |
CAGR (%) | 8.95% |
The gaming hardware market comprises the sale of physical equipment and devices designed to facilitate and enhance the user experience in electronic gaming. Gaming hardware incorporates a variety of products, including consoles, PCs specifically equipped for gaming, and gaming peripherals, such as keyboards, mice, headsets, and virtual reality (VR) and augmented reality (AR) devices. Gaming hardware is utilized across various environments, including individual consumer homes, gaming cafes, professional gaming, and educational institutions. The end users are gaming enthusiasts, professional gamers, and developers. The scope of the market spans training modules in simulated environments, as gaming hardware is increasingly used for purposes beyond entertainment, such as skill development and educational learning. Several factors, including the rising popularity of esports and competitive gaming as a professional and spectator sport, increasing disposable income and consumer spending on entertainment, and growing demand for immersive gaming experiences, influence the utilization of innovative and customizable gaming hardware. However, several challenges, such as the high price of developing and producing advanced gaming hardware and the inclination toward cloud gaming, hinder the utilization of gaming hardware. Advancements in VR and AR technology for immersive gaming, rising collaboration among gaming hardware manufacturers and game developers, and continual growth in the esports industry can lead to higher investment in professional-grade gaming hardware, presenting potential opportunities for the innovations of gaming hardware to grow in the coming years.
Regional Insights
The North American region, particularly the United States and Canada, holds a significant growth of the gaming hardware industry attributed to the high penetration rate of gaming consoles and PCs, technological innovations, and the strong presence of major gaming hardware manufacturers and game development companies. South America is witnessing a potential in the field due to rising internet penetration and the increasing popularity of esports. Europe maintains a steady growth of the gaming hardware market, with a balance between console and PC gaming popularity. Consumer preferences for VR gaming and immersive gaming experiences for eSports influence the sales of VR headsets and gaming PCs, mainly in Germany, France, and a few Nordic regions. The Middle East region is experiencing a surging interest in gaming due to a young and tech-savvy population. As disposable incomes rise, there is the potential for premium gaming hardware sales. Africa presents a unique market with untapped potential, with a gradual increase in demand for gaming hardware driven by a growing youth population and urbanization. China's gaming industry is expanding globally, with the government's regulatory environment heavily influencing consumer needs and purchasing behaviors. China, Japan, and South Korea have a competitive local manufacturing scene for gaming hardware, and there is a substantial investment in domestic brands. Japanese consumers exhibit loyalty to homegrown brands and demonstrate a strong penchant for innovation and quality. The market witnesses regular introductions of advanced consoles and unique gaming peripherals, often leading to global gaming trends. India's gaming industry is rapidly growing, driven by increasing internet penetration and a young population exploring gaming innovations. The focus is on affordable gaming hardware that does not compromise on performance, aligning with the price-sensitive nature of the market. Mobile and digital gaming dominance paves the way for related gaming accessories in the region.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Gaming Hardware Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Gaming Hardware Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Gaming Hardware Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include A4Tech Co., Ltd., Advanced Micro Devices, Inc., Amkette by Allied Electronics & Magnetics Pvt. Ltd., Analogue, ASUSTeK Computer Inc., Atari, Inc., BenQ Corporation, Boat by Imagine Marketing Limited, Dell Technologies Inc., DreamGEAR, LLC, Eastern Times Technology Co., Ltd., HP Inc., Intel Corporation, Kingston Technology Company, Inc., Koninklijke Philips N.V., Lenovo Group Limited, LG Electronics Inc., Logitech International S.A., Mad Catz Global Limited, Meta Platforms, Inc., Micro-Star INT'L Co., Ltd., Microsoft Corporation, Nintendo Co., Ltd., Noise by Nexxbase Marketing Pvt. Ltd., NVIDIA Corporation, Razer Inc., Samsung Electronics Co., Ltd., ScufGaming by Corsair Memory, Inc., SEGA SAMMY Holdings Inc., Skullcandy, Inc., Sony Corporation, SteelSeries ApS, Toshiba Corporation, V-MODA, LLC, Valve Corporation, Venom Limited, and Voyetra Turtle Beach, Inc..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Gaming Hardware Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Gaming Hardware Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Gaming Hardware Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Gaming Hardware Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Gaming Hardware Market?