市場調査レポート
商品コード
1413931
完成車ロジスティクス市場:ロジスティクスサービス、流通、輸送手段、車両タイプ別- 世界予測2024-2030年Finished Vehicle Logistics Market by Logistics Service (Aftermarket, Inbound, Outbound), Distribution (Domestic, International), Mode of Transport, Vehicle Type - Global Forecast 2024-2030 |
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完成車ロジスティクス市場:ロジスティクスサービス、流通、輸送手段、車両タイプ別- 世界予測2024-2030年 |
出版日: 2024年01月15日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 198 Pages
納期: 即日から翌営業日
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完成車ロジスティクス市場規模は2023年に2,312億4,000万米ドルと推定され、2024年には2,436億1,000万米ドルに達すると予測され、CAGR 5.47%で2030年には3,357億4,000万米ドルに達すると予測されます。
世界の完成車ロジスティクス市場
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 2,312億4,000万米ドル |
予測年[2024] | 2,436億1,000万米ドル |
予測年 [2030] | 3,357億4,000万米ドル |
CAGR(%) | 5.47% |
完成車ロジスティクス(FVL)には、自動車を製造工場からディーラー、そして最終的には最終顧客まで輸送するために必要なサプライチェーン業務を管理する複雑なプロセスが含まれます。これには、輸送計画、積み下ろし、在庫管理、保管、納車前検査、配送などのさまざまな活動が含まれます。FVLの拡大は、効率的な国際輸送・配送ネットワークへの需要を生み出す自動車産業の世界化、高度な物流ソリューションを必要とする自動車生産の急増とモデルの多様化、リアルタイムの追跡と車両ハンドリングの改善を可能にする技術の進歩、迅速で透明性の高い配送プロセスに対する顧客の期待の高まりなど、いくつかの要因に後押しされています。しかし、FVLは、世界なサプライチェーンの途絶に対する脆弱性、自動車需要に影響を与える景気サイクルへの高い依存性、異なるタイプの車両の物流管理の複雑性、輸送による排出ガスに関連する環境問題など、いくつかの欠点にも直面しています。業界は、より柔軟で強固なロジスティクス戦略の活用、サプライチェーンの可視性向上のための高度な情報システムへの投資、環境に優しい輸送会社の利用など持続可能な慣行の統合、輸送ルートの多様化により、混乱を最小限に抑える方向に向かっています。FVL業界は、電気自動車や自律走行車の出現、特殊なハンドリングやインフラの必要性、複合一貫輸送ソリューションへのシフト、FVL業務を合理化するデジタル・プラットフォームの可能性などから生じる機会により、さらなる変革の態勢を整えています。さらに、人工知能と機械学習アルゴリズムの適用により、物流ルートと在庫管理がさらに最適化され、より効率的で費用対効果が高く、持続可能なFVL環境が提供される可能性があります。
地域別の洞察
南北アメリカ、特に北米では、FVLは広大な陸上輸送網を特徴とし、地理的距離が遠いため鉄道とトラックへの依存度が高いです。大手企業は、専用の自動車運搬トラックや鉄道車両に投資し、国内流通だけでなく輸出業務も合理化しています。アジア太平洋(APAC)地域では、様々な地理的・経済的条件により、FVLの構成は不均質であるが、この地域の海上貿易への強い注力を反映して、沿岸輸送と複合一貫輸送への依存度が高いです。中国、日本、韓国などの国々にまたがる多様な港湾施設は、効率的な輸出志向のFVL事業を促進しています。欧州・中東・アフリカ(EMEA)地域では、FVLはより短い陸路に重点を置き、道路、鉄道、近海輸送の複雑なバランスをとる傾向があります。この地域での自動車生産の増加と、完成自動車の主要輸出国としての欧州の基盤が、完成車ロジスティクスでの拡大を可能にしています。この地域で事業を展開する企業は、成熟市場と新興市場が混在する市場に直面することが多く、幅広い規制環境やインフラ能力に対応したロジスティクス・ソリューションをカスタマイズしています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは完成車ロジスティクス市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、完成車ロジスティクス市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1-市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2-市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3-市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4-競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5-製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1-完成車ロジスティクス市場の市場規模および予測は?
2-完成車ロジスティクス市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3-完成車ロジスティクス市場における技術動向と規制の枠組みは?
4-完成車ロジスティクス市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5-完成車ロジスティクス市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[198 Pages Report] The Finished Vehicle Logistics Market size was estimated at USD 231.24 billion in 2023 and expected to reach USD 243.61 billion in 2024, at a CAGR 5.47% to reach USD 335.74 billion by 2030.
Global Finished Vehicle Logistics Market
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 231.24 billion |
Estimated Year [2024] | USD 243.61 billion |
Forecast Year [2030] | USD 335.74 billion |
CAGR (%) | 5.47% |
Finished vehicle logistics (FVL) involves the complex process of managing the supply chain operations required to transport vehicles from the manufacturing plant to dealerships and, ultimately, to the end customer. This includes a variety of activities such as transportation planning, loading and unloading, inventory management, storage, pre-delivery inspection, and distribution. The expansion of FVL is driven by several factors, including the globalization of the automotive industry, which creates a demand for efficient international transport and distribution networks; the surge in vehicle production and diversity in models necessitating sophisticated logistics solutions; technological advancements that permit real-time tracking and improved vehicle handling; and the rising expectations of customers for quick and transparent delivery processes. However, FVL also faces several disadvantages, including vulnerability to global supply chain disruptions, high dependency on economic cycles affecting automotive demand, complexity in managing logistics for different types of vehicles, and environmental concerns related to emissions from transportation. The industry is moving towards utilizing more flexible and robust logistics strategies, investing in advanced information systems for better supply chain visibility, integrating sustainable practices such as the use of eco-friendly carriers, and diversifying transport routes to minimize disruptions. The FVL industry is poised for further transformation, with opportunities arising from the advent of electric and autonomous vehicles, the need for specialized handling and infrastructure, a shift towards multimodal transportation solutions, and the potential for digital platforms to streamline FVL operations. Additionally, the application of artificial intelligence and machine learning algorithms could further optimize logistics routes and inventory management, providing a more efficient, cost-effective, and sustainable FVL environment.
Regional Insights
In the Americas, particularly in North America, FVL is characterized by extensive overland transportation networks with heavy reliance on rail and truck modalities due to vast geographical distances. Major companies invest in specialized auto carrier trucks and rail cars, streamlining their operations for domestic distribution as well as export. The Asia-Pacific (APAC) region sees a heterogeneous mix in FVL due to varied geographic and economic conditions; however, there is a significant dependence on coastal and intermodal shipping, reflecting the region's strong focus on maritime trade. The variety of port facilities across countries such as China, Japan, and South Korea facilitates efficient export-oriented FVL operations. Within the European, Middle Eastern, and African (EMEA) region, FVL tends to have a greater emphasis on shorter overland routes and an intricate balance of road, rail, and short-sea transport, recognizing the region's comparatively smaller geographic expanses and the need for border-crossing efficiency due to numerous country frontiers. The increasing production of automobiles in the region and the base of Europe as a major exporter of finished automotive has enabled their expansion in finished vehicle logistics. Companies operating here often face a mix of mature and emerging markets, tailoring logistics solutions to accommodate a wide range of regulatory environments and infrastructure capabilities.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Finished Vehicle Logistics Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Finished Vehicle Logistics Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Finished Vehicle Logistics Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include ACERTUS, ARS Altmann AG, Autolink Group AS, Berge Infraestucturas Y Servicios Logisticos, S.L., BLG Logistics Group AG & Co. KG, CargoTel, Inc., CEVA Logistics SA, Changjiu Logistics GmbH, CMA CGM Group, Deutsche Post AG, DP World, DSV A/S, Eurosender SARL, Glovis America, Inc., INFORM Institut fur Operations Research und Management GmbH, Jack Cooper Investments Inc., Koopman Logistics Group BV, Kuehne + Nagel Management AG, Nippon Express Holdings, Inc., Omsan Lojistik A.S., Penske Truck Leasing Co., L.P., Pound Gates & Company Ltd, Precision vehicle LogisticsA, RPM Freight Systems LLC, Toll Holdings Limited, Transimeksa, United Parcel Service Inc., and Value Added Service Corporation.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Finished Vehicle Logistics Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Finished Vehicle Logistics Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Finished Vehicle Logistics Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Finished Vehicle Logistics Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Finished Vehicle Logistics Market?