市場調査レポート
商品コード
1470431
ドライバルク海運の市場:タイプ別、船舶タイプ別、最終用途別-2024-2030年の世界予測Dry Bulk Shipping Market by Type (Major Dry Bulk Carrier, Minor Dry Bulk Carrier), Vessel Type (Capesize, Handymax, Handysize), End-Use - Global Forecast 2024-2030 |
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ドライバルク海運の市場:タイプ別、船舶タイプ別、最終用途別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ドライバルク海運市場規模は2023年に445億1,000万米ドルと推計され、2024年には470億9,000万米ドルに達し、CAGR 6.00%で2030年には669億4,000万米ドルに達すると予測されています。
ドライバルク海運では、石炭、鉄鉱石、穀物、その他のバルク原料を含むドライ商品の大型輸送船による輸送を扱っています。ドライバルク海運船は、バルク貨物を大量に輸送するために特別に設計されており、材料は多くの場合、緩い粒子や顆粒の形をしています。また、砂糖、セメント、鉄鋼製品などもバルク貨物として輸送されます。ドライバルク海運は、世界貿易ネットワークの重要な一部と考えられており、必要不可欠な原材料を生産地から世界中の消費地まで輸送する上で重要な役割を果たしています。しかし、原料を貨物に積み替えるのに必要な人件費の高騰や、 促進要因ルク原料の輸送コストの増加は、ドライバルク海運市場の成長に悪影響を及ぼす可能性があります。さらに、輸送資材の追跡や特定の商品への識別番号の割り当てなど、輸送船舶における技術的なブレークスルーが、ドライバルク海運ソリューションの利用を世界的に促進すると予想されます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 445億1,000万米ドル |
予測年[2024] | 470億9,000万米ドル |
予測年 [2030] | 669億4,000万米ドル |
CAGR(%) | 6.00% |
タイプ大型 促進要因ルカーによる大量貨物輸送の需要拡大
大型 促進要因ルカーは、大量の 促進要因ルク商品を輸送するために設計された大型船で、鉄鉱石、石炭、穀物、ボーキサイト、砂・砂利、金属スクラップの輸送に広く使用されています。小型 促進要因ルカーは、穀物、肥料、鉱物、建設資材、その他の乾燥した非液体貨物を含む、より少量の 促進要因ルク商品を輸送するために特別に設計・建造された船舶です。
船舶タイプ:輸送時間の短縮と輸送コストの削減のため、パナマックス船が広く採用されています。
小型またはミニのドライバルク海運船は、最小の 促進要因ルカーで、しばしばコースターと呼ばれます。ケープサイズ船は、載貨重量トン数(DWT)が10万トンを超える、 促進要因ルカーで最大のカテゴリーです。これらの船は、沿岸および河川貿易を行うため、資材を短距離輸送します。ハンディサイズは、1万トンから4万トンの中型船で、全長110メートルから150メートル、喫水は10メートル未満です。穀物、石炭、セメント、肥料など幅広いバルク商品の輸送に適しています。主に地域航路や、水深やインフラ設備に制限のある小規模な港に就航しています。ミニバルクキャリアはDWT容量が1万トン未満で、沿岸地域内または河川水系に沿って少量の 促進要因ルク貨物を輸送します。これらの船は、喫水制限のために大型船が特定の港にアクセスできない場合や、大型船を使って少量の貨物を経済的に輸送できない場合に好まれます。パナマックス・クラスのバルカーは、65,000~80,000重量トンの積荷能力を持ち、主にカリブ海地域や中南米地域で石炭の運搬に使用されます。ケープサイズは、9つの貨物制御装置と10万重量トン以上の積載能力を持つ様々な大型バルク輸送船であり、18万~40万重量トンの超大型バルクキャリア(VLBC)と超大型バルクキャリア(ULBC)のサブカテゴリーを含みます。
最終用途:金属・鉱物輸送におけるドライバルク海運ソリューションの用途拡大
ドライバルク海運は、穀物、肥料、木材などの農林産物の輸送に欠かせません。これらの商品を効率的かつコスト効率よく輸送することは、世界の食糧および原材料の需要に応えるために最も重要です。建設業界では、セメントクリンカー、砂骨材、石灰石、建設中のエネルギー発電用の石炭などの原材料の輸送に、ドライバルク海運を大いに活用しています。ドライバルク海運は、鉄鉱石、ボーキサイト、石炭などの金属鉱石や鉱物を鉄鋼生産やその他の産業用途に輸送するために不可欠です。 促進要因ルク原料の輸送には、保管、技術的課題、配送検査、改造など、いくつかの工程があります。鉄と石炭は、大量に輸送される2大原料です。
地域別インサイト
南北南北アメリカには経済大国と深水港が存在し、穀物、石炭、肥料、金属鉱石などの商品需要の増加に対応するため、港湾インフラの改善に多額の投資が行われているため、ドライバルク海運市場は南北南北アメリカで発展しています。米国・メキシコ・カナダ協定(USMCA)は、地域貿易の成長をさらに促進しています。サウジアラビアをはじめとする国々には、港湾施設や石油埋蔵量が豊富にあり、最先端のターミナルを通じて膨大な量の原油を国際的に輸出しています。アフリカは、急成長する人口のために食糧を含む必要不可欠な輸入を促進することで、ドライバルク海運市場に大きく貢献しています。APAC地域、特に中国、日本、インドは、急成長する産業と貿易活動によりドライバルク海運市場の高成長をもたらしています。中国の鉄鋼生産用鉄鉱石輸入の堅調な増加、インドの旺盛な石炭需要、日本の穀物輸入は、ドライバルク海運産業におけるこれらの国々の重要性を例証しています。さらに、効率的な貨物積み付けのためのAIベースの最適化アルゴリズムや、船舶性能評価のためのIoT対応リアルタイム監視システムなど、ドライバルク海運産業における継続的な進歩が、ドライバルク海運市場の世界の成長を促進すると予想されます。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはドライバルク海運市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、ドライバルク海運市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.ドライバルク海運市場の市場規模および予測は?
2.ドライバルク海運市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.ドライバルク海運市場の技術動向と規制枠組みは?
4.ドライバルク海運市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.ドライバルク海運市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[185 Pages Report] The Dry Bulk Shipping Market size was estimated at USD 44.51 billion in 2023 and expected to reach USD 47.09 billion in 2024, at a CAGR 6.00% to reach USD 66.94 billion by 2030.
Dry bulk shipping involves the transportation of dry commodities, including coal, iron ore, grains, and other bulk materials, through large transportation vessels. The dry bulk shipping vessels are specifically designed to transport bulk cargo in large quantities, and the materials are often in the form of loose particles or granules. Sugar, cement, and steel products are also shipped as minor bulks. Dry bulk shipping is considered a vital part of the global trade network and plays a crucial role in transporting essential raw materials from production sites to consumption centers around the world. However, the high cost of labor required to transfer the materials into cargo and the increased cost of transportation of dry bulk ingredients may adversely impact the growth of the dry bulk shipping market. Moreover, technological breakthroughs in transportation vessels, such as tracking shipping materials and assigning an identification number to particular goods, are expected to propel the use of dry bulk shipping solutions worldwide.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 44.51 billion |
Estimated Year [2024] | USD 47.09 billion |
Forecast Year [2030] | USD 66.94 billion |
CAGR (%) | 6.00% |
Type: Proliferating demand of major dry bulk carriers for large quantity goods transportation
Major dry bulk carriers are large vessels designed to transport significant quantities of dry bulk commodities and are widely used to ship iron ore, coal, grain, bauxite, sand and gravel, and scrap metal. Minor dry bulk carriers ship specifically designed and built to transport smaller quantities of dry bulk commodities, including grains, fertilizers, minerals, construction materials, and other dry, non-liquid cargoes.
Vessel Type: Extensive adoption of panamax vessels to shorten transit times and lower transportation costs
Small or mini dry bulk shipping vessels are the smallest dry bulk carriers, often called coasters. Capesize vessels are the largest category of dry bulk carriers, with a deadweight tonnage (DWT) capacity of over 100,000 tons. These ships ship materials short distances to conduct coastal and river trades. Handysize are medium-range 10,000 to 40,000 dwt ships with lengths from 110 to 150 meters and drafts under 10 meters. They are designed for maximum flexibility in cargo handling, making them suitable for transporting a wide range of bulk commodities such as grains, coal, cement, and fertilizers. They predominantly serve regional routes and smaller ports with restricted water depth or infrastructure facilities. Mini bulk carriers have a DWT capacity of less than 10,000 tons and transport smaller volumes of dry bulk cargo within coastal areas or along river systems. These ships are preferred when larger vessels cannot access certain ports due to draft restrictions or when shipping smaller quantities economically using larger ships is not viable. Panamax class bulker has a cargo capability between 65,000 and 80,000 dwt and is mainly used for carting coal in the Caribbean and Latin American territories. Capesize is a variety of big bulk transports with nine cargo controls and a carrying capacity of over 100,000 deadweight tons and includes subcategories of very large bulk carriers (VLBC) and Ultra Large Bulk Carriers (ULBC) that range between 180,000 and 400,000 dwt.
End-use: Expanding applications of dry bulk shipping solutions for transportation of metals & minerals
Dry bulk shipping is crucial in transporting agricultural and forestry products, including grains, fertilizers, and timber. Efficient and cost-effective transport of these commodities is paramount to meet global food and raw material demands. The construction industry relies heavily on dry bulk shipping for transporting raw materials such as cement clinker, sand aggregates, limestone, and coal for energy generation during construction. Dry bulk shipping is vital for transporting metal ores and minerals such as iron ore, bauxite, and coal in steel production and other industrial applications. The transportation of dry bulk materials involves several processes, including storage, technical challenges, delivery inspections, and modification. Iron and coal are the two primary raw materials that are shipped in large quantities.
Regional Insights
The dry bulk shipping market is evolving in the Americas owing to the presence of large economies and deep-water ports and significant investments in improving port infrastructure to meet the rising demand for commodities such as grains, coal, fertilizers, and metal ores. The US-Mexico-Canada Agreement (USMCA) has further facilitated regional trade growth. The dry bulk shipping market represents a developing landscape in the EMEA region owing to the strong presence of port facilities and substantial presence of oil reserves in states, including Saudi Arabia, that provide huge export volumes of crude oil internationally through their state-of-the-art terminals. Africa contributes significantly to the dry bulk shipping market by facilitating essential imports, including food materials, for its rapidly growing population. The APAC region, particularly China, Japan, and India, is resulting in elevated growth in the dry bulk shipping market due to burgeoning industrial and trade activities. China's robust increase in iron ore imports for steel production, along with India's strong demand for coal and Japan's importation of grains, exemplify the significance of these countries in the dry bulk shipping industry. Furthermore, continuous advancements in the dry bulk shipping industry, such as AI-based optimization algorithms for efficient cargo stowage and IoT-enabled real-time monitoring systems for vessel performance assessment, are anticipated to encourage the growth of the dry bulk shipping market globally.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Dry Bulk Shipping Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Dry Bulk Shipping Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Dry Bulk Shipping Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Aims Shipping Corporation, Algoma Central Corporation, Berge Bulk Limited, Bollore Logistics, Bulk Marine, C.H. Robinson International, Inc., Cargill, Incorporated, Castor Maritime Inc., CEVA Logistics Inc., CJ Logistics, Continental Bulk Carriers Pte Ltd., Dachser Group SE & Co. KG, Dampskibsselskabet Norden A/S, DB Schenker AG, Deutsche Post AG, Diana Shipping Inc., Dimerco, DSV Solutions Private Limited, Eagle Bulk Shipping Inc., Empire Bulkers Ltd., Eneti Inc., Genco Shipping & Trading Limited, GEODIS SA, Globus Maritime Limited, Golden Ocean Group Limited, Grindrod Shipping Holdings Ltd., Gulf Agency Company Limited, Mitsui O.S.K. Lines, Ltd., MUR GROUP BV, Navios Maritime Holdings Inc., Nippon Yusen Kabushiki Kaisha, Oldendorff Carriers GmbH & Co. KG, Pacific Basin Shipping Limited, Star Bulk Carriers Corp., and Western Bulk Management AS.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Dry Bulk Shipping Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Dry Bulk Shipping Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Dry Bulk Shipping Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Dry Bulk Shipping Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Dry Bulk Shipping Market?