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市場調査レポート
商品コード
1462597
ドライバルクシッピング市場の2030年までの予測: 船舶タイプ、船舶サイズ、商品、エンドユーザー、地域別の世界分析Dry Bulk Shipping Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vessel Type (Conventional Bulkers, Combined Bulk Carriers, Gearless Bulk Carriers, Self-dischargers, Bulker Lakers and Other Vessel Types), Vessel Size, Commodity, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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ドライバルクシッピング市場の2030年までの予測: 船舶タイプ、船舶サイズ、商品、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年04月04日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のドライバルクシッピング市場は2023年に44億2,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.1%で成長し、2030年には66億8,000万米ドルに達する見込みです。
ドライバルクシッピングは、石炭、鉄鉱石、穀物、セメントなど、梱包されていない均質な貨物を大量に輸送します。世界貿易において重要な役割を果たし、建設、製造、農業などの産業を支えています。この目的のために、バルクキャリアと呼ばれる特殊な船舶が採用されており、貨物の種類によって最適化されたサイズや設計が異なります。
世界鉄鋼協会の2021年報告書によると、アジアの鉄鋼需要は2024年も3~5%の成長が見込まれ、中国、日本、韓国の鉄鋼輸出を支えています。
世界経済の成長
特に発展途上地域における経済拡大は、石炭、鉄鉱石、穀物のような原材料の需要をエスカレートさせ、ドライバルクシッピングを必要とします。経済成長に伴い、建設資材や日用品の需要が高まり、効率的な海運サービスの必要性が高まる。経済成長と ドライバルク商品需要との相関関係は、ドライバルクシッピング業界の軌跡を形成する上で世界経済情勢が果たす重要な役割を浮き彫りにしています。
地政学的リスク
ドライバルクシッピングにおける地政学的リスクは、主要海運地域における領土紛争、制裁措置、海賊行為、政情不安などの要因から生じる。これらのリスクは、航路を混乱させ、保険料を引き上げ、貨物引渡しの遅延や中断につながる可能性があります。こうした不確実性は投資を抑制し、航路計画を妨げ、海運会社の運航コストを上昇させる。その結果、投資家や利害関係者がドライバルクシッピングに関連する高いリスクを認識し、慎重なアプローチや潜在的な貿易量の減少につながるため、市場の成長が妨げられます。
インフラプロジェクトへの投資の増加
道路、橋、港湾の建設など、インフラ・プロジェクトへの投資の増加は、鉄鋼、セメント、骨材などの原材料の需要を生み出し、ばら積み貨物船による輸送を必要とします。各国が経済成長と都市化を支援するためにインフラ整備を優先し続ける中、ドライバルクシッピングサービスの需要は引き続き堅調に推移すると予想され、海運会社には貨物量の増加を活用する機会がもたらされます。
商品価格の変動
ドライバルクシッピングは需要と直接的な相関関係があります。世界の需給の変動、地政学的緊張、天候不順、経済的要因は、急激な価格変動を引き起こす可能性があります。急激な価格下落は収益性と投資意欲を低下させ、船隊拡張やインフラ投資の遅れにつながります。さらに、長期的な計画や業務上の意思決定にも影響を及ぼし、企業がリソースを効率的に最適化することが困難となり、最終的には市場拡大の妨げとなります。
COVID-19の影響
COVID-19パンデミックは当初、ドライバルクシッピング市場を混乱させ、世界の貿易と産業活動の衰退を引き起こし、商品需要の減少につながった。封鎖措置、変動する貿易パターン、港湾の制限はさらに海運業務を妨げ、物流上の課題を引き起こしました。しかし、経済が徐々に再開し、景気刺激策が実施されるにつれて、原材料の需要が回復し、ドライバルクシッピング市場の回復を支えました。
予測期間中、在来型バルカー部門が最大となる見込み
在来型バルカー部門は有利な成長を遂げると推定されます。ドライバルクシッピングの要である在来型バルカーは、穀物、石炭、鉱石などの梱包されていないバルク貨物を輸送するために設計された船舶です。これらの船は通常、大きな貨物倉を特徴としており、ハンディサイズからケープサイズまで様々な大きさの船があります。従来型のバルカーは、世界の海を横断するバルク商品の輸送において、その多用途性と効率性で知られています。世界貿易を促進する上で不可欠であり、海運業界の重要な構成要素であり続けています。
予測期間中、商品トレーダー分野のCAGRが最も高くなる見込み
コモディティ・トレーダー部門は、予測期間中に最も高いCAGR成長が見込まれます。コモディティ・トレーダーは、効率的な海運ロジスティクスを必要とする商品を世界に売買することで、この分野で重要な役割を果たしています。市場動向を分析し、契約交渉を行い、輸送コストや納期に関するリスクを管理します。需給の動きを理解することで、商品トレーダーは輸送ルート、船舶の選択、運賃を最適化し、タイムリーで費用対効果の高い商品の配送を実現することで、 ドライバルク商品の世界貿易を円滑に機能させています。
アジア太平洋地域は、世界貿易と工業生産において重要な役割を担っているため、ドライバルクシッピング市場にとって重要なハブとなっています。中国、インド、日本、韓国といった国々は、石炭、鉄鉱石、穀物、鉱物といった商品の主要な輸出入国です。この地域の急速な都市化、インフラ整備、工業化は、原材料の需要を促進し、バルクキャリアによる効率的な輸送を必要とします。それにもかかわらず、アジア太平洋地域の継続的な経済成長と貿易の拡大は、ドライバルクシッピング業界の機会を引き続き促進しています。
予測期間中、欧州のCAGRが最も高いと予測されます。ドイツ、オランダ、英国などが主要な輸出入国です。同地域の高度な産業基盤と広範なインフラは原材料の需要を促進し、効率的な海上輸送を必要とします。さらに、欧州は鉄鋼や農産物などの商品を輸出しています。しかし、持続可能性への継続的な取り組みと技術革新が、欧州のドライバルクシッピング市場に成長機会をもたらしています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Dry Bulk Shipping Market is accounted for $4.42 billion in 2023 and is expected to reach $6.68 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.1% during the forecast period. Dry bulk shipping involves the transportation of unpackaged, homogeneous cargo commodities, such as coal, iron ore, grains, and cement, in large quantities. It plays a crucial role in global trade, supporting industries like construction, manufacturing, and agriculture. Specialized vessels called bulk carriers are employed for this purpose, with varying sizes and designs optimized for different types of cargo.
According to World Steel Association 2021 report, steel demand in Asia is expected to continue growing by 3-5% in 2024, supporting steel exports from China, Japan, and Korea.
Global economic growth
Economic expansion, particularly in developing regions, escalates the demand for raw materials like coal, iron ore, and grains, necessitating their transportation via dry bulk shipping. As economies grow, there is a heightened requirement for construction materials and commodities, thereby driving the need for efficient shipping services. The correlation between economic growth and demand for dry bulk commodities underscores the vital role played by global economic conditions in shaping the trajectory of the dry bulk shipping industry.
Geopolitical risks
Geopolitical risks in dry bulk shipping arise from factors such as territorial disputes, sanctions, piracy, and political instability in key shipping regions. These risks can disrupt shipping routes, increase insurance premiums, and lead to delays or interruptions in cargo delivery. Such uncertainties deter investment, hinder route planning, and raise operational costs for shipping companies. Consequently, market growth is hampered as investors and stakeholders perceive higher risks associated with dry bulk shipping, leading to a cautious approach and potentially reduced trade volumes.
Rising investments in infrastructure projects
Rising investments in infrastructure projects, including the construction of roads, bridges, and ports, generate demand for raw materials such as steel, cement, and aggregates, necessitating transportation through bulk carriers. As countries continue to prioritize infrastructure development to support economic growth and urbanization, the demand for dry bulk shipping services is expected to remain robust, presenting opportunities for shipping companies to capitalize on increased freight volumes.
Volatility in commodity prices
Dry bulk shipping has direct correlation with demand. Fluctuations in global supply and demand, geopolitical tensions, weather events, and economic factors can cause rapid price changes. Sudden price drops can reduce profitability and investment incentives, leading to delays in fleet expansions and infrastructure investments. Moreover, it affects long-term planning and operational decisions, making it challenging for companies to optimize their resources efficiently, ultimately hindering market expansion.
Covid-19 Impact
The covid-19 pandemic initially disrupted the dry bulk shipping market, causing a decline in global trade and industrial activity, leading to reduced demand for commodities. Lockdown measures, fluctuating trade patterns and port restrictions further hampered shipping operations, causing logistical challenges. However, as economies gradually reopened and stimulus measures were implemented, demand for raw materials rebounded, supporting a recovery in the dry bulk shipping market.
The conventional bulkers segment is expected to be the largest during the forecast period
The conventional bulkers segment is estimated to have a lucrative growth. Conventional bulkers, a cornerstone of dry bulk shipping, are vessels designed to transport unpackaged bulk cargo such as grains, coal, and ores. These ships typically feature large cargo holds and can range in size from handysize to capesize vessels. Conventional bulkers are known for their versatility and efficiency in transporting bulk commodities across the world's oceans. They remain essential in facilitating global trade and are a vital component of the maritime shipping industry.
The commodity traders segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The commodity traders segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. Commodity traders play a vital role in this sector by buying and selling these goods globally, necessitating efficient shipping logistics. They analyze market trends, negotiate contracts, and manage risks associated with transportation costs and delivery timelines. By understanding supply and demand dynamics, commodity traders optimize shipping routes, vessel selection, and freight rates to ensure timely and cost-effective delivery of goods, thereby facilitating the smooth functioning of global trade in dry bulk commodities.
The Asia-Pacific region is a vital hub for the dry bulk shipping market due to its significant role in global trade and industrial production. Countries like China, India, Japan, and South Korea are major importers and exporters of commodities like coal, iron ore, grains, and minerals. Rapid urbanization, infrastructure development and industrialization in the region drive demand for raw materials, necessitating efficient transportation via bulk carriers. Nonetheless, ongoing economic growth and trade expansion in the Asia-Pacific region continue to fuel opportunities for the dry bulk shipping industry.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Countries like Germany, the Netherlands, and the United Kingdom being major importers and exporters. The region's advanced industrial base and extensive infrastructure drive demand for raw materials, necessitating efficient maritime transportation. Additionally, Europe exports commodities like steel and agricultural products. However, ongoing efforts towards sustainability and technological innovation present opportunities for growth in the European dry bulk shipping market.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Dry Bulk Shipping Market include Golden Ocean Group Limited, COSCO Shipping Corporation Limited, Star Bulk Carriers Corporation, Nippon Yusen Kabushiki Kaisha, Safe Bulkers Inc., Mitsui O.S.K. Lines, Navios Maritime Holdings Inc., Genco Shipping & Trading Limited, DryShips Inc., Pacific Basin Shipping Limited, Oldendorff Carriers, Diana Shipping Inc., Eagle Bulk Shipping Inc., Thoresen Thai Agencies, U-Ming Marine Transport Corporation and Baltic & International Maritime Council (BIMCO).
In June 2023, Golden Ocean Group (GOGL) announced that it had entered into agreements to acquire 16 modern dry bulk vessels in an all-share transaction valued at $412 million. Growing its fleet enables GOGL to compete more effectively in the dry bulk shipping market, potentially attracting new business and strengthening its relationships with existing customers.
In January 2023, MOL and Mitsui announced that they had acquired an approval in principle (AiP) for a large ammonia-powered bulk carrier. The 210,000-dwt capesize bulker is a joint development between Mitsui OSK Lines (MOL) and Mitsui. MOL and Mitsui have also jointly determined the ship's size and specifications.