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市場調査レポート
商品コード
1754087
ハイパーローカルサービス市場レポート:性質別、タイプ別、用途別、地域別、2025年~2033年Hyperlocal Services Market Report by Nature (Goods Delivery, Utility Services), Type (Food Ordering, Grocery Ordering, Home Utility Service, Logistic Service Providers, and Others), Application (Individual Users, Commercial Users), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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ハイパーローカルサービス市場レポート:性質別、タイプ別、用途別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年06月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のハイパーローカルサービス市場規模は2024年に29億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、同市場が2033年までに75億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて10.51%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
ハイパーローカルサービスは、限られた地域内で提供される施設を指します。宅配便は、宅配業者が販売者から商品を受け取り、顧客の住所に直接配送する業務です。食品・飲料、医薬品、身の回り品、電子機器などの配送や、配管、電気修理、大工仕事、洗濯、個人指導などのホームユーティリティサービスにも幅広く利用されています。ハイパーローカルサービスは、小売店、レストラン、ホテルが効果的にビジネスに関与し、管理する上で役立ちます。また、オペレーションの透明性を高め、最短時間で効率的かつ手間のかからない配達を実現するのにも役立ちます。
スマートフォンの急速な普及とeコマース業界の著しい成長は、市場成長を促進する重要な要因の一つです。ハイパーローカルサービスは、eコマースプラットフォームや企業を通じて、商品やサービスを迅速に届けるために広く利用されています。また、eコマース事業への投資が増加していることも、ハイパーローカルサービスの採用を後押ししており、これも成長を促す要因となっています。さらに、多忙なスケジュールや在宅勤務(WFH)文化によるハイパーローカルサービスの普及、消費者のライフスタイルの変化、急速な都市化が、市場の成長を後押ししています。さらに、自動化、拡張現実(AR)、人工知能(AI)、データ収集、コスト削減やより迅速でシームレスな配送体験を提供するための可視化などの採用による物流・自動車分野における最近の技術進歩が、市場に明るい見通しを生み出しています。さらに、利便性を高め、玄関先への配達、割引、セット販売などを提供するオンラインプラットフォームへの消費者嗜好の急速な変化が、市場の成長を後押ししています。新興企業への投資の増加、新鮮な農産物を入手するためのFarm-to-Homeコンセプトの採用の増加、動物副産物(ABP)の標準化など、その他の要因も市場の成長を牽引すると予想されます。
The global hyperlocal services market size reached USD 2.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 7.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.51% during 2025-2033.
Hyperlocal services refer to facilities that are provided within a limited geographical area. It involves the operation of a courier agent picking up products from a seller and then delivering them directly to the customer's address. It is widely used for delivering food and beverages, drugs, personal items, and electronic gadgets, and home utility services, including plumbing, electrical repair, carpentry, laundry, and personal tutors. Hyperlocal services assist retailers, restaurants, and hotels in engaging and managing their businesses effectively. It also helps increase operational transparency and provide efficient and effortless deliveries in minimum time.
The rapid proliferation of smartphones, coupled with significant growth in the e-commerce industry, is one of the key factors driving the market growth. Hyperlocal services are widely accessed through e-commerce platforms or businesses for the fast delivery of goods and services. In addition, the increasing investment in e-commerce businesses is boosting the adoption of hyperlocal services, which, in turn, is acting as another growth-inducing factor. Furthermore, the widespread adoption of hyperlocal services due to hectic schedules and work-from-home (WFH) culture, changing consumer lifestyles, and rapid urbanization are favoring the market growth. Additionally, recent technological advancements in the logistics and automotive sectors through the adoption of automation, augmented reality (AR), artificial intelligence (AI), data collection, and visibility to reduce costs and provide a faster and seamless delivery experience are creating a positive outlook for the market. Moreover, the rapidly changing consumer preference towards online platforms that enhance the convenience and offer doorstep delivery, discounts, and combo deals is providing an impetus to market the growth. Other factors, including increasing investments in start-up businesses, rising adoption of farm-to-home concept for acquiring fresh produce, and standardization of animal by-products (ABPs), are anticipated to drive the market growth.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airtasker Pty. Ltd, Blink Commerce Private Limited, Delivery Hero SE, HelloFresh SE, Instacart, Just Eat Takeaway.com N.V., Olo Inc., Swiggy, Uber Technologies Inc., UrbanClap Technologies India Pvt. Ltd. and Zomato Limited.