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市場調査レポート
商品コード
1754018
スクリーンレスディスプレイの市場レポート:タイプ、用途、業界別、地域別、2025年~2033年Screenless Display Market Report by Type, Application, Industry Vertical, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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スクリーンレスディスプレイの市場レポート:タイプ、用途、業界別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年06月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のスクリーンレスディスプレイ市場規模は2024年に51億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2033年には461億米ドルに達し、2025~2033年の成長率(CAGR)は26.46%になると予測しています。
スクリーンレスディスプレイとは、プロジェクターやディスプレイスクリーンを使わずに、インタラクティブな投影技術を使って情報を伝達できる技術のことです。タッチスクリーンディスプレイのような技術に比べ、コスト削減、高解像度での遠距離の点像提示、低消費電力など、多くの利点があります。市場で広く利用されているスクリーンレスディスプレイには、ホログラフィックディスプレイ、仮想現実(VR)ゴーグル、ヘッドアップディスプレイ、仮想網膜ディスプレイ、シナプスインターフェイスなどがあります。
さまざまな業界で小型化ソリューションに対する需要が高まっていることが、世界のスクリーンレスディスプレイの必要性を高める主な要因の1つとなっています。これとは別に、スクリーンレスディスプレイ技術は医療分野で絶大な支持を得ています。医療専門家が感染部位の仮想X線画像を見たり、患者に関する情報を収集したりできるからです。さらに、この技術は工業プロセスでも活用され、バーチャルな設計図を見たり、部品の配置や動作を確認したりすることができます。さらに、スクリーンレスディスプレイは、ドライバーが道路から目を離すことなくリアルタイムでデータにアクセスするのに便利であるため、高級車やプレミアムカーに対する消費者の嗜好の高まりが市場の成長に寄与しています。さらに、乗客とドライバーの安全性を向上させるための厳しい政府規制が、自動車メーカーに乗用車へのスクリーンレスディスプレイの搭載を促しています。このほか、主な市場企業は研究開発(R&D)活動に投資して、スマートフォン、パソコン、ノートパソコン、カメラなどのスクリーンレス家電製品を発売しています。これらの機器は軽量で携帯性に優れ、地図ナビゲーションなどの高機能を備えています。これは、急速な都市化と個人の購買力の向上と相まって、業界の投資家に有利な成長機会を提供すると予想されます。
The global screenless display market size reached USD 5.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 46.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 26.46% during 2025-2033.
Screenless display refers to a technology that enables the transmission of information using interactive projection technology without the help of a projector or display screen. It provides many advantages, including saving costs, presenting distant point images at high resolution, and providing low power consumption, compared to technologies like touch screen displays. Some of the screenless displays widely available in the market include holographic displays, virtual reality (VR) goggles, heads-up displays, virtual retinal displays, and synaptic interfaces.
The rising demand for miniaturized solutions in various industry verticals represents one of the key factors driving the need for screenless displays worldwide. Apart from this, screenless display technology is gaining immense traction in the medical field as it allows healthcare professionals to view a virtual X-ray of infected areas or gather information concerning a patient. Moreover, the technology can be utilized in industrial processes to view virtual blueprints and identify parts placement and operation. Furthermore, as screenless displays help drivers to access data in real-time conveniently without taking their eyes off the road, rising consumer preferences for luxury and premium cars are contributing to the market growth. In addition, stringent government regulations for improving passenger and driver safety are compelling automotive manufacturers to incorporate screenless displays in passenger vehicles. Besides this, key market players are investing in research and development (R&D) activities to launch screenless consumer electronics, such as smartphones, computers, laptops, and cameras. These devices are lightweight and provide greater portability and high functionalities like map navigation. This, coupled with rapid urbanization and improving purchasing power of individuals, is anticipated to provide lucrative growth opportunities to industry investors.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being BAE Systems plc, Eon Reality, Garmin Ltd., Holoxica Ltd., Microsoft Corporation, Microvision Inc., RealView Imaging Ltd., Sony Group Corporation, Synaptics Incorporated and Zebra Technologies Corporation.