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市場調査レポート
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1521041

スクリーンレスディスプレイの世界市場:予測(2024年~2029年)

Screenless Display Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.96円
スクリーンレスディスプレイの世界市場:予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年05月21日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のスクリーンレスディスプレイの市場規模は、2024年に37億1,300万米ドルに達し、予測期間中にCAGR17.52%で成長、2029年には83億2,300万米ドルに達すると予測されています。

スクリーンレスディスプレイでは、デジタルスクリーンを使わずに映像や情報を投影します。この技術は開発段階にありますが、デバイスの小型化に関する問題を解決する効果的なソリューションであることが証明されつつあります。人間のジェスチャーによる指示や空中の操作が必要で、表示される情報とユーザーとの間のインターフェイスとして機能します。

主に医療用ホログラフィーのイメージングに使用されていますが、このような技術は家電、航空宇宙、防衛など他の分野でも徐々に普及しており、市場のさらなる拡大が予測されています。この新興市場は、満足のいく製品を開発するための高コストと技術的実現可能性という課題に直面しています。

スクリーンレスディスプレイは、ゲームのプレイ体験を一変させることで、ゲーム分野にもパラダイムシフトをもたらすと思われます。タイプ別のセグメントである網膜ディスプレイは、より高い解像度と画素密度でより優れた視覚体験を提供するため、ディスプレイ市場における画期的な製品です。さらに、消費者が従来のタッチスクリーンに乗り換えたくなる大きな理由となり得る、目への負担の軽減も期待されます。

市場促進要因

  • タッチディスプレイの進歩が市場の成長を牽引

デバイスの小型化が重視されるようになったことで、タッチディスプレイのサイズが固定または限定されるようになり、簡単に持ち運べるようになったことが、スクリーンレスディスプレイ市場成長の大きな原動力となっています。スマートフォンやタブレット、その他の電子機器が直面するプライバシー問題は、網膜イメージングを利用したスクリーンレスディスプレイで対処できます。さらに、スマートフォンや家電製品の普及率の上昇と消費者の技術的な知識の増加が相まって、各国のスクリーンレスディスプレイの販売を促進すると予想されます。

大手技術企業は、スクリーンレスディスプレイに投資し、その採用を改善しています。例えば、アップルの「Vision Pro」は、3D仮想空間を作り出すことで、スクリーンレスコンピューティングの夜明けを象徴しています。さらに、2Dから3Dバーチャル環境へのシフトが進み、メタバースが活況を呈していることも、市場成長のさらなる促進要因となっています。例えば、アクセンチュアは2023年2月、ホログラム企業のルッキング・グラス・ファクトリーへの出資を発表し、ヘッドセットやヘッドトラッキングの使用を必要とせず、3Dの実物そっくりのパターンでコンテンツを表示するエンド・ツー・エンドのホログラム・プラットフォームの開発を強化しています。

  • 医療用画像への応用の拡大が市場の成長を刺激

スクリーンレスディスプレイは、主に医療画像用途で使用され、臓器や体内の3D画像を作成することで、医師や医療専門家が病気や怪我を効果的に評価し、正確な診断を下すことを可能にします。医療診断プロセスの改善が重視されるにつれ、新しい技術革新の必要性が高まり、医療分野におけるスクリーンレスディスプレイ技術の市場需要にプラスの影響を与えると予想されます。

さらに、低侵襲手術の普及がさらなる促進要因として作用しています。米国形成外科学会が提供したデータによると、2022年、米国の美容低侵襲手術は2019年比で73%の大幅な成長を示しました。

さらに、ホログラフィーのような先進的な技術革新は、様々な投資やコラボレーションが行われているヘルスケア分野にも進路を見出しています。例えば、2024年4月、HoloSurgeは、全体的な外科的判断の意思決定能力を向上させる臓器ホログラム技術の開発を強化するために、Horizon Europeから890万ユーロの助成金を授与されました。

  • 家電がかなりの市場シェアを占めると予想

家電部門は著しい成長を遂げており、消費者動向の変化に対応するためのAR/VRへの投資と相まって、新技術の導入によりスクリーンレスディスプレイは前向きな成長を示すと予想されます。この技術はまだ発展途上ではありますが、今後数年間は大きな成長の可能性を秘めています。タッチスクリーンによる携帯性の制約は、スクリーンレスディスプレイによって克服できます。さらに、従来のスクリーンと比較して、スクリーンレスディスプレイはバッテリー消費量が少なく、セキュリティ機能が追加されているため、家電におけるこのような技術の市場需要がさらに高まると推定されます。

急速な都市化と生活水準の向上により、スマートフォンのような電子機器の消費は著しい伸びを示し、今後数年間でさらに伸びると予想されています。GSMAの「Mobile Economy 2023」レポートによると、2022年末までに54億人がモバイルサービスに加入し、同レポートによると、世界人口の76%がスマートフォンを採用しています。この割合は2030年には90%に達すると予想されています。スクリーンレスディスプレイ技術は、将来のスマートフォンの変革において重要な役割を果たすと予想されます。

アジア太平洋は、スクリーンレスディスプレイ市場で大きなシェアを占めると予想

アジア太平洋は、家電製品の需要増に加え、地域の主要経済圏におけるヘルスケアや航空宇宙分野の成長強化により、高い複合年間成長率での成長が見込まれています。工業情報化省によると、2022年1月から8月までの間、日本の電子情報製造業は着実な成長を遂げ、主要企業の主要付加価値額は前年同期比9.3%増となりました。電子機器製造業を強化するための「生産連動型奨励金制度」などの有利な制度が、新たな成長の見通しをもたらしています。

さらに、この地域の大学や大手企業による研究開発への多額の投資と連動したホログラフィーの継続的な技術革新も、この地域の市場成長を刺激しています。例えば、2024年2月、国際ホログラム製造者協会(IHMA)は地域貿易団体「Secure Identification Union(SIS)」と協定を結び、主要ホログラフィ市場の一つである中国市場への参入を可能にしました。この協定により、IHMAの会員企業は、行政当局、銀行、製造施設などにホログラム技術を広めることができます。

主な発展

  • 2022年7月:Holo Industries LLCは、患者モニター、医療用カート、その他の製品向けのホログラフィックインサート「HoloMed(TM)」ラインを発売しました。このソリューションは、表面接触やタッチポイントの可能性を排除することで、病院スタッフや患者が一般的な感染症にかかる可能性を低減します。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 スクリーンレスディスプレイ市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 視覚イメージ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • 網膜ディスプレイ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • シナプスインターフェース
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察

第6章 スクリーンレスディスプレイ市場:用途別

  • イントロダクション
  • ホログラム投影
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • ヘッドマウントディスプレイ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • ヘッドアップディスプレイ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察

第7章 スクリーンレスディスプレイ市場:業界別

  • イントロダクション
  • ヘルスケア
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • 航空宇宙および防衛
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • 家電
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察

第8章 スクリーンレスディスプレイ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 業界別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 業界別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 用途別
    • 業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 用途別
    • 業界別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 用途別
    • 業界別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Avegant Corporation
  • Google, Inc.(Virtual Reality Goggles)
  • EON Reality, Inc.(AIS Future Experience)
  • Displair, Inc.
  • Leia Inc.
目次
Product Code: KSI061610188

The screenless display market is expected to grow at a CAGR of 17.52% over the forecast period to reach US$8.323 billion by 2029, increasing from estimated value of US$3.713 billion in 2024.

The screenless display involves projecting visuals and information without digital screens. Though the technology is in the development stages, still it is proving to be an effective solution to address issues related to device miniaturization. It needs human gestures to direct it and manipulate it in the air, which serves as an interface between the information to be displayed and the user.

It is predominantly used for imaging in medical holography; however, such technology is also slowly gaining popularity in other sectors as well such as consumer electronics, aerospace, and defense which is projected to further the market expansion. This market faces challenges in terms of the high cost and technical feasibility of developing a satisfactory product.

A screenless display will bring a paradigm shift in the gaming segment too, by turning around the experience of playing games. Retinal Display, a segment by type, is a breakthrough in display markets as it will provide a better visual experience at higher resolution and pixel density. Additionally, it is expected to cause less strain on the eyes, which could be a major reason why consumers would want to switch to traditional touchscreens.

Market Drivers

  • Growing advancements in touch displays are driving the market growth.

Growing emphasis on device miniaturization has led to fixed or limited size of the touch display to make them easily portable, which is acting as the major driving factor for the screenless display market growth. The privacy issue that smartphones, tablets, and other electronic gadgets face can be handled with the screenless display using retinal imaging. Additionally, rising smartphone and consumer electronics penetration coupled with growing technical how among consumers is expected to drive sales of screenless displays across countries.

Major techno-companies are investing in screenless displays and improving their adoption. For instance, Apple's "Vision Pro" represents the dawn of screenless computing by creating a 3D virtual space. Moreover, the growing shift from a 2D to a 3D virtual environment followed by the booming Metaverse is also acting as an additional driver for the market growth. For instance, in February 2023, Accenture announced the investment in hologram company Looking Glass Factory to bolster the latter in the development of its end-to-end hologram platform that showcases content in 3D life-like pattern without requiring headset or head-tracking usage.

  • Growing applicability in medical imaging is stimulating market growth.

Screenless display is primarily used in medical imaging applications for creating a 3D image of the organs and inside of the body which enables the doctors and healthcare professionals to effectively evaluate the illness and injuries thereby reaching on precise diagnosis. The growing emphasis on improving the medical diagnosis process bolstered the need for new technological innovations which is expected to positively impact the market demand for screenless display technology in the medical sector.

The growing prevalence of minimally invasive surgeries is further acting as an additional driving factor. As per the data provided by the American Society of Plastic Surgeons, in 2022, USA's cosmetics minimal invasive surgeries witnessed a significant 73% growth over 2019.

Moreover, advanced technological innovations such as holography are also finding their way in the healthcare sector with various investments and collaboration being taking place. For instance, in April 2024, HoloSurge was awarded an €8.9 million grant from Horizon Europe to bolster the development of organ hologram technology that would improve the overall surgical-decision decision-making capabilities.

  • Consumer electronics is anticipated to account for a considerable market share.

The consumer electronics sector is witnessing significant growth and with the implementation of new technologies coupled with investment in AR/VR to adapt to changing consumer dynamics, screenless display is anticipated to show positive growth. Though the technology is still developing, however, in the coming years it holds huge growth potential. The portability constraint with touch screens can be overcome by screenless displays. Additionally, in comparison to traditional screens, the screenless display offers low battery consumption and additional security features which is estimated to further the market demand for such technology in consumer electronics.

Owing to rapid urbanisation and improvement in living standards the consumption of electronics such as smartphones has witnessed a significant growth and is further expected to grow in the coming years. According to the GSMA's "Mobile Economy 2023" report, by the end of 2022, 5,4 billion people subscribe to mobile services and the same source stated that 76% of the global population adopted smartphones. The percentage figure is expected to reach 90% by 2030. Screenless-display technology is anticipated to play a significant role in the transformation of future smartphones.

Asia Pacific region is expected to hold a substantial share of the screenless display market.

The Asia-Pacific region is also expected to grow at a high compound annual growth rate owing to increasing demand for consumer electronics coupled with the bolstering growth in the healthcare as well aerospace sectors in major regional economies. According to the Ministry of Industry and Information Technology, from January to August 2022, the country's electronics information manufacturing witnessed steady growth, and the major value added of the major firms 9.3% year-on-year increase. Favorable schemes such as the "Production Linked Incentive Scheme" to bolster electronics manufacturing have provided new growth prospects.

Additionally, the ongoing technical innovations in holography in conjunction with heavy investments in research and development by universities and big players in this region, are also stimulating the regional market growth. For instance, in February 2024, the International Hologram Manufacturers Association (IHMA) formed an agreement with the regional trade body "Secure Identification Union (SIS)" which enabled the former to enter the Chinese market which is one of the major holography markets. As per the agreement, IHMA's member companies can promote their hologram technology among governing authorities, banks, and manufacturing facilities among others.

Key Developments:

  • In July 2022: Holo Industries LLC launched the "HoloMed(TM)" line of holographic inserts for patient monitors, medical carts, and other products. The solution eliminates the chances of surface contact and touchpoints thereby reducing the prevalence of hospital staff and patients catching common infections.

Segmentation:

By Type

  • Visual Image
  • Retinal Display
  • Synaptic Interface

By Application

  • Hologram Projection
  • Head-Mounted Display
  • Head-Up Display

By Industry Vertical

  • Healthcare
  • Aerospace and Defense
  • Consumer Electronics
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • South Korea
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. SCREENLESS DISPLAY MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Visual Image
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 5.3. Retinal Display
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 5.4. Synaptic Interface
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness Insight

6. SCREENLESS DISPLAY MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Hologram Projections
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.3. Head-Mounted Display
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.4. Head-Up Display
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness Insight

7. SCREENLESS DISPLAY MARKET BY INDUSTRY-VERTICAL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Healthcare
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 7.3. Aerospace and Defense
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 7.4. Consumer Electronics
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 7.5. Others
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness Insight

8. SCREENLESS DISPLAY MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By Industry Vertical
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Application
    • 8.3.3. By Industry Vertical
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Application
    • 8.4.3. By Industry Vertical
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Others
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Application
    • 8.5.3. By Industry Vertical
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Application
    • 8.6.3. By Industry Vertical
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. China
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. Indonesia
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Thailand
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Taiwan
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. South Korea
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Avegant Corporation
  • 10.2. Google, Inc. (Virtual Reality Goggles)
  • 10.3. EON Reality, Inc. (AIS Future Experience)
  • 10.4. Displair, Inc.
  • 10.5. Leia Inc.