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市場調査レポート
商品コード
1729404
日本のドッグフード市場レポート:製品タイプ、価格タイプ、原料タイプ、流通チャネル、地域別、2025年~2033年Japan Dog Food Market Report by Product Type, Pricing Type, Ingredient Type, Distribution Channel, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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日本のドッグフード市場レポート:製品タイプ、価格タイプ、原料タイプ、流通チャネル、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年05月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 5~7営業日
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日本のドッグフード市場規模は2024年に30億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに43億米ドルに達し、2025~2033年の成長率(CAGR)は3.89%になると予測しています。
ドッグフードは一般に、水、鶏肉、魚、肉、穀物、穀類から製造され、スナック、液体サプリメント、グレービー、おやつなどさまざまな形態で入手できます。ドッグフードは、免疫力を高め、筋肉と骨を強化し、健康的な体重を維持し、飼い犬のアレルギーや消化器疾患のリスクを最小限に抑えるのに役立ちます。また、皮膚の改善、歯の健康維持、犬の体臭や便臭の抑制にも役立ちます。
ヘルス&ウェルネスの動向
日本のドッグフード市場は、健康志向の高まりの影響を強く受けています。ペットの親は栄養の重要性を認識するようになり、体重管理、消化器系の健康、スキンケアなど、特定の健康ニーズに対応した製品を選ぶようになっています。この動向は、プロバイオティクス、オメガ3脂肪酸、抗酸化物質などの天然成分や機能性成分を配合したドッグフードの需要増加につながっています。特に過敏症のペットのためのグレインフリー(穀物不使用)やローフード(生食)食への嗜好の高まりが、日本のドッグフード市場の成長に拍車をかけています。シニアペットの健康をターゲットにした専用フードのニーズが増加しています。各社は関節の健康増進、認知機能の強化、健康寿命の延伸を目的とした製剤を開発しています。ペットの親は、ペットの健康増進のためにプレミアム製品への出費を厭わないです。
ペットの高齢化
動物医療の進歩とペットの総合的健康管理の向上により、日本の犬はかつてないほど長生きするようになっています。その結果、日本のドッグフード市場は、高齢化したペットのニーズに応えるために上昇しています。高齢犬には独特の栄養ニーズがあり、関節の健康、消化、免疫システム、認知機能をサポートするフードが必要とされます。このため、グルコサミン、コンドロイチン、オメガ3脂肪酸など、関節炎や運動能力の低下といった一般的な加齢に関連する問題の緩和に役立つ成分を含む、シニア犬用ドッグフードに特化した処方の需要が高まっています。市場の主要企業は、あまり活発でない犬の体重管理や、胃腸の弱いペットのための消化しやすい処方など、特定の健康状態に対応した製品を発表しています。これにより、今後数年間の日本のドッグフード市場予測はさらに明るいものになると予想されます。
ペットペアレントの増加
日本ではペットを飼う人の数が増加しており、これが市場の成長に寄与しています。ペット、特に犬を精神的な支えになる伴侶と考える人が増えており、犬を飼う家庭が増えています。また、少子化が進む中、若い社会人が家庭を持つ代わりにペットを飼うようになっています。ペットを飼う親は、ペットの総合的な健康のために必要不可欠な製品と高級製品の両方を求めています。これとは別に、オンライン・プラットフォームの拡大が日本のドッグフード市場のシェアを拡大しています。
The Japan dog food market size reached USD 3.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 4.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.89% during 2025-2033.
Dog food is generally produced from water, poultry, fish, meat, cereals, and grains and available in various forms, including snacks, liquid supplements, gravy, and treats. It assists in boosting immunity, strengthening muscles and bones, maintaining a healthy weight, and minimizing the risk of allergies and digestive disorders among domesticated dogs. It also aids in improving the skin, maintaining dental health, and minimizing the body and stool odor among dogs.
Health and Wellness Trends
Japan's dog food market is strongly influenced by the growing focus on health and wellness. Pet parents are increasingly becoming aware about the importance of nutrition and are opting for products that cater to specific health needs, such as weight management, digestive health, and skin care. This trend is leading to a rise in the demand for dog food formulated with natural and functional ingredients, like probiotics, omega-3 fatty acids, and antioxidants. Rising preferences for grain-free and raw food diets particularly for pets with sensitivities is impelling the Japan dog food market growth. There is an increase in the need for specialized food targeting senior pets' health. Companies are developing formulations aimed at improving joint health, enhancing cognitive function, and promoting a longer and healthier life. Pet parents are willing to spend on premium products for their pet's enhanced well-being.
Aging Pet Population
With advancements in veterinary care and better overall pet health management, dogs in Japan are living longer than ever before. As a result, dog food market in Japan is rising in order to cater to the needs of older pet population. Aging dogs have unique nutritional needs, requiring food that supports their joint health, digestion, immune system, and cognitive functions. This is driving the demand for specialized senior dog food formulas that include ingredients like glucosamine, chondroitin, and omega-3 fatty acids, which help alleviate common age-related issues such as arthritis and reduced mobility. Key market players are introducing products that cater to specific health conditions like weight control for less active dogs and easy-to-digest formulas for pets with sensitive stomachs. This is further expected to provide a positive Japan dog food market forecast in the coming years.
Increasing Number of Pet Parents
The rising number of pet parents in Japan is contributing to the market growth. As people increasingly view pets, especially dogs, as companions that provide emotional support, more households are adopting dogs. In addition, with declining birth rates, young professionals are adopting pets as an alternative to starting families. Pet parents are seeking both essential and premium products for the overall well-being of their pets. Apart from this, the expansion of online platforms is increasing the Japan dog food market share.