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市場調査レポート
商品コード
1661210
無水乳脂肪(バターオイル)市場レポート:最終用途別、地域別、2025年~2033年Anhydrous Milk Fat (Butter Oil) Market Report by End Use (Dairy, Bakery, Confectionary, and Others), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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無水乳脂肪(バターオイル)市場レポート:最終用途別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年02月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の無水乳脂肪市場規模は2024年に31億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに53億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて6.2%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。乳製品をベースとした食生活の動向、風味豊かな料理を提供するファーストフードチェーン、レストラン、カフェ、ホテルの増加、大衆の間でのフュージョン料理人気の高まりが、市場を牽引する主な要因のいくつかです。
市場成長を刺激するファストフードの消費拡大
現在、ファーストフード業界の隆盛が無水乳脂肪(バターオイル)の需要を押し上げています。加えて、コンデンスミルクのような乳製品の製造における無水乳脂肪の利用が増加していることも、市場の成長に寄与しています。さらに、風味豊かな料理を手頃な価格で販売するファストフード店の数が世界中で増加していることも、無水乳脂肪(バターオイル)市場の成長を支えています。このほか、ファストフード店は効果的なマーケティング戦略を採用し、食品ブロガーやブロガーと協力して、ターゲットとする視聴者とつながり、売上を伸ばしています。また、より多くの顧客に対応するため、特別割引、宅配、持ち帰りサービスを提供しており、これが無水乳脂肪(バターオイル)の需要を喚起しています。さらに、カフェで仕事をしたり、商談をしたり、レストランやカフェで懇親会を開いたりする傾向が高まっていることも、無水乳脂肪(バターオイル)市場の成長を支えています。これとは別に、フライドポテト、コロッケ、卵焼き、春巻き、天ぷら、フリッター、チキンナゲットや手羽先など、さまざまな揚げ物の人気が高まっていることも市場の成長を強めています。さらに、時間を節約し食欲を抑えるために、働く人々の間で様々な揚げ物やすぐに食べられる(RTE)食品の消費が増加していることが、世界の無水乳脂肪(バターオイル)産業に大きな需要を生み出しています。
市場構造、主要企業の市場シェア、主要企業の市況分析、主要成功戦略、競合ダッシュボード、企業評価象限などの競合分析が本レポートで取り上げられています。また、主要企業の詳細プロファイルも掲載しています。無水乳脂肪(バターオイル)市場の構造は断片化されており、多数の世界および地域の主要プレーヤーが事業を展開し、様々なM&A(合併・買収)を行っています。製品の差別化率は低く、高い設備投資と高度な機械が必要であること、原材料の調達プロセスが困難であること、政府の規制が厳しいことなどから、市場への新規参入量も少ないです。
無水乳脂肪(バターオイル)とは?
無水乳脂肪(AMF)とは、遠心分離のプロセスを通じてクリームやミルクから油脂を分離することによって抽出される化合物のことです。牛乳から水分を除去し、純粋な乳脂肪を含む濃縮脂肪を得ます。色は黄色で、バターのような、クリームのような食感があります。生乳を冷却し、脂肪、タンパク質、その他の栄養素を加えて標準化し、低温殺菌し、熟成させ、撹拌し、真空処理し、最後に正確な風味と食感を得るために精製することで製造されます。36度以上で液状、16~17度以下で固化し、添加物、保存料、脂肪酸を含まないです。保存期間が長く、輸送や保管が容易です。輸送中に冷蔵する必要はなく、品質は主に遊離脂肪酸レベル、他の油脂による汚染、過酸化物価やアニシジン値などの酸化劣化の測定によって決まる。ビタミンA、D、E、K2、カルシウムを多く含み、骨の健康維持、関節炎の予防、免疫力の向上に欠かせないです。全乳、チーズ、スプレッド、アイスクリームなど、さまざまな乳製品に配合されています。滑らかでクリーミーな食感を出すためにスープやソースに加えられ、炒め物、揚げ物、ロースト、グリル、ソース作りに利用されます。また、ショートブレッド、バタークッキー、パウンドケーキ、ペストリーの製造にも使用され、チョコレート表面にファットブルームを形成しにくいため、プラリネ・フィリング、チョコレート、チョコレート・バーにも配合されます。
現在、乳製品をベースとした食生活への移行によるAMF需要の増加は、市場にプラスの影響を与える主な要因の一つです。これに加えて、様々な加工食品を製造するための飲食品(F&B)業界におけるAMF需要の高まりが、市場の成長を後押ししています。さらに、大衆の健康志向の高まりにより、有機牛乳の加工から生産される有機AMFへの需要が高まっていることも、有利な市場見通しをもたらしています。これに伴い、家畜の適切な健康を維持するための飼料、家畜飼料製品、獣医学的製品を提供する投入資材供給業者が広く利用可能であることが、市場の成長を後押ししています。これとは別に、AMFは保存期間が長く、高価な貯蔵要件が不要なため、バターの代替品としての利用が増加しており、市場の成長に寄与しています。さらに、大衆の間で様々なフュージョン食品の人気が高まっていることも、市場の成長を後押ししています。さらに、各国の行政機関は牛乳やその他の乳製品の生産量を増やすために酪農部門に投資しています。また、地理的プレゼンスを高め、市場を多様化し、在庫を維持するために、流通網を強化するようメーカーに働きかけています。さらに、主要な市場関係者は、AMFの生産プロセスをスピードアップするために先進的な機械を導入しています。また、固定価格でミルクを入手し、変動する供給コストの問題を最小限に抑えるために、原料供給業者との協力に注力しており、AMF生産における様々な労働集約的なプロセスを管理するために、熟練工や非熟練工を雇用しています。
The global anhydrous milk fat market size reached USD 3.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 5.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.2% during 2025-2033. The growing trend of consuming dairy-based diets, increasing number of fast-food chains, restaurants, cafes, and hotels serving flavorful dishes, and the rising popularity of fusion food among the masses represent some of the key factors driving the market.
Increasing Consumption of Fast-Food Stimulating Market Growth
At present, the thriving fast-food industry is propelling the demand for anhydrous milk fat (butter oil). In addition, the increasing utilization of anhydrous milk fat in manufacturing recombined dairy products, such as condensed milk, is contributing to the growth of the market. Moreover, the rising number of fast-food joints around the world selling flavorful dishes at affordable prices is supporting the growth of the anhydrous milk fat (butter oil) market. Besides this, fast food joints are adopting effective marketing strategies and collaborating with food bloggers and vloggers to connect with their targeted audience and increase their sales. They are also providing extra discounts, home delivery, and takeaway services to cater to a greater number of customers, which is catalyzing the demand for anhydrous milk fat (butter oil). Additionally, the rising trend of working from cafes, conducting business meetings, or arranging get-togethers in restaurants or cafes is supporting the growth of the anhydrous milk fat (butter oil) market. Apart from this, the increasing popularity of various fried foods, such as French fries, falafel, egg rolls, spring rolls, tempura, fritters, and chicken nuggets and wings, is strengthening the growth of the market. Furthermore, the growing consumption of various fried foods and ready-to-eat (RTE) food products among working individuals to save time and suppress appetite is creating a substantial demand for the global anhydrous milk fat (butter oil) industry.
Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The structure of the anhydrous milk fat (butter oil) market is fragmented, with a large number of global and regional key players operating and engaging in various mergers and acquisitions (M&A). The product differentiation rate is low, and the volume of new entrants in the market is also low due to the requirement of high capital investment and sophisticated machinery, difficult procurement process of raw materials, and stringent government regulations.
What is Anhydrous Milk Fat (Butter Oil)?
Anhydrous milk fat (AMF) refers to a compound extracted by separating oil fat from the cream or milk through the process of centrifugation. It involves removing the water content from milk to procure the fat concentrate, which contains pure milk fat. It is yellow in color and possesses a buttery and cream-like texture. It is manufactured by chilling raw milk, standardizing it by adding fat, protein, and other nutrients, pasteurizing, aging, churning, vacuum treating, and finally refining to achieve accurate flavor and texture. It stays liquid at temperatures above 36 degrees and solidifies at temperatures below 16-17 degrees and does not contain any additives, preservatives, or fatty acids. It has a longer shelf life, which facilitates easy transportation and storage. It does not require refrigeration during transportation and the quality depends primarily on free fatty acid levels, contamination by other oils and fats, and measurement of oxidative deterioration, such as peroxide value and anisidine value. It offers numerous nutritional benefits and contains high quantities of vitamins A, D, E, and K2 and calcium which are essential for maintaining proper bone health, preventing the occurrence of arthritis, and boosting immunity. It is incorporated in a wide range of recombined dairy products, such as whole milk, cheese, spreads, and ice creams. It is added to soups and sauces for providing a smooth and creamy texture and is utilized in frying, deep frying, roasting, grilling, and sauce-making purposes. It is also employed in the production of shortbread, butter cookies, pound cakes, and pastries and incorporated into praline fillings, chocolate, and chocolate bars, as it forms less fat bloom on the surface of chocolates.
At present, the increasing demand for AMF due to the shifting trend of consuming dairy-based diets represents one of the primary factors influencing the market positively. Besides this, the rising demand for AMF in the food and beverage (F&B) industry to produce various processed food products is propelling the growth of the market. In addition, the growing demand for organic AMF produced from the processing of organic milk due to increasing health consciousness among the masses is offering a favorable market outlook. In line with this, the wide availability of input suppliers providing fodder, animal feed products, and veterinary products to maintain the proper health of cattle is impelling the growth of the market. Apart from this, the rising utilization of AMF as an alternative to butter, as it possesses a longer shelf life and does not require costly storage requirements, is contributing to the growth of the market. Additionally, the increasing popularity of various fusion food products among the masses is bolstering the growth of the market. Moreover, governing agencies of various countries are investing in the dairy sector to increase the production of milk and other dairy products. They are also encouraging manufacturers to strengthen the distribution network to increase their geographical presence, diversify the market, and maintain inventory. Furthermore, key market players are adopting advanced machinery to speed up the process of AMF production. They are also focusing on collaborating with raw material suppliers to get milk at fixed prices and minimize the issue of fluctuating supply costs and hire skilled and unskilled manpower to manage various labor-intensive processes in AMF production.