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市場調査レポート
商品コード
1642499
紙コップの市場レポート:カップタイプ別、ウォールタイプ別、用途別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別、2025年~2033年Paper Cups Market Report by Cup Type, Wall Type, Application, End User, Distribution Channel, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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紙コップの市場レポート:カップタイプ別、ウォールタイプ別、用途別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年01月18日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 126 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の紙コップの市場規模は、2024年に70億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2033年までに市場は91億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて2.9%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。衛生と全体的な衛生維持に対する意識の高まり、宅配や持ち帰りオプションを提供するファーストフードチェーンやクイックサービスレストラン(QSR)の増加、大衆の間での環境意識の高まりは、市場を牽引する主な要因のいくつかを表しています。
市場成長を後押しする衛生管理意識の高まり
紙コップの市場は継続的な成長を遂げています。現在、使い捨て紙コップの売上を増加させている主な要因のひとつは、衛生管理です。紙コップは製造工程で大量の熱にさらされるため、細菌を効果的に死滅させ、製品を著しく無菌化します。加えて、個人は再利用可能なカップが慢性疾患の原因となる様々な有害微生物にさらされる可能性があることを認識しています。従って、使い捨てコップはコストが高いにもかかわらず、再利用可能なコップより好まれます。
市場構造、主要企業による市場シェア、主要企業の市況分析、主要成功戦略、競合ダッシュボード、企業評価象限などの競合分析が本レポートで取り上げられています。また、主要企業の詳細プロファイルも掲載しています。市場構造は断片化されており、資本投資や市場参入障壁が低いため、多数の大小プレーヤーが業界で活動しています。紙コップ業界では、多数のプレーヤーの存在、最小限の資本投資、流通網への容易なアクセスにより、新規参入の量が多いです。
紙コップとは?
紙コップは紙から製造され、お茶、コーヒー、ジュース、スープ、アルコールなど様々な飲料を飲むために使用される使い捨てのコップを指します。耐久性を高め、飲み物がこぼれないようにするため、プラスチック、ポリエチレン、ワックスなどの内張りが施されています。様々な形、サイズ、色のものが市販されており、文字、ロゴ、印刷などでカスタマイズすることもできます。紙は飲料や他の消耗品と化学反応を起こさないため、生分解性があり、持続可能で、安全に使用できます。環境中で容易に分解されるため、廃棄物を埋め立てたり、水域を汚染したりすることもありません。また、飲料が染み込むのを防ぎ、飲料の風味を長時間保つことができます。紙コップは1回の使用で廃棄され、定期的な洗浄や洗濯の手間が省けるため、働く人々に利用されています。
COVID-19の大流行は紙コップ業界に深刻な問題を引き起こし、多くの国に前例のない課題を課しました。また、包装分野に深刻な混乱をもたらし、サプライチェーンに支障をきたしたため、原材料の不足と価格の上昇を招きました。このため、紙コップの生産量は大幅に減少し、包装会社にとっては注文の遅れが生じました。さらに、クイックサービスレストラン(QSR)や外食産業の閉鎖が紙コップの需要減少につながりました。加えて、プラスチック産業協会によるプラスチックカップ利用の利点に関する意識の高まりは、コロナウイルス病の蔓延を防ぐために、消費者がプラスチックカップを使用することにさらに影響を与えました。これに加えて、外食産業は、繊維ベース、堆肥化可能、リサイクル可能、再利用可能なカップなど、より持続可能なパッケージングオプションを選ぶようになっており、これが市場の成長を制限しています。
現在、便利で費用対効果の高い使い捨て紙コップに対する需要の増加は、市場にプラスの影響を与える主な要因の一つです。これに加えて、様々な国の行政機関が、プラスチックは生分解性がなく、プラスチック汚染を引き起こすとして、様々な消費財の製造におけるプラスチックの利用を禁止しています。さらに、宅配や持ち帰りオプションを提供するファストフードチェーンやQSRの数が増加していることも、市場の成長を後押ししています。これとは別に、主要な市場参入企業は、製品の耐久性と持続可能性を高めるために、植物由来の生分解性内面コーティングを施したプラスチックフリーでリサイクル可能な紙コップを製造しています。さらに、気候変動と地球温暖化の発生が増加しているため、大衆の間で環境意識が高まっており、有利な市場見通しとなっています。
The global paper cups market size reached USD 7.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 9.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.9% during 2025-2033. The rising awareness about sanitation and overall hygiene maintenance, increasing number of fast-food chains and quick service restaurants (QSRs) offering home delivery and takeaway options, and the growing environmental awareness among the masses represent some of the key factors driving the market.
The Rising Awareness About Sanitation and Hygiene Maintenance Augmenting the Market Growth
The paper cups market has been experiencing continuous growth. Sanitation and hygiene currently represent one of the primary drivers resulting in the increasing sales of disposable paper cups. These cups are exposed to extreme amounts of heat during the manufacturing process, which effectively kills bacteria and makes the product significantly sterile. In addition, individuals are aware that reusable cups can expose them to various harmful microorganisms responsible for causing chronic diseases. Hence, they prefer disposable or single-use cups over reusable ones, despite the high costs of the former ones.
Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The market structure is fragmented with a number of small and large players operating in the industry due to low capital investments and barriers to entering the market. The volume of new entrants is high in the paper cups industry due to the presence of a large number of players, minimum capital investments, and easy access to distribution networks.
What are Paper Cups?
Paper cups refer to disposable cups manufactured from paper and utilized for consuming a wide variety of beverages, such as tea, coffee, juices, soups, and alcohol. They comprise an inner lining of plastic, polyethylene, or wax to increase their durability and prevent the spillage of drinks. They are commercially available in a wide variety of shapes, sizes, and colors and can also be customized with text, logos, and prints. They are biodegradable, sustainable, and safe to use as paper does not react chemically with beverages or other consumables. They can easily decompose in the environment and do not add to landfill wastes or pollute water bodies. They also restrict the beverage from soaking in and retaining the flavor of the drink for an extended period. They are utilized by working individuals as paper cups are discarded after a single use and eliminate the hassle of regular cleaning and washing.
The COVID-19 pandemic outbreak has caused a severe problem for the paper cups industry and imposed unprecedented challenges on numerous countries. It has also created a serious disturbance in the packaging sector and hampered the supply chains, which resulted in shortages and increments in the price of raw materials. This caused a significant drop in the production of paper cups and order delays for the packaging companies. Moreover, the shutting down of quick service restaurants (QSRs) and food service segments has led to a decline in the demand for paper cups. In addition, the rising awareness about the benefits of utilizing plastic cups by the Plastics Industry Association further influenced consumers to use plastic cups in order to prevent the spread of the coronavirus disease. Besides this, food service businesses were opting for more sustainable packaging options, such as fiber-based, compostable, recyclable, and reusable cups, which limited the growth of the market.
At present, the increasing demand for disposable paper cups, as they are convenient and cost-effective, represents one of the major factors influencing the market positively. Besides this, governing agencies of various countries are banning the utilization of plastic in manufacturing various consumer goods as they are non-biodegradable and cause plastic pollution. In addition, the rising number of fast food chains and QSRs offering home delivery and takeaway options in their outlets are propelling the growth of the market. Apart from this, key market players are manufacturing plastic-free and recyclable paper cups with a plant-based biodegradable inner coating to increase the durability and sustainability of the products. Additionally, the growing environmental awareness among the masses due to the rising occurrence of climate change and global warming is offering a favorable market outlook.