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市場調査レポート
商品コード
1636302
デジタル音楽コンテンツ市場レポート:タイプ別、年齢層別、用途別、地域別、2025-2033年Digital Music Content Market Report by Type (Permanent Downloads, Music Streaming), Age Group (Below 18 Years, 18-40 Years, 41-60 Years, Above 60 Years), Application (Commercial Use, Household Use), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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デジタル音楽コンテンツ市場レポート:タイプ別、年齢層別、用途別、地域別、2025-2033年 |
出版日: 2025年01月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 2~3営業日
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デジタル音楽コンテンツ市場の世界市場規模は2024年に237億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2033年までに同市場が486億米ドルに達し、2025~2033年の成長率(CAGR)は7.88%になると予測しています。ユーザーにさまざまなインセンティブを提供するサブスクリプション収益モデルの人気の高まり、音楽ストリーミング・プラットフォームへのポッドキャストの取り込みの増加、パーソナライゼーション・オプションを提供するための人工知能(AI)と機械学習(ML)の進歩の増加は、市場成長を促す要因の一部です。
デジタル音楽コンテンツとは、録音またはデジタル形式に変換され、インターネットを通じてエンドユーザーに配信されるオーディオ・コンテンツのことです。オーディオの非物理的なソースであるデジタル・オーディオ・ファイルにオーディオ情報を保存するために使用される様々なエンコーディング・フォーマットがあります。デジタルデータはアナログデータから変換されるため、コンピュータ、テレビ、スマートフォン、Bluetooth機器など、さまざまな再生用ハードウェア製品に対応し、さまざまなサウンドファイルをストリーミング再生することができます。様々なウェブサイトに簡単にアクセスでき、共有でき、楽曲や音楽をオンラインで簡単に入手できることは、デジタル音楽コンテンツの主な利点の一部です。クラウド・ミュージックでは、ユーザーは音楽のストリーミング、保存、ダウンロードができるだけでなく、ソーシャル・ネットワーキング・サイトでコンテンツを共有することもできます。これには、広告付きか定額制かを問わないストリーミング・サービスや、シングル・トラックやアルバム/コンピレーションの有料デジタル・ダウンロードが含まれます。
この市場を牽引しているのは、主に全世界でサブスクリプション・ベース・サービスに対する消費者の嗜好が変化していることです。この背景には、高速インターネットの普及とモバイルアプリケーションの利用の増加があります。急速なデジタル化に伴い、データと分析業界は消費者の行動パターンを重視するようになり、音楽業界やアーティストが音楽テーマやその他の方針を適宜変更するのに役立っています。これに伴い、アーティストによる音楽のオンライン配信や、ソーシャルメディア・ポータルを通じたアーティストとの直接交流の動向が高まっており、市場の重要な成長促進要因となっています。さらに、モバイルベースの音楽用途に対する広告費の大幅な増加も、市場に弾みをつけています。しかし、ユーザーデータのセキュリティやプライバシーに関する懸念の高まりが、市場の成長を阻害しています。逆に、安全・安心で合法的な音楽ストリーミングインフラ開発のための継続的な技術的進歩が、市場の前向きな見通しを生み出しています。また、拡大するミレニアル世代の間で、共有可能なコンテンツを備えたデジタル音楽ライブラリ用の無制限クラウド・スペースの人気が高まっていることも、市場にプラスの影響を与えています。さらに、数多くの収益化戦略の導入により、デジタル・ストリーミングの収益が大幅に増加していることも、市場を後押ししています。その他の市場拡大要因としては、高音質音楽への需要の高まり、クラウドコンピューティングの増加傾向、急速な都市化、可処分所得水準の上昇、広範な研究開発活動などが挙げられます。
The global digital music content market size reached USD 23.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 48.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.88% during 2025-2033. The growing popularity of subscription revenue models that are offering users various incentives, rising inclusion of podcasts within music streaming platforms, and increasing advancement is artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) to offer personalization options, are some of the factors impelling the market growth.
Digital music content refers to audio content that has been recorded or converted into digital format and is distributed via the internet to the end-user. There are various encoding formats used to store audio information in digital audio files, which are non-physical sources of the audio. As digital data is converted from analog data, it is supported by various hardware products for playback, such as computers, TVs, smartphones, and Bluetooth devices, for streaming and playing back different sound files. Easy accessibility to various websites, sharing, and easy availability of songs and music online are some of the key benefits of digital music content. Cloud music allows users to stream, save, and download music, as well as share their content across social networking sites. This includes streaming services, whether ad-supported or subscription-based, and paid digital downloads of single tracks or albums/compilations.
The market is primarily driven by the shifting consumer preference toward subscription-based services across the globe. This can be attributed to the increasing penetration of high-speed internet and the rising usage of mobile applications. With rapid digitization, the data and analytics industry are more focused on consumer behavior pattern to help the music industry and artists change their music themes and other policies accordingly. In line with this, the rising trend of online distribution of music by artists and direct artist interaction via social media portals are acting as significant growth-inducing factors for the market. Moreover, a considerable rise in advertising expenditure for mobile-based music applications is also providing an impetus to the market. However, the growing concerns regarding user data security and privacy are impeding the market growth. On the contrary, continual technological advancements for the development of safe, secure and legal music streaming infrastructure are creating a positive market outlook. The increasing popularity of unlimited cloud space for digital music library with sharable content among the expanding millennial population is also impacting the market positively. Furthermore, the introduction of numerous monetization strategies resulting in a significant rise in digital streaming revenues is propelling the market. Some of the other factors contributing to the market include the augmenting demand for high-quality music, the increasing trend of cloud computing, rapid urbanization, inflating disposable income levels, and extensive research and development (R&D) activities.
Type Insights
Permanent Downloads
Music Streaming
Age Group Insights
Below 18 Years
18-40 Years
41-60 Years
Above 60 Years
Application Insights
Commercial Use
Household Use
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.