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市場調査レポート
商品コード
1561650

ホイップクリーム市場レポート:製品、用途、流通チャネル、地域別、2024年~2032年

Whipping Cream Market Report by Product (Dairy, Non-Dairy), Application (B2B, B2C), Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Specialist Retailer, Online Stores, and Others), and Region 2024-2032


出版日
発行
IMARC
ページ情報
英文 149 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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ホイップクリーム市場レポート:製品、用途、流通チャネル、地域別、2024年~2032年
出版日: 2024年09月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のホイップクリーム市場の市場規模は2023年に34億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに42億米ドルに達し、2024年から2032年の間に2.4%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。同市場は主に、乳製品需要の高まり、小売・eコマースチャネルの拡大、世界中のベーカリー・菓子類の成長によって牽引されています。

ホイップクリーム市場分析:

  • 主な市場促進要因消費者の間では、すぐに使えるものや便利な食品へのニーズが高まっており、これがホイップクリーム市場の拡大を牽引しています。さらに、多忙な生活とパッケージ食品への嗜好の高まりが市場拡大に寄与しています。さらに、ホイップクリームが重要な構成要素として頻繁に採用される製パン・菓子類の分野が拡大しており、これが世界全体の市場需要を牽引しています。
  • 主な市場動向:顧客の健康志向が高まるにつれ、低脂肪・低カロリーのホイップクリームに対するニーズが高まっており、その結果、メーカー各社はより健康的な製品バリエーションを生み出すようになっています。また、菜食主義者や健康志向の消費者層にアピールするため、植物由来やオーガニックのホイップクリーム代替品を発売し、イノベーションを重視しています。
  • 地理的動向:欧州は、外食産業が確立されており、乳製品の消費率が地域全体で伸びているため、市場をリードしています。さらに、これらの地域の確立された市場は、高級で特殊なホイップクリームへの強い需要が特徴です。また、アジア太平洋諸国における急速な都市化と可処分所得の増加がホイップクリーム市場の成長を促進しています。さらに、中国やインドなどの国々における飲食品産業の拡大も市場成長に大きく寄与しています。
  • 競合情勢:ホイップクリーム業界の主要企業には、Arla Foods amba、Borden Dairy Company、Cabot Creamery(Agri-Mark Inc)、Conagra Brands、Fonterra Co-operative Group Limited、Gay Lea Foods Co-operative Ltd.、GCMMF、Granarolo S.p.A、Gruenewald Manufacturing Company Inc.、Hanan Products Co.Ltd.、ラクタリス・インターナショナル、クラフト・ハインツ・カンパニーなどです。
  • 課題と機会:市場は、消費者の嗜好や市場の安定性に影響を与える、乳製品コストの変動や高脂肪乳製品の摂取による健康への影響への懸念といった課題に直面しています。一方、オーガニックや植物由来のホイップクリーム市場は、健康や持続可能性に対する消費者の意識の高まりにより成長機会があります。

ホイップクリーム市場傾向:

ベーカリー小売セクターの成長

ベーカリー小売セクターは著しい成長を遂げており、ホイップクリーム市場にプラスの影響を与えています。消費者が焼きたてのパンやこだわりのデザートに関心を示すようになり、生クリームなどの高級食材の需要が市場の成長に影響を与えています。カナダ農業食糧省によると、米国における焼き菓子の小売売上高は2018年から2022年にかけてCAGR5.9%を記録し、2022年には合計829億米ドルに達します。さらに、2023年から2027年までCAGR 3.1%で成長を続け、2027年には977億米ドルに増加すると予測されています。さらに、リテール・ベーカリーはより多様で洗練された製品を提供するために商品を拡大しており、その多くは豊かな食感と風味を高める特性を持つホイップクリームを組み込んでいます。グルメで職人的な焼き菓子を求めるこの動向は、ベーカリーに高品質のホイップクリームを安定供給するよう促しています。さらに、この分野の成長を支えているのは、贅沢な食体験を満喫したいという消費者の意欲であり、ホイップクリームは贅沢で高品質なスイーツを作るための重要な要素となっています。その結果、急成長するベーカリー小売セクターは、ホイップクリーム市場の成長に直接貢献しています。

乳製品生産量の増加

国連食糧農業機関(FAO)は、インドの生乳生産量は2022年から2.5%増の2億3,200万トンに達すると予測しています。また、乳牛数の増加と酪農協同組合による集乳効率の向上が、ホイップクリームなどの乳製品市場の成長に影響を与えています。さらに、中米・カリブ海地域の生乳生産量は2023年に1.3%増加し、2,000万トンに達すると予想されています。この増加は主にメキシコによるもので、メキシコはこの地域で生産される牛乳の70%を供給しているからです。またメキシコは、好天と生産インフラの改善により、生乳生産量が1.8%増の1,400万トンになると予想されます。これは、料理によく使われるホイップクリームに恩恵をもたらしています。そのほか、食生活の動向の変化による乳製品消費の増加や、乳製品の栄養的利点、特に高タンパク質とカルシウム含有量への注目の高まりが、市場の成長に影響を与えています。したがって、この変化は可処分所得の増加や都市化が進む地域で特に顕著であり、乳製品が食生活に欠かせないものとなることで、ホイップクリーム市場全体の収益を増加させています。

eコマース・チャネルの拡大

eコマース・チャネルの大幅な拡大も、生クリームの入手しやすさ、売上増に極めて重要な役割を果たしています。米国商務省国勢調査局は、2024年第1四半期の米国小売eコマース売上高が2,892億米ドルに達すると推定しています。これは2023年第4四半期から2.1%の増加です。比較的、2024年第1四半期のeコマース売上高は8.6%増加し、小売総売上高は同期間に1.5%増加しました。2024年第1四半期の小売総売上高に占めるeコマース取引の割合は15.9%でした。このようなオンラインショッピングへのシフトにより、消費者はホイップクリームやその他の乳製品をより簡単かつ便利に購入できるようになった。ホイップクリーム市場の予測によると、物理的およびオンラインによる小売インフラの拡大は、ホイップクリームがより多くの人々に容易に入手できるようにするため、広範な流通を引き続き促進します。

ホイップクリーム市場セグメンテーション:

IMARC Groupは、市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2024年から2032年までの世界、地域、国レベルの予測を提供しています。当レポートでは、製品、用途、流通チャネルに基づいて市場を分類しています。

製品別内訳

  • 乳製品
    • ライトホイップクリーム
    • ヘビーホイップクリーム
    • その他
  • 乳製品以外

乳製品が市場シェアの大半を占める

本レポートでは、製品別に市場を詳細に区分・分析しています。これには乳製品(ライトホイップクリーム、ヘビーホイップクリーム、その他)、非乳製品が含まれます。報告書によると、乳製品が最大のセグメントを占めています。

乳製品ホイップクリームは、牛乳の高脂肪分に由来し、その豊かな風味と優れたテクスチャーにより、料理や業務用ベーキングの定番となっています。さらに、乳製品ホイップクリームの人気は、形を保ちながらソフトなピークに泡立てる比類のない能力により、ソース、コーヒー、デザートに歴史的に使用されてきたことによる。さらに、乳製品ホイップクリームの市場は、自然で風味豊かな製品を好む顧客によって牽引されています。さらに、乳製品用ホイップクリームは、多様な料理要件や食生活の選択肢に合うよう、さまざまな脂肪含量で広く入手可能であるため、ホイップクリーム市場の見通しは明るいです。例えば、2023年7月、ラクタリス・アメリカン・グループはPresident Whipped Cremeを発売しました。President Whipped Cremeは、伝統的なシャンティイのレシピから作られた、広く知られた世界の乳製品ラベルの新しいプレミアムラインのホイップクリームです。このフレンチスタイルのホイップクリームは、どんな基本的な料理も贅沢で職人的な作品に昇華させるようデザインされており、缶から直接、本物の高級レストランを体験することができます。

用途別内訳

  • B2B
  • B2C

B2Bが業界トップシェア

本レポートでは、用途別の市場内訳と分析も行っています。これにはB2BとB2Cが含まれます。報告書によると、B2Bが最大の市場シェアを占めています。

ホイップクリーム市場の概要によると、企業間取引(B2B)分野は、大量のホイップクリームに対する安定したニーズがあるため人気が高まっており、メーカーにとっては安定した販売量を確保できます。また、B2B(Business-to-Business)分野には、ベーカリー、レストラン、コーヒーショップ、その他の外食産業など、料理の調理や仕上げに高品質のホイップクリームを使用する様々な産業での用途が含まれます。さらに、ホイップクリームは、デザート、スペシャルティコーヒー、ソース、スープを作るのに不可欠であり、料理体験全体を高める豊かなテクスチャーと風味を提供します。さらに、プロの厨房における生クリームの多用途性が、市場における大きなシェアを支え続けています。

流通チャネル別内訳:

  • スーパーマーケットとハイパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • 専門小売店
  • オンラインストア
  • その他

本レポートでは、市場を流通チャネル別に詳細に区分・分析しています。これには、スーパーマーケットおよびハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門小売店、オンラインストア、その他が含まれます。

スーパーマーケットとハイパーマーケットでは、豊富な品揃えと、複数のブランドやタイプを一堂に集めた利便性を提供しています。スーパーマーケットやハイパーマーケットでは、一般的なストア・ブランドから高級ブランドまで、幅広い種類のホイップクリームを提供しており、消費者は脂肪分、価格、風味に基づいた数多くの選択肢を得ることができます。さらに、実店舗があることで、消費者は乳製品にとって重要な考慮事項である、製品の鮮度を直接評価することができます。また、これらの店舗は頻繁にキャンペーンや割引を実施しており、大量購入者やお得感を求める常連客を惹きつけています。

コンビニエンスストアは、即時的または衝動的な購買ニーズに対応しており、生クリームの重要な流通チャネルとなっています。こうした店舗は通常、都市部やガソリンスタンド、集合住宅の近くにあり、素早く購入するためのアクセスが容易です。ホイップクリームの品揃えは限られているかもしれないが、コンビニエンスストアは利便性が高いため、他の必需品と一緒にカートンを手早く手に入れたい消費者に人気があります。さらに、コンビニエンスストアは営業時間が長く、地域全体に近いという利点もあります。

ホイップクリーム市場の専門小売店には、高品質またはニッチ製品に特化したグルメ・ショップや乳製品専門店があります。このような店舗では、オーガニック、職人技、地元産のホイップクリームを扱うことが多く、目の肥えた顧客に対応しています。さらに、専門店の買い物客は通常、優れた味、特殊な製造方法、特殊な原材料を求めています。こうした店では、専門家によるアドバイスや、より個人的なショッピング体験も提供されるため、消費者がより情報に基づいた、あるいは倫理的な購買決定を行う上で極めて重要な役割を果たします。例えば、2023年7月に発売されたPresident Whipped Cremeは、Harris Teeter、Stop &Shop、Raley'sといった米国の一部の小売店や、ラクタリスのオンライン・プラットフォームであるCheese2U.comで購入できました。

オンラインストアは、消費者が自宅に居ながらにして様々な商品を探したり購入したりできる便利なプラットフォームを提供し、ホイップクリーム流通に大きな影響を与えているeコマースの台頭とともに人気を集めています。さらに、オンライン小売業者は詳細な商品説明、カスタマーレビュー、競合価格を提供しており、ハイテクに精通した買い物客にとって魅力的です。さらに、オンライン食料品ショッピングの動向と迅速な配達サービスの利用可能性により、消費者はホイップクリームのような生鮮品を、品質と鮮度を保証された状態で入手しやすくなっています。

地域別内訳

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東・アフリカ

欧州が市場をリードし、最大のホイップクリーム市場シェアを占める

本レポートでは、北米(米国、カナダ)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析しています。同レポートによると、欧州はホイップクリームの最大地域市場です。

欧州の市場は主に、乳製品の消費率の高さと、クリームを使った料理を重視する伝統的な食文化によって支えられています。さらに、欧州の消費者は料理とデザートの両方でホイップクリームを強く好み、この地域の豊かな美食の伝統を反映しています。さらに、欧州は乳製品産業が確立されており、厳しい品質基準と、オーガニック・クリームや低脂肪ホイップクリームなどの革新的な製品提供を特徴としています。加えて、国内外に多数の乳製品ブランドが存在するため、市場競争環境が醸成され、製品の継続的改善とマーケティングが促進されます。したがって、この地域の優位性は、都市部と農村部の両方の幅広い需要に効率的に対応する高度な流通網によっても支えられています。

(なお、これは主要プレーヤーの一部のリストであり、完全なリストは報告書に記載されている)

  • 現在、主要企業はさまざまな戦略的取り組みを通じて、市場成長の強化に向けた取り組みを強化しています。さらに、より健康的で持続可能な選択肢を求める消費者の嗜好の変化に対応した新しいフレーバーや配合を導入するなど、製品のイノベーションに注力している企業も複数あります。また、世界の需要の高まりに対応するため、生産能力の拡大に多額の投資を行っています。さらに、大手ブランドは、従来の小売店やeコマース・プラットフォームを通じた流通網を強化し、より幅広いアクセスを確保しています。さらに、マーケティング戦略も洗練されつつあり、若年層を取り込み市場浸透を拡大するために、デジタル広告やソーシャルメディアキャンペーンに重点を置いています。ホイップクリーム業界のダイナミズムと成長を維持するためには、こうした協調的な努力が欠かせないです。例えば、Whipnotic社は、同社の渦巻き状ホイップクリームがケト食に適しており、グルテンフリーで、人工香料を使用しておらず、1食分のカロリーはわずか15キロカロリー、砂糖は1グラムであると発表しました。

ホイップクリーム市場ニュース:

  • 2023年1月、Alamance Foods社は、オート麦、アーモンド、ココナッツの3種類の植物性代替ホイップクリームWhiptを発売しました。同社は、バニラ風味が特長のオート麦バージョンを先駆的な製品として強調しています。さらに、whiptはヴィーガンフレンドリーに設計されており、健康、味、環境への影響に配慮したホイップクリーム体験をヴィーガンに提供しています。アラマンスフーズは、特に健康への意識がますます優先されるパンデミック後の時代において、このような製品に対する需要が高まると予想しています。同社はまた、脂肪分の少ない軽いホイップクリームへの嗜好の高まりも予測しています。
  • 2023年9月、渦巻き状のホイップクリームで知られるWhipnotic社は、製品ラインを拡大し、ブラウニー・バターとピーチ・マンゴーの2つの新フレーバーを追加しました。同社は製品に本物のクリームとスキムミルクを使用しており、革新的なノズル技術を備えた缶から吐出されます。

本レポートで扱う主な質問

  • 世界のホイップクリーム市場はこれまでどのように推移してきたか?
  • ホイップクリーム市場の世界市場における促進要因、抑制要因、機会は何か?
  • 各駆動要因、抑制要因、機会が世界のホイップクリーム市場に与える影響は?
  • 主要地域市場とは?
  • 最も魅力的なホイップクリーム市場はどの国か?
  • 製品別の市場内訳は?
  • ホイップクリーム市場で最も魅力的な製品はどれですか?
  • アプリケーション別の市場内訳は?
  • ホイップクリーム市場で最も魅力的なアプリケーションは?
  • 流通チャネル別の市場内訳は?
  • ホイップクリーム市場で最も魅力的な流通チャネルは?
  • 市場の競合構造は?
  • 世界のホイップクリーム市場における主要プレイヤー/企業は?

目次

第1章 序文

第2章 調査範囲と調査手法

  • 調査の目的
  • ステークホルダー
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要業界動向

第5章 世界のホイップクリーム市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場予測

第6章 市場内訳:製品別

  • 乳製品
    • 市場動向
    • 主要セグメント
      • ライトホイップクリーム
      • 濃厚ホイップクリーム
      • その他
    • 市場予測
  • 乳製品不使用
    • 市場動向
    • 市場予測

第7章 市場内訳:用途別

  • 企業向け
    • 市場動向
    • 市場予測
  • B2C
    • 市場動向
    • 市場予測

第8章 市場内訳:流通チャネル別

  • スーパーマーケットとハイパーマーケット
    • 市場動向
    • 市場予測
  • コンビニエンスストア
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 専門小売業者
    • 市場動向
    • 市場予測
  • オンラインストア
    • 市場動向
    • 市場予測
  • その他
    • 市場動向
    • 市場予測

第9章 市場内訳:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • 市場動向
    • 市場内訳:国別
    • 市場予測

第10章 SWOT分析

  • 概要
  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第11章 バリューチェーン分析

第12章 ポーターのファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の程度
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第13章 価格分析

第14章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • Arla Foods amba
    • Borden Dairy Company
    • Cabot Creamery(Agri-Mark Inc)
    • Conagra Brands
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • Gay Lea Foods Co-operative Ltd.
    • GCMMF
    • Granarolo S.p.A
    • Gruenewald Manufacturing Company Inc.
    • Hanan Products Co. Inc.
    • Lactalis International
    • The Kraft Heinz Company
図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Whipping Cream Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Whipping Cream Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
  • Figure 3: Global: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 4: Global: Whipping Cream Market: Breakup by Product (in %), 2023
  • Figure 5: Global: Whipping Cream Market: Breakup by Application (in %), 2023
  • Figure 6: Global: Whipping Cream Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2023
  • Figure 7: Global: Whipping Cream Market: Breakup by Region (in %), 2023
  • Figure 8: Global: Whipping Cream (Dairy) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 9: Global: Whipping Cream (Dairy) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 10: Global: Whipping Cream (Non-Dairy) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 11: Global: Whipping Cream (Non-Dairy) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 12: Global: Whipping Cream (B2B) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 13: Global: Whipping Cream (B2B) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 14: Global: Whipping Cream (B2C) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 15: Global: Whipping Cream (B2C) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 16: Global: Whipping Cream (Supermarkets and Hypermarkets) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 17: Global: Whipping Cream (Supermarkets and Hypermarkets) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 18: Global: Whipping Cream (Convenience Stores) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 19: Global: Whipping Cream (Convenience Stores) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 20: Global: Whipping Cream (Specialist Retailer) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 21: Global: Whipping Cream (Specialist Retailer) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 22: Global: Whipping Cream (Online Stores) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 23: Global: Whipping Cream (Online Stores) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 24: Global: Whipping Cream (Other Distribution Channels) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 25: Global: Whipping Cream (Other Distribution Channels) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 26: North America: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 27: North America: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 28: United States: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 29: United States: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 30: Canada: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 31: Canada: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 32: Asia-Pacific: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 33: Asia-Pacific: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 34: China: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 35: China: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 36: Japan: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 37: Japan: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 38: India: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 39: India: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 40: South Korea: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 41: South Korea: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 42: Australia: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 43: Australia: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 44: Indonesia: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 45: Indonesia: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 46: Others: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 47: Others: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 48: Europe: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 49: Europe: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 50: Germany: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 51: Germany: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 52: France: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 53: France: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 54: United Kingdom: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 55: United Kingdom: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 56: Italy: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 57: Italy: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 58: Spain: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 59: Spain: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 60: Russia: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 61: Russia: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 62: Others: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 63: Others: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 64: Latin America: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 65: Latin America: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 66: Brazil: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 67: Brazil: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 68: Mexico: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 69: Mexico: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 70: Others: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 71: Others: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 72: Middle East and Africa: Whipping Cream Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 73: Middle East and Africa: Whipping Cream Market: Breakup by Country (in %), 2023
  • Figure 74: Middle East and Africa: Whipping Cream Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 75: Global: Whipping Cream Industry: SWOT Analysis
  • Figure 76: Global: Whipping Cream Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 77: Global: Whipping Cream Industry: Porter's Five Forces Analysis

List of Tables

  • Table 1: Global: Whipping Cream Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
  • Table 2: Global: Whipping Cream Market Forecast: Breakup by Product (in Million US$), 2024-2032
  • Table 3: Global: Whipping Cream Market Forecast: Breakup by Application (in Million US$), 2024-2032
  • Table 4: Global: Whipping Cream Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Million US$), 2024-2032
  • Table 5: Global: Whipping Cream Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
  • Table 6: Global: Whipping Cream Market: Competitive Structure
  • Table 7: Global: Whipping Cream Market: Key Players
目次
Product Code: SR112024A4544

The global whipping cream market size reached US$ 3.4 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 4.2 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.4% during 2024-2032. The market is primarily driven by the rising demand for dairy products, the expansion of retail and e-commerce channels, and the growth of the bakery and confectionery industries across the globe.

Whipping Cream Market Analysis:

  • Major Market Drivers: The need for ready-to-use items and convenience foods among consumers is growing, which drives the whipped cream market's expansion. Additionally, busy lives and a growing preference for packaged food solutions are contributing to the market growth. Furthermore, the expansion of the baking and confectionery sectors, where whipping cream is frequently employed as a crucial component, which is driving market demand across the globe.
  • Key Market Trends: As customers become more health-conscious, there is an increasing need for whipped cream that is lower in fat and calories, consequently prompting manufacturers to create healthier product variations. In addition, businesses are emphasizing innovation by launching plant-based and organic whipped cream substitutes to appeal to the vegan and health-conscious consumer sectors.
  • Geographical Trends: Europe is leading the market due to its well-established food service industries and growing rates of dairy product consumption across the region. Additionally, the well-established markets in these regions are characterized by strong demand for premium and specialty whipping creams. Besides, rapid urbanization and increasing disposable incomes in Asia-Pacific countries are driving the growth of the whipping cream market. Furthermore, expanding the food and beverage industry in countries like China and India is a significant contributor to market growth.
  • Competitive Landscape: Some of the leading whipping cream industry include Arla Foods amba, Borden Dairy Company, Cabot Creamery (Agri-Mark Inc), Conagra Brands, Fonterra Co-operative Group Limited, Gay Lea Foods Co-operative Ltd., GCMMF, Granarolo S.p.A, Gruenewald Manufacturing Company Inc., Hanan Products Co. Inc., Lactalis International and The Kraft Heinz Company, among many others.
  • Challenges and Opportunities: The market faces challenges such as fluctuating dairy costs and concern about the health effects of eating high-fat dairy products which affect consumer preferences and market stability. On the other hand, the market for organic and plant-based whipped cream has the opportunity for growth due to growing consumer awareness of health and sustainability, while businesses may benefit from this by adding these alternatives to their existing product lines.

Whipping Cream Market Trends:

Growth in the Bakery Retail Sector

The bakery retail sector is experiencing significant growth, which is positively impacting the whipping cream market. As consumers show an increased interest in freshly baked goods and specialty desserts, the demand for premium ingredients like whipping cream is influencing the market growth. According to Agriculture and Agri-Food Canada, retail sales of baked goods in the United States saw a compound annual growth rate (CAGR) of 5.9% from 2018 to 2022, culminating in a total of US$ 82.9 Billion in 2022. Additionally, the projections suggest continued growth at a CAGR of 3.1% from 2023 to 2027, with an anticipated increase to US$ 97.7 Billion by 2027. Moreover, retail bakeries are expanding their offerings to include more diverse and sophisticated products, which often incorporate whipping cream for its rich texture and flavor-enhancing properties. This trend toward gourmet and artisanal baked items encourages bakeries to maintain a steady supply of high-quality whipping cream. Furthermore, the growth of this sector is supported by the consumer's willingness to indulge in luxury eating experiences, which positions whipping cream as a key component in creating indulgent, high-quality treats. As a result, the burgeoning bakery retail sector is directly contributing to the whipping cream market growth.

Increasing Dairy Output

Food and Agriculture Organization (FAO), estimates that milk output in India would reach 232 Million Tonnes, marking a 2.5% from 2022. In addition, the increasing number of dairy cows and improved milk-collecting efficiency by dairy cooperatives are influencing the market growth for dairy products, such as whipped cream. Moreover, it is anticipated that milk output in Central America and the Caribbean will increase by 1.3% in 2023 to reach 20 million tons. This increase is primarily attributed to Mexico, as it supplies 70% of the milk produced in the area. Also, Mexico is anticipated to increase its milk production by 1.8% to 14 million tons due to favorable weather and improvements in production infrastructure. This is benefiting whipped cream, which is often used in culinary applications. Besides, the increase in dairy consumption due to the shifting dietary trends and a growing emphasis on the nutritional benefits of dairy products, particularly its high protein and calcium content are influencing the market growth. Thus, this change is especially noticeable in areas experiencing rising disposable incomes and growing urbanization as dairy products become more essential to diets, thereby increasing the overall whipping cream market revenue.

Expansion of E-commerce Channels

The significant expansion of e-commerce channels has also played a pivotal role in the accessibility and increased sales of whipping cream. The Census Bureau of the Department of Commerce reported that the estimated U.S. retail e-commerce sales for the first quarter of 2024, reached $289.2 Billion. This represents a 2.1% increase from the fourth quarter of 2023. Comparatively, e-commerce sales in the first quarter of 2024 increased by 8.6%, while total retail sales saw a 1.5% increase over the same period. E-commerce transactions constituted 15.9% of the total retail sales in the first quarter of 2024. This shift toward online shopping makes it easier and more convenient for consumers to purchase whipping cream and other dairy products. According to the whipping cream market forecast, the expansion of retail infrastructures, physical and online will continue to facilitate the widespread distribution of whipping cream, ensuring that it is easily available to a larger audience.

Whipping Cream Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on product, application and distribution channel.

Breakup by Product:

  • Dairy
    • Light Whipping Cream
    • Heavy Whipping Cream
    • Others
  • Non-Dairy

Dairy accounts for the majority of the market share

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the product. This includes dairy (light whipping cream, heavy whipping cream, and others), and non-dairy. According to the report, dairy represented the largest segment.

Dairy whipping cream is derived from the high-fat content of cow's milk and is a staple in culinary and commercial baking for its rich flavor and superior texture. Additionally, the popularity of dairy whipping cream is due to its historical usage in sauces, coffees, and desserts owing to its unmatched ability to whip into soft peaks while maintaining their form. Furthermore, the market for dairy whipped cream is driven by customer preference for natural, highly flavorful products. Besides, dairy whipped cream is also widely accessible in a range of fat contents to suit diverse culinary requirements and dietary choices, thus creating a positive whipping cream market outlook. For instance, in July 2023, Lactalis American Group launched President Whipped Creme, a new premium line of whipped creme under the widely recognized global dairy label which is crafted from a traditional Chantilly recipe. This French-style whipped creme is designed to elevate any basic dish into a luxurious, artisan creation, offering a genuine fine dining experience straight from the can.

Breakup by Application:

  • B2B
  • B2C

B2B holds the largest share of the industry

A detailed breakup and analysis of the market based on the application have also been provided in the report. This includes B2B and B2C. According to the report, B2B accounted for the largest market share.

According to the whipping cream market overview, the business-to-business (B2B) sector is gaining popularity due to its consistent need for bulk quantities of whipping cream, ensuring steady sales volumes for manufacturers. Additionally, the business-to-business (B2B) sector includes uses in various industries such as bakeries, restaurants, coffee shops, and other food service establishments that rely on high-quality whipping cream for cooking and finishing dishes. Additionally, whipping cream is essential for creating desserts, specialty coffees, sauces, and soups, providing a rich texture and flavor that enhances the overall culinary experience. Moreover, the versatility of whipping cream in professional kitchens continues to underpin its substantial share in the market.

Breakup by Distribution Channel:

  • Supermarkets and Hypermarkets
  • Convenience Stores
  • Specialist Retailer
  • Online Stores
  • Others

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the distribution channel. This includes supermarkets and hypermarkets, convenience stores, specialist retailer, online stores, and others.

Supermarkets and hypermarkets offer extensive product assortments and the convenience of finding multiple brands and types under one roof. They offer a wide range of whipping creams, from generic store brands to premium labels, providing consumers with numerous choices based on fat content, price, and flavor. Additionally, the presence of physical stores allows consumers to assess product freshness directly, an important consideration for dairy products. These outlets also frequently run promotions and discounts, which attract bulk buyers and regular customers seeking value for their money.

Convenience stores cater to immediate or impulsive buying needs, making them a vital distribution channel for whipping cream. These stores are typically located in urban areas, gas stations, or near residential complexes, providing easy access for quick purchases. While the range of whipping cream might be more limited, the convenience of these stores makes them a popular choice for consumers needing to quickly pick up a carton alongside other essentials. Additionally, the convenience stores offer the advantages of their extended hours and proximity across the region.

Specialist retailers in the whipping cream market include gourmet shops and dedicated dairy stores that focus on high-quality or niche products. These outlets often stock organic, artisan, or locally sourced whipping creams, catering to a more discerning clientele. Additionally, shoppers at specialist retailers are typically looking for superior taste, specific production methods, or specialty ingredients. These stores also offer expert advice and a more personalized shopping experience, which can be crucial for consumers making more informed or ethical purchasing decisions. For instance, President Whipped Creme launched in July 2023, was available for purchase at select U.S. retailers such as Harris Teeter, Stop & Shop, and Raley's, and through Lactalis' online platform, Cheese2U.com.

Online stores are gaining traction with the rise of e-commerce which has significantly impacted the distribution of whipping cream, with online stores providing a convenient platform for consumers to explore and purchase a wide array of products from the comfort of their homes. Additionally, online retailers offer detailed product descriptions, customer reviews, and competitive pricing, which can be appealing to tech-savvy shoppers. Moreover, the growing trend of online grocery shopping and the availability of rapid delivery services have made it easier for consumers to obtain perishable items like whipping cream with assurance of quality and freshness.

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Europe leads the market, accounting for the largest whipping cream market share

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Europe was the largest regional market for whipping cream.

The market in Europe is primarily driven by the high consumption rates of dairy products and a robust culinary tradition that emphasizes cream-based dishes. Additionally, European consumers show a strong preference for whipped cream in both cooking and desserts, reflecting the region's rich gastronomic heritage. Moreover, Europe boasts a well-established dairy industry, characterized by stringent quality standards and innovative product offerings, such as organic and reduced-fat whipping creams. Besides, the presence of numerous local and international dairy brands fosters a competitive market environment, encouraging continuous product improvement and marketing. Hence, this region's dominance is also supported by its advanced distribution networks, which efficiently cater to the extensive demand across both urban and rural areas.

Competitive Landscape:

  • The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the major market players in the whipping cream industry include Arla Foods amba, Borden Dairy Company, Cabot Creamery (Agri-Mark Inc), Conagra Brands, Fonterra Co-operative Group Limited, Gay Lea Foods Co-operative Ltd., GCMMF, Granarolo S.p.A, Gruenewald Manufacturing Company Inc., Hanan Products Co. Inc., Lactalis International and The Kraft Heinz Company.

(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)

  • At present, key players are intensifying their efforts to bolster market growth through a variety of strategic initiatives. Additionally, several companies are focusing on product innovation, introducing new flavors and formulations that cater to evolving consumer preferences for healthier and more sustainable options. There's also a significant investment in expanding production capacities to meet the growing global demand. Additionally, major brands are enhancing their distribution networks, in traditional retail and through e-commerce platforms, to ensure wider accessibility. Furthermore, marketing strategies are also being refined, with a heavy emphasis on digital advertising and social media campaigns to engage younger demographics and expand market penetration. These concerted efforts are crucial in maintaining the dynamism and growth of the whipping cream industry. For instance, Whipnotic announced that its swirled whipped creams are suitable for Keto diets, gluten-free, and free from artificial flavors with each serving containing only 15 calories and 1 gram of sugar.

Whipping Cream Market News:

  • In January 2023, Alamance Foods launched Whipt, a plant-based alternative to whipped cream available in oat, almond, and coconut varieties. The company highlights the oat version as a pioneering product, noted for its vanilla flavor. Additionally, whipt is designed to be vegan-friendly, providing vegans with a whipped cream experience that is mindful of health, taste, and environmental impact. Alamance Foods anticipates a growing demand for such products, especially in a post-pandemic era where health awareness is increasingly prioritized. The company also foresees a growing preference for light-whipping creams with lower fat content.
  • In September 2023, Whipnotic, known for its swirled whipped cream, expanded its product line to include two new flavors, Brownie Batter and Peach Mango. The company utilizes real cream and skim milk in its products, which are dispensed from cans equipped with innovative nozzle technology.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global whipping cream market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global whipping cream market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global whipping cream market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive whipping cream market?
  • What is the breakup of the market based on the product?
  • Which is the most attractive product in the whipping cream market?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • Which is the most attractive application in the whipping cream market?
  • What is the breakup of the market based on the distribution channel?
  • Which is the most attractive distribution channel in the whipping cream market?
  • What is the competitive structure of the market?
  • Who are the key players/companies in the global whipping cream market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Whipping Cream Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Dairy
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 Light Whipping Cream
      • 6.1.2.2 Heavy Whipping Cream
      • 6.1.2.3 Others
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Non-Dairy
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 B2B
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 B2C
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Supermarkets and Hypermarkets
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Convenience Stores
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Specialist Retailer
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Online Stores
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Arla Foods amba
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Borden Dairy Company
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Cabot Creamery (Agri-Mark Inc)
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Conagra Brands
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Fonterra Co-operative Group Limited
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Gay Lea Foods Co-operative Ltd.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 GCMMF
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Granarolo S.p.A
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Gruenewald Manufacturing Company Inc.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Hanan Products Co. Inc.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Lactalis International
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 The Kraft Heinz Company
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis