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市場調査レポート
商品コード
1541483
ヘアセラム市場レポート:由来、製品タイプ、流通チャネル、地域別、2024年~2032年Hair Serum Market Report by Nature, Product Type, Distribution Channel, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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ヘアセラム市場レポート:由来、製品タイプ、流通チャネル、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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ヘアセラムの世界市場規模は、2023年に12億3,220万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに23億3,890万米ドルに達し、2024年から2032年の間に7.2%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
美容液は液状のヘアケア製品で、髪を保護し、質感、品質、輝きを向上させるために使用されます。濃厚なジェル状で、シリコン、セラミド、各種アミノ酸を使用して製造されます。シリコンは頭皮に浸透し、髪にさらなる輝きと滑らかさ、縮れ毛のない特性を与える輝き成分として働く。美容液は髪の根元から毛先まで塗布します。頭皮の腫れや乾燥を防ぐ低pHのオーガニックや合成のものが一般的です。美容液は、髪のまとまりと滑らかさを助け、縮れ毛やダメージを最小限に抑え、輝きを増し、環境汚染から髪を守ります。また、ヘアスタイリングや治療にも広く使われています。
世界のヘアセラム市場は、過度の抜け毛や抜け毛関連の問題に悩む消費者の増加が主な要因となっています。さらに、従来から使用されている化学ベースのヘアケア製品よりもヘアセラムの方が優れているという認識が大衆の間で高まっていることも、市場の成長を後押ししています。毛髪用美容液は、紫外線(UV)や汚れ、その他の汚染物質にさらされるのを防ぐ保護膜を毛髪に形成するため、頭皮を長期間清潔に保つことができます。さらに、天然由来のナッツオイルを配合したパラベン、サルフェート、人工着色料フリーの製品の発売など、さまざまな製品革新が成長を促す要因として作用しています。これに伴い、製品メーカーによるソーシャルメディア・プラットフォームでの有名人の推薦やオンライン小売チャネルを通じた便利な製品入手を通じた積極的なプロモーション活動も、市場成長を後押ししています。その他、消費者の支出能力の上昇や、男女ともに外見に対する意識が高まっていることなども、市場の成長を後押しすると予想されます。
The global hair serum market size reached US$ 1,232.2 Million in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 2,338.9 Million by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.2% during 2024-2032.
Hair serums are liquid-based hair care products used for protecting and improving the texture, quality and shine of the hair. They have thick gel-like consistency and are manufactured using silicon, ceramides and various amino acids. The silicon acts as a sparkling ingredient that penetrates the scalp and provides additional shine, smoothness and frizz-free properties to the hair. The serum is applied to the hair from the roots to the tips. It is commonly available in organic and synthetic variants with low pH levels that prevent swelling and dryness in the scalp. Serums aid in detangling and smoothening of hair, minimizing frizz and damage, increasing shine and protecting the hair from environmental pollution. They are also widely used for hair styling and treatment applications.
The global hair serum market is primarily driven by the increasing number of consumers suffering from excessive hair loss and hair fall-related problems. Moreover, rising awareness among the masses regarding the benefits of hair serums over traditionally used chemical-based hair care products is providing a thrust to the market growth. Hair serums add a protective layer on the hair that prevents exposure to ultraviolet (UV) rays, dirt and other pollutants, thereby maintaining a clean scalp for longer durations. Additionally, various product innovations, such as the launch of paraben-, sulfate- and artificial colorant-free variants infused with naturally sourced nut oils, are acting as other growth-inducing factors. In line with this, aggressive promotional activities by product manufacturers through celebrity endorsements on social media platforms and convenient product availability through online retail channels, are also favoring the market growth. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers, along with the increasing consciousness among both males and females regarding their physical appearance, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global hair serum market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on nature, product type and distribution channel.
Organic
Conventional
Hair Treatment Serum
Hair Styling Serum
Supermarkets and Hypermarkets
Specialty Stores
Pharmacy and Drug Stores
Online Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amka Products (Pty) Ltd., Avon Products Inc., Giovanni Cosmetics Inc., Henkel AG & Co. KGaA, HerStyler, John Paul Mitchell Systems, Kao Corporation, L'Oreal S.A., Mirta de Perales, The Procter & Gamble Company and Unilever plc.